Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Arkadaşlar arka çanta taşıma demiri lazım sıfırı 105 euro 2. el elinde bulunuan var mı ? :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------

arkadaslar aşağıda buldum bir tane, kozmetik sorunu var yazmış ama aradım, yok lastik ve frenleri bitikti onları değiştirdim şmdi hiçbir sorunu yok diyor nasıl gorunuyor birde kullanandan yorum alayım?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...00-tl-pazarlik-icin-aramayiniz-33595235/detay


kardeşim motor fena görünmüyor iyice bakmak baktırmak gerekli.
benim ilk gözüme çarpan km saati. bildiğim kadarıyla 2004 ten sonrasının km saati krom kaplamalı oluyor bu ilan 2005 model ama km saati eski tip acaba değişmiş olabilir mi?
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
22
Givinin çanta tabla aparatı 1 adet yedek var ama demiri yok normal lamadan yapılabilir
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Givinin çanta tabla aparatı 1 adet yedek var ama demiri yok normal lamadan yapılabilir

güzel motor,yalnız ön sinyaller orjinal değil daha çok honda sinyallerine benziyor cbf 250 gibi mesela.birde deri (aslında süet ) depo kılıfı bende'de var ama takmıyorum çok hoş durmuyor.km güzel fiyat güzel.zaten bu fiyatları gördükçe benim motorun fiyatını yükseltmeyi düşünmüyor değilim hani.bunca masraftan sonra.zaten kaçtane ER 5 çiyiz şunun şurası :)
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
22
Motorun ön sinyalleri ybr 125 sinyali kılıfı diktirdigim yer deri kılıf diye sattı fiyatı yükseltsek bile piyasa belli motorlar belli

o degilde zaten fazla bi er 5 kullanan yok bi ara bi buluşma düzenlesek nası olur acaba
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Motorun ön sinyalleri ybr 125 sinyali kılıfı diktirdigim yer deri kılıf diye sattı fiyatı yükseltsek bile piyasa belli motorlar belli

o degilde zaten fazla bi er 5 kullanan yok bi ara bi buluşma düzenlesek nası olur acaba

bende küçük led sinyallerden alıp takmayı düşünüyorum.
bir ara yakın çevre şöyle bir ER 5 toplaşması güzel olur derim.millet ER 5 görsün.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
22
Bayram kutlaması

Tüm islam aleminin ve bütün iki teker sevdalılarının kurban bayramını kutlar.kazasız belasız sürüşler dilerim:):)
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
teşekkürler arkadaşım.senin'de Kurban Bayramın Kutlu Olsun.
topacı canlı tutarsak ER 5 kullanıcıları olarak bir ara toplaşma yapabiliriz.
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Herkesin geçmiş bayramını kutluyorum bayram boyunca köyde olduğumdan bayramlaşma bugüne kaldı artık.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
selam ER 5 ci arkadaşlar ne zaman toplaşıyoruz bakalım.şu ER 5 leri bir kaynaştırsak bakalım iyi olur.
vatandaşın biri 36.000 de motor satmış 3 ay sonra sattığı motorun ilanını görmüş 18.000 km de yazıyormuş.:cyclopsan Allah Allah demiş bizim motoru alan geri geri sürdü galiba yoksa km nasıl düşsün :silent:
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
saygıdeğer ER5 kullanıcıları... burada ER5 için çok yakıyor deniliyor. güncel benzin fiyatları üzerinden kilometrede kaç kuruş yaktığını ve 100 km yi kaç lt. benzinle gittiğini söyler misiniz?
YBR125 den inip ER5 e binince ER5 çok yakıyormuş gibi gelir mi?
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
350
YBR ne kadar yakıyor bilmiyorum ama, benim ER5 180 - 210 lira yakıyor kilometrede. Devirli kullanımlarda (5000 +) buluyorum 210 lirayı, hoş ER5 2500 - 3000 devirde de çok rahat kullanılan bir motor.

En son dün İstanbul'dan İzmir'e geldik ve hep 120 - 140 km/saat aralığında seyir ettik, bir depoyu, kabaca söylüyorum, 200 km.'den önce bitirmedi, deposu 17 litre; yani çok yakıyor diyemeyiz bir 500 cc. motor için.

Bir de şu var, ER5'in alternatifi 8 bin liradan aşağıya yok (mesela CBF 500 diyelim), 6 bin, 6 bin 500 lira civarı bir ER5 alırsan zaten bayağı bir depo benzin parası cebine kalıyor diyeyim. :)

Son olarak şöyle bir bilgi vereyim: ER5 80 km./saat sürati son viteste 4000 devirde çeviriyor. Eğer genelde 100 km/saat ve üstü hızlarda kullanacaksan ER5'e çok yaktırıyor olursun, bunu göz önüne alarak düşün ve yap hesabını.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:31 ----------

Bu arada bir MT03 ile beraber geldim ben İstanbul'dan, aynı yaktık, onun ışığı yandığında benim ibrem kırmızıdaydı. Toplamda üç defa benzin aldık, her seferinde aynı zamanda bitirdik depoları.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
1,023
YBR ne kadar yakıyor bilmiyorum ama, benim ER5 180 - 210 lira yakıyor kilometrede. Devirli kullanımlarda (5000 +) buluyorum 210 lirayı, hoş ER5 2500 - 3000 devirde de çok rahat kullanılan bir motor.

En son dün İstanbul'dan İzmir'e geldik ve hep 120 - 140 km/saat aralığında seyir ettik, bir depoyu, kabaca söylüyorum, 200 km.'den önce bitirmedi, deposu 17 litre; yani çok yakıyor diyemeyiz bir 500 cc. motor için.

Bir de şu var, ER5'in alternatifi 8 bin liradan aşağıya yok (mesela CBF 500 diyelim), 6 bin, 6 bin 500 lira civarı bir ER5 alırsan zaten bayağı bir depo benzin parası cebine kalıyor diyeyim. :)

Son olarak şöyle bir bilgi vereyim: ER5 80 km./saat sürati son viteste 4000 devirde çeviriyor. Eğer genelde 100 km/saat ve üstü hızlarda kullanacaksan ER5'e çok yaktırıyor olursun, bunu göz önüne alarak düşün ve yap hesabını.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:31 ----------

Bu arada bir MT03 ile beraber geldim ben İstanbul'dan, aynı yaktık, onun ışığı yandığında benim ibrem kırmızıdaydı. Toplamda üç defa benzin aldık, her seferinde aynı zamanda bitirdik depoları.

Peki şehiriçi ne durumda?

Dediğine göre 100km'de 8.5 lt yakıyor(120-140 civarı hızlarda),sen de buna çok yakıyor demiyorsun,doğru mu anlamışım?
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
350
Şehir içi diye bir şey yoktur. Şehirde 60 km/saati yüksek devir çevirip de gidebilirsin düşük viteste, 2500 - 3000 devir civarıda gidebilirsin yüksek viteslerde; o sana kalmış. Şehirde çevre yolunu kullanırsın, hiç şehir dışına çıkmadan çevre yolunda 120 km. ile gider gelirsin işine her gün. Yani motosiklet için "çok yakıyor" lafı çok göreceli bir laftır.

Evet bir scooter yada bir YBR125'e göre çok yakarsın, YBR'nin dört katı motor hacmin var; normaldir.

Peki ER5 çok yakmıyor derken ne demek istiyorum? Bir CBF500'e göre, bir GSX 600'e göre, bir Hornet 900'a göre, bir MT03'e göre aynı süratlerde seyir ederken daha fazla yakmazsın.

Kısacası "Ben ER5 almak istiyorum ama diğer 500'lüklere göre çok mu yakar?" sorusunun cevabı: "Hayır ER5 sınıfındaki motorlardan çok daha fazla yakan bir motor değildir." olacaktır.

Umarım bu defa anlatabilmişimdir. :)
 
Katılım
16 Ara 2009
Mesajlar
344
arkadaşlar işin açıgı bende çogu zamandır er 5 almayı düşünüyorum fakat buna imkanlar şimdilik el vermedigi için bu eylemimi gerçekleştiremedim! Cbf 150 den sonra yakıt konusu beni ne kadar sarsacak orasını bilmiyorum, sebebi ise su içmeye bile motosikletiyle giden birisiyim. Yani sadece keyif için binsem yakıtı dert etmem ama, işim gereğide motosikletimi kullandığım için cbf imi satıp er 5 aldıgımda, her benzinciye gidişimde al işte iyi halt ettin demek istemiyorum kendi kendime :)
ayrıca sizinde bildiginiz gibi ve her seferinde gündeme gelen kawasaki ve yedek parça temin olayı, honda servisi rahatlıgından sonra beni üzecekmi, üzecek isede ne kadar üzecek orasınıda kestiremiyorum dogrusu :)
 
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
1,023
Şehir içi diye bir şey yoktur. Şehirde 60 km/saati yüksek devir çevirip de gidebilirsin düşük viteste, 2500 - 3000 devir civarıda gidebilirsin yüksek viteslerde; o sana kalmış. Şehirde çevre yolunu kullanırsın, hiç şehir dışına çıkmadan çevre yolunda 120 km. ile gider gelirsin işine her gün. Yani motosiklet için "çok yakıyor" lafı çok göreceli bir laftır.

Evet bir scooter yada bir YBR125'e göre çok yakarsın, YBR'nin dört katı motor hacmin var; normaldir.

Peki ER5 çok yakmıyor derken ne demek istiyorum? Bir CBF500'e göre, bir GSX 600'e göre, bir Hornet 900'a göre, bir MT03'e göre aynı süratlerde seyir ederken daha fazla yakmazsın.

Kısacası "Ben ER5 almak istiyorum ama diğer 500'lüklere göre çok mu yakar?" sorusunun cevabı: "Hayır ER5 sınıfındaki motorlardan çok daha fazla yakan bir motor değildir." olacaktır.

Umarım bu defa anlatabilmişimdir. :)
Bu iş için belirlenmiş belli standartlar vardır,her ne kadar motosikletler için çok önemli olmasa da(Yakıtın ucuz olduğu ülkelerde)motorlu taşılar kategorisinde değerlendirmeye tabi tutulan önemli bir konudur.Standartlara ulaşabileceğin birçok kaynak mevcut,ben ille de standart koşullardakini söyle demiyorum elbette.Göreceli kısmını gerekli bilgileri verebilerek giderebilirsin.Eğer bir kişi şehiriçi yakıt tüketimini soruyorsa kafasında oluşan aletin olabildiğince çok yakması değil,olabildiğince az yakmasıdır.Sormak istediğimi anlamışsındır umarım;dur-kalk yoğun trafikte yaktığı,akıcı bir şehiriçi trafiğinde yaktığı gibi koşulları belirterek cevaplamanı bekliyordum açıkcası.Hatta daha da açayım,6.000 devir altı yoğun şehiriçi kullanımında yaktığını merak ediyorum.

Şehir dışında 120-140 gibi süratlerde 8.5 lt yakması kabul edilebilir birşey değil.Ne CBF 500,ne GS500 bu kadar yakmıyor.Şehir dışında bu hızlarda senin yaktığını 3,3.5lt atmoferik otomobiller yakıyor.Şimdi güçlü motorlar yüksek hızda daha az yakar bilgisini vermeye kalkacaksın,bende diyeceğim ki sürtünme katsayısından ve ön yüz alanından,ağırlıktan bahset diyeceğim.

Bir motorlu taşıtın yakıt değerleri sorulduğunda,belli standartlara göre cevaplanır.Standartlar da işin göreceye kaymaması için vardır zaten:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst