kapuzbaşı v2.0

Katılım
17 Haz 2005
Mesajlar
54
Bölüm 1: Kapuzbaşı yolu

Bundan bir sene önce kalabalık bir gurupla oldukça zorlu ama son derece keyifli bir yol yapmıştık…

(tıklayalım görelim)
http://www.ikiteker.org/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7371&highlight=kapuzbasi+3

Bir taraf uçurum bir taraf dökülmüş kafam kadar kayalardan oluşan bir araç genişliğinde yoldan 50 km gidip, daha sonra aynı yolu bu sefer gece karanlığında yapmış..yol şartları nedeniyle gerginlik ve sürekli çok yavaş gitme zorunluluğu nedeniyle sürekli kollarımızla motor kullanmak zorunda olduğumuzdan fiziksel yorgunluk, gece karanlığında, toz bulutu içinde yolu görmeden, önünde sadece önden giden motorun arka stop lambasını görerek, geçtiğin yolun sadece 2-3 m eninde olduğunu görmesen bile aşağının bilmemkaçyüz metre uçurum olduğunu bilerek Yusuf Yusuf moda geri dönmek…yolda kayıp yağ tıpası ve boşalmış yağ, patlak lastik, dağılmış göbek filan gibi problemlerle karşılaşmak. Fazerle o yola gelen adamın haşatlığını görmek, gecenin yarısında bir atmacaya çarparak öldürmek vs vs .evet çok uzun müddet arkadaşlar arasında “ölçek” olmuş bir gezi olmuştu..”- abi yol nasıldı..?” sorusuna “– valla bilader Kapuzbaşı ayarından biraz kolaydı..” yada - “yok abi Kapuzbaşı piknik sayılırdı bunun yanında..” gibi yanıtlarla konuşuyorduk…
…sürekli bir gezi Kapuzbaşı ile karşılaştırıldıkça, sürekli vay be Kapuzbaşı’nda ne rezil olmuştuk, ne geziydi be filan denildikçe sanki Kapuzbaşı yolunu gerektiği gibi “fethedememişiz” gibi geliyordu.
Eh öncesinde bu kadar içimize işleyen bir geziye, doğal olarak tekrar gitmek artık “Kapuzbaşı mı ohhoo nedir ki Kapuzbaşı” demek istiyorsunuz…
Bir diğer durum da Kapuzbaşı köyünün gerçekten doğa olarak son derece güzel olması durumu. Dolayısıyla köyde yeterince zaman geçirmek, dünyanın 3. büyük şelalesinin altına girmek, sularda oynamak filan istiyor insan.. eh bu da zaman demek dolayısıyla köyde gecelemek demek oluyor… dolayısıyla uygun zaman kollamak demek oluyor…ve evet nihayet o uygun zaman bu hafta sonu geldi…

Ekip :

Fakir – Bilge: Dakar (güzel olan)
Mesut(mdogruc) : Dakar (çirkin olan)
Volkan(pazer) : NX4
Başar : KTM 990
Cemil (crimson) : XT 660

Plan:

Adana – çatalan –meydan yaylası – Aladağ : asfalt köy yolları ~100km
Aladağ – Kapuzbaşı 50km toprak yol 25km si uçurum kenarı

Köyde konaklama..aynı yoldan geri dönüş…

Yola çıkarken oluşan çeşitli aksilikler sonucu ortalama 2.5 saat rotar yaptık. Yola çıktıktan yirmi Dakika sonra cemil benzin almadığını hatırladı ve yolda benzin alacak bir yer olmadığından mecbur adana’ya geri dönüp benzin almaları gerekince biz de yavaş yavaş ilerleyip onları bir köy kahvesinde beklemeye karar verdik…

s5000386pa2.jpg



Yola çıktığımızda Volkan Başarı 990’ı kullanmak için ikna etti..
s5000389ur6.jpg



İşte Volkan’ın 990 üstündeki hali.. zevkten dörtköşe.
s5000390ir3.jpg


Aladağın girişinde ufak bir tepecik üstünde arkamızda Aladağlar ile gurup pozu şeysi
s5000392ar5.jpg


Eh ekip böyle olunca ordan in buradan çık falan olmadan olur mu..olmaz
s5000395dv4.jpg


s5000396jm4.jpg



Aladağ kasabasında yemek molası…
s5000397na0.jpg


Ve nihayet toprak yola giriş..lastik havası ayarlama
s5000399re5.jpg


Bilge özellikle Kapuzbaşı yolunu çok istiyordu…eh daha önce biz uçurumlu yolarda kendimizi parçalarken o manzaranın tadını çıkarmıştı nası olsa..
s5000401mt7.jpg


Yine bir yoldan sapıp aralara girme molası..
s5000409zd0.jpg



İlerledikçe yolun bir sene öncesinden çok farklı olacağını anlamaya başlıyoruz..yol düzeltilmiş, genişletilmiş,halen toprak ama özellikle ilk kısımları her tür motorun son derece rahat geçebileceği bir hal almış durumda

s5000408ec9.jpg


s5000412wy3.jpg


s5000413hi6.jpg


s5000417ps4.jpg


s5000418gb5.jpg


Ancak vadi halen çok güzel

s5000424go2.jpg

Hava sıcaklığını dere suları ile bertaraf etmeye çalışıyoruz.
s5000428un4.jpg


Ya şu dereyi yakından çeksek şelale diye yedirebilirmiyiz
s5000433rw7.jpg



Yol düzgün olunca işin rengi değişiyor gitgide hızlanmaya başlıyoruz
s5000435wx8.jpg


s5000436na6.jpg


s5000437vu4.jpg


Ben arkamda bilge olduğu için temkinli kullanmaya devam ediyorum ancak diğerleri işi ben seni geçtim sen beni geçtin moduna giriyor..öyle olunca uçurumlu kısımlarda öndekilerden kopmamak için durup fotograf çekemiyoruz maalesef

30 km sonra bir çeşme başında mola..susuzluk ve tozdan çatlamış haldeyiz
s5000438xo8.jpg


Bir diğer mola yeri artık kapuzbaşına 10 km filan kaldı
s5000440ng1.jpg


s5000442vm7.jpg



Bölüm 2: şelalelerde keyif…

Ve nihayet Kapuzbaşı köyündeyiz…şelaleleri gezmeye çıkmadan önce kalacak yerimizi ayarlıyoruz...sinirlerimiz çok bozuluyor çünkü aşırı fahiş fiyatlara son derece berbat biçimde konaklayabiliyoruz… o da zar zor yer bularak… buraya gelecek olanlara tavsiye çadırınızı getirin, yada en azından bir uyku tulumu…oda tutmayın pansiyonların içerilerindeki çardaklarda uyku tulumu ile yatın…geçen seneye nazaran köy inanılmaz “turistik”leşmiş.. korkunç talep var ancak köylüler hizmette berbat fiyatta fahiş biçimde nasıl olsa talep artıyor diye yakaladıklarını yolma halinde… ha birde bu esnada köylerini de son derece pisleştirme yolundalar.. bu gidişle kendi bindikleri dalı kesmeleri kaçınılmaz…


Hemen kaldığımız yerden ayrılıp kendimizi şelalelere atıyoruz…keyifler hemen yerine geliyor
s5000444vz1.jpg


s5000446rn1.jpg


s5000449aj7.jpg


s5000452su9.jpg


s5000455kd4.jpg


s5000458yo1.jpg


s5000459xp3.jpg


s5000460ig4.jpg


s5000464dr6.jpg


s5000468jd4.jpg


s5000467kg6.jpg


İşte buradan sonra 70 m den akan şelalenin altındayız…yere çarpan suyun yerden yansıması sonucu şelaleye yaklaşmaya çalışınca müthiş bir rüzgar sizi itiyor sanki devasa bir spreyin önünde durmak gibi..anında buz gibi su ile sırılsıklam oluyorsunuz…kırk derece Adana sıcağından sonra şahane

s5000472yu6.jpg


s5000473wy7.jpg


s5000476vb5.jpg


(Aslında burada fotoğraflardan pek bişi anlaşılmıyor. Bir video görüntüsü olayı çok daha fantastik gösteriyo.. ama halen onu biryerlere koymaya çalışma modundayım koyunca ne kadar keyifli bir olay olduğunu görürsünüz)

Dünyanın 3. büyük şelalesinin altına girme deneyimi sonrası keyifli ve oldukça aç biçimde pansiyona dönüyoruz…
s5000487xi4.jpg


s5000481ni1.jpg


Pansiyonda yemek fiyatlarının bir başka şaheser olduğunu öğrenince (et tavuk balık ne yersen ye her şeyin porsiyonu 10 ytl..!!!) bir defa daha kızıyoruz..

Gidip köyün fırınında pide yaptırıyoruz…ve bir bankta tıka basa yiyoruz…(ps pide de oldukça fahişti)
s5000488yw0.jpg



Akşam gürül gürül akan su kenarında muhabbet oyun vs ile geçiyor ertesi sabaha ise mesut ve volkan’ı suya girme hevesi sarıyor

İlk önce suya mesut giriyor
s5000492cv9.jpg


Ama soğuktan vazgeçiyor
s5000493uv5.jpg


Volkan daha cesur çıktı ama bu sefer de onu karşı kıyıdan kurtarmak gerekti
s5000491pu5.jpg


s5000497eh4.jpg


Güzel bir kahvaltı, serin hava andan gürül gürül akan dere…
s5000500xs3.jpg


Ardından dönüş…
Dönüşte yine yol güzel olunca tempolu gidiliyor dolayısıyla yine doğru düzgün manzara fotoğrafı yok…ilk gezideki manzara fotolarıyla idare edeceksiniz maalesef…

s5000501cy6.jpg


s5000502bm6.jpg


s5000503nh5.jpg


s5000504ol5.jpg


s5000506mp5.jpg


Bütün yol boyunca ve köyde cep telefonu çekmiyor dolayısıyla Aladağ’a yaklaşır yaklaşmaz hemen evle temasa geçilip rapor veriliyor
s5000509vk8.jpg



Ardından aynı yoldan Adana’ya dönüş


PS1: Kapuzbaşı yoluna daha önceki gidişimiz muhtemelen yazlık yol düzeltmesi öncesi olduğundan yol berbattı şu an ki haliyle düzgün toprak yolda gidebilen her tür motor gidebilir..sadece bir iki yerde birazcık sarsar o kadar…yol genişletme çalışmalarına başlamışlar dolayısıyla yakında bütün yol oldukça tehlikesiz hale gelecektir.
PS2: bu sefer gezi raporu az fotolu birazcık da keyifsiz gibi oldu… napalım ancak bu kadar
PS3: bu gezide nerdeyse sadece ben fotoğraf çekmişim. Bir daha kişi başı 20 fotoğraf çekmeyenler bir saat tek ayak üstünde beklicek.
PS4: adana’nın sıcağında motosikletçilik yapmak akıl işi diil…
PS5: bu gezide ilk defa interkom zırıltısını uzun uzadıya kullandık…gerçekten artçınız ile sohbet ederek gezi yapmak çok keyifli…
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Çok güzel bir gezi olmus gerçekten. Resimler için tsk ederim eger ölmez sag kalırsak 2-3 sene sonra bende aranızdayım.
 
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
4,036
abi yine çok güzel kareler ve çok güzel yorumlarrr o şelaleyi yakından çekseydin yermiydim diye düşünüyorumda bilmemmmmmm
 
Gaziantep İl Temsilcisi
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
1,529
harıkasınız arkadaşlar fotolar cok güzel tam benlik bir yermiş en kısa zamanda oraya gıdecegım paylaşiminiz için teşekürler
 
Katılım
17 Eki 2004
Mesajlar
542
İki Dağ Ayısı tepişirken...


İki Dağ Ayısı sevişirken...


Ciğercinin kedisi...1:cherry:


Ciğercenin kedisi...2:cherry:
 
Katılım
17 Haz 2005
Mesajlar
54
teşekkürler...arkadaşlar

gerçekten gidilesi bir yer....hele bu sıcak susuzluk ortamında
 
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
1,224
Çok güzel bir beraberlik,şahane resimler...Ellerinize yüreğinize sağlık.
 
Katılım
17 Ara 2005
Mesajlar
112
gercekten bu sıcakta ıcımızı serınlettınız tesekkur edıyorum
 
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,585
Bizim geziden bu zamana suda azalma olmaması sevindirici. Emeğinize sağlık.
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
425
Çok güzel manzaralar.Teşekkürler.Gezilmesi gereken yerler listeme hemen kaydediyorum.
 
Katılım
17 Ocak 2006
Mesajlar
161
gezi güzel algeçmiş en azında lastik patlaması vs. arıza yaşamamışsınız elinize sağlık yalnız kapuzbaşına gitmenin başka bir yolu daha var sanırım o yolu bilmeyenlere tarif etmem gerek bu yol aladağ yoluna nazaran 30 km daha uzun ama daha manzaralı vede daha düzgün bu yol kozana varmadan yaklaşık6-7 km beriden MANSURLU yol ayrımından girilerek yaklaşık 120 km gidilerek ulaşabilirsiniz yolun detaylı tarifi için benimle isteyen irtibata geçebilir
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
4,358
Ben de enduro yapmak istiyorum :pale: Valla böyle yolları, manzaraları görünce insan endurodan başka birşey istemiyor. Güzel gezi olmuş. Teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst