Rodaj süresince özellikle ilk 500 km çok hassas davranın motorunuza fazla devir
yapmayın!
500 Km de servise gidip ilk yağı değiştikten sonra biraz daha sert bir tavrınız olsun. 10 km yol gidiyorsanız 2-3 km sinde yüksek devir yapın ancak sürekli yüksek devirde değil tabiki, örneğin Caracal için3. viteste 60 a dayansın 10-15 sn böyle gidip 4 e takın ve devri düşük tutun 4 te.
Bu şekilde araa bir devir yapın sabit bir devirle bitirirseniz rodajı motor gaza tepki vermez.
1000 km den sonra devir olayını daha sık yapın. 3000-4000 olduktan sonra keyfini sürün (tek silindirde 3000-4000 çift silindirde 5000 civarıdır zaten motorun gaz yiyişinden anlaşılır.)
Bu arada her 1000 km de yağı değişmeyi ihmal etmeyin tavsiye castrol kullanın.
Yüzbinlerce kazasız km ler yaparsınız inşallah
Herkese hayırlı bayramlar.