Jinlun JL 250cc ve Kanuni Caracal 200cc

Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
24
Kanuni Caracal 200cc
goruntu179de8.jpg


TEKNİK ÖZELLİKLER:
KANUNi CARACAL 200 Motor : 1 Silindir 4 Zaman
Silindir Hacmi : 193 cm3
Silindir Çapı ve Strok : 63x62 mm
Sıkıştırma Oranı : 9,0:1
Maks. Güç : 12,47 HP /7120 d/d
Maks. Tork : 10 Nm / 7120 d/d
Soğutma Sistemi : Hava
Çalıştırma : Elektrikli
Ön Fren : Disk
Arka Fren : Tambur
Yağlama Tipi : Yağ Popmpası
Ateşleme : CDI
Akü : 12V / 7 Ah
Ön Süspansiyon : Teleskopik
Arka Süspansiyon : Helezonik yaylı çift amörtisör
Yakıt Tankı Kapasitesi : 12 Lt
Ön Lastik : 110/90-16
Arka Lastik : 130/90-15
Boyutları : 2270x760x1115
Ağırlığı : 160 Kg
100 km`de ort. yakıt maliyeti : 2,95lt (Yakıt maliyeti)

Jinlun JL 250
forumqm9.jpg


TEKNİK ÖZELLİKLER:
Boyu : 2160 mm
Genişliği: 815 mm
Yüksekliği: 1090 mm
Yerden Yüksekliği: 140 mm
Ağırlığı: 140 kg
Max.Taşıma Kapasitesi: 160 kg
Fren Sistemi: Ön Disk,Arka Kampana
Motor: JL 253 FMM
Motor Tipi: 4 Zamanlı Çift Silindir
Silindir Tipi: Vertikal
Piston Deplasmanı: 233.8 cc.
Kompasyon: 9.2:1
Max.Tork: 15/ 6500
Max.Hız: 95 Km
Ateşleme Sistemi: C.D.I.
Çalıştırma: Elden Marşlı
Soğutma Sistemi: Hava Soğutmalı
Şanzuman: 5 Vites
Akü: 12 V -7 Ah
Yakıt Tankı Kapasitesi: 10 lt.
Ortalama yakıt Tüketimi: 2.8 lt./ 100 Km. (Yakıt maliyeti)

Öncelikle herkese merhaba; Kanuni Caracal 200cc ve Jinlun JL 250cc arasında kararsız kaldım, motor ehliyetimi yeni aldım... 2.000ytl civarı param hazır... ikinci el düşünüyorum. (zaten bu parayada sıfır varmıdır bilmiyorum?!!) iki motorda teknik özellikleri bakımından hemen hemen aynı gibi geldi bana.

Yalnız cruiserlar arasında bu modelleri seçme sebebim ikinci kişi için sırtlık olması ve yan çanta takımı bulunması. bu modeldeki motorları kullanan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim... bide motor gücü ve performansı, teknik servis ve yedek parça kolaylıgı bakımından açıklayabilirseniz sevinirim.
şimdiden teşekkürler... iyi günler...
 

svd

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
281
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eski motorum caracal idi 0 aldım 6000 kmde sattım
*bir kere lastik patladı 1 kere de devir göstergesinin lambası bozuldu.
başka hiç bir sorun çıkarmadı hafif rampa aşağı 2 kişi 140 gördüm,tek kişi rampa yukarı vites arttırarak bile çıkarsın tek silindir olduğu için 250 cc 2 silindirli motordan daha seri ,her şeyi bi yana bıraktım görüntüsü hepsinden daha afilli,şimdi kmde en fazla 10 krş yakarsın.


*eksilere gelince arka lastik tubleks değil patlasa yandın aldıgın gün git ver 20 lira tubles yaptır yolda kalmadan.
*vites ters yani vites arttırmak için yukarı diil aşağı hareket yapmak gerekiyo,alışırım dersen başka.


bunun yanında bir arkadaşımın jinlunu kullandım cidden kotulemek olmasın kımsede alınmasın (kullanımdan dolayıda olabilir) hiç tavsiye etmem.
arkadaşlada görüştürebilirim istersen seni
 

m.s

Katılım
1 Ara 2008
Mesajlar
788
eski bir caracal kullanıcısı olarak hiç problem yaşamadım ama jinlun nasıl bir makina bilmiyorum...
 
Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
24
tek silindir olduğu için 250 cc 2 silindirli motordan daha seri ,her şeyi bi yana bıraktım görüntüsü hepsinden daha afilli,şimdi kmde en fazla 10 krş yakarsın.

*vites ters yani vites arttırmak için yukarı diil aşağı hareket yapmak gerekiyo,alışırım dersen başka.

svd, cevabın için çok teşekkür ederim... ilk başta; honda cbr repsol 125cc yi araştırmıştım... kullanan arkadaşımda var. 1.83 boy var bende altımda oyuncak gibi gözüktü. 125cc motorda 11krş civarı yaktıgını söylemişti.
bu cruiser motor 200~250cc olmasına ragmen 10 krş demem şaşırttı gerçekten beni!!

ilk motor olacagı için vitesi garipseme yani ters gelme olmaz sanırım (yani önceden düz-yukarı vitesliyide 10-15 defa kullandım... kurs vs. oda, -- alışkanlık yoktur yani) yalnız bi şey var; solağım. El de ayakta sol kullanıyorum, belki ters gelebilir ilk başta o yüzden...

bu arada Ankara da oturuyorum... teknik servisi biraz araştırıyım!!!
 
Son düzenleme:

svd

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
281
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
svd, cevabın için çok teşekkür ederim... ilk başta; honda cbr repsol 125cc yi araştırmıştım... kullanan arkadaşımda var. 1.83 boy var bende altımda oyuncak gibi gözüktü. 125cc motorda 11krş civarı yaktıgını söylemişti.
bu cruiser motor 200~250cc olmasına ragmen 10 krş demem şaşırttı gerçekten beni!!

ilk motor olacagı için vitesi garipseme yani ters gelme olmaz sanırım (yani önceden düz-yukarı vitesliyide 10-15 defa kullandım... kurs vs. oda, -- alışkanlık yoktur yani) yalnız bi şey var; solağım. El de ayakta sol kullanıyorum, belki ters gelebilir ilk başta o yüzden...

bu arada Ankara da oturuyorum... teknik servisi biraz araştırıyım!!!

devir farkı sözkonusu bahsettiğin 2 motorda devir gostergesi bilmem kaçbini göstersede en fazla 7000 8000 ceviren makinalar birde repsol perf. verecem diye zorluyo kendini aynı markanın cbf 150 cok daha az yakar,emin ol
 
Katılım
26 Ara 2008
Mesajlar
1,205
Ben olsam Jinlun'u seçerdim ama karar senin birde motorlardan birini kullanmadığım için ''+'' ''-'' lerini bilmem.
 
Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
24
devir farkı sözkonusu bahsettiğin 2 motorda devir gostergesi bilmem kaçbini göstersede en fazla 7000 8000 ceviren makinalar birde repsol perf. verecem diye zorluyo kendini aynı markanın cbf 150 cok daha az yakar,emin ol

svd, anladıgım kadarıyla motor küçük oldugu için daha çok zorlanıyor ve daha çok yakıt ve güç sarfetmesi gerekiyor. motorsikletin agırlıgına göre motor(cc) unda büyük olması daha dogru. dalyan_'ın verdigi linkte hakkaten iyi oldu... herkese teşekkürler... sayfayı inceliyim aklıma takılan bişey olursa sorarım:)
 
Katılım
8 Kas 2008
Mesajlar
24
jinlun jl-250cc modelinin;

jinlun jl-250-5- T
jinlun jl-250-5- classic
jinlun jl-250-5- ELEGANCE

adı altında 3 modeli var; bu üçünün farlılıkları nedir????
 
Katılım
6 Nis 2004
Mesajlar
159
jinlun motorlar 2005 deki furya ile birlikte türkiyeye geldi.Estetiği çok güzel,fiyatı da uygun olduğu için 2005 de satın aldım.16.000 km. yaptım.İlk aldığımda vibrasyondan doğan bir takım dertlerim oldu. ama şu anda hiç problemim yok. Çin malı motorlarda birçok sıkıntı duyuyorum. çok şükür hiçbirini yaşamadım.Servis ve yedek parça çok uygun. yakıtı da ekonomik.
Caracal hiç kullanmadım ama jinlunu tavsiye ederim.Hem chopper de en az bir 250 lik olmalı.
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
eski motorum caracal idi 0 aldım 6000 kmde sattım
*bir kere lastik patladı 1 kere de devir göstergesinin lambası bozuldu.
başka hiç bir sorun çıkarmadı hafif rampa aşağı 2 kişi 140 gördüm,tek kişi rampa yukarı vites arttırarak bile çıkarsın tek silindir olduğu için 250 cc 2 silindirli motordan daha seri ,her şeyi bi yana bıraktım görüntüsü hepsinden daha afilli,şimdi kmde en fazla 10 krş yakarsın.


*eksilere gelince arka lastik tubleks değil patlasa yandın aldıgın gün git ver 20 lira tubles yaptır yolda kalmadan.
*vites ters yani vites arttırmak için yukarı diil aşağı hareket yapmak gerekiyo,alışırım dersen başka.


bunun yanında bir arkadaşımın jinlunu kullandım cidden kotulemek olmasın kımsede alınmasın (kullanımdan dolayıda olabilir) hiç tavsiye etmem.
arkadaşlada görüştürebilirim istersen seni

vites kol pozisyonu değişebiliyor . 1 yukarı gerisi aşağı gibi ;)
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
elbetteki caracal:cherry: neden?

jinlun'un max tork devri, caracaldan 1000 fazla, motoruda 40.8cc fazla,yani bu 3.5lt civarı bi şehir dışı yakıtına tekabül eder yaklaşık. sitesinde 2.8 yazmış ki bu düpedüz yalan:cherry: ben tüm bakımlarını yaptığım,en uygun devirde en az yakıtı yakmak için kullandığım motorum 2.7lt yaktı.

servis imkanı kanunide çok daha fazla,jinlun un servisini heryerde bulamazsın.

ben jinlunu kullanmadım:cherry:

gördüğüm kadarıyla jinlunun ayak çalıştırması yok. akün bittiğinde vurduracaksın demek

9000km de ilk bikaç yüz km de vidaları gevşedi,sıkılan vida tekrar gevşemedi:cherry:

ve caracalda motor koruma demiri ve sisiden başka bi aksesuar yok

ayrıca aradaki fiyat farkıyla caracalla yaklaşık 1000km kadar gidersin
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
476
vites kol pozisyonu değişebiliyor . 1 yukarı gerisi aşağı gibi ;)

bende bir caracal kullanıcısıyım, motoru ilk aldığımda vites küçültmek için parmak ucumla aşağı, büyültmek içinde topukla basıyordum.. bakımda doğrusu böyle diye ters çevirmişler, bi bindim acaip ters geldi kullanamadım, tekrar eski haline döndürdüm :)

dün caracalla istanbuldan adapazarına geldim, ilk uzun yol tecrubemdi. ben tavsiye ederim güzel motordur caracal, cikleyi çekmeden çalışmıyor, o ayrı :mrgreen:
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
939
bende daha yeni jınluna baktım.fazla bir fark yok gibi görünüyor.fiyat olarak jınlun daha cazip ama en önemli nokta servis ulaşılabilirligi ve servis memnuniyeti.memnuniyete bişi diyemem ama en azından servis noktaları çok:mrgreen:fthinky arkadaşımın caracal ına bindim ve gayet zevkli bir motor:) jinlun geri dönüşümden kazanılan parcalarla üretilen bi motormuş yenin okudum.ne gibi bi eksiklik oluşturur derseniz titreşimi daha çok iletir sürücüye bu da ek bilgi olsun.jinlun kullanıcısı arkadaslar bilgi verirlerse daha yararlı olur tabi:) bu arada tekrardan hayırlı olsun fatih kardeşim caracalın:rendeer:
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
caracal'da çantalar standart değil diye biliyorum yani verilen fotoğraftaki gibi full satılmıyor, sadece sisi ve koruma demiri var.
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
166
6500 km'de caracal kullanicisiyim. hicbir seyi bozulmadi, hicbir problem yasamadim.
yagmurda, -2 derecede, tipide kullandim. inanilmaz bozuk yollarda nerdeyse cross yaptim. ama hala saat gibi calisiyor. cok memnunum. duzenli bakimlarini hic aksatmadim. ayak marsi cok ise yariyor. ayak marssiz bir motor calismadigi zaman calismaz. ama ayak marsin varsa basar gidersin. saatte 100 km'ye kadar sorunsuz cikiyorum. chopper ile daha fazla hizi ancak e-6'da yaparsin. ben tavsiye ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst