Diğer Jinlun JL125-T13 / JL250-5 / JL150-5 Hakkında

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Haz 2005
Mesajlar
278
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Calışmama nedenleri:
1- Ayaklık acıkken vitesde 1deyse calışmaz. Ya ayaklıgı kaldır yada boşa at..
2- Sag elinin orda kırmızı bir dugme onu ON konumuna getir...
3- Benzinin bitmiş olabilir. Benzin al....
4- Cikleyi cekmen gerekebilir ki cogu zaman cekmek gerek . Cikleyi cek....

Bunları bir gözden geçir dostum.
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
280
baron985' Alıntı:
Herkese selam;
Geçen hafta bu forumu baştan sona okudum ve kanuni ile jinlun arasından jinlun u almaya karar verdiğim günün arifesinde önemli bir sorunun olmamasi da içimi biraz rahatlatti. Cumartesi sabah pendik bayisinden 250cc lik motorumu teslim aldim ve ordan birine kozyatagina kadar getirttirdim.
Fakat pazar günü motoru çok zor çalıştırdım.yani 15-20 dak kadar sürekli marşa bastım ama yakmaktan da korktuğum için aralı aralı tabiki. Denk mi geldi bilmiyorum ama yedek depoya çevirince çalıştı ve sonra normal depoya aldım tekrar tekrar durdurup çalıştırdım bi sorun olmadı.
Bugün ise bi daha çalıştırmayı denedim. Hiç bişi kar etmedi.10 dak falan uğraştım sonra yağmur bastirinca birakmak zorunda kaldım.
Buji ile ilakalı olabilirmi? Çünkü normal marş sesi geliyor.Benzin az olmasından mı diye de şüpelendik.yarin biraz daha benzin koyup denicez ama en son bıraktığımda normal depoda çalışıyodu şimdi ise yedek depoda da çalışmıyor.
Daha ilk gün bismillah dedik 2-3 km apartman çevresinde doştıgimizla kaldık. bayiye de nasil götürecez bu halde?
Bilen biri varsa yardim edebilirmi?Biriz arabada ayni böyle olmuştu buji kablolarında sorun vardı.En azından bujinin yerini gösteren olursa bi ona bakariz

Baron arkadaşım öncelikle hayırlı osun makinan. sanırım benzinin bitmiş senin. Bir de motor soğukken jikleyi açıp a çalıştırman gerekiyor. Ben de ilk aldığımda çalıştıramamıştım. Jikleyi açınca çalıştı. Bu arada motor bilgini bilmediğimden dolayı söyleyeyim Jikle sol elcikte.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
16 Ara 2004
Mesajlar
48
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
conqueror' Alıntı:
ali g niye sattın dostum..
Bizim sormamızı beklemeden anlat bence ..
Motor hakkında ki düşüncelerin nelerdir.
Aksessuar demişsin satıyomusun peki elindekileri.

Motorumu satmamın sebebi belkide doyumsuz olmamdan kaynaklanıyor ama en önemlisi bunun 250 lik olanını almaktan sebep.Bu aldığım 150 lik çok fazla titriyor ve benim isteklerime cevap vermiyordu.Uzun yola gittim hiçbir sorun çıkartmadı ama 100 km de bir civata sıkmam gerekiyordu :cherry: 150 lik olmasına rağmen bayağı iyi performans sergiledi hakkını yemiyeyim motorun.Çin malı diye küçümseyen çok oldu ama şunu biliyorumki bu motoru kullanmadan önce bende önyargılı bakıyordum çin malına.Ama biraz seversen ve sende motorun yapımı konusunda emek harcarsan o kaliteli motorları sizlere aratmıyor.Motorda kullanılan civataların bir kısmı krom.Krom almayan civataları zamanla tek tek ayırıp krom yaptım.Arka çantaları söktüm ses yapmasınlar diye biraz başardım ama titremeyi kesemedim.Virago ön cam aldım.Arka deri çanta aldım.Egzosları delikli krom saç kapladım bunun malzeme ve işçiliği tamamıyle bana aittir.Malzemesi ise çamaşır makinalarının iç tamburudur.Kesin kıvırın ve vidalayın yapamazsanız 25 ytl karşılığında size gönderirim vidalarsınız.Koltuğumun arkasına yaslanmalık yaptırdımki çok kullanışlı oldu.Ön çamurluk korumalığı ve çamurluğun üstüne gümüş yunus balığı heykeli yapıştırdımki o bile yeterdi.Gidonu attım yerine birazdaha shopper tarzı gidon kullandım ve sadece bununla görüntü 100% değişti.Kaçtane kız gezdirmem için bana ısrar etti bende kırmadım tabii :cherry: :cherry: Fakat hepsi bana sanki motorun yırtılacakmış gibi oluyor , masaj salonuna gitsem bukadar kaliteli masaj yapamazlar gibi konuşmalara maruz kaldığımda oldu.Şİmdi bana yeni jinlunların titremediğini ve sesinin iyi olduğunu söylediler.Alacağım ve aksesuarlarımı ona kullanacağım.Resmini sizlere gösteririm.Belki resimden alacaklarınız olur.Neden olmasınki bir jinluncular takımı gezilere gidebileceğimiz ve özgürlüğümüzü yansıtabileceğimiz , bir arkadaşlık ve dostluk takımı... :king:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Haz 2005
Mesajlar
947
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
-valla ayaklık kapalı
-vites bosta
-kirmizi dugme on da
-cikle cekik
-ve depoya bakiyorum, salliyorum benzin var.pazar da cok ugtrastim sonra çalıştı ve çalıştıktan sonra bi sorun olmadı.durdurdum biraz bekliyip tekrar çalıştırdım bir kerede hemde normal depodayken çalıştı.ama emin olmak için biraz daha benzin koyup gene denicem
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Haz 2005
Mesajlar
278
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bendede bi kere oldu, Motoru park ettikten sonra rezerv ve benzin deposunu kapatıp acan, ortada oldugu zaman benzini kesen zırıltıyı, orta konumuna (off) getirdim. 2 gün sonra motoru çalıştırmak için O zırıltıyı (rezerv muslugu sanırım ismi) ON normal benzin deposuna getirdim ve motor çalışmadı. Biraz bekledikten sonra çalıştı. Sonra kendi kendime bu muslugu açtıkdan sonra biraz beklemek gerek galiba diye düşündüm. Doğrudur yanlıştır bilemem bende böyle oldu belkide senin başına gelenle aynı şeydir..
 
Katılım
2 May 2005
Mesajlar
130
ali g dostum bize titreme sonrasında yaklaşık olarak hangi bölgedeki civataların gevşedipğini yada gevşeyebileceğini söyleybilirmis.Yoksa kör sinek gibi sağında solunda dolanıyorum,gevşek civataya da denke gelmeyince acaba diyorum.Hoş pek gevşetecek kadarda hız yapmadık ama.Geçen gün Engebeli bir yol ve sonrasında 80 km lik hızdan sonra eve geldim.plaka civataları ve zincir muhafaza mıdır nedir,o rda saçtan birparça var,onun civataları gevşemişti.
Bizi aydınlatırsan sevinirim.
 
Katılım
18 Nis 2005
Mesajlar
106
slm baron kardeş ilk önce hayırlı olsun diyelin kazasız sürüşler çikleyi tam çektikten sonra biraz gaz vererek dene çalışmazsa kurcalama derim servise götür bujiden olmaz çalışsa tek buji ilede çalışır ok. :cat:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Haz 2005
Mesajlar
947
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
slm baron kardeş ilk önce hayırlı olsun diyelin kazasız sürüşler çikleyi tam çektikten sonra biraz gaz vererek dene çalışmazsa kurcalama derim servise götür bujiden olmaz çalışsa tek buji ilede çalışır ok.
sagol jinlun kardes,cumlemize...
valla pazar gaz vere vere zorla calistirdim ama dun o kadar uzun ugrasamadim.insallah benzinin az olmasindandir da bu sorun.bende derin bir oh cekerim.yoksa yandik valla. nasi goturucez pendige
 
Katılım
29 Haz 2005
Mesajlar
410
Evet benim motorum da jiglesiz kesinlikle calismiyor, ayrica jigle cekik iki dakaka kullandiktan sonra geri itiyorum isinmistir artik diye, stop ediyor gaz kolunu birakinca bi 15 dakika daha kendini topliyamiyor. Gaz ayarindan gazini arttirmak gerekiyor(asagida sagda), motor isininca azaltacaksin onunlada cok oynamak istemedigim icin her stop edisinde bi daha calistirarak kullaniyorum ki bazi isiklarda cok tehlikeli olabiliyor! Surdukce kendini toparlayacak diye bekliyorum hayirlisi...
(Ayrica baron arkadasim bazen depoyu yedek depoya almak gercekten de ise yariyor bende arada yapiyorum, ne hikmet bilmem ama! :) bi de jikle cekikken cogunlukla gaz vererek calistir yada motoru solee one biraz hareket ettir)
 
Katılım
18 Mar 2005
Mesajlar
7
selam beyler....
3 günde forum bayağı bir şişmiş ki ankaranın ilk jinluncusu olarak kendimi herkeze cevap vermek zorunda hissettim.

öncelikle benim makina oldu 3400 km...it gibi gidiyor...yağ felan eksilttiğide yok.her şey normal....

çalıştıramayan arkadaşa.... jikleyi sonuna kadar açın... gazı hiç kullanmadan marşa kısa bir süre basın...muhtemelen motor çalışacak..... yaklaşık 20 sn kadar yüksek devirli çalışıyor...daha sonra gaz vermeye başlayabilirsiniz... yola çıkınca jikleyi yarım a alın 10 dakika sonra tamamen kapatın....eğer stop ediyorsa sağ taraftaki siyah plastik muslukla rolaantinizi ayarlayın....

motor yeniiken 3 defa zincir gevşedi...yeni olduğu için bu normal...zincir gevşeyince yüksek devirde tamgaz yapınca veye gazı ani kesince motorun arkası yalpalıyor ve çukurlarda zincir tıngırdıyor.... bir kaç defa zincirinizi sıktırın. 1000 km ye kadar bu işlem 3 defa oldu 1000 den beri sorun yoktu bu hafta tekrardan sıktım gayet güzel oldu.. aynı şekilde arka balata aşındıkça kampananın sağından boşluğunu basit bir şekilde alet kullanmadan alabiliyorsunuz...ön disk fren olduğundan bu sorun yaşanmıyor.

gevşeyen vidalara gelince...ayaklıkların altındaki tek civatalar , motorun kendi ayağının civatası...elciklerin dibineki c ivatalar.... debriyaj kolu vidası....bunlar bende gevşiyenlerdi....motor blokundaki lerde hiç bir gevşeme görmedim.bunları 1000 km ye kadar 200kmde bir elden geçirin...orjinal anahtarlar çok iyi değil 5 ytl ye realden yıldız anahtar takımı aldım gayet güzel...ben pazar günü hepsini sıkacaktım ama hiç bir gevşememişti....

arka çantalar için bir tavsiye...tüm vidaları gevşiyor zaten...sanayide her ustada bulunan bir ilaç var vidaya sıkıp takıyorsunuz birdaha asla gevşemiyor. kilitlerinede uygulayın....

yanınızda far ampulu taşıyın uzaklarda bir yerde patlarsa her yerde bulamıyorssunuz.... kendiniz değiştirebilirsinz.

son bir uzun yol deneyimim...kot gibi kalın kumaş pantolanların paçası rüzgardan yalpa yapınca motorun titreşimi solda sıfır kalıyor...kısa mesafedede aynısı gerçi...paçası dar pantolon giyin veya paçaları çoraba sokun...

allah kaza bela vermeye...
 
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
85
selam bütün jinlun' cular
ilk önce bişey sormak istiyorum. Bu plaka ve ruhsat işini kendimiz yaparsak kaça mal ederiz, komisyoncu ne kadar komisyon alır? Bu vekaletname olayı nedir? şartmıdır? Ben daha pek binemedim motoruma. O yüzden bişey diyemiyeceğim. ama çalışırken falan sorun çıkmıyor. daha doğrusu huyuna gideceksin. soğukken cikle çekik te olsa hafif gaz vererek çalıştırmak gerekiyor. sonra rölanti ayarı iyiyse hemen cikle inince bile çalışmaya devam edeyor. Ama sanıyorum 1000 km geçerse daha raha t çalışır. Boş vitese geçme işi ise tam bir uyum meselesi. Araba gibi geçmesini beklemek eşyanın tabiatına aykırı. hassas bir durum var. Bu her motorda değişebilir. Zamanla hem kullanıcınınalışmasına bağlı hemde şanzumanın alışmasına bağlı sanırım. Benim şu an en büyük derdim, sabah kalktığımda motoru yerinde görecekmiyim korkusu. 2 adet master lock halatlı kilit aldım. bir tanesiyle arka tekeri demire bağladım. bir tanesiyle arka tekeri şaseye bağladım. bu direksiyon kilidi gerçekten etkilimidir sizce. üstünede branda örttüm. Varsa etkili koruma yöntemleri tavsiyelerinizi bekliyorum. Bu arada teknik ve diğer konularda sadece sorun değil, tecrübeli arkadaşlardan tavsiyeler bekliyoruz. Selcanan kusura bakma ustanın numarasını özelden atıyorum. Geç oldu biraz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Haz 2005
Mesajlar
947
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
herkese slm,
benim sorun karburatör ayarından dolayıymış galiba. Uzun zamandır motorcu olan bi abimiz baktı. bugun benzin de koyduk. motoru vurdurduk bile çalışmadı bi türlü. biraz gır yapıp duruyodu. Kafayı yedim :pr: bi ara zorla çalıştı.jikle çekiken bile gaz vermeyi kesince duruyodu motor.yarım saat falan çalıştırmamıza rağmen düzelmedi. En son bilen biri vardı da allahtan en yakın bostancıdaki bayiye götürdük. Daha 30 km de her yeri ayar istiyor. Vites geçmiyor. 1 e basınca bosa geçiyo dururken.1 e takmak için ileri dogru ittirmek gerekiyo. orasi burası gevşek. inşallah yarin düzelir. :silent: tek avuntum motoru götüren kişi bu fiyata çok iyi motor dedi. daha bi üzerine binip de 2 dakika havalı havalı gidemedik. boyna gır gır gır. :salut:
 
Katılım
30 Haz 2005
Mesajlar
215
geçmiş olsun arkadaşın (baron985)bir motorcu için kötü şey bu umarım kolay bir şeydir hemen gazlar ve havanı atarsın millete :)
arkadaşlar ben birşey merek ediyorum bu motorlarla uzun yola gitmek gerekse hiç durmadan kaç saaat yada dk devamlı gidip ondan sonra motoru soğumaya bırakmak dinlendirmek lazım kusura bakmayın belki iyi bir soru deil ama motordan anlamadığım için soruyorum maksat öğrenmek hayırlısıyla bende bu hafta sonu alacağım umarım bir şey çıkmaz ve iyi bir motor denk gelir çünkü beyaz eşya gibi oldu sanc işi gibi birşey :) buda acemi ustalarımızdanmı kaynaklanıyor anlamadım ki neyse herkeze iyi akşamlar
 
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
85
gemlikdelisi,
Bende sormuştum bunu, hiç durmadan istediğin kadar gidebilirmişsin. Mühim olan motorun 4 zamanlı olması. eğer 2 zamanlı olsaydı arada bir dinlendirmen gerekecekti. 4 zamanlı motorlarda buna gerek yok. Artı bazılarında büyük cc li motorlarda su soğutmalı olur anlayışı var. Belki racing tipi motorlarda olabilir ama mesela 1100 cc bir dragstar da hava soğutmalı ve dinlendirmene gerek yok... :)
 
Katılım
18 Mar 2005
Mesajlar
7
motorla ilgili olarak değilde de iyibir sürüş için 1 ssatlik sürede 10 dakika dinlenmek lazım...motorda o arada dinlenmiş olur...tüm motorlar için geçerli...
 
Katılım
6 May 2005
Mesajlar
1
Ercüment kardeşim (JINLUN)
Sabah erkenden sizin servise geldim. İlhan ile biraz sağına soluna baktık motorun. Kaynak makinasını sadece sen kullanıyormuşsun o yüzden biraz bekledim seni. Sonra işe daha fazla gecikmemek için ayrıldım mecburen.
Kaynak gerektiren parçam zincir üstü koruma demiri. Sendeki alet ile yapabilir misin o işi? Bir de ne zaman geleyim?
Yağ değiştirecektim ama forumda da sık sık konuşuluyor 10/40 numara yağ konulmalı diye.
Sizin dükkanda 20/50 dizel araçlara ait yağ koyuyormuşsunuz. Sıkıntı yapmaz değil mi Ercümenciğim?
Artık senden randevu alıp öyle geleceğim. Bir de dükkana telefon çektirsen :salut:
Bakalım bundan sonra ben ne zaman müsati olacağım :thumright:
 
Katılım
18 Nis 2005
Mesajlar
106
slm cemil bey 10 dakikayla kacırmışım seni muhafazana bakmam lazım ona öyle karar veririz yag konusuna gelincede malum havalar sıcak 10/40 yag bu havada su gibi olur onu kışa dogru konmasını tavsiye ediyoruz yaz ayları için bu yag idealdir sen müsteri ol o iş bizim işimiz tel konusuna gelincede o servisin yerini degiştirecegim için tel gerek duymadım zaten servis uzak degil cep tel. işimizi görüyor. :thumleft:
 
Katılım
2 May 2005
Mesajlar
130
Arkadaşlar motoruımun zinciri gevşemiş,bunu kolayca ayarını kendimiz yapabilirmiyiz.Bu tam olarak nasıl yapılıyor. Bilgi verebilecek olan varmı..
Yoksa bu akşam en yakındaki ustay götürüp ayarlattırıcam.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
22
arka teker civatasını gevşet 19 anahtarla ve arka çataldaki civatayı 14 anahtar ile sıkacaksın :cat: arkateker civatasını sıkarsın fazla gergin olmasın :cat: :bounce:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Haz 2005
Mesajlar
947
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
baron 985 eger bizi ararsan sana ne yapman gerektigini söylerdik veya ustamızı sana gönderebilirim bize zahmet olmazdı

aradım kac defa ama su an cok mesguluz jikleyi cek gaz ver dediniz. Motoru vurdurmayı bile denedik ki yarım saat ten sonra calıştırabildik ki ne kadar calıstırsak ta gazı kesince stop ediyodu.bostancının numarasını bile sizden aldık. Bütün ayarları bozuk her yeri gevşekti. Motoru kapıya siz bıraktınız ve ertesi gün çalışmadı. Ve ben başka en yakındaki bayiye goturmek zorunda kaldım. 25 milyon da onlara vermem gerekti doğal olarak. Şu an adama döndü motor ama motor alana kadar herşey guzelken aldıktan sonra boyle olması beni çok soğuttu.özellikle bu akşam telefon açtım. bu durumu aynen ilettim ve yeni motorun karburator ayarı olmaz, gelirsek servis parası alırız diye ters ters konuştunuz. Moturn çalışmaması normal dediğimde o sizin aldığınız bi risk dediniz. Herkesin içinde güzel güzel konuşmakla olmuyo bu iş. Bi daha herhangi bir sebeple uğrıcağımı veya sizi arıcamı zannetmiyorum. Herşey motoru satana kadarmış. :farao:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst