- Katılım
- 2 May 2005
- Mesajlar
- 130
Başıma buna benzer bir olay geldi,umarım bu bilgiler size yardımcı olur..
Aynı şekilde 5000.kmde benim de moturumun yağ tıpası açtığımda üfleme yapıyordu,aynı zamanda öndişlinin ordan yağ kaçırmaya başladı.eğer motor belli bir süre çalıştıktan sonra tıpayı açmassam isem yağ kaçırmada artış oluyordu,bende tıpayı yarı açık vaziyette gidiyordum.
Servise gitiğimde durum anlaşıldı.hva filtresinden motrun içine giden büyük bir hava hortumu var.Motor blonuunun içine gidiyor ve bu boru motorun içindeki basıncı dengeliyormuş..Bu boru filtre çıkışından sonraki beri yerrinden kıvrılmış ve hava geçişi kesilmiş.Dolayısı ile motor içinde basınç oluşmuş.Bundan dolayı ön dişlinin ortdaki manyeto contasını patlatmış ve yağa kaçırarak basıncı dengelemiş..
Servis hortumu kıvrıldığı yerden kesti ve bir ağzı direk açıktan hava alacak hale geldi.
Servisin bana söylediği "eğer conta patlamasa belki motor bloğu çatlardı" demesiydi..
Aynı şekilde 5000.kmde benim de moturumun yağ tıpası açtığımda üfleme yapıyordu,aynı zamanda öndişlinin ordan yağ kaçırmaya başladı.eğer motor belli bir süre çalıştıktan sonra tıpayı açmassam isem yağ kaçırmada artış oluyordu,bende tıpayı yarı açık vaziyette gidiyordum.
Servise gitiğimde durum anlaşıldı.hva filtresinden motrun içine giden büyük bir hava hortumu var.Motor blonuunun içine gidiyor ve bu boru motorun içindeki basıncı dengeliyormuş..Bu boru filtre çıkışından sonraki beri yerrinden kıvrılmış ve hava geçişi kesilmiş.Dolayısı ile motor içinde basınç oluşmuş.Bundan dolayı ön dişlinin ortdaki manyeto contasını patlatmış ve yağa kaçırarak basıncı dengelemiş..
Servis hortumu kıvrıldığı yerden kesti ve bir ağzı direk açıktan hava alacak hale geldi.
Servisin bana söylediği "eğer conta patlamasa belki motor bloğu çatlardı" demesiydi..
arkadaşlar,motorumun rodajını çok dikkatle yapmama ve periyodik bakımlarını zamanında yetkili servise yaptırmama rağmen 8800 km.de yağ tapasını açınca üfleme görüyorum.
Acaba motorumun ömrü bu kadar mıydı?Daha fazla km. yapan arkadaşlardanbilgi rica ediyorum.Motorumun çekişinde herhangi bir sorun yok.
Sadece jiklede çalışırken biraz kokulu bir ekzos dumanı var. o da jikleyi kapatınca normale dönüyor.
Bilgilerinizi paylaşmak istiyorum.