Karbüratör senkronizasyonu

Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
İki veya daha çok silindire sahip karbüratörlü motosikletlerin başının belası bir konu var. Karbüratör senkronizasyonu.

Aslında senkronizasyon denen şey, karbüratörlerin gaz kelebek ayarlarının mekanik olarak değiştirilmesiyle karbüratör içine emilen hava miktarının eşitlenmesi.

Mesela V şeklinde sıralanmış 2 silindirli bir motorda gaz teli genelde ön silindire bağlı karbüratörün gaz kelebeğine takılıdır. Bu gaz kelebeği mekanik bir parça ile arka silindirin gaz kelebeğine bağlıdır. Siz gaz verince aslında ön silindirin kelebeğini açarsınız ancak mekanik parça vasıtasıyla aynı zamanda arka silindirin kelebeğide açılır.

Ancak bu aradaki parça çokda hassas olan bir bağlantı olmadığı için eğer karbüratörler SENKRONİZE değilse karbüratörlerin içine aynı miktarda hava çekilmez, dolayısıyla aynı miktarda hava-yakıt karışımı silindire girmez ve yine dolayısıyla silindirler arasında uyumsuz bir çalışma meydana gelir.

İşte bu uyumsuzluğu gidermek için karbüratör senkronizasyonu yapılır. Ben gerekli teçhizatı 100-200 dolara buldum internette ama baktım ki iki adet vakummetreden ibaret dedim ben yaparım bu aleti.




İki vakummetre (6 TL). Biraz hortum.

Hortumları vakummetrelere bağlıyoruz. Diğer uçlarını ise karbüratör boğazları üzerinde bulunan (her motor için farklı olsa gerek) vakum yerlerine takıyoruz. Motoru çalıştırıyoruz. Normal çalışma sıcaklığına getiriyoruz. Rölantiyi ayarlıyoruz. Eğer karbüratörler senkronize ise vakummetreler aynı değeri gösterecektir. Eğer farklı değerler gösteriyorlarsa yine her motor üzerinde bulunan ayar vidası vasıtasıyla vakummetreler aynı değeri gösterene kadar uğraşıp duruyoruz :)
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
piyasadaki senkron makinalarıda bu şekilde. yanlız ölçümde basıncıda görmen lazım. bu olası problemleri de bize gösteriyor. gaz verdiğinde aynı değerleri elde edebilirsin ama gazı kestiğin an meydana gelecek değerleride görüp motoru yorumlaman gerek. mantık çok iyi ve doğru ama olayın bu tarafıda çok önemli.ayrıca biraz daha sert hortum kullanmalısın bence, hortum boyunda ki farklılıklar ölçümü etkiler. unutmadan senkron ayarı yaptığınız motorların fabrika değerlerinide bilmeniz motorunuz hakkında size bilgi verir. her motorun ölçüm değeri farklıdır.Paylaşımın güzel emeğine ve ellerine sağlık abi...
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
motor teknik konuda çok iyisin araştırmaçı ve paylaşımcı bu vakummmetreleride güzel bir şekilde birleştirirsen şahane olur isstanbulda olsan baya bir yardımlaşırdık .
sekronize çok önemlidir bunu şöyle izah edelim anlamıyan arkadaşlar için bir boyunduruga baglı iki öküz olsa biri daha güçlü diyelim daha çok asılıp boyundurugu çapraz olarak zorlar ve gücü arabaya degilde diger öküzü yorar motordada aynı bir piston 30 beygir güç üretirken digeri 20 beygir güç üretip dengeyi bozar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------

piyasadaki senkron makinalarıda bu şekilde. yanlız ölçümde basıncıda görmen lazım. bu olası problemleri de bize gösteriyor. gaz verdiğinde aynı değerleri elde edebilirsin ama gazı kestiğin an meydana gelecek değerleride görüp motoru yorumlaman gerek. mantık çok iyi ve doğru ama olayın bu tarafıda çok önemli.ayrıca biraz daha sert hortum kullanmalısın bence, hortum boyunda ki farklılıklar ölçümü etkiler. unutmadan senkron ayarı yaptığınız motorların fabrika değerlerinide bilmeniz motorunuz hakkında size bilgi verir. her motorun ölçüm değeri farklıdır.Paylaşımın güzel emeğine ve ellerine sağlık abi...

ayar rolantide çalışırken ölçülür basıncı gör derken egsoz çıkışındaki basıncımı piston şıkıştırma basıncındanmı bahsediyorsun
sekron ayarı yaparken bu basınçları ölçemezsin sadece vakkum degerine göre yapabilirsin 1.silindirin degeri neyse digerlerini ona göre ayarlayabilirsin yani gaz kelebeginin açıklıklarını ayarlıyoruz
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
piyasadaki senkron makinalarıda bu şekilde. yanlız ölçümde basıncıda görmen lazım. bu olası problemleri de bize gösteriyor. gaz verdiğinde aynı değerleri elde edebilirsin ama gazı kestiğin an meydana gelecek değerleride görüp motoru yorumlaman gerek. mantık çok iyi ve doğru ama olayın bu tarafıda çok önemli.ayrıca biraz daha sert hortum kullanmalısın bence, hortum boyunda ki farklılıklar ölçümü etkiler. unutmadan senkron ayarı yaptığınız motorların fabrika değerlerinide bilmeniz motorunuz hakkında size bilgi verir. her motorun ölçüm değeri farklıdır.Paylaşımın güzel emeğine ve ellerine sağlık abi...

Hortum boylarının değerleri değiştirdiğinin farkına vardım ve sistemi kurmadan önce hortumları milimi milimine eşitledim. Umarım başkalarının da işine yarar. Gerçi biraz sonra birkaç muhalefet arkadaş gelir konuya :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------

motor teknik konuda çok iyisin araştırmaçı ve paylaşımcı bu vakummmetreleride güzel bir şekilde birleştirirsen şahane olur isstanbulda olsan baya bir yardımlaşırdık .

Bu aralar izindeyim evde sıkıntıdan başıma iş çıkartıyorum böyle ufak tefek :)
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
sa

Hortum boylarının değerleri değiştirdiğinin farkına vardım ve sistemi kurmadan önce hortumları milimi milimine eşitledim. Umarım başkalarının da işine yarar. Gerçi biraz sonra birkaç muhalefet arkadaş gelir konuya :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------



Bu aralar izindeyim evde sıkıntıdan başıma iş çıkartıyorum böyle ufak tefek :)

iyi yapıyorsun ankarada gv650 ci bir serdarımız var otoburkaplan olarak burda yazar tanışmanızı isterim oda usta olmak üzere taşın yardımlaşın sana özeldende mesaj yazmıştım ama dönmedin hidrolik debriyaj için
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Debriyaj işini halledecez önümüdeki hafta. Ben iki adet alacağım bir arkadaşımda istiyor benimle beraber. 150 Avroya kadar vergi yok. Demekki 6 adet falan alabiliriz kargo dahil. Ben satıcıya mesaj attım en fazla kaç tane gönderebilir diye cevap bekliyorum.

Ben iki tane alıyorum. Sonra sen bir tane istiyorsun. O başlık altında birkaç arkadaş daha vardı isteyen. Hepsini koordine edece ben haftaya :)
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
tamam

Debriyaj işini halledecez önümüdeki hafta. Ben iki adet alacağım bir arkadaşımda istiyor benimle beraber. 150 Avroya kadar vergi yok. Demekki 6 adet falan alabiliriz kargo dahil. Ben satıcıya mesaj attım en fazla kaç tane gönderebilir diye cevap bekliyorum.

Ben iki tane alıyorum. Sonra sen bir tane istiyorsun. O başlık altında birkaç arkadaş daha vardı isteyen. Hepsini koordine edece ben haftaya :)

tamam senden haber bekliyorum gümrük vs için gümrükçümüz var gerekirse defaturayı düşük yazabiliyorlarmış
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Debriyaj işini halledecez önümüdeki hafta. Ben iki adet alacağım bir arkadaşımda istiyor benimle beraber. 150 Avroya kadar vergi yok. Demekki 6 adet falan alabiliriz kargo dahil. Ben satıcıya mesaj attım en fazla kaç tane gönderebilir diye cevap bekliyorum.

Ben iki tane alıyorum. Sonra sen bir tane istiyorsun. O başlık altında birkaç arkadaş daha vardı isteyen. Hepsini koordine edece ben haftaya :)

valla helal olsun diyorum tebrikler
yine güzel ve faydalı bir paylaşım daha
sen izini biraz daha uzun tut en iyisi
bazen iş yerinde otururken motor tam karşımda durur,düşünürüm ne yapsam diye
aklımdaydı senkron olayı servise bayılıcaz yine derken bak denk geldi Allahın sevdiği kulmuşum :p
ben de alayım bu göstergelerden bir deniyeyim olmadı yaptırırız bir ustaya artık :)
bu arada bize'de gelicekmi debriyaj bak hazırda bekliyorum olmadı ücretini ödeyelim sen ne dersen o
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
sa

valla helal olsun diyorum tebrikler
yine güzel ve faydalı bir paylaşım daha
sen izini biraz daha uzun tut en iyisi
bazen iş yerinde otururken motor tam karşımda durur,düşünürüm ne yapsam diye
aklımdaydı senkron olayı servise bayılıcaz yine derken bak denk geldi Allahın sevdiği kulmuşum :p
ben de alayım bu göstergelerden bir deniyeyim olmadı yaptırırız bir ustaya artık :)
bu arada bize'de gelicekmi debriyaj bak hazırda bekliyorum olmadı ücretini ödeyelim sen ne dersen o

arjantinli sen yakındaymışın bende hazır vakummetre var yardımcı olurum istersen arayabilirsin www.dogalgazci.net burdan ulaşırsın
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
sa

akşam akşam güzel bir haber :p
ben acıbadem'deyim ne zman müsait olursan sana uğrarım
sanki senkron ayarında sorun var gibi yakıt fazla ve titreşim çoğaldı motorda

ararsın genelde yerimde olurum ama bazen iş gereğ, saga sola gidiyoruz genelde müsait olurum ben bostancıdayım
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motor teknik konuda çok iyisin araştırmaçı ve paylaşımcı bu vakummmetreleride güzel bir şekilde birleştirirsen şahane olur isstanbulda olsan baya bir yardımlaşırdık .
sekronize çok önemlidir bunu şöyle izah edelim anlamıyan arkadaşlar için bir boyunduruga baglı iki öküz olsa biri daha güçlü diyelim daha çok asılıp boyundurugu çapraz olarak zorlar ve gücü arabaya degilde diger öküzü yorar motordada aynı bir piston 30 beygir güç üretirken digeri 20 beygir güç üretip dengeyi bozar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:45 ----------



ayar rolantide çalışırken ölçülür basıncı gör derken egsoz çıkışındaki basıncımı piston şıkıştırma basıncındanmı bahsediyorsun
sekron ayarı yaparken bu basınçları ölçemezsin sadece vakkum degerine göre yapabilirsin 1.silindirin degeri neyse digerlerini ona göre ayarlayabilirsin yani gaz kelebeginin açıklıklarını ayarlıyoruz

rölantiyide burada dengeliyeceksin zaten. daha sonra belli devirlere getirerek vakum değerlerini göreceksin. Rölantide saat deli gibi oynuyor. Ben analog senkron makinası için diyorum. civalı yada dijital kullanmadım. Basınç dedim neden dersen farketmediğin emiş subabı kaçaklarını görürsün. olası korum bağlamalar yada aşınma vs vs. 4 silindir bir motorda pekte bilgisi olmayan bir kullanıcı motorunun çekiş yada sıkıntısını farketmeye bilir. ama motoruyla beraber çalışan bir kullanıcı motordaki çekiş eksikliğini farkeder. periyodik bakımından ödün vermeyen biri senkron ayarını ağır bakımlarında sürekli yaptırır. ve ustası ona olası hataları söyleye bilir.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Saatleri aşağdaki siteden aldım.

http://www.olcukontrol.com/zc138/index.php

Yarın sabah erkenden olaya girişecem. Millet kıl kıl bakıyo bu aralar sabah tar tar tar motor çalıştırılır mı diye ama senkron bu boşlamaya gelmez.

Cevap gelsin debriyaj işini koordine edeceğim.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
bende alet olmadığı için motoru ısıtıp rolantiyi sabitliyordum,sonra tek tek buji kablolarını söküp rolantiye bakıyordum.bir nevi eski usül ama teknolojik aletleri kullanmak her zaman güzeldir.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
4 silindir bir motorda pekte bilgisi olmayan bir kullanıcı motorunun çekiş yada sıkıntısını farketmeye bilir. ama motoruyla beraber çalışan bir kullanıcı motordaki çekiş eksikliğini farkeder. periyodik bakımından ödün vermeyen biri senkron ayarını ağır bakımlarında sürekli yaptırır. ve ustası ona olası hataları söyleye bilir.

Bende motorumda 160 km/saat hızı geçemeyince girdim bu işlere birazda . Birde düşük devirlerde motor kesik kesik çalışıyor gibiydi. Belirtiler senkron bozukluğunu işaret ediyordu.

Sırada karbüratör pilot jet ayarı veya ustaların tabiriyle hava ayarı var. Ancak ayar vidası öyle pis bir yerdeki özel karbüratör ayar tornavidası olmadan ulaşmak neredeyse imkansız. O da pahalı bişey namussuz. Türkiye'de bir yerde satılır mı onu da bilmiyorum.
 
Katılım
19 Kas 2010
Mesajlar
223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bende motorumda 160 km/saat hızı geçemeyince girdim bu işlere birazda . Birde düşük devirlerde motor kesik kesik çalışıyor gibiydi. Belirtiler senkron bozukluğunu işaret ediyordu.

Sırada karbüratör pilot jet ayarı veya ustaların tabiriyle hava ayarı var. Ancak ayar vidası öyle pis bir yerdeki özel karbüratör ayar tornavidası olmadan ulaşmak neredeyse imkansız. O da pahalı bişey namussuz. Türkiye'de bir yerde satılır mı onu da bilmiyorum.

motorunun karbüratörünü görmedim:)) daha bu modeller bize gelmedi :))) ama sana fikir olarak mafsallı tornavida setleri var, uç değiştirme aparatlı. bence dene derim öyle birşeyi....
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Orjinal vakummetrede budur zaten,tebrikler :cat:.Küçük bir ilavede bulunayım,dediğiniz gibi biraz daha sert hortum dahaiyi sonuç verir.Birde hortumların arasına,akvaryumlarda hava miktarını ayarlayan hava musluklarından takıp ayarlarsanız,ibrelerde oluşacak aşırı dalgalanmayı önleyip daha sağlıklı ayar yapabilirsiniz.Bunu yapmazsanız değerleri doğru okumada zorlanırsınız.Birde senkron ayarını yaparken 2000-2300 devirler civarında sabit tutunuz.Kolay gelsin
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Orjinal vakummetrede budur zaten,tebrikler :cat:.Küçük bir ilavede bulunayım,dediğiniz gibi biraz daha sert hortum dahaiyi sonuç verir.Birde hortumların arasına,akvaryumlarda hava miktarını ayarlayan hava musluklarından takıp ayarlarsanız,ibrelerde oluşacak aşırı dalgalanmayı önleyip daha sağlıklı ayar yapabilirsiniz.Bunu yapmazsanız değerleri doğru okumada zorlanırsınız.Birde senkron ayarını yaparken 2000-2300 devirler civarında sabit tutunuz.Kolay gelsin

Bende ibrelerin bu kadar sallanacağını hiç tahmin etmemiştim. Ancak 5000 devir civarı sağlıklı okunur hale geldiler ve bende bu devirde ayarladım. Siz hortumları kesip aralarına bir hava ayar vanası koymamı tavsiye ediyorsunuz değil mi yanlış anlamadıysam ?

Ön karbüratörün vakumu arkaya göre baya düşüktü.. Ayar vidasını neredeyse en sonuna kadar gevşettiğim halde ancak eşit hale geldiler. Hatta en son olarak yaylı vidayı çıkardım yerinden.

Verdiğiniz tavsiyeyi uygulayıp yeniden denemek en iyisi. Ancak şu haliyle bile düşük devirlerde hissettiğim kesik kesik çalışma sona erdi.
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
328
Boksör BMW de bozuk senkron,anormal sarsıntı,aşırı yakıt tüketimi,aşırı güç kaybı olarak dahada kötüsü kol yataklarında boşluk ve hatta krank çatlatmaya kadar varan sıkıntılar doğuruyor.
Bu sebepten aynı vakum saatlerinden ben de edindim.Motora bağlayıp çalıştırdığımda,değerleri sarsıntı sebebiyle doğru alamadım.Araya ayar vanasını koyup tekrar deneyeceğim.
Galiba birazda hortumla alakalı.sert hortum kullanmak gerekiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst