Kaldırma sehpası - standı hakkında

Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
879
Selam,
orta sehpası olmayan motorumun zincir temizliği vs gibi bakımlarını yapabilmek için şunu aldım:
http://www.feyizoglu.com/Arka-Sehpa_45521.html#0

Ancak sanırsam motora da bir aparat monte edilmesi gerekecek. Buna gerek olmaksızın bir çözüm var mıdır? Nasıl yapmak gerek?
Ürün şu şekilde:
IMG_20150402_131034.jpg


İnanın hiç bir fikrim yok :pr:
 
Katılım
9 Şub 2005
Mesajlar
574
Ben de almayı düşünüyorum ancak nasıl kullanıldığını bilmiyorum. Dolayısıyla takip:)
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
ben bu konuyla alakalı bır yazı yazmıstım duke 200 forumunda. buraya kopyalıyıp yapıstırdım umarım resımlı sekılde gozukur eger gozukmez ıse duke 200 forumunda son sayfada veya bir önceki sayfada gözüküyor.

öncelikle üşenmedim tek tek resimlerini çektim :D aşama aşama sana bunu anlatıcam. umarım başka arkadaşlarada yardımcı olur çünkü bazı arkadaşlarımız bunu tek başına yapamıyor yada çok zor yapıyor yaparken motoru devirenler oluyor.

şimdi öncelikle resimde görüldüğü gibi ekipmanları hazırladık. oradaki beyaz şey ne derseniz o bir tahta =) tahtayı kullanma sebebim motorun yan ayağını açıyoruz ve ayağın altına bunu koyuyoruz ki motor dik dursun.

mG0Nj8.jpg


kaldırma aparatımız ayarlanabilir.

Vljz2B.jpg


tahtamız =) ben bunu herhangi bir marangozdan rica edip yaptırdım parada vermedim elindeki çöp tahtadan yaptı. yanlız önemli nokta fazla kalın yaptırırsanız motor sağa düşer direk az yaptırırsanız sola yatık durur o yüzden 2-3 cm kalınlıkta bir tahta yada herhangi birşey yeterlidir.

q4zN2q.jpg


tahtayı ayarladıktan sonra motorun arkasına dırek apartımızı koyuyoruz zaten yerleri mevcut. bunlar ayarlanabilir gerekli şekilde ayarlıyoruz ve vida gibi olan yeri sıkıyoruz sağlamlaştırıyoruz zaten bunu 1 kere ayarladıktan sonra birdaha gerek kalmaz.

8ljL9W.jpg


resimde görüldüğü gibi ayarlandı herşeyi ve sadece kaldırma işlemi kaldı. şimdi motorun solundan bir elinizle arka demirlerden tutun ve diğer eliniz ile kaldırma aparatının ortasından aşağı bastırdıgınızda zaten motor kalkmaya başlıcak. dengede oldugunu kontrol edin ama yamuk kalkarsa kaldırma aparatındaki ayaklıklardan düşme ihtimali var.

22po2L.jpg


vee motorumuz artık kaldırma aparatının üzerinde. aynısını ön teker içinde yapabilirsiniz. fakat bu aparatı alırken hem ön hem arka uyumlu alırsanız iyi olur onun aparatları farklıdır takıp cıkartmanız gerekır.

dn9N2r.jpg


umarım yardımcı olmusumdur.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
879
Çok sağol anlatım için. Ama bu aşamada benim sorunum şu ki; standın uçları seninki gibi değil.

Vljz2_B.jpg


Bu parçalar ayrı satılır mı; yoksa elimdeki standı iade edip, seninkinden mi alsam?
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Çok sağol anlatım için. Ama bu aşamada benim sorunum şu ki; standın uçları seninki gibi değil.

http://s20.postimg.org/4qk23kpcd/Vljz2_B.jpg

Bu parçalar ayrı satılır mı; yoksa elimdeki standı iade edip, seninkinden mi alsam?


ben bilerek böyle aldım cunku benım motorlarıma bu uyuyordu. eğer senın motorunada bu uyuyor ise iade edip bundan alabılırsın. eğerki bu bendeki parçadan bulursan banada söylersen sevınırm. ben görmedim satıldıgını ama ınan 1 kere veya 2 kere bır dukkana baktım o kadar pek araştırmadım.
 
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
2,499
Arabanız varsa krikosunu kullanabilirsiniz zinciri temizleyecek kadar kaldirabilirsiniz
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Türkçe ismini bilmiyorum ama ben simdiye kadar tüm motosikletlerimde su resimde gördügün malzemeleri kullandim.
7377_kucuk.jpg


Bunlari arka salincaga taktiriyorsun.
Aldigin sehpanin uçlarini da bunlara denk getiriyorsun.
Ayrica mecburen arka tekerin ön tarafina takildigindan arka disliyi yaglarken de sorun olmuyor.
Her sehpa ile kullanabiliyorsun.
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
879
Türkçe ismini bilmiyorum ama ben simdiye kadar tüm motosikletlerimde su resimde gördügün malzemeleri kullandim.
http://www.motobakkal.com/images/products/00/73/77/7377_kucuk.jpg

Bunlari arka salincaga taktiriyorsun.
Aldigin sehpanin uçlarini da bunlara denk getiriyorsun.
Ayrica mecburen arka tekerin ön tarafina takildigindan arka disliyi yaglarken de sorun olmuyor.
Her sehpa ile kullanabiliyorsun.
Evet ancak o pimleri monte ettirmeye gerek kalmaksızın, yukarıdaki arkadaşın fotolarındaki gibi olsa sehpanın uçları, maşanın altından destekleyerek kaldırmak daha pratik gibi.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Türkçe ismini bilmiyorum ama ben simdiye kadar tüm motosikletlerimde su resimde gördügün malzemeleri kullandim.
http://www.motobakkal.com/images/products/00/73/77/7377_kucuk.jpg

Bunlari arka salincaga taktiriyorsun.
Aldigin sehpanin uçlarini da bunlara denk getiriyorsun.
Ayrica mecburen arka tekerin ön tarafina takildigindan arka disliyi yaglarken de sorun olmuyor.
Her sehpa ile kullanabiliyorsun.

aynen bunlardan takarsan elindeki ürünü çok rahat kullanırsın. ama bunların fıyatını bılmıyorum pek pahalıda degıldır sanırsam. yada dedıgıın gıbı ıade edıp bendekınden alabılırsın.

ki fz6n de benımki için direk yerler var cuk dıye oturup kaldırırsın.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Evet ancak o pimleri monte ettirmeye gerek kalmaksızın, yukarıdaki arkadaşın fotolarındaki gibi olsa sehpanın uçları, maşanın altından destekleyerek kaldırmak daha pratik gibi.

Görüntü pratik gibi duruyor ama is motoru sehpaya almaya gelince pek öyle olmuyor.
Arkadasin satin altigi sehpa benim önerdigim aparatla uyumlu.
Uçlari kanca gibi oldugundan motosikleti kaçirmadan tek basina kaldirabilir.
Ama alti düz bir aparatta motoru kaydirma riski var bu nedenle iki kisiye ihtiyaç duyulabilir.
Motoru sehpaya almak basit gibi görünüyor ama sehpa ve kullandiginiz aparat iyi degilse pek o kadar kolay olmuyor.
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Görüntü pratik gibi duruyor ama is motoru sehpaya almaya gelince pek öyle olmuyor.
Arkadasin satin altigi sehpa benim önerdigim aparatla uyumlu.
Uçlari kanca gibi oldugundan motosikleti kaçirmadan tek basina kaldirabilir.
Ama alti düz bir aparatta motoru kaydirma riski var bu nedenle iki kisiye ihtiyaç duyulabilir.
Motoru sehpaya almak basit gibi görünüyor ama sehpa ve kullandiginiz aparat iyi degilse pek o kadar kolay olmuyor.

valla ben yıllardır bunlardan kullanıyorum cokda rahatım acıkcası oyuncak gıbı tak çıkar kaldır motoru indir motoru...
sızın aparatlar malesef bendekine uymaz. yanı onlar yuvarlak hat oldugu ıcın ve bendeki aparat düz oldugu ıcın kaldırırken kaçar motor. fakat en başta dedıgım gıbı benım motoruma bu uyuyor. cunku resımlerdede goruldugu gıbı benım motorumda düz yer var ve direk oradan kalkıyor keza arkadasda galıba fz6n var ondada böyle düz o bölge.

birde resimlerde gördüğünüz gibi tahta :) mevzusu var. işte o motoru tek başınıza çok rahatça kaldırıp ındırmenıze yarayan parça :) onun sayesinde iki kişiye hiç gerek kalmıyor.
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
954
Vidalar piyasada 45 TL..
Oto sanayide biraz uzunlarından kafası torna yapılmamış halini buldum. 3TL ye geldi :)
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
879
valla ben yıllardır bunlardan kullanıyorum cokda rahatım acıkcası oyuncak gıbı tak çıkar kaldır motoru indir motoru...
sızın aparatlar malesef bendekine uymaz. yanı onlar yuvarlak hat oldugu ıcın ve bendeki aparat düz oldugu ıcın kaldırırken kaçar motor. fakat en başta dedıgım gıbı benım motoruma bu uyuyor. cunku resımlerdede goruldugu gıbı benım motorumda düz yer var ve direk oradan kalkıyor keza arkadasda galıba fz6n var ondada böyle düz o bölge.

birde resimlerde gördüğünüz gibi tahta :) mevzusu var. işte o motoru tek başınıza çok rahatça kaldırıp ındırmenıze yarayan parça :) onun sayesinde iki kişiye hiç gerek kalmıyor.

Evet benim de arka maşa düz.
Şimdi Feyizoğlu'nu aradım. Bakıcaz :)
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Evet benim de arka maşa düz.
Şimdi Feyizoğlu'nu aradım. Bakıcaz :)

işte onu demek istedim bende sizinkide düz. eğer değiştirme yapıyorlar ise hiç ugrasmayın degıstırın. eger yapmıyolar ise arkadasın resımlerde paylasıtgı gıbı bır aparat alıp cok rahat yıne kullanırsınız.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Tahta olayi zeka ürünü sapka çikariyorum.:)
Bizim Türklerle basa çikilmaz aga!!!:cat:
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
Tahta olayi zeka ürünü sapka çikariyorum.:)
Bizim Türklerle basa çikilmaz aga!!!:cat:

:))))) bütün sorunları orda tek başına o halledıyor :))

fakat benım buldugum bırsey degıldı bu baya kopya cektım :)

2008 de ilk vitesli motorumu aldım. dedım bunun zincir bakımı vs falan var ben dedım bunu nasıl kaldırcam. neyse gıttım aldım böyle bır aparat. abı ben motoru kaldıramıyorum :D motor her yukseldıgınde dusucek gıbı oluyor dedım dur kaldırırım derken yatırdık motoru zaten oldugu yerde :D sonra ınternetten malum video sıtesınde ben bu tahtayı buldum :)yabancı video adam güzelce anlattı her dedıgını anladım ve kafama attım beyın bedava ! :D abı adam bır kaldırıyo ındırıyo aha dedım dur bende yapcam bunu. o gun bugundur tahta olmadan asla :D bırısı tahta dedı tahta totodan element uydurmayın :D :D :D :D
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
537
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet tahta olayi supermis...
ben de her sehpaya alisimda bir yandan motoru dengede tut, bir yandan tam sehpaya denk getirmek icin riskli hareketler yapiyordum...
iyi fikir!!!
bulayim ben de bi tahta parcasi.
:thumleft:
 
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2,662
yalnız tahtayı kendı motorunuza göre ayarlayın yoksa ya sola yatık kalır yıne kaldırırken zorlanırsınız yada fazla saga yatar ve düşer. birde tahtaya aldıktan sonra cok az gıdon saga donuk dursun cunku kaldırırken gıdon hafıf sola donuyor. tam duz sekılde kalktıgında motor dumduz ve dengede duruyor.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Hocam motosiklet sehpaları kafaları 3-4 çeşit olabiliyor. Sizinkinde arka maşanızda pim takma boşlukları varsa uygun çapta pimperi takıp aparatınızı öyle kullanabilirsiniz.

örnek resim:
Universal_Stand_BigWheel_EzyLift_AS3002_left_side.jpg



eğer motorunuzda pim yeri yoksa elinizdeki sehpayı iade edip şu şekil kafa yapısı olan bir sehpa almanız yararınıza olacaktır.

örnek resim:
Uni_rear_chrome_w_L_shaped_attachments_AS3101.jpg
 
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
879
Kendi adıma konu anlaşılmıştır arkadaşlar. Teşekkürler.
Pim olayına girmeden iade ediyorum benim sehpayı. Uygun olan başka sehpa bakıyorum.

1 liralık maliyeti olan ek parçayı da kutuya eklemeyen TEX markasını da kutluyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst