Kafanizi karistirayim :-)

Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Selamlar..
Gördügüm kadari ile burada buna benzer konular hicmi hic acilmiyor..
Trafik kurallari hakkinda.. Sizlerinde bu sebepten pek trafik bilgisi yok.. :pale:
Zaten okulda size birsey ögrettikleri yok.. :pr:
Ben Alman forumlarinida takip ettigim icin bunlar dikkatimi cekiyor..
Burada böyle seyleri soruyor arkadaslar..
Benimde bazen baba kim hakli yada yol hakki simdi kimde diye bir düsündügüm olmustur..
Bu sayfaya burada sorulan sorulari (Alman forumunda) ekliyecegim bundan sonra..
Tabi bunlar Türkiyede uygulanirmi o ayri bir konu..
Yurdum insani kendi kurallarini koymus.. Ben Türkiyede cok yanlislari gördüm..

En büyük yanlis Ana yol-tali yol (Kim karar veriyor hangi yolun ana yol olduguna?)

Yada Cember trafigi..
Bütün avrupada cemberin disindaki arac beklemeye mecburken yurdumda cemberin icindeki arac beklemek zorunda.. :pr:

Simdi ilk sorumuza gelelim...
Durum bu..



Arac B kavsak alanina durmadan giriyor.
Arac C kavsak alanina durmadan giriyor.

Hangisi yanlis davrandi??
Yada burada yapilmasi gereken nedir?
 
Katılım
17 Haz 2009
Mesajlar
146
B aracının durup yol vermesi gerektiğini düşünüyorum.Eminim, son kararım. :D

Asıl merak ettiğim neden A aracı ortalıklarda yok, genelde başrol o olurdu.
 
Katılım
27 Tem 2011
Mesajlar
666
B aracına zaten Stop tabelası Var buyuk ıhtımalle C nın yoluda ana yol
bu durumda B nın durup C ye yol vermesi gerekıyor bence...


QurysmaS A bence Ayse 'yı gezdırıyordur :)) ( ayşe top'u tut :) )
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
C nin yolu ana yol değil , tabelaya dikkat ,her iki araç da tali yoldalar. Tabela B aracına DUR diyor bunun anlamı yol boş bile olsa en az 2 sn aracını tam anlamı ile sabitlemesi demektir (yurt dışındaki polisler bu konuya çok dikkat ediyorlar , duracak kadar yavaşlasanız bile araç sabitlenmemiş ise uyarı yada ceza geliyor )
Geçiş önceliği C aracında.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
C nin yolu ana yol değil , tabelaya dikkat ,her iki araç da tali yoldalar. Tabela B aracına DUR diyor bunun anlamı yol boş bile olsa en az 2 sn aracını tam anlamı ile sabitlemesi demektir (yurt dışındaki polisler bu konuya çok dikkat ediyorlar , duracak kadar yavaşlasanız bile araç sabitlenmemiş ise uyarı yada ceza geliyor )
Geçiş önceliği C aracında.

bence de...
ama ikisi de ana yolda olsa idi sağdaki öncelikli geçerdi...
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
burada ana yol l şeklide b ve c de tali yoldalar. b deki şaret anayolda araba varsa yani l de araba varsa dur yoksa yol senin diyor. c deki araba ise tamamen tali yoldan çıkıyor. dolayısıyla c aracı hem anayolu hem tali yolu kontrol ederek geçmek zorunda. bu durumda c suçlu.
türkiyede ise kontrolsüz kavşağa gelen araçlar sağdaki araca yol vermek zorundalar. işaretler olmasa bile türkiyede C aracı suçlu.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
C nin yanindakide yol ver isareti degilmi?

İşaretleri önceliklendirmeliyiz "Yol ver" işareti "DUR" işaretine göre geçiş üstünlüğüne sahiptir. Buradaki anlamı "Anayoldakine yolver" dir.

---------- Post added at 09:37 ---------- Previous post was at 09:35 ----------

burada ana yol l şeklide b ve c de tali yoldalar. b deki şaret anayolda araba varsa yani l de araba varsa dur yoksa yol senin diyor. c deki araba ise tamamen tali yoldan çıkıyor. dolayısıyla c aracı hem anayolu hem tali yolu kontrol ederek geçmek zorunda. bu durumda c suçlu.
türkiyede ise kontrolsüz kavşağa gelen araçlar sağdaki araca yol vermek zorundalar. işaretler olmasa bile türkiyede C aracı suçlu.

Yukarıdaki önceliklendirme ile ilgili açıklamamı okuyunuz lütfen
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
öncelik c aracının

Neden mi c aracı tali yoldan çıkarken b aracı ana yola bağlanan bir sokakdan çıkıyor yani tali yoldan da ufak bir yol olduğundan dolayı çıkışında kontrollü olmak dahada önem kazanıyor bu nedenle geçiş hakkı c nin
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Remzi burda bu konuların açılmamasının nedeni bizler için pek birşey ifade etmemesi:) Bak şöyle bir örnek veriyim bizim işyerine ürün getiren arkadaş kavşakta yeşilde geçerken kırmızıda geçen birisi gelip buna çarpıyor ve çarpmakla kalmayıp arabadan çoluk çoçuk iniyor bu yeşilde geçen arkadadaşı bi güzel dövüyor. Sonrasında karakola gidiyor ve kamera kayıtları inceleniyor hakkaten durum bu:)) ) ama öyle bir korkutuyorlarki polisler dahi şikayetçi olmaya ikna edemiyor.

Sen gelde bu insanlara geçiş üstünlügünü anlat şimdi:)
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
C nin yol vermesi gerek.
Zaten yol ver levhasi var.
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
C nin yolu ana yol değil , tabelaya dikkat ,her iki araç da tali yoldalar. Tabela B aracına DUR diyor bunun anlamı yol boş bile olsa en az 2 sn aracını tam anlamı ile sabitlemesi demektir (yurt dışındaki polisler bu konuya çok dikkat ediyorlar , duracak kadar yavaşlasanız bile araç sabitlenmemiş ise uyarı yada ceza geliyor )
Geçiş önceliği C aracında.

bundan daha iyi bir açıklama olamaz :cat:
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Anayol aşağıdan sola devam ediyor...2 Aaraçta tali yolda,fakat B aracında kesinlikle dur,bekle,yol ver işareti var...C aracının yolunda tali yol fakat, işareti yol boş olsada yavaşla,dikkatli geç anlamındadır...Hiç bir trafik işareti olmasaydı geçiş önceliği her zaman sağdaki araçta olacaktı...Yukarıda ise geçiş önceliği C aracına aittir...
 
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
859

Noktalı çizgi Anayol güzergahını belirtiyor. Her iki araçta anayolda değil yani.
Tali yol C aracına ait, B aracının yolunda da DUR levhası olduğu için geçiş önceliği
C aracında. B aracı mutlaka durmalı C aracına yol verip öyle geçmeli.

Peki bizim ülkemizde nasıl oluyor? Binlerce cevap var.. Heleki motosiklet sürücüsü isen
her türlü diğer aracın geçmesini beklemek daha güvenli. Bazı sürücüler gözünün içine baka baka
önüne atlıyorlar. Sonra sizin gibiler yüzünden insanlar ölüyor diyince
"Banane, tohumuna para mı saydım" diyip gidiyorlar.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Simdi ilk sorumuza gelelim...
Durum bu..



Arac B kavsak alanina durmadan giriyor.
Arac C kavsak alanina durmadan giriyor.

Hangisi yanlis davrandi??
Yada burada yapilmasi gereken nedir?

B aracı her şekilde yol vermek zorunda.
sadece 2 sn beklemesi olarak görmeyin belkide o B aracı 2n bekledikten sonra harekete geçti ve C aracı ile karşılaştılar.
Bu durumda 2 aracında geldiği yol ana yol olmadığı için trafik kurallarınca soldan gelen araca her zaman yol verilmesi gerektiğinden B aracı C aracına yol verir.


sadece oradaki DUR tabelasına bağlı kalmayın. farz edinki B aracı önceden geldi ve 2 sn bekledi. sonrasında harekete geçti ve aniden C aracı belirdi (2 yolunda birbirini görmediğini düşünün hemde) bu durumda sağdaki araç soldaki araca yol vermek zorundadır.
aynı döner kavşakta kavşak içerisinde kalan arabaya yol verildiği gibi. döner kavşakta kavşak içerisindeki araca yol verilmesinin sebebide diğer araçların solunda kalan araca yol üstünlüğü sağlaması gerektiğindendir.

bu arada geçiş üstünlüğü sağda diye hataya düşenler olmuş :)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
B aracı her şekilde yol vermek zorunda.
sadece 2 sn beklemesi olarak görmeyin belkide o B aracı 2n bekledikten sonra harekete geçti ve C aracı ile karşılaştılar.
Bu durumda 2 aracında geldiği yol ana yol olmadığı için trafik kurallarınca soldan gelen araca her zaman yol verilmesi gerektiğinden B aracı C aracına yol verir.


sadece oradaki DUR tabelasına bağlı kalmayın. farz edinki B aracı önceden geldi ve 2 sn bekledi. sonrasında harekete geçti ve aniden C aracı belirdi (2 yolunda birbirini görmediğini düşünün hemde) bu durumda sağdaki araç soldaki araca yol vermek zorundadır.
aynı döner kavşakta kavşak içerisinde kalan arabaya yol verildiği gibi. döner kavşakta kavşak içerisindeki araca yol verilmesinin sebebide diğer araçların solunda kalan araca yol üstünlüğü sağlaması gerektiğindendir.

bu arada geçiş üstünlüğü sağda diye hataya düşenler olmuş :)
Yukarıdaki şekle göre Yenimi icad ettin bu kuralları :) Trafik mevzuatını açıp tekrar okumanı öneririm :)
Diğer araçların solunda kalan araçlara yol üstünlüğüne takıldım,döner kavşakta olsun,trafik işaretleriyle belirlenmemiş kavşaklarda olsun geçiş önceliği sağdaki araçlara aittir....kavşak içerisine girmiş araç tabiki geçiş önceliğine sahiptir ona lafım yok :)ama önermen yanlış :)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst