Kanuni Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
Bence 200cc'lik tek silindir bir makineye iridium buji takmak gereksiz masraf olur. Hiçbir fark yaratmaz çünkü.

600cc'lik 4 silindir bir makine olsaydı eyvallah ama bu tarz giriş seviyesinde motorlarda yaratacağı fark sizin bizim gibi kullanıcılar anlayamaz kolayca.

Tabii yinede tercih sizin. :wiinkk:

benımle motor alan arkadaslar . buji değiştirmekten bir hal oldu . ben 8000 km dir aynı bujiyi kullanıyorum uzun ömürlü . şimdiye kadar 10 tane buji atmıştım rahat 5-8 ytl * 10 = burası size kalmış
 
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
23
soru

arkadaşlar 250 km oldu ne zaman motorun kulağını çekmeye başliyim:silent: daha 70 i geçmeyi denemedim... kimisi diyor hemen açman lazım motoru yoksa hantal olurmuş:silent:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
226
arkadaşlar 250 km oldu ne zaman motorun kulağını çekmeye başliyim:silent: daha 70 i geçmeyi denemedim... kimisi diyor hemen açman lazım motoru yoksa hantal olurmuş:silent:

Rodaj süresince özellikle ilk 500 km çok hassas davranın motorunuza fazla devir yapmayın!

500 Km de servise gidip ilk yağı değiştikten sonra biraz daha sert bir tavrınız olsun. 10 km yol gidiyorsanız 2-3 km sinde yüksek devir yapın ancak sürekli yüksek devirde değil tabiki, örneğin Caracal için3. viteste 60 a dayansın 10-15 sn böyle gidip 4 e takın ve devri düşük tutun 4 te.

Bu şekilde araa bir devir yapın sabit bir devirle bitirirseniz rodajı motor gaza tepki vermez.

1000 km den sonra devir olayını daha sık yapın. 3000-4000 olduktan sonra keyfini sürün (tek silindirde 3000-4000 çift silindirde 5000 civarıdır zaten motorun gaz yiyişinden anlaşılır.)

Bu arada her 1000 km de yağı değişmeyi ihmal etmeyin tavsiye castrol kullanın.

Yüzbinlerce kazasız km ler yaparsınız inşallah :)

Herkese hayırlı bayramlar.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,231
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kurban bayramımız mübarek olsun arkadaşlar
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
yaah hepsi faso fiso . garanti diye bir şey yok hele büyük parçalarda .
1000-1500 den sonra bas gaza yavrum bas gaza
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Nice nice mutlu bayramlara...]

yaah hepsi faso fiso . garanti diye bir şey yok hele büyük parçalarda .
1000-1500 den sonra bas gaza yavrum bas gaza

Katılıyorum...:cat:

Rodaj süresince özellikle ilk 500 km çok hassas davranın motorunuza fazla devir yapmayın!

500 Km de servise gidip ilk yağı değiştikten sonra biraz daha sert bir tavrınız olsun. 10 km yol gidiyorsanız 2-3 km sinde yüksek devir yapın ancak sürekli yüksek devirde değil tabiki, örneğin Caracal için3. viteste 60 a dayansın 10-15 sn böyle gidip 4 e takın ve devri düşük tutun 4 te.

Bu şekilde araa bir devir yapın sabit bir devirle bitirirseniz rodajı motor gaza tepki vermez.

1000 km den sonra devir olayını daha sık yapın. 3000-4000 olduktan sonra keyfini sürün (tek silindirde 3000-4000 çift silindirde 5000 civarıdır zaten motorun gaz yiyişinden anlaşılır.)

Bu arada her 1000 km de yağı değişmeyi ihmal etmeyin tavsiye castrol kullanın.

Yüzbinlerce kazasız km ler yaparsınız inşallah :)

Herkese hayırlı bayramlar.

3. viteste 60 a dayansın 10-15 sn böyle gidip 4 e takın ve devri düşük tutun 4 te.

Demişsin dostum ben yandım ozaman şuan 1900 Km' deyim ve sadece 4. viteste 60 yaptım 60' ı görünce 5' e geçiyorum:queen: işin hoş yanıda 5. vites 7000-7500 devirde 100 -110 Km/h hız yapıyor, zorladığımda 125-130 oluyor:cat::queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
166
Nice nice mutlu bayramlara...]



Katılıyorum...:cat:



3. viteste 60 a dayansın 10-15 sn böyle gidip 4 e takın ve devri düşük tutun 4 te.

Demişsin dostum ben yandım ozaman şuan 1900 Km' deyim ve sadece 4. viteste 60 yaptım 60' ı görünce 5' e geçiyorum:queen: işin hoş yanıda 5. vites 7000-7500 devirde 100 -110 Km/h hız yapıyor, zorladığımda 125-130 oluyor:cat::queen:

7000 devirde ses nasil katlaniyorsun? alet artik chopper'liktan cikiyor 1970 model motorlu bisiklet gibi igrenc bir ses cikartiyor. ben 6000'i gecmemeye calisiyorum. zaten 70 km'den sonra motoru rahat oturarak kullanamiyorsun. uzerinde buzulup kaliyorsun. butun komfor gidiyor...
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
226
Nice nice mutlu bayramlara...]



Katılıyorum...:cat:



3. viteste 60 a dayansın 10-15 sn böyle gidip 4 e takın ve devri düşük tutun 4 te.

Demişsin dostum ben yandım ozaman şuan 1900 Km' deyim ve sadece 4. viteste 60 yaptım 60' ı görünce 5' e geçiyorum:queen: işin hoş yanıda 5. vites 7000-7500 devirde 100 -110 Km/h hız yapıyor, zorladığımda 125-130 oluyor:cat::queen:

Bunu dememdeki sebep şuydu dostum;
Motoru yüksek devirlere alıştırman gerekir ve bunu en iyi ilk 5000 km de motora uygulayabilirsin, yani bir tür çocukluk evresi gibi.
7 sinde ne ise 70 inde o olur :)
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
22
uzun bir aradan sonra merhaa dostlar..Herkezin geçmiş Bayramını kutlar sağlık ve esenlikler dilerim..yav arkadaşlar bi sorunum war yardım edin kafayı yemek üzereyim ..Bu kediler beni fitil ediyorlasr seleye pisleyenler bile war daha önce bir dostun dediği karabiber taktiğini bile denememe rağmen adamlar banamısın demiyor..korkarım yuva yaptılar benim motoru :D...
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
75
uzun bir aradan sonra merhaa dostlar..Herkezin geçmiş Bayramını kutlar sağlık ve esenlikler dilerim..yav arkadaşlar bi sorunum war yardım edin kafayı yemek üzereyim ..Bu kediler beni fitil ediyorlasr seleye pisleyenler bile war daha önce bir dostun dediği karabiber taktiğini bile denememe rağmen adamlar banamısın demiyor..korkarım yuva yaptılar benim motoru :D...

aydı dertten bende muzdaribim :/// ben bide branda örtüyorum, resmen kedilere davet çıkarıyom gibi oluyo :)) bende soğan sarımsak ne bulursam koydum ama kediler canavar gibiler hepsini yere atıp koltupumu leşlemeyi iyi biliyolar.. :( en son bulduğum bir yontem var ama en azından o pisleniyo.. motoru sildiğim bir havlu var.. selenin üstüne koyuyorum o havluyu ve selenin kenarlarındaki boşluklardan da iyicene sıkı sıkıya, çıkmaması için yapıştırıyorum resmen :)) bez her zaman ıslak zaten.. ya kediler artık gelmiyor.. yada bez kirli olduğu için kedinin pisliği görünmüyor.. tavsiye ederim ;))
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
22
doğru bak hatta büyük galoşlar war ewet ondan geçirmek en güseli olur seleye saol dostum..

yada köpek bağlıcam motora :D
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
166
oda işer lastiklere filen daha kötü pas yapar bu sefer bee :DDD

bir keresinde gece motora binmek icin brandaya dokundugumda icinden kedi firladi. nerden geldigimi sasirdim. kedi kacirici bir koku falan bulmak lazim. soguk kis gunlerinde hayvanlara en guzel barinak bizim motorlar... veya motoru orttukten sonra kalin iplerle brandayi uzerinde iyice sikistirmak lazim alttan giremesinler diye. bir tane racing var otoparkta, ne zaman gorsem oyle ortuyor. ipi dolamis, sarmis motora...

Bunu dememdeki sebep şuydu dostum;
Motoru yüksek devirlere alıştırman gerekir ve bunu en iyi ilk 5000 km de motora uygulayabilirsin, yani bir tür çocukluk evresi gibi.
7 sinde ne ise 70 inde o olur :)

dostum dogru soyluyorsun. aleti acmak lazim. ben 850 km'deyim. artik aleti acmak icin basiyorum. onceden rodaj modaj diye basmiyordum. ama simdi hafiften zorlamaya basladim ve farki goruyorum. fakat yine de 80 km hizda ve uzerinde yuksek devirdeyken motordan ne komfor anlaminda, ne de ses anlaminda bir keyif alamiyorum. en guzeli sakin 60-70 arasi... kaldi ki yollar cok berbat. 50-60'la giderken bile abuk subuk yol yamalari, tumsekler yuzunden keyifli bir yolculuk yapamiyorum. e-5 dedigin yolun artik patikadan bir farki yok.. igrenc bir asfalt.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
226
bir keresinde gece motora binmek icin brandaya dokundugumda icinden kedi firladi. nerden geldigimi sasirdim. kedi kacirici bir koku falan bulmak lazim. soguk kis gunlerinde hayvanlara en guzel barinak bizim motorlar... veya motoru orttukten sonra kalin iplerle brandayi uzerinde iyice sikistirmak lazim alttan giremesinler diye. bir tane racing var otoparkta, ne zaman gorsem oyle ortuyor. ipi dolamis, sarmis motora...



dostum dogru soyluyorsun. aleti acmak lazim. ben 850 km'deyim. artik aleti acmak icin basiyorum. onceden rodaj modaj diye basmiyordum. ama simdi hafiften zorlamaya basladim ve farki goruyorum. fakat yine de 80 km hizda ve uzerinde yuksek devirdeyken motordan ne komfor anlaminda, ne de ses anlaminda bir keyif alamiyorum. en guzeli sakin 60-70 arasi... kaldi ki yollar cok berbat. 50-60'la giderken bile abuk subuk yol yamalari, tumsekler yuzunden keyifli bir yolculuk yapamiyorum. e-5 dedigin yolun artik patikadan bir farki yok.. igrenc bir asfalt.

,
haklısın dostum istanbulun maşallahı var ziplayarak yolduluk ediyoruz resmen.

Ama yüksek viteste olmasada devir yapmaya alıştır motorunu 2. viteste motorum 80 yaptı :mrgreen: karbüratör ayasız olduğu için boğuluyo daha sonrasında biliyorum rahat olmuyor bu şekilde gerek titreşim gerek yol, ama bunu motorunuzun iyiliği için yapın arkadaşlar. Devir yapmaya alıştırın zaten 2000 den sonra titreşim azalıcaktır. 3000 bin den sonra keyif yapmaya başlayacaksınız zaten :)
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
7000 devirde ses nasil katlaniyorsun? alet artik chopper'liktan cikiyor 1970 model motorlu bisiklet gibi igrenc bir ses cikartiyor. ben 6000'i gecmemeye calisiyorum. zaten 70 km'den sonra motoru rahat oturarak kullanamiyorsun. uzerinde buzulup kaliyorsun. butun komfor gidiyor...

Haklısın dostum ama benim gibi işe E5 veya Otoban gibi yolları kullanmak durumunda kalsaydın ve aynanda kocaman seni iteklemeye çalışan kamyonları görünce pek ses akla gelmiyor:queen::queen:Alıştım sayılır o sese ama işin garip yanı motorun seside değişti ilk aldığım gibi sübap sesleri ve zırıltı yok oldu daha Tok bir ses geliyor, umarım kötü bişey yapmıyorumdur.Bilgine...:cat:

Bunu dememdeki sebep şuydu dostum;
Motoru yüksek devirlere alıştırman gerekir ve bunu en iyi ilk 5000 km de motora uygulayabilirsin, yani bir tür çocukluk evresi gibi.
7 sinde ne ise 70 inde o olur :)

Evet sanırım ben kötü bişey yapmıyorum değilmi ilk 5000 Km de böyle kullanmam zarar vermez aksine yararı vardır diyebilirmiyim...:silent::queen:

doğru bak hatta büyük galoşlar war ewet ondan geçirmek en güseli olur seleye saol dostum..

yada köpek bağlıcam motora :D

:queen::queen::queen:

,
haklısın dostum istanbulun maşallahı var ziplayarak yolduluk ediyoruz resmen.

Ama yüksek viteste olmasada devir yapmaya alıştır motorunu 2. viteste motorum 80 yaptı :mrgreen: karbüratör ayasız olduğu için boğuluyo daha sonrasında biliyorum rahat olmuyor bu şekilde gerek titreşim gerek yol, ama bunu motorunuzun iyiliği için yapın arkadaşlar. Devir yapmaya alıştırın zaten 2000 den sonra titreşim azalıcaktır. 3000 bin den sonra keyif yapmaya başlayacaksınız zaten :)

Aman yaww:mrgreen: 2. viteste 80 Km/h wawww diyorum devir nedurumdaydı 80 ile giderken ibree kırılmıştır herhalde...:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
226
Haklısın dostum ama benim gibi işe E5 veya Otoban gibi yolları kullanmak durumunda kalsaydın ve aynanda kocaman seni iteklemeye çalışan kamyonları görünce pek ses akla gelmiyor:queen::queen:Alıştım sayılır o sese ama işin garip yanı motorun seside değişti ilk aldığım gibi sübap sesleri ve zırıltı yok oldu daha Tok bir ses geliyor, umarım kötü bişey yapmıyorumdur.Bilgine...:cat:



Evet sanırım ben kötü bişey yapmıyorum değilmi ilk 5000 Km de böyle kullanmam zarar vermez aksine yararı vardır diyebilirmiyim...:silent::queen:



:queen::queen::queen:



Aman yaww:mrgreen: 2. viteste 80 Km/h wawww diyorum devir nedurumdaydı 80 ile giderken ibree kırılmıştır herhalde...:queen:

Motorun sesinde toklaşma başladıysa güzel biraz daha değişecektir 4000 olana kadar tek silindir motorlarda biraz daha çabuk oluyor bunlar.
Motorun gücündede değişme olacaktır.
Ama dikkatli olun benzine bi kapak yağ koy çekişi artar vs gibi laflara inanıp herhangi bir şekilde benzine katkı yapmayın :)

Yau bende devir saati yok ama açsam daha devir yapacak gibi bi his var içimde o gücü hissettiriyor motor.
Bu arada biraz deneme yaptım bayramın 4. günü motor kendine geldi.
Vites/km şeklinde yazıyorum :)
1/60
2/80
3/100
4/120

5 i daha yapıştıracak yol bulamadım İstanbulda malum güvenlik sıfırın altına iniyo bu yollarda bu şöförlerle.
sanırsam 150 civarı bir hız yapacak.

Tabi bunu sürekli yapmak çok fayfalı değil arkadaşlar.
Sürekli redline yapın demiyorum yanlış anlaşılmasın bu durum :queen:
Yoklayın devir yapmaya alıştırın. "Hooop bilader akıllı ol" diyin. :mrgreen:
Ama onu üzmeyin :rendeer:
Zaten bu şekilde 5-6 bin km yi devirdimi, düşük devirdede torq üretecek ve size cruser keyfi yaşatacaktır. :rendeer:

Kazasız sürüşler :)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst