Kask takmamanın hazin sonu..!
Arkadaşlar, size kask takmadan motora binen bir tanıdığımın hikayesini anlatacağım. Umarım hepimiz bundan ders alırız:
Olayın kahramanı, İzmit'in Mehmet Ali Paşa semtinde motosiklet satış ve tamiri yapan bir ağabeyim. Onunla ilk tanıştığımda kafasının sağ üst tarafında 7-8 cm çapında, yaklaşık 2cm derinliğindeki eziği görünce bunun bir motosiklet kazasından kaldığını tahmin etmiştim. Ben nasıl yapayım da işin ayrıntısını sorayım derken, kendisi olayı anlattı. Ben de size onun ağzından aktarıyorum:
"Ben asla kasksız motora binmem. Bir gün çok kısa bir işim için çarşıya inmem gerekiyordu. Nasıl olduysa kaskımı almadan çıktım. Normalde hiç yaptığım şey değildir. Gideceğim yol 3-4 km. Halkevi civarında(İzmit'li olanlar bilir). E-5 ten İzmit-İstanbul yönünde ilerliyorum. Hergün 100km/h civarında bir hızla gittiğim yolda o gün 60 km/h gibi düşük sayılabilecek bir hızla ilerliyorum. Bir den sağ önümde giden Brodway marka arabanın aniden önümde spin atmaya başladığını gördüm. Kaçmaya çalışmama rağmen bana yandan çarptı ve beni orta refüje doğru savurdu (Refüj o zamanlar metaldi, şimdi daha güvenli olan beton bariyerler var). Asfaltın üzerinde taklalar atarak gidiyordum. Son gördüğüm şey, yolu ortadan ikiye bölen metal refüj oldu. Gözümü açtığımda, 8 saat süren bir beyin ameliyatından çıkmış olarak, kendimi bir hastane odasında buldum. Refüj kafamı parçalamış ve doktorların büyük çabalarıyla hayatta kalmışım."
Arkadaşlar bu bir hikaye değil, gerçeğin ta kendisi. Bahsettiğim kişi halen M.A.Paşa'da Servis ve Satış işine devam ediyor. Muhtemelen İzmit'li motorcuların çoğu kendisini tanıyordur.
Ayrıca, internette gördüğüm bir fotoğraf vardı. Onu da çoğunuz görmüşsünüzdür. Fotoğrafın altında "kask takmayı sevmezdi" gibi bir ibare var (ingilizce). O fotoğrafı gördüğüm zaman, bu insanın yerinde olacağıma, ölmüş olmayı tercih ederdim dediğimi hatırlıyorum. Allah kimseye ciddi kazalar vermesin ama, yaptığım kaza ölümle sonuçlanmış olsa bile, suratımın tanınabilir halde olmasını tercih ederim. Ki kask çoğu zaman, ölümle sonuçlanabilecek bir kazanın, bir kaç kırıkla atlatılmasını sağlıyor. Hepinize kazasız, keyfli sürüşler diliyorum...