O kadar da korkulacak değil ama yine de temkinli olmak adına biraz korkmakta fayda olan bir aktivitedir tesis olmayan yerde kamp yapmak. Son 10 senedir eşimle beraber kamping tesislerinde, arkadaşlarla beraber de doğada olmak üzere 100'ün üzerinde kamp yaptım. Kamping alanlarında hiçbir sıkıntı yok, son derece konforlu bir şekilde kamp yapılıyor. Tesis olmayan yerde ise 5-10 kere kurt ulumaları, çakal çığlıkları, çeşitli hışırtı gürültü vs, dışarda bıraktığım ayakkabıları dişlenmiş bulmam, yine dışarda bıraktığım kitabın dişlenmiş ve pençeyle parçalanmış olması gibi şeyler geldi başıma ama beni rahatsız edecek, tehlikeye düşürecek bir şey yaşamadım. Söylediğiniz gibi insandan korkulur belki ama açıkçası böyle bir şeyin milyonda bir, o da "belki" olacağını düşünüyorum. Çadırcı adama pek kimse ilişmez diye de bir genelleme yapayım hatta.
Yine de size tavsiyem, ilk kamp için yalnız ve ıssız bir kampı tercih etmeyin. İlla tek başınıza olacaksa bir tesiste, illa doğada olacaksa bir iki arkadaşla deneyimleyin. Çadırı kuracağınız yerden tutun da alacağınız önlemlere, ihtiyacınız olacak ve unuttuğunuz malzemelere kadar birçok eksik olacaktır ilk başlarda. Bir-iki tecrübeden sonra her şey oturur zaten. Durmayın, çıkın, az korkun.