kaskını artçıya verip ölen motosiklet sürücüsü

Katılım
9 Kas 2018
Mesajlar
279
Motosikleti
Yamaha x-max 250 ABS (2025)
bir kaskta kendi taksaymış keşke 😒

 
Katılım
23 Mar 2016
Mesajlar
423
Kaskı artçıya vermek demişken, aklımda olan bir soruyu paylaşayım sizlerle:

Tutun ki bir sebepten dolayı tek kaskla iki kişi motora binilmesi gerekti; kaskı artçının mı, sürücünün mü takması gerekir?

Duygusal nedenleri bir kenara bırakırsak, benim mantığım sürücü diyor. Sürücünün gözüne girecek taş, toprak, kum vesaire iki kişinin sonucu yaşamasına neden olacak. Veya rüzgarda önünü iyi göremezse kaza yapabilecek. Artçı, diğer taraftan, özellikle kadınsa ve sürücüden hacim olarak küçükse, sürücünün arkasına saklanabilir. Siz ne diyorsunuz tayfa?

Önden önden not: elbette ki bu yazılanlar hayal ürünüdür. Kasksız ve ekipmansız motosikletinizin marşına basmayınız.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kaskı artçıya vermek demişken, aklımda olan bir soruyu paylaşayım sizlerle:

Tutun ki bir sebepten dolayı tek kaskla iki kişi motora binilmesi gerekti; kaskı artçının mı, sürücünün mü takması gerekir?

Duygusal nedenleri bir kenara bırakırsak, benim mantığım sürücü diyor. Sürücünün gözüne girecek taş, toprak, kum vesaire iki kişinin sonucu yaşamasına neden olacak. Veya rüzgarda önünü iyi göremezse kaza yapabilecek. Artçı, diğer taraftan, özellikle kadınsa ve sürücüden hacim olarak küçükse, sürücünün arkasına saklanabilir. Siz ne diyorsunuz tayfa?

Önden önden not: elbette ki bu yazılanlar hayal ürünüdür. Kasksız ve ekipmansız motosikletinizin marşına basmayınız.

Himmm? Verdigim kararla birinin olumune veya koturum olmasina sebep olmanin vicdani azabi ve sucu mu, yoksa bizzat kendimin olum veya yatalak kalmasi durumu mu? Zor valla. Her iki durumun arkasindan da "mantikli ve dogru karar verdim" demek zor.
 
Katılım
5 Ağu 2015
Mesajlar
197
Kaskı her daim sürücünün takması taraftarıyım. Bu durum "Ben yaşayayım artçı ölsün bencilliği" değil yine artçıyı düşünmektir.

Artçıda kask varken kasksız sürücünün gözüne girecek sinek,taş,toprak, rüzgar (belli bir süratten sonra mecburi gözlerin kısılması sonucu oluşan dikkat dağınıklığı) sürücünün hakimiyetini düşürebilir. Bu durum kazaya bile sebep olabilir

Örnek vermek gerekirse; Gözümüze araç lastiğinden çıkan bir taş girdi ve kaza oldu, düştük ardından ayağa kalktık. Baktık ki artçımızın elleri soyulmuş beli morarmış. Motosiklette xxx değerinde hasar var.

Kaskı artçıya vermeseydik bu olay yaşanır mıydı ? Bu olay çok basit gibi görünüyor ama nedeni bariz.

E ne yapıcaz ?
- Kask olmadan artçı almayacağız.. hadi aldık diyelim
- Kaskımızı artçıya vermeyeceğiz. hadi verdik diyelim
- Motoru kapatıp kask artçıda kalacak şekilde çay içmeye gideceğiz. :) Okuduğunuz için teşekkürler
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
Kask takmak istemeyen artçıya verilecek cevap: "Otobüsle gelirsin o zaman!"

O gün düştük, ve iyi ki kask takmıştık!

(düşme şeysimiz, hiç hesapta olmayan şekilde lavuğun tekinin en sağ şeritten en sol şeride, sola dönüş cebine girmek için bodoslama dalması! Normalde, önce orta şeride, oradan en sol şeride şerit değiştirmesi lazımıdı)... (motorda bir şey yok, durma hızında yan yatırıp düştüğümüz için, ön fren kitlemesi neticesi... abs olmayan, yeşil 150 cc cr1 ile... kask oldğundan ciddi bir şey yok. ama muhtemelen gidon olsa gerek, nasıl denk geldiyse, omzum kolum demirle 9 kişi dövmüş gibi mosmordu, baya sürdü geçmesi... iyi bi yerleri koparmadık... )

Kask olmasa zaten daha kötü olurdu... Kasksız yolcu almayın ...

Ama burası türkiye, abi şuraya bırakıverir misin diyen olursa... bari, fıtı fıtı, 30-40ı geçmeden, hani tabir yerindeyse sünnet olmuş çocuk gibi ihtiyatla yavaş yavaş gidin, bırakın, kurtulun ...

Bak abi nasıl gazlıyorum, öğrenmiş miyim, heyyoo diye .. değil...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst