Kam mili hakkında...kam mili arızalı ise hangi sıkıntılara yol açar..

Katılım
3 Ocak 2011
Mesajlar
259
Motosikleti
PİAGGİO BEVERLY 500
arkadaşlar ufak tefek gezmek için,getir götür işi için kullandığım sccoterimi tamirciye bıraktım..bugün teslim alacağım..telefonda'' kam milinin'' arızalı olduğunu söyledi.acaba kam mili arızalı ise hangi sıkıntılara yol açar.bilgisi olan arkadaşlar var ise yardımcı olabilirmi..
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Uzun is ama kisaca atesleme zaman ayarin bozulur deyip geçelim.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
kam mili ekzantrik ile alakalı oldugundan subapsal sorunlar açar,
subap açıp kapama sıkıntısı yaratır,
geç devirlenme,
çalışma zorlugu,
rolantide durmama vs gibi,
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kam mili sensörü ile, ECU, kam milinin dolayısıyla pistonların pozisyonuna bakar, hangi silindirin ateşleme zamanının geldiğini tespit eder. Böylece hem ateşlemeyi hem de enjeksiyon zamanlamasını yapar. Bazı motorlarda bunun yanısıra cam mili sensörü de varsa,krank sensöründen bilgi gelmemesini cam sensörü ile tolere edebilir ancak kam mili hiç bilgi gönderimi değil de yanlış bilgi gönderimi yaparsa o zaman yanlış ateşleme ve enjeksiyon kararlarına sebep olur.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
motor scooter oldugundan sanıyorum ki ÇİNMALI BİŞİY,
o sebepten ECU VE ENJEKSİYON sorunları olmayacaktır diye düşünüyorum,,,

motorunun kam mili sanıyorum 20,,,30 lira bişiy işçilik felan 50 lirayı geçmeyecektir diye düşünüyorum,
tabi zincir uzamadı ise üst kapak ve subaplarda sorun oluşmadı ise...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst