Kanuni Kanuni Caracal 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eyl 2010
Mesajlar
7
ürün güzelmiş hayırlı olsun şimdiden. bende baya uzun bir suredir bizim motorları inceliyorum neden bu motor cirkin gorunuyor diye :D egzos dedim önce kısaltılsa bobber gibi kalan boruyada aspiratorler için olan tel filtrelerden konsa sesi cok artmaz ama tonu cok guzel olabilir. birde en önemli ve motoru boktan gosteren sey bence motor blogunun hemen yanındaki elektroniklerin bulundugu iki parlak plastik. o yuzden konik filtre aldım filtre kutusunun yeri bos oraya metal bir kutu kaynatıcam akü elektronik alarm zartingen zortingen ne varsa koyucam içine motor kucuk mucuk ama gorunsun biraz belki kabloları da frame den geçirim. başka fikri olan yada benim planımın olmaz yanları varsa bunları bilenler yardımcı olursa :D:D
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
sen belli ki parlak motor sevmiyorsun halbuki bu motoru tercih edenlerin çoğu fatboy'a benzediği için ve parladığı için tercih ediyor :) hele dediğin parlak kapakları parlatmaktan ayrı bir zevk aldığımı belirteyim :)

ürünüm geldi, yeni plaka da yaptırdım, montajı yapıp buraya koyarım fotoğrafını.

iyi süürşler herkese.
 
Katılım
26 Ağu 2010
Mesajlar
6
sevgili mterayes26,

Motorunu satmış olmana üzüldüm. Senin gibi bir Caracalciyi nerede bulacağız :)

Bu arada geçen hafta arka lastiğimi değiştirdim IRC marka TUBELESS ile (85 TL). İç lastik iptal olduğu için 2 TLye bir sibop alıyorsunuz. Tıkır tıkır işliyor gerisi. Yol tutuşunun çok daha iyi olacağı kesin orjinal lastiklere göre.

Son viteste 6-70 bin devirde 100-110 anca gidiyor. Ölecek gibi bağırıyor bu esnada. Benim egsozlarım delinmiş sesi yükselsin diye. Bundan dolayı çekişte hafif düşme olur dediler. Ama 120 den fazla gideceğini de sanmıyorum ben. Zaten gerek de yok bu motorda.

Kış ayında cikleyi çektiğimde motorda sol tafafta ciklenin tuttuğu dilin tam çekilmediğini farkettim. Orayı elimle itince ilk marşta basmaya başladı motorum. Hiç sorun çıkarmadı.

Önümüzdeki hafta için Şanlıurfa'dan Ağrı - Erzurum - Malayta - Adıyaman şeklinde bir tur yapmayı planlıyordum aylardır. Seçim karışıklığı nedeni ile rotayı batıya çevirebilirm :)

Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:23 ----------

arkadaşlar selam

stop lambam komple kırıldı, yeni stop lazım, kanuni sitesinde 60 lirave maalesef şu anda stokta yok. bizimkine benzer başka bir stop aldım ancak onun da saplamaları kısa ve farklı yerlerde.

çözüm önerebilecek var mı?

Hocam, saplamaların olduğu yerden işaretleyin, birer delik açın. ince vida kullanarak çamurluğun içerisinden pul ve somun ile sabitleyin. İşe yarayacaktır. Yeni stop lambanızın eskisinden küçük olmaması gerekiyor tabi bu durumda. yoksa eski saplama delikleri görünebilir.
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
selam herkese;

motorumun aküsü geçenlerde bitti, ama daha önceden de aküsüz çalıştırabiliyordum motoru fakat bu sefer çalışmadı. bu işlerden anlayan bir arkadaşımla yeni bir konjektör alıp onu denedik sonuç yine aynıydı. başka bir akü ile çalıştırdık, şarjını ölçtük ve motor şarj etmiyordu. daha sonra statör kablosunu çıkararak forumdan racer 2000 arkadaşımızın da yönlendirmesiyle şarj dinamosunu kontrol ettik (bir kablo ile ampul yakma yöntemiyle)ve çalışmadığını gördük. yarın gidip konjektörü verip statör alacam.

ancak buraya da bir soruyum istedim sizce başka bir sorunu var mıdır?
 
Katılım
11 May 2010
Mesajlar
173
Merhaba arkadaşlar benimde size bir sorum olacak , uzun bir gezi sonrası evee dönerken ön tekerden takırdı tukurtu gelmeye başladı ama sanki ön teker yampalıyor gibi oluyordu indim baktım tekerde birşey yok. Daha sonra usta gördü biraz hafifler gibi oldu şimdi tekrar yapmaya başladı takur tukur ediyor sanki hafif dön tarafın dengesi bozulur gibi oluyor ama sonuçta sinir ediyor bu durum neyle alakalı olabilir yada başına benzer bir durum gelen var mı , teşekkürler ... (ustanın yorumu tamir öncesi mafsalın kırılmış olduguydu)
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
motorun hiç çalışmadı ise eğer statördeki ateşleme sorunu oluşmuş olabılır,
fakat şunuda unutmayın elektronık parcanın gerı alımı değişimi olmaz,
elektronık parcaları mumkun oldukca ustasının yanı tamırcının yanında yaptırın...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
gidon kalınlıkları standart sayılır,
yanı pek cok gidon kalınlıgı bırebır aynıdır,
uyacaktır emın olabılırsın...
__________________________________________________________________________________________________________________
Ön tekerden gelen sesin sebebi,
ön jant rulmanların dağılmış olabılır,
ön amortisör keçelerinden yağ eksiltmiş olabılır ve yaylar bir birine yağsız vuruyor olabılır,
ve birde sen ön tekerden gelıyor sandıgın ses belkide direksiyon rulmanından gelıyorda olabılır...
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
sevgili mterayes26,

Motorunu satmış olmana üzüldüm. Senin gibi bir Caracalciyi nerede bulacağız :)

Bu arada geçen hafta arka lastiğimi değiştirdim IRC marka TUBELESS ile (85 TL). İç lastik iptal olduğu için 2 TLye bir sibop alıyorsunuz. Tıkır tıkır işliyor gerisi. Yol tutuşunun çok daha iyi olacağı kesin orjinal lastiklere göre.

Son viteste 6-70 bin devirde 100-110 anca gidiyor. Ölecek gibi bağırıyor bu esnada. Benim egsozlarım delinmiş sesi yükselsin diye. Bundan dolayı çekişte hafif düşme olur dediler. Ama 120 den fazla gideceğini de sanmıyorum ben. Zaten gerek de yok bu motorda.

Kış ayında cikleyi çektiğimde motorda sol tafafta ciklenin tuttuğu dilin tam çekilmediğini farkettim. Orayı elimle itince ilk marşta basmaya başladı motorum. Hiç sorun çıkarmadı.

Önümüzdeki hafta için Şanlıurfa'dan Ağrı - Erzurum - Malayta - Adıyaman şeklinde bir tur yapmayı planlıyordum aylardır. Seçim karışıklığı nedeni ile rotayı batıya çevirebilirm :)

Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:23 ----------



Hocam, saplamaların olduğu yerden işaretleyin, birer delik açın. ince vida kullanarak çamurluğun içerisinden pul ve somun ile sabitleyin. İşe yarayacaktır. Yeni stop lambanızın eskisinden küçük olmaması gerekiyor tabi bu durumda. yoksa eski saplama delikleri görünebilir.


Ben net başına oturdukça burdayım dostum , Kavasaki vn 800 alacağım nasıpse ve son surat choppera dvm . En iyi usta kendınızsınız bunu unutmayın

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------

Merhaba arkadaşlar benimde size bir sorum olacak , uzun bir gezi sonrası evee dönerken ön tekerden takırdı tukurtu gelmeye başladı ama sanki ön teker yampalıyor gibi oluyordu indim baktım tekerde birşey yok. Daha sonra usta gördü biraz hafifler gibi oldu şimdi tekrar yapmaya başladı takur tukur ediyor sanki hafif dön tarafın dengesi bozulur gibi oluyor ama sonuçta sinir ediyor bu durum neyle alakalı olabilir yada başına benzer bir durum gelen var mı , teşekkürler ... (ustanın yorumu tamir öncesi mafsalın kırılmış olduguydu)


hemen servise götür garanti kapsamında mafsal değişmezse fabrikayı ara , caracalda şangırtı gelince heeemmmen zincire bi bakın gerekırse gerın . 17-18-19 anahtarla gerılıyor . Yağ değişimi 17 ile oluyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------

selam herkese;

motorumun aküsü geçenlerde bitti, ama daha önceden de aküsüz çalıştırabiliyordum motoru fakat bu sefer çalışmadı. bu işlerden anlayan bir arkadaşımla yeni bir konjektör alıp onu denedik sonuç yine aynıydı. başka bir akü ile çalıştırdık, şarjını ölçtük ve motor şarj etmiyordu. daha sonra statör kablosunu çıkararak forumdan racer 2000 arkadaşımızın da yönlendirmesiyle şarj dinamosunu kontrol ettik (bir kablo ile ampul yakma yöntemiyle)ve çalışmadığını gördük. yarın gidip konjektörü verip statör alacam.



ancak buraya da bir soruyum istedim sizce başka bir sorunu var mıdır?


o kadar çok deneme yanılma yöntemı var ki . Akü takılı iken bağla voltmetreyi çalıştır rölantide 12-12.5 gaz verdiğinde 14 hatta 15 i görmesi gerek . Konjektör 20-25 tl statör 60 tl . racercı serkanda vardı bi tane satmadıysa

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------

adama racercı dedik 600f almış bile tekerin düz bassın biraderim . kavasaki vn 800 alacagım kısmetse
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
108
Arkadaşlar merhaba,
Uzun süredir yazamıyorum size Doğubeyazıt'ta askerdeyim. Bitsin yine son sürat buralara geleceğim :) Şuanda izindeyim. Motorum 8bin km'ye geldi maşallah canavar gibi, kanuninin sitesine baktım ne tiger kalmış ne de caracal modeller arasında anladığım kadarıyla 150cc üstü motor yok :) Bir de askere gidiyorum diye motorumu satmayı düşünmüştüm geldim çalıştırdım canavar yeniden uyandı :D Aman ha siz siz olun elinizden çıkarmayın çok güzel motor...

Herkes iyi mi? Kendinize iyi bakın Eylül sonu askerliğim bitiyor, görüşmek üzere....
 
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
11
Arkadaşlar merhaba. Bir sorum olacak. Bugün motorun marşına bastığımda çok kısa bir süre marş motoru çalıştı sonra birden sustu. Ayak marşıyla çalıştırdım.

Şuanda motorun kornası çok zayıf çalışıyor. Farlar zayıf yanıyor. marşa basınca hiç ses gelmiyor. sorun aküde mi yoksa başka bir sorun mu ?
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Eray Tüm TOPIC'ler aynı,
Sezon Yaz Oldugundan Kimse Evınde Durmuyor :)
__________________________________________________________________________________________________________________

Şu anda sorunun aküde gibi anlaşılıyor,
fakat Kontrol edılmesı gerekıyor!!!
acaba motorun çalışırken şarj ediyormu dıye???
büyük ihtimal konjektörün veya düşük ihtimal statöründe sorun olabilirde,
yani tamirciye git ve derdini anlat illaki değiştirmen şart değil param yok dersın başka zamana veya başka tamirciye atarsın zamanı...

Geçmiş Olsun...
 
Katılım
19 Eki 2010
Mesajlar
11
Teşekkür ederim cevabın için. Sorun halledildi. Aküye giriş yapan kablolardan biri kopmuş
 
Katılım
30 Nis 2009
Mesajlar
8
üzülerek caracal' ımı satıyorum

arkadaşlar çok üzülüyorum ama caracalımı satmak zorundayım. ilgilenmek isteyen arkadaşlar bana ulaşabilir. MOTORUM 2009 model, ilk sahibiyim, 12200 km' de Allah'a şükür ne kazam, ne de yatırmışlığım var. arka lastiği tubeless yaptım, diğeride ilk gün ki haliyle mevcut duruyor. bakımı yapılalı yaklaşık 800- 1000 km falan oldu. eskişehirde ikamet ediyorum, akşam 7 den sonra ve pazar günleri tüm gün görmek istediğinizde makineyi gösterebilirim.

Feridun AYDIN

0 532 505 56 98
 
Katılım
11 May 2010
Mesajlar
173
Arkadaşlar merhaba, bende yakın zamanda frenlerime bakım yaptırdım , bakımın ardından arka frenlerim deli gibi ötmeye başladı. Spreydi zımparaydı derken az toparlar gibi oldu sonra aynen tekrar kaldığı yerden ötmeye başladı ama bu ötüş insanın sinirini bozacak şekilde ses çıkartıyor. Bu konu hakkında yardımcı olabilirseniz cidden çok duamı alırsınız , teşekkürler ...
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
dostum takılan balatan piyasa malı ve ucuz bişiy olabılır,
fren balatanın sıktıgı AYNA kısım derin çizikli oldugundan ötüyor olabılır,
aşırı dik bi yokuştan 15,20 gün hep frenli indin ise balatan yanmış ve kömürleşmiş taş gibi olmuş olabılır,
bunların hepsi bi ihtimal,
bakılması gerekıyor aslında...
 
Katılım
11 May 2010
Mesajlar
173
Ustalar baktılar ama onlarda bir çözüm bulamadılar serkan hocam , olayın birazda kronik olduğundan bahsettiler ama motordan aldığım keyfi alıp götürüyor bu lanet ses açıkcası ... hhayırlısı olsun diyelim, teşekkürler cevap için
 
Katılım
18 Şub 2011
Mesajlar
346
Uzun bir aradan sonra tekrar geldim. :D hem de caracal sahibi olarak... Uzun araştırmalar sonucunda caracal ile gv250 arasında kalmıştım.En çok ekonomik yönden beni tatmin etmeliydi(öğrenci olduğum için :D).Bir de havası olmalıydı.Beni bu seçimlere iten önemsiz bir sebeb vardı.Görüşlerinize saygı duyuyorum ama , motosikletine milyarlarca verip ,üstüne bir de marifetmiş gibi modifiye ettiklerini düşündükleri apaçi işi motosiklere binmek istemezdim.Bir de daha çok itici oluyor... Klasik bir şeyler istedim,bundan sonra tutacağım tek anahtar buji anahtarı olmasını istiyordum,bundan önceki motosikletim Daifo rm 125 (scooter)di. Eminim bundan daha kötüsü olamaz! İlk alındığında 2 defa şasi kırıldı.Benzin otomatiği ve emme manifolduna verdiğim paranın haddi hesabı yok... :( 2006 modeldi.0 almıştı babam araştırmadan... Servis ve yedek parça sorunu vardı... İş başa düşmüştü.takım taklavat ne varsa söküp takıyordum.Bilmediklerimi de hep buralara yazıp ,hallederdim.Defalarca yolda kaldım.arkadaşlarla bağlardık çekerdik eve... Artık sıkıldım bunlardan diyerekten biriktirdiğim paraya göre araştırmalara başladım.2,5 aylık araştırma sonunda caracal süper bir şeydi. :D Ailemle vidayı bile elmicem diyerekten anlaştık.dedem bile çok beğendi.Tüm dikkatlei üzerine çekebilen bi makina... :D 2.el aldık.2010 model 5800km de çantalarıyla birlikte 45 yaşındaki bi titiz amcadan aldım.satma nedeni ise virago alacakmış ,babam sonradan görmüş hatta motosikletiyle. :D yazın a2 yide aldım. ls2 kask ,eldiven vb. güvenlik ekipmanlarını da tamamladım.Kırmızı rengi çok harikaaa...crcalla liseye gidiyorsanız(benzin parası buldukça :D),hayat bi başka güzel oluyor...tek dezavantajı ise aynaların görüş açısı... Belki 'sen daha motor görmemişsin...' gibi cümleler kullanabilirsiniz ama benim için kısıtlı ekonomiyle eğlenebilmek,gezmek... ve en önemlisi de 5 yıl sonra baktığımda motorumda tek farklılık km sayacında rakamların sırasının değişmesidir...benden şimdilik bu kadar. sağlıcakla kalın!
 
Katılım
26 Eki 2010
Mesajlar
3
arkadaşlar merhaba,
motorum ateşleme yapmıyor bujiyi değiştireceğim ama bujinin nerede olduğu konusunda hiçbir fikrim yok, bilen bir arkadas yazabilir mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst