Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bu iş için belirlenmiş belli standartlar vardır,her ne kadar motosikletler için çok önemli olmasa da(Yakıtın ucuz olduğu ülkelerde)motorlu taşılar kategorisinde değerlendirmeye tabi tutulan önemli bir konudur.Standartlara ulaşabileceğin birçok kaynak mevcut,ben ille de standart koşullardakini söyle demiyorum elbette.Göreceli kısmını gerekli bilgileri verebilerek giderebilirsin.Eğer bir kişi şehiriçi yakıt tüketimini soruyorsa kafasında oluşan aletin olabildiğince çok yakması değil,olabildiğince az yakmasıdır.Sormak istediğimi anlamışsındır umarım;dur-kalk yoğun trafikte yaktığı,akıcı bir şehiriçi trafiğinde yaktığı gibi koşulları belirterek cevaplamanı bekliyordum açıkcası.Hatta daha da açayım,6.000 devir altı yoğun şehiriçi kullanımında yaktığını merak ediyorum.

Şehir dışında 120-140 gibi süratlerde 8.5 lt yakması kabul edilebilir birşey değil.Ne CBF 500,ne GS500 bu kadar yakmıyor.Şehir dışında bu hızlarda senin yaktığını 3,3.5lt atmoferik otomobiller yakıyor.Şimdi güçlü motorlar yüksek hızda daha az yakar bilgisini vermeye kalkacaksın,bende diyeceğim ki sürtünme katsayısından ve ön yüz alanından,ağırlıktan bahset diyeceğim.

Bir motorlu taşıtın yakıt değerleri sorulduğunda,belli standartlara göre cevaplanır.Standartlar da işin göreceye kaymaması için vardır zaten:)

Arkadaşın yazdığı 17 litre ile 200 km yakması olayını ben de anlamış değilim...:silent::silent:

3 sene binmiş biri olarak şunu söyleyim ki bu günkü şartlarda km başına 20 kuruş yakacağını sanmam....
Er5 140 km sürate kadar stabil kabul edilen devir aralığında gayet (sınıfına göre) ekonomiktir...

Tam depo dolusunda 300 km den fazla gittiğine ben bir çok kez şahit olmuşumdur...300 km üzeri olur ancak altı olmaz.... :cat::cat:

Parça olayına değinemeyeceğim..Hiç bilmiyorum... Çünkü hiçbir parça arızalanmadı... Sorun çıkarmadı.... Aldım 3 sene bindim ve sattım.....:cat::cat:
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
22
Yakıy:(

Arkadaşlar uzun bir süreden beri er 5 in ne kadar yaktıgını deniyorum şhir içinde ortalama yedek dopo hariç 50 tl doluyo 250 km falan gidiyo
şehir dışında ise ortalama 80-100 arasıda 320 km falan gidiyo hava filtresinin yakıtın fazlalaşmasında faktörü baya büyük
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
ben Er 5 'e 3 aydır biniyorum ve 5.000 km yol yaptım.şehir içi genelde trafik durumuna bağlı 100 km altında pek nadir sokak araları hariç düşmüyorum.zaten 2.vites'ten 3'e atınca otomatik 100 km hız üzerine çıkıyor motor :)
uzun yol'da 3-4 litre yakıyor 120 km'nin üzeri hızlar genelde ve Tiger egzoz takılı
şehir içi km de 140 krş yakıyor.100 km de ortalama 4-5 lt arası.
bence 500 cc ve 50 hp 190 kg lık motora göre gayet normal.
benim arkadaşın cbf 250 'si km de 150 krş yakıyor kıyaslamayı siz ona göre yapın.
rezerve düşene kadar uzun yolda 385 km yapmıştım ama çok gazladım yolda,insan altındaki motor'un kükreyen sesini ve ağresif ataklığını hissettikçe açıyor gazı :)
 
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
345
ben Er 5 'e 3 aydır biniyorum ve 5.000 km yol yaptım.şehir içi genelde trafik durumuna bağlı 100 km altında pek nadir sokak araları hariç düşmüyorum.zaten 2.vites'ten 3'e atınca otomatik 100 km hız üzerine çıkıyor motor :)
uzun yol'da 3-4 litre yakıyor 120 km'nin üzeri hızlar genelde ve Tiger egzoz takılı
şehir içi km de 140 krş yakıyor.100 km de ortalama 4-5 lt arası.
bence 500 cc ve 50 hp 190 kg lık motora göre gayet normal.
benim arkadaşın cbf 250 'si km de 150 krş yakıyor kıyaslamayı siz ona göre yapın.
rezerve düşene kadar uzun yolda 385 km yapmıştım ama çok gazladım yolda,insan altındaki motor'un kükreyen sesini ve ağresif ataklığını hissettikçe açıyor gazı :)

Hacı beni niye karıştıryorsun yahu :p
Benim cbf 250 ile hemen hemen şehir içi aynı yakıyor,uzun yolda ise arada uçurum omadı şu ana kadar..
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
En sonunda aldıracaksın banada bir er 5,hayılısıyla verelim cbfi.

usta hıç 500 cc lik motor 250 cc kadar ekonomık olur mu yapma yaaa senın motorun on numara hem sehır içi hemde sehır dışı hem hayat onda bılıyorsun şimdi bu kawanın parcasını bulamayacaksın servıs sıkıntısı yaşayacaksın bak senın motorda servıs ve parça sıkıntısı varmı yok eeeeeee ne gerek var bıde kalkımış arkadaş az yakar dıyo ne önemı varkı değilmi servıs ve parca yakıttan daha önemlı değilmi
 
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
345
usta hıç 500 cc lik motor 250 cc kadar ekonomık olur mu yapma yaaa senın motorun on numara hem sehır içi hemde sehır dışı hem hayat onda bılıyorsun şimdi bu kawanın parcasını bulamayacaksın servıs sıkıntısı yaşayacaksın bak senın motorda servıs ve parça sıkıntısı varmı yok eeeeeee ne gerek var bıde kalkımış arkadaş az yakar dıyo ne önemı varkı değilmi servıs ve parca yakıttan daha önemlı değilmi
Hacı biliyorsunki her ikisinide kullandım,kendi motorumu kötülemem ama yakıt konusana gelince aralarında çok fark yok,hem altındaki 500 lük makina,hatırlatayım.:p
Her yönüyle er 5 derim.....:p
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Arkadaşlar 41 gün önce satın aldığım fakat vakit bulamadığımdan bugüne kadar devrini alamadığım motorumun devrini almak için sabah yola koyuldum. Artvin bibinoğlu petrolde depomu doldurup km mi sıfırladım ve düştüm Trabzon yoluna... Artvin-Trabzon yaklaşık 250 km. Tam olarak 2 saat 45 dakika sonra Trabzona vardım.
Bu arada hiç hız denemesi yapamadığım motorumu şöyle bi yokladım. 5.vites 10bin devirde 190km hıza ulaşabildim. (Bu arada motorun 6. vitesi olduğunu unutmadım ama 6yı da zorlayacak kadar cesareti bulamadım) O hızda motosikletin üzerinde durabilmek gerçekten bayağı zor.
Neyse konu yakıt sarfiyatıydı.
Yolda iki kere yakıt aldım.
1) 9.6lt*3,65=35,04
2) 9,07lt*3,65=33,11
Ve son olarak tekrar Artvine dönünce depomu doldurdum.
3) 8,19lt*3,67=30,06
Toplam=26.86lt=98 lira 21 kuruş
Gidilen yol=538 km
26.86/538=0,0499= 4.99lt/100km
veya
98.21/538=0,182tl/km yani km de 18 kuruş yakmışım.
Arkadaşlar sonuç olarak bu motorun maksimum yakacağıdır çünki yolda motorla azarak gittim. sürekli yüksek devir hopa-trabzon arası 140-160km ve ara sıra 180 ve maksimum 190 yaparak gittiğimde yakıt bu 6.vites 90-100 km hızla gidince bunu km de 13-14 kuruşa düşürmek mümkün.


Bu arada Arjantinli topuzların da teker yazılarında çok hoş olmuş.
Çanta demirini iki tane yap :)

..............................
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,757
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
istanbul-marmaris arası yola çıktığımızda 100 km de 3.7 lt e kadar düşürebildim yakıt tüketimini. şehir içi 4.5 in altına inemiyorum pek.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
benim motor'da Tiger egzoz var sesini bir ara çekip koyacağım topaca.
şehir içi genelde çok sık gaz veriyorsun istemeden çünkü yavaş gitmeyi sevmiyor benim Alfaromeo gibi.:p
ben'de şehir içi ölçümlerimde genel olarak 4-4.5 lt yakıyor motorum.ama k&n hava filtresi ve iridyum buji takmayı düşünüyorum,bakalım O zaman nasıl bir performans sergileyecek kuzu :p
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
nerde ER 5 ci arkadaşlar ne zaman toplaşıyoruz.hazır havalar güzelken bir ara çay partisi vermeli :)
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
tarz itibariyle pek ilgilenmediğim stil olmasına rağmen okuduğum kadarıyla motorun gerek performansı gerekse 500 cc ye nazaran değerleri oldukça dikkatimi çekti..umarım birgün denk gelirde kullanırım baya merak ettiğim makinelerden birisi oldu bu er-5 herkese kazasız sürüşler..
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
arkadaşlar er 5 e egzos nasıl takılıyor? baştan sona egzos tek parça orjinali kesilip yenisi kaynaklanıyor mu?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst