Kara saplandık..!

Katılım
18 Eki 2005
Mesajlar
393
29 Kasım 2007 Antalya

Ekimden itibaren kar olan Beydağları'nda Kasımın sonuna geldik kar yüzü göremedik.
Geçen pazar günü de kar görmek için çıktığımız dağlardan elimiz boş dönmüştük.
Bu sefer kararlıyız, zirvelerde gördüğümüz kar kırıntılarına ulaşmak amacındayız.

"Fotoğraf motoğraf yok kardeşim, ver gazı, gidelim zirvelere" durumundayken karşımıza orman işçileri çıkıyor.
Önümüzde yerlere serilmiş kozalaklar..
2.jpg


3.jpg


Ağaçların arasında sofra kurup yemek yiyen 5-6 orman işçisinden biri(Yusuf), oğlu(Suat) ile beraber yanımıza geliyor.
4.jpg


6.jpg


"Nedir bu? Ne oluyor burada?" şeklindeki sorularımıza ayrıntılı cevaplar buluyoruz.

Yükseklerdeki Sedir ağacı ormanından toplanan kozalaklar buraya getirilip, yere döşenen büyük naylon tabakaların üzerine seriliyor ve nemli olmaları sağlanıyormuş. Nasıl? sorusuna da şöyle cevap buluyoruz; Yağmur yağmadığı zaman buraya arazözlerle su getirip ıslatılıyorlarmış.
Böylece nemli ortamda kozalaklar yumuşayıp gevşiyorlarmış.
Gevşeyen kozalaklar el ile ufalanıp çuvallara konuluyormuş.
5.jpg


Daha sonra hazırlanan bu çuvalların içindeki tohumları, çevresini çitle çevirdikleri yeni Sedir ormanı arazisine seriyorlarmış.
Bunların üzerine kar yağıp da bahar geldiğinde her biri birer Sedir fidesi oluyorlarmış.
7.jpg


Dünyanın en yaşlı Sedir ağaçları bu Beydağları'nda bulunuyor ve gövdesini iki kişi kucaklasa elleri deymiyormuş
8.jpg


Bunları anlatan Yusuf tam 20 yıldan bu yana orman için çalışıyor.
"Çok ulvi bir iş yapıyorsunuz. Bunun karşılığında da çok uzun yaşarsınız bu güzel havada." dediğimde bana,
"Babam 104 yaşında öldü, onun babası da 120 yaşına kadar yaşamış." diye cevap verdi.

Yusuf'a, oğlu Suat'a ve diğer orman işçilerine uzun ömürler dileyip, bu güzellikleri bizler için koruyup geliştirdikleri için de teşekkür edip oradan ayrılıyoruz.
9.jpg


Bugün yola saat 11:00 de çıkabildik ancak.
Bu yüzden yanımıza yiyecek almadık.
Çok acıkırsak elma, ayva gibi meyva buluruz diye düşündük ama malesef bulamadık.
Ama yolun aşağısındaki domates tarlası Yücel'in keskin gözlerinden kaçmıyor.
Bir çırpıda gidip, birkaç domates topluyor.
10.jpg


Çok acıkmış..
11.jpg


Bu yediğimiz domatesler, pazardan aldıklarımızdan çok daha lezzetli.
Köylüler bunları kendilerine ayırıp bize hormonlularını satıyorlar sanırım..
12.jpg


Kar bulmaktan vazgeçmiş değiliz.
Üzerinde bulunduğumuz yol bizi Feslikan Yaylası ile Saklıkent arasında bir yol ayrımına getiriyor.
Çevredeki en güzel yere mezarlık yapılmış.
13.jpg


Sözü edilen yaşlı sedirlerden biri de burada tüm çevreye hakim durumda.
Onu günün ağacı ilan ediyorum.
14.jpg


İşte geldiğimiz yol.
15.jpg


Durduğumuz yol ayrımı.
16.jpg


... ve ulaşmak istediğimiz beyazlıklar.
17.jpg


1.5 yıl önce yaptığımız Yaylada Bahar adlı gezimizde poz verdiğiz yerde yeniden duruyoruz.
O zaman KaTırıM'la gelmiştik buraya.
Yücel'de de SkyGo vardı.
18.jpg


19.jpg


20.jpg


Sağda Saklıkent..
21.jpg


İşte sonunda oldu...
Sonunda emelimize nail olduk (Yeni Türkçe ile : Amacımıza ulaştık.)

Kara saplandık..!
22.jpg


Bu ne mutluluktur yarabbi..!
23.jpg


Şükürler olsun kavuşturana..
24.jpg


Bu mutlulukla sarhoş olarak, nereye gittiğimizi bilmez bir durumda, vuruyoruz kendimizi tekrar yollara.
25.jpg


Bir de üstüne "manzara çarpması" yaşıyoruz.
26.jpg


27.jpg


Aklımız başımızdan gitmiş bir şekilde dolanırken bir başka güzelliğin şokuna giriyoruz.
28.jpg


29.jpg


Yücel iyice dağıldı, "motora ters bineceğim" diye tutturdu.
Bu da "Nasrettin sendromu" olsa gerek..
30.jpg


Bugün herkese birşeyler olmuş.
Bulutlar da kafayı yemişler..
Mavi gökler yerine, yeşil ormanlarla kucaklaşıyorlar..
31.jpg


32.jpg


Yücel, "Yanlış yerdesiniz, yukarı çıkııın..!" diye bağırıyor onlara.
33.jpg


Bu muhteşem ağaçların çevrelediği yola dalıveriyoruz.
Nereye gittiği önemli değil, içinde olalım yeter.
34.jpg


35.jpg


Gittikçe yol olmaktan çıkıyor ve sonunda gidecek yer de kalmayınca biz de fotoroman konumuna geçiyoruz.
36.jpg


Geri dönmek ve aynı güzellikleri yaşamak zorundayız.
37.jpg


Başa gelen çekilir.
Buyrun ...!
38.jpg


39.jpg


40.jpg


41.jpg


42.jpg


43.jpg


44.jpg


45.jpg


46.jpg


47.jpg


Dönüş yolunda, daha önce koca bir Kangal tarafından kovalandığı yeri göstermek istiyor Yücel bana.
Gerçekten de süper bir yer. Kamp yapmak için ideal.
Üstelik Antalya'ya 20-25 km uzaklıkta.
48.jpg


49.jpg


Önümüzde büyük bir uçurum var ve dibinden de Boğa Çayı'nı besleyen derelerden biri akıyor.
Yücel kayboldu, sesi uzaklardan geliyor..
Beni çağırıyor; "Gelsene burada manzara süpeeer.!"
Sonunda nerede olduğunu buluyorum ama gel dediği yere gitmem için çağıran kişinin Naomi olması gerekir. :)
50.jpg


Neyse Yücel o kayadan sağ salim geri dönüyor.
(Bu adamın damarlarında keçi kanı dolaşıyor olmalı.)

Gün batmadan Antalya'ya dönüyoruz.
51.jpg


Herkese mutlu geziler...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Ne diyeyimki..... Kıskanıp nazar değdirmeyelim..... Paylaşım için teşekkür........:rendeer:
 
Katılım
9 Haz 2007
Mesajlar
695
bulutların üstünde motorsikletle olmak çok güzel duygu olsa gerek ::coool::::thanks:::plus1::::biggrinn::biggrinn::alkiis::
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Başlığı görünce ben de Bursaya kadar geldiniz ve bana ulaşmadınız diye size sitem edecektim az daha....

Buralar coktan kar ve buza sardı.
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
368
hocam 10 numara olmuş ya harbiden harika yerler ellerinize benzininize tekeriniz herseyinize sağlık :D
 
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
689
geçmiş olsun hocam yardıma ihtiyaç varsa gelelim

çok güzel ya çok kıskandım
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
çok güzel kareler emeğinize sağlık aldıracaksınız sonunda bana bi tane kros yaaaaa:)
 
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
4,288
abi resimler süper tekerinize sağlık.
canım çekti bak :p
 
Katılım
20 Ağu 2007
Mesajlar
1,269
Gerçekten 10 numara bi gezi olmuş :cat:
Ellerinize sağlık, çok güzel fotolar iyi gezmişsiniz :rendeer:
 
Super Moderator
Katılım
23 Mar 2006
Mesajlar
3,850
Antalya MT çalışıyor:mrgreen:
maşallah iyi gezmişsiniz tekerinize ve emeğinize sağlık arkadaşlar:cat:
resimler gerçekten çok güzel olmuş:rendeer:
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
2,408
ellerine ayaklarınıza saglık sanki oraları ben gezdim gibi
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Fotoğraflar mükemmel..
Cidden çok iyi yapmışsınız kara saplanalım diye yola çıkarak,oturduğum masamda birden orada hissettim kendimi sayenizde.
Motosikletin hakkını veriyorsunuz.Motosiklet tutkusunu tam anlamıyla damarlarından yaşıyorsunuz,başkasının ulaşmayı başaramayacağı belkide aklından bile geçiremeyeceği şeyleri başarabilmek..Kartpostallardaki güzelliği hissedebilmek..

Ellerinize,yüreğinize ve motorunuza sağlık.
Devamlarını bekliyoruz :cat:
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
En zevkle izlediğim gezi yazılarından biriydi ; beni resmen aldı götürdü buralardan ; nice güzel gezilere , çok sağolun:rendeer:
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
55
Memleketiimizin kıymetini bilelim, nerede yaşadığımızı bilelim, böyle güzellikler hangi ülkede var?? bence yok. Onun için elbirliği ile sahip çıkalım memleketimize, T.C sınırları içinde Ay Yıldızlı bayrağımızın altında daima başımız dik şekilde yaşayalım. Çok güzel gezi olmuş, bu kareleri gönderdiğiniz için teşekkürler.:)
 
Osmaniye İl Temsilcisi
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
356
Paylaşım için çok teşekkür ediyorum, hakikaten insanı bilhassa krosçuları kıskandıracak görüntüler. Hem gezi, hem manzara, hemde anlatım müthiş, elinize emeğinize sağlık. Sudenazz arkadaşımızında belirttiği gibi fotoğrafa kareleri o kadar güzel ve o kadar büyüleyici ki bu güzelliklerin kıymetini bilmek ve maximum düzeyde faydalanmak lazım.
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
19
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok güzel abicim... Umarım böyle güzel gezileri hep yaşarsınız, şehir hayatı değirmen gibi öğütüp, çürütüyor insanı.... Ancak bu şekilde canlı kalınır herhalde..
T E Ş E K K Ü R L E R.....:mrgreen:
 
Katılım
20 Nis 2006
Mesajlar
2,423
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tek kelımeyle harıka vala helal olsun ayrıca cesaret işi bu taa oralara gıtmek cıkmak ya motora bısı olsa bozulsa dusuncesı bıle olmaksızın her yere gırıp cıkmısınız :) vala helal olsun sizlere cros cular yuruyun beah :cat:
 
Katılım
22 Kas 2007
Mesajlar
238
rota çok güzelmiş..
fotoğraflar için harcanan emeğe teşekkürler..:cat:
bize sadece bakıp keyiflenmek kalmış..
o kamp yerinde bir gece geçiririm umarım bu yıl...!
 
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
712
Gezilerinizin hepsi güzel. Ama bu başka olmuş, fotoğraflar rüya gibi. Şapka çıkartıyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst