Jantlarımı mahveden zincir yağını nasıl temizleyebilirim

Katılım
11 Eki 2023
Mesajlar
7
0 bir motosiklet aldım ve rodaj bakımına götürdüm. Servis malesef ki motul c4 kullanarak zincirimi yağlamış. Motoru teslim aldığımda güzelim simsiyah jant bembeyaz olmuştu. Zincir hariç heryeri yağlamış. Motor yeni çok üstüne düşüyorum ve jantın boyasına zarar vermeden bu yağ lekelerini nasıl temizleyebilirim. Jantları nasıl ilk gün ki haline çevirebilirim yardımınıza ihtiyacım var. :pr: :pale:
 
Katılım
31 Ocak 2018
Mesajlar
214
c4 performans yağı menzili de kısa günlük kullanımda gereksiz bence c2 varken, niye onu kullanmışlar acaba
 
Katılım
11 Eki 2023
Mesajlar
7
c4 performans yağı menzili de kısa günlük kullanımda gereksiz bence c2 varken, niye onu kullanmışlar acaba

malesef ki bir fikrim yok sadece şuan o bembeyaz yağ lekelerini nasıl çıkarabilirim onu düşünüyorum :pale: Bir sonraki bakımda kesinlikle yağlamamasını söyleyeceğim.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Güle güle kazasız belasız kullan.

Başta olur böyle şeyler sonra bu jantın orijinal rengi neydi dersin.

Hatta bir gün gelir jant bile olduğunu unutursun. :)
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,647
Motosikleti
Ns200 15"
RiderMade mağazasında bahsettiğiniz kirlere karşı boyaya zarar vermeden çıkartacak bir ürün illaki vardır, RiderMade sahipleri açıklarsa çok daha sağlıklı olur :).
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Eyl 2023
Mesajlar
81
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
0 bir motosiklet aldım ve rodaj bakımına götürdüm. Servis malesef ki motul c4 kullanarak zincirimi yağlamış. Motoru teslim aldığımda güzelim simsiyah jant bembeyaz olmuştu. Zincir hariç heryeri yağlamış. Motor yeni çok üstüne düşüyorum ve jantın boyasına zarar vermeden bu yağ lekelerini nasıl temizleyebilirim. Jantları nasıl ilk gün ki haline çevirebilirim yardımınıza ihtiyacım var. :pr: :pale:

Hâlâ şu C4 denen çöpü zincir yağı diye kullanıyorlar ya, Pr ismindeki iblis inanılmaz bir güce sahip.

Bahsettiğin lekeleri Gazyağı ile jantından çıkarabilirsin. İlgili bölgeye sıkıp, 5-10 saniye sonra nemli bir bez ya da sünger ile silersen bir şey olmaz. Sonra da güzelce durularsın.

"Şöyle olur, böyle jantı kötü etkiler" diyecek olanlar için şimdiden kulağını kapat.

Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
İyi bir çözüm önerisi olarak Ridermade Uber Wash , en ekonomik çözüm önerisi olarak gazyağı.

Diyelim ki gazyağı aldınız, boş bir sprey şişesine dökün. Motoru orta sehpa ya da padoka alın, vitesiniz boşta motorunuz da çalışmıyor halde olsun. Sprey şişesine doldurduğunuz gazyağını jantlarınıza sıkın, küçük bir boya fırçasıyla yağ lekelerine haşır huşur girişin. Yağ lekelerinin çok kolay çıktığını göreceksiniz, ardından temiz ve kuru bir bezle ıslaklığı alın.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
wd40 ile fazla bastırmadan hafifçe ovalayarak çıkartabilirsin yağ lekelerini. bu işlemden sonra mutlaka köpükle yıkayıp o yağ tabakasını akıtman gerek yoksa bu sefer de hep toz yapışır.

ben motoru servise götürdüğümde üstüne basa basa tembihlerim sakın zinciri yağlamayın diye.

kendin yağladığın zaman da motoru park et 2-3 saat bi yere yağ zincire iyice yapışsın, sonra binersin.

zırt-pırt da zincir yağlamana gerek yok, pas tutmayacak kadar ince bi tabaka kalsın üzerinde yeter.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Hâlâ şu C4 denen çöpü zincir yağı diye kullanıyorlar ya, Pr ismindeki iblis inanılmaz bir güce sahip.

Bahsettiğin lekeleri Gazyağı ile jantından çıkarabilirsin. İlgili bölgeye sıkıp, 5-10 saniye sonra nemli bir bez ya da sünger ile silersen bir şey olmaz. Sonra da güzelce durularsın.

"Şöyle olur, böyle jantı kötü etkiler" diyecek olanlar için şimdiden kulağını kapat.

Kolay gelsin.

c4 neden çöp?
hangi gerekçeyle neyi kullanmamızı tavsiye edersiniz?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
28 Eyl 2023
Mesajlar
81
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
c4 neden çöp?
hangi gerekçeyle neyi kullanmamızı tavsiye edersiniz?

Asansör yağı (90 numara yağ) ve fırça tavsiyedir. Sürüş sonrası bir tur içeri, bir tur da dışına (arkadan) sürülür, en az da 400 km o şekilde gider. O-Ring içini görecek/sesini duyacak kadar süpersonik kulaklı ve kızıl ötesi görüşlü sürücüler bunun aksini iddia edebilir tabii. Tanrı şifa versin.

C4 ise hakkında çok konuşmak dahi istemeyeceğim kadar vasat bir üründür. Üreticisi, dolandırıcılık suçundan idama mahkum edilmelidir.

Bu yargım; onbinlerce km süren deney ve gözlemle tespit edilmiş ve Tanrı tarafından onaylanmıştır (bu konuda Tanrı'dan kut aldım.).

İlla sprey yağ kullanılacaksa da, I Pone Road kullanılabilir.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
zincir temizleme spreyi,asperox,gaz yağı,balata spreyi.bunlar ile gayet güzel temizlersin.sprey vs kullanma c4 hiç kullanma aşırı sıçratma yapıyor.motul marka chain pasta diye geçen bir ürünü var.hem daha uzun ömürlü hem sıçratma yapmıyor.tek hankapı zincir daha erken pisleniyor oda benim için bir sorun değil.ayrıca yanında uzun yolda vs de taşıyabilirsin açık ara bana göre DÜNYANIN EN İYİ ZİNCİR YAĞI.sürülerek kullanılıyor sıkarak değil buna üşenenlerde olabilir.hayatım renkli jantlı motorlarla geçtiği için uzmanlık alanım oldu artık.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
şu sprey yağlara verilen para gerçekten dünyanın en gereksiz parası sür abi açık yağı devam et
 
Katılım
15 Mar 2018
Mesajlar
823
Isıya dayanıklı şeffaf ince tırpan gres yağı alın diş fırçasıyla baklalara yedirerek sürün kullanın, çok memnun kalırsınız. Veya marka fiyatıda uygun.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,042
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Zincire gres tavsiye etmem; çok pislik toplar, ön dişli muhafazasında birikme yapar, yapıştığı yerde macunlaşır ve sonra temizlemesi çok zor olur. Standart dişli yağları iyidir, ama az az ve sık sık tatbik edilmeleri gerektiği için biraz uğraştırır. (Çok değil ama.)
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Ipone Chain Cleaner Sprey Zincir Temizleme

Bununla zincir yağı bulaşan yerleri kolayca temizlersiniz. Ucuz mu, değil ama en sağlıklı çözüm.

Zincir yağlama için ise yine Ipone Motosiklet Zincir Spreyi (motor tipine göre road veya off road) öneririm.
 
Katılım
9 May 2015
Mesajlar
751
Zincir temizliği ve yağlama işinden hiç hazzetmezdim. O yüzden taşlı topraklı yollardan geçmek yerine yolu uzatmayı tercih ederdim. 1000 km den önce zincir temizlemedim hiç. Gazyağı güzel temizlerdi.
Bir keresinde de sıcaktan ziftin sıvılaştığı bir yerden arabamla geçmek zorunda kalmıştım. Eve geldiğimde gri Clio siyaha dönmüştü resmen. Onu da gazyağı ile temizlemeye çalıştım ama gazyağı zifti temizle ekte zorlanmıştı. Mazot ile deneyince ziftin daha kolay temizlendiğini hatırlıyorum. Sanırım mazot gazyağına göre daha iyi bir çözücü olsa gerek.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Asansör yağı (90 numara yağ) ve fırça tavsiyedir. Sürüş sonrası bir tur içeri, bir tur da dışına (arkadan) sürülür, en az da 400 km o şekilde gider. O-Ring içini görecek/sesini duyacak kadar süpersonik kulaklı ve kızıl ötesi görüşlü sürücüler bunun aksini iddia edebilir tabii. Tanrı şifa versin.

C4 ise hakkında çok konuşmak dahi istemeyeceğim kadar vasat bir üründür. Üreticisi, dolandırıcılık suçundan idama mahkum edilmelidir.

Bu yargım; onbinlerce km süren deney ve gözlemle tespit edilmiş ve Tanrı tarafından onaylanmıştır (bu konuda Tanrı'dan kut aldım.).

İlla sprey yağ kullanılacaksa da, I Pone Road kullanılabilir.

hocam c4 neye göre vasat? zincirlerinizin ömrünü mü azalttı, oringleri mi eritti?
acaba yanlış kullanım kaynaklı sorun yaşıyor olabilir misiniz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst