- Katılım
- 14 Mar 2005
- Mesajlar
- 537
- Konu Yazar
- #1
İki veya daha çok silindire sahip karbüratörlü motosikletlerin başının belası bir konu var. Karbüratör senkronizasyonu.
Aslında senkronizasyon denen şey, karbüratörlerin gaz kelebek ayarlarının mekanik olarak değiştirilmesiyle karbüratör içine emilen hava miktarının eşitlenmesi.
Mesela V şeklinde sıralanmış 2 silindirli bir motorda gaz teli genelde ön silindire bağlı karbüratörün gaz kelebeğine takılıdır. Bu gaz kelebeği mekanik bir parça ile arka silindirin gaz kelebeğine bağlıdır. Siz gaz verince aslında ön silindirin kelebeğini açarsınız ancak mekanik parça vasıtasıyla aynı zamanda arka silindirin kelebeğide açılır.
Ancak bu aradaki parça çokda hassas olan bir bağlantı olmadığı için eğer karbüratörler SENKRONİZE değilse karbüratörlerin içine aynı miktarda hava çekilmez, dolayısıyla aynı miktarda hava-yakıt karışımı silindire girmez ve yine dolayısıyla silindirler arasında uyumsuz bir çalışma meydana gelir.
İşte bu uyumsuzluğu gidermek için karbüratör senkronizasyonu yapılır. Ben gerekli teçhizatı 100-200 dolara buldum internette ama baktım ki iki adet vakummetreden ibaret dedim ben yaparım bu aleti.

İki vakummetre (6 TL). Biraz hortum.
Hortumları vakummetrelere bağlıyoruz. Diğer uçlarını ise karbüratör boğazları üzerinde bulunan (her motor için farklı olsa gerek) vakum yerlerine takıyoruz. Motoru çalıştırıyoruz. Normal çalışma sıcaklığına getiriyoruz. Rölantiyi ayarlıyoruz. Eğer karbüratörler senkronize ise vakummetreler aynı değeri gösterecektir. Eğer farklı değerler gösteriyorlarsa yine her motor üzerinde bulunan ayar vidası vasıtasıyla vakummetreler aynı değeri gösterene kadar uğraşıp duruyoruz
Aslında senkronizasyon denen şey, karbüratörlerin gaz kelebek ayarlarının mekanik olarak değiştirilmesiyle karbüratör içine emilen hava miktarının eşitlenmesi.
Mesela V şeklinde sıralanmış 2 silindirli bir motorda gaz teli genelde ön silindire bağlı karbüratörün gaz kelebeğine takılıdır. Bu gaz kelebeği mekanik bir parça ile arka silindirin gaz kelebeğine bağlıdır. Siz gaz verince aslında ön silindirin kelebeğini açarsınız ancak mekanik parça vasıtasıyla aynı zamanda arka silindirin kelebeğide açılır.
Ancak bu aradaki parça çokda hassas olan bir bağlantı olmadığı için eğer karbüratörler SENKRONİZE değilse karbüratörlerin içine aynı miktarda hava çekilmez, dolayısıyla aynı miktarda hava-yakıt karışımı silindire girmez ve yine dolayısıyla silindirler arasında uyumsuz bir çalışma meydana gelir.
İşte bu uyumsuzluğu gidermek için karbüratör senkronizasyonu yapılır. Ben gerekli teçhizatı 100-200 dolara buldum internette ama baktım ki iki adet vakummetreden ibaret dedim ben yaparım bu aleti.

İki vakummetre (6 TL). Biraz hortum.
Hortumları vakummetrelere bağlıyoruz. Diğer uçlarını ise karbüratör boğazları üzerinde bulunan (her motor için farklı olsa gerek) vakum yerlerine takıyoruz. Motoru çalıştırıyoruz. Normal çalışma sıcaklığına getiriyoruz. Rölantiyi ayarlıyoruz. Eğer karbüratörler senkronize ise vakummetreler aynı değeri gösterecektir. Eğer farklı değerler gösteriyorlarsa yine her motor üzerinde bulunan ayar vidası vasıtasıyla vakummetreler aynı değeri gösterene kadar uğraşıp duruyoruz