Kampana fren

Katılım
24 Ağu 2015
Mesajlar
2
Arkadaşlar merhaba . Aklımda bajaj boxer 150 almak var ama bu kampana fren mevzusu aklımı kurcalıyor. Ben dağda oturuyorum :cherry: Bu sebepten merak ediyorum bayır aşağı inerken frenlerin tutmaması gibi bir durum olur mu ? Bu arada daha önce arkadaşımın skuteriyle inerken (arka freni kampana ön disk ) arka fren daha yolun %20sinde tamamen gitti , ön frenle sıkıntı yaşamadık :) . Şimdi ben bu motoru alırsam ne gibi sorunlar yaşarım söylerseniz sevinirim şimdiden teşekkürler
 
Katılım
31 May 2015
Mesajlar
640
Dağ gezisi konuma bakabilirsin,breton 125 ile bu civarda çıkılabilecek en yüksek dağa çıktım ve 4 motor vardı 4 üde kampana hiçbir sıkıntı yaşamadık.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
En kötü disk fren en iyi kampana frenden 2 kat daha iyi frenleme yapar. Kampana frenler artık mecburiyetten takılıyor motorlara, frensiz satamayacakların ucuz diye bunu takıyolar. Aslında ne kadar fark olabilir ki. Çinli motorların ön fren sistemi komple 100 lira.
Kampana fren olacaksa Honda'nın eski Cb serisi motorlarındaki gibi olacak, aşağıdaki resimde görüldüğü gibi. Onun dışında 150'lik motora bisiklet freninden hallice kampana takmak cinayete teşebbüsten başka bişey değil.
zyj3uo.jpg
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Mengü Bu hangi ÇİNLİ Motorda mevcut böyle :)

Artık YOK BÖYLE RESİMDEKİ FRENLERDEN Kalmadı :)
 
Katılım
4 Haz 2015
Mesajlar
838
Yalnız şöyle birşey var ben pcx i sürerken ,önceki motorum önde kampana olduğundan galiba, ön frenin ne zaman kitleyeceği belli değilmiş gibi yani kampanada belli bir nokta var orayı geçersen kesin kitliyor. Mengü abi bide en kötü disk en iyi kampanadan nasıl iyi oluyor yani mantıgı nedir biraz aydınlatır mısın? (Merakımdan)
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Disk fren herzaman kampanaya gore daha iyidir. İcinde hidrolik oldugu icin frenleme esnasinda fazla kuvvet uygulamaniza gerek yok. Daha cabuk sogur. Kampana eski bi sistem zaten ucuz motorlarda var sadece. İstenilen sıkıştırma seviyesine cok gec ulasir ve yorar
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Haz 2015
Mesajlar
838
Disk fren herzaman kampanaya gore daha iyidir. İcinde hidrolik oldugu icin frenleme esnasinda fazla kuvvet uygulamaniza gerek yok. Daha cabuk sogur. Kampana eski bi sistem zaten ucuz motorlarda var sadece. İstenilen sıkıştırma seviyesine cok gec ulasir ve yorar

Teşekkür ederim hidrolik iyi iş görüyor yani :)
 
Katılım
21 Haz 2011
Mesajlar
325
Arkadaşlar merhaba . Aklımda bajaj boxer 150 almak var ama bu kampana fren mevzusu aklımı kurcalıyor. Ben dağda oturuyorum :cherry: Bu sebepten merak ediyorum bayır aşağı inerken frenlerin tutmaması gibi bir durum olur mu ? Bu arada daha önce arkadaşımın skuteriyle inerken (arka freni kampana ön disk ) arka fren daha yolun %20sinde tamamen gitti , ön frenle sıkıntı yaşamadık :) . Şimdi ben bu motoru alırsam ne gibi sorunlar yaşarım söylerseniz sevinirim şimdiden teşekkürler

Yakın zamanda köyde atv kullandım. Ön frenler kampanaydı. Arazi, bayır sürekli kullandığınızda kampanaların aşınmasından dolayı uygun ayar değişir. Sık sık kontrol edip gergi yayını(atvde fren teli gergileri vardı) ayarlamalısın. atvnin ön frenler hiç tutmuyordu, ayarladıktan sonra iyi oldu.Disk olması avantaj olur.

Ayrıca ufak cc motorlarda arka freni kampana yapmalarının sebebini motorun hafifliği ve düz yol şartlarında kâfi geleceği ve tabi maliyet olarak görüyorum. Hafif motorlarda arka disk olduğunda sürücülerimizin büyük bölümünün bilinçsiz (karaborsa) kullandığını hesaplarsak frenleme anında lastiği kitlediğinin bile belki farkına varılmayacak. Bu sık yaşanan bir hadise örnek Hyosung GT250R
 
Son düzenleme:
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
En kötü disk fren en iyi kampana frenden 2 kat daha iyi frenleme yapar. Kampana frenler artık mecburiyetten takılıyor motorlara, frensiz satamayacakların ucuz diye bunu takıyolar. Aslında ne kadar fark olabilir ki. Çinli motorların ön fren sistemi komple 100 lira.
Kampana fren olacaksa Honda'nın eski Cb serisi motorlarındaki gibi olacak, aşağıdaki resimde görüldüğü gibi. Onun dışında 150'lik motora bisiklet freninden hallice kampana takmak cinayete teşebbüsten başka bişey değil.
http://i47.tinypic.com/zyj3uo.jpg

Bu kampanayla normal kampanalar arasında ne fark var?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bu kampanayla normal kampanalar arasında ne fark var?
Balataları iki yana doğru açıyor balataların tamamı tambura sürtüyor. Arabalardaki kampanalar da böyledir. Ancak maliyeti düşürmek için takılan kampana frenlerde fren kolu tek taraftan açar balataları, bu nedenle balatanın tamamı tambura sürtemiyor aynı fren gücünü vermesi için fren kolunu daha çok sıkman gerekiyo o zaman da fren teli esniyor, sürekli yaparsan bunu da kopuyor.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Vay anasını benim koca shadow'da bile tek yönlü kampana :pale:
Önde disk var zaten arka fren o kadar hayati değil bir de fren pedalı çubuk ile bağlı olduğundan frene çok kolay güç uyguluyorsun. Arka frende kampana yeterli. Motorlarda racing ve nakedler hariç kolay kolay arka freni disk yapmıyolar çünkü arka çatala ek parça koymak gerekiyo zinciri germe durumu olduğundan fren kaliperini çatala monte edemiyosun.
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Önde disk var zaten arka fren o kadar hayati değil bir de fren pedalı çubuk ile bağlı olduğundan frene çok kolay güç uyguluyorsun. Arka frende kampana yeterli. Motorlarda racing ve nakedler hariç kolay kolay arka freni disk yapmıyolar çünkü arka çatala ek parça koymak gerekiyo zinciri germe durumu olduğundan fren kaliperini çatala monte edemiyosun.

Valla bi dönem 1000'lik v-strom'um vardı. Ön çift arka tek disk. Frene basınca durmanın ne demek olduğunu o motorda anlamıştım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
534
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
En kötü disk fren en iyi kampana frenden 2 kat daha iyi frenleme yapar. Kampana frenler artık mecburiyetten takılıyor motorlara, frensiz satamayacakların ucuz diye bunu takıyolar. Aslında ne kadar fark olabilir ki. Çinli motorların ön fren sistemi komple 100 lira.
Kampana fren olacaksa Honda'nın eski Cb serisi motorlarındaki gibi olacak, aşağıdaki resimde görüldüğü gibi. Onun dışında 150'lik motora bisiklet freninden hallice kampana takmak cinayete teşebbüsten başka bişey değil.
http://i47.tinypic.com/zyj3uo.jpg

akıllı çinliler iyi taklit etmişler cb serisini

201005241431430.SDC10312.JPG


cita-170f-20140325-134736-11.jpg
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Balataları iki yana doğru açıyor balataların tamamı tambura sürtüyor. Arabalardaki kampanalar da böyledir. Ancak maliyeti düşürmek için takılan kampana frenlerde fren kolu tek taraftan açar balataları, bu nedenle balatanın tamamı tambura sürtemiyor aynı fren gücünü vermesi için fren kolunu daha çok sıkman gerekiyo o zaman da fren teli esniyor, sürekli yaparsan bunu da kopuyor.

O sistem kampana icine yapilmiyormu artik.
Yani 2 tane kol takmaya gerek yok. O mil icerde iki tarafida tahrik etmiyormu. Ben oyle gormustum.
 
Katılım
31 May 2015
Mesajlar
134
Çinli motorlardaki arka kampananin yerine disk yapmak mümkün müdur ? Yapilabilirse ne kadara patlar tahmini ?
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
en az 500 lira tutar arkayı dısc yapmak,,,
Dısc Baglantılı Jant,
Dısc,
Fren Pompası,
Fren Hortumu,
Fren pedalı,,,

İŞÇİLİK,,,
 
Katılım
23 Mar 2015
Mesajlar
498
Disk baglatili jant bulsan bile fren kaliperini nereye baglancak.ozel yeri oluyor onlarin parcalar ne kadar peki aslinda yapilabilir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst