Kamu'nun 10.00 - 16.00 çalışma saatleri arasına geçmesi

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Bir haftadır uygulanıyor. Aşırı memnun olduğum bir mevzu. Biraz yığılma oluyor ama geç gidip erken dönmenin verildiği haz paha biçilmez.

Özel sektörde durum nedir canlar?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Bir haftadır uygulanıyor. Aşırı memnun olduğum bir mevzu. Biraz yığılma oluyor ama geç gidip erken dönmenin verildiği haz paha biçilmez.

Özel sektörde durum nedir canlar?

Özel sektörde, en azından bizim sektörde biz evden çalışıyoruz. sabah 9 akşam altı günde 8 en az saat zaman kaydı girmemiz gerekiyor. Hizmet verdiğimiz müşterilerin de çoğu evde oluyor zaten hizmet verdiğmiz bilgisayarlar yerini bile bilmek zorunda olmadığımız veri merkezi denen herkesin giremediği yerlerde olduğu için bizim için bir şey değişmedi, ofiste olsak da uzaktan bağlanıyorduk, evden de uzaktan bağlanıp çalışıyoruz.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Özel sektörde, en azından bizim sektörde biz evden çalışıyoruz. sabah 9 akşam altı günde 8 en az saat zaman kaydı girmemiz gerekiyor. Hizmet verdiğimiz müşterilerin de çoğu evde oluyor zaten hizmet verdiğmiz bilgisayarlar yerini bile bilmek zorunda olmadığımız veri merkezi denen herkesin giremediği yerlerde olduğu için bizim için bir şey değişmedi, ofiste olsak da uzaktan bağlanıyorduk, evden de uzaktan bağlanıp çalışıyoruz.

Böyle daha iyi değil mi?

sabah 9 akşam 17:30 devamke

Hangi sektör hocam?
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
3,351
Özel sektörün durumunu tek kelime ile özetleyim: Tecavüz
 
Katılım
3 Ara 2011
Mesajlar
892
Özel sektörde işler zayıf. Ama sabah 8 akşam 18 30 durmak yok.
Cteside öğlene kadar devam.
Virüs sadece akşam 9 dan sonra ve ctesi pazar çıktığı için biz korkmuyoruz çalışmaktan. :)
 
Katılım
30 Ocak 2018
Mesajlar
227
Özel sektörden bildiriyorum: sabah 8 - akşam 6.30 aynen devam. Artı olarak cumartesi yarım gün çalışmak için de izin alınmış devtetten. Korona bizde hiçbir şeyi değiştirmedi anlayacağınız.
 
Katılım
20 Eyl 2018
Mesajlar
1,100
Motosikleti
Ducati Multistrada 950
Özel sektörden bildiriyorum: sabah 8 - akşam 6.30 aynen devam. Artı olarak cumartesi yarım gün çalışmak için de izin alınmış devtetten. Korona bizde hiçbir şeyi değiştirmedi anlayacağınız.

Yok artık. Çok fazla çalışmıyor musunuz..
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Rahat ozel sektorden bildiriyorum, 13 Mart'tan bu yana evden calisiyoruz sirket olarak. Eskiden de uzaktaki sunuculara baglaniyordum simdi de durum cok degismedi. Ancak toplantilar, sorunu ortak cozmeye calismak vs zorlasti. Sadece email/chat ile de anlasmak, ortak noktada bulusmak cok zor.

8:00-17:30 arasinda calisiyorum.
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Hangi sektör hocam?

ex-proof imalat sektörü

Özel sektörün durumunu tek kelime ile özetleyim: Tecavüz

maalesef Türkiye şartlarında böyle :king:

Yok artık. Çok fazla çalışmıyor musunuz..

Çoğu özel sektör maalesef bu şekilde, c.tesi yarım gün izin veriliyor birde koronada


not düşeyim bundan önce marketteydim pandemide nasıl çalışıyorlar biliyorsunuzdur
bir öncesinde ise lazer kesim sektöründe çizim yapıyordum
sabah 8 akşam 18 cumartesi sabah 8 akşam 17
şaka gibi resmen

işçi kardeşlerime dostlarıma abilerime kolaylıklar dilerim
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,469
Motosikleti
D400
Konu sahibi özeline yazmıyorum sahsi algılamasın.

Ancak calısma saatlerinin azaltılması tam anlamıyla bir rezalettir. (geri planda calısanlar değil vatandaş ile etkileşimde olanlardan bahsediyorum)

Kamu kuruluşlarının zaten cumartesi pazar izinli olma sacmalıgı nedeniyle kamu işi olanların yıllık izinlerini haftaiçi tüketmesi durumu zaten vardı, kusura bakmasınlar ama nöbetci olarak haftasonu calısıp hafta içi izin yapmaları lazım sırayla. kamu kurumları vatandaş içindir ancak öyle uygulanmıyor.

Calısma saatlerinin azaltılması ise ayrı sacmalık; azaltılan süre dahilinde insan teması oranı azalmıyor, işi olan adam zaten o saatlerde yine gidiyor. yani 100 kişi geliyorsa yine 100 kişi geliyor. Ama bu sefer ofiste aynı anda 10 kişi olacağına 15 kişi oluyor. yani kamu görevlisinin ve vatandaşın temas oranı artıyor ama calısma süresi düşüyor.

Eve erken gidip gelinmesi hariç hiçbir mantıklı yanı yok bunun. olumsuz yönü kamu genelinde daha fazla.
 
Katılım
30 Ocak 2018
Mesajlar
227
Yok artık. Çok fazla çalışmıyor musunuz..
Kesinlikle çok fazla tabiki. İnsanın ailesine yada kendine ayıracak vakti kalmıyor. Özel sektör tam bir sömürü düzeni...

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:44 ----------

Hatta şöyle birşey başıma geldi, korona oldum evde karantinaya girdim. Aile hekimi 5 gün sonra aradı rapor istiyor musun diye sordu. Bende özel sektördeyim tabi yazın dedim. Geç kaldık ama niye aramadın beni dedi! Ben mi arayacaktim hastayım dedim. Geçmişe dönük yazamam zaten bitime birşey kalmamış diyerek 4 gün rapor yazdı. İş yeri de 14 günden önce gelmememi istedi. Neticede maaşımın yarısı kesildi. Kimse de bu ay yarım maaş alıyorsun bir sıkıntın varmı diye sormadı.
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
1,702
Sağlık personeliyim ama çalışma saatlerim ne azaltıldı ne de normal memurun 4 saat az çalışması bana yansıtıldı.Normal düzende haftada 48 saat çalışıyorduk normal memurdan 8 saat fazla.Şu an o 8 saat farkın çok üzerinde bi farkla çalışıyoruz ama aynı maaşı alıyoruz neredeyse.Nasıl bi düzen anlamadım.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Sağlık sektörü oy kapısıdır, orada vatandaş aleyhine hiçbir şey olmaz.
Sevk sistemini kaldırdı adamlar.
 
Katılım
17 Ara 2017
Mesajlar
186
Özel sektörden bildiriyorum. Otomobil yan sanayi 3 vardiyalı sistem fabrika. 6 gün 8 saat normal çalışma bazende hafta içi 8 saatten sonra artı 3.5 saat mesai devam.
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Duyduğuma göre özel sektörde haftalık mesai saati, maksimum ek mesai süresi belli.
Ek mesai yaptığınızda ek mesai ücreti alıyor mu herkes, ve ek mesai sınırlarına uyuluyor mu?
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,499
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Duyduğuma göre özel sektörde haftalık mesai saati, maksimum ek mesai süresi belli.
Ek mesai yaptığınızda ek mesai ücreti alıyor mu herkes, ve ek mesai sınırlarına uyuluyor mu?

Adamlar deli gibi fazla mesai yaptırırlardı bir de çaktırmadan ceza yememek için mesaiyi keserlerdi :D
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Çalışanlar halinden memnun ama? İtiraz eden, şikayet eden yok. Düzen değişsin diye bir çaba da yok.
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Çalışanlar halinden memnun ama? İtiraz eden, şikayet eden yok. Düzen değişsin diye bir çaba da yok.

düzeni değiştirebilecek bir olay yok çünkü.
başını çıkaranı çekiçle çakıyolar yada levyeyle söküp atıyorlar.

sen olmazsın başkası olur mantığı işliyor.
istediğin kadar kalifiye eleman ol sadece ama sadece isyan ederek kendi çalışma şartlarını iyileştirirsin.
kendi şartları iyileşen personelde çıkıp patronun gözüne çomak sokamıyor biliyor eğer uğraşırsa ne olacağını
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst