izmir'den bi kaza haberi daha:(

Katılım
8 Eki 2007
Mesajlar
17
Allah rahmet eylesin çok üzücü bi olay geride kalanlara allah sabır versin ...
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
güzel bir örnek olmakla birlikte....
illegal yollar dışında perte çıkmışa yakın bir aracı kaskolatman zor dostum.
birde daha bu sabah sadece 5 km/s daha hızlı olmadığım için birine çarpmaktan ucuz kurtuldum. 40 la giden bir araba önüme çıktığında 50-70-180 km hızlarda çarptığımda oluşabilecek hasar derecelerinin farkındayım. sonuçta 12 yıldır ehliyet sahibiyim.

esasen diyorum ki, haklısın adam salakça önüne çıkmış ve tabiki yollar iyi, sürücüler dikkatli, arabalar sağlam ve hızlı olsun ve çabucak gideceğimiz yere gidelim. ancak ben motosiklet.net e üye bir arkadaşımın 180 km hızla giderken kaza yapmasını istemem. ilk mesajımda da dediğim gibi üzme bizi.

Telefonda kasko yaptırıyorsun, ne araç görmesi?

Şöyle düşün, sıfır bir mercedes aldın, çıkmacıya yarısını söküp sattın, oldu sana pert halde giden araba.

Örneğim kusursuz bu konuda anlaşalım:)

Hız olayına gelince değil forumdan bir arkadaş yeryüzündeki kimsenin 180'le giderken kaza yapmasını istemem.

Ancak kaza ihtimali hız ile doğru orantılı derseniz buna inatla katılmamaya devam ederim.

Otomobil ile son 7-8 yıldır ilk kazamı geçen ay yaptım, ziebart 1 ay boyunca 80kmh hızı geçmemem gerektiğini söylediği için son 7-8 yıldır ilkkez yavaş gidiyordum, tırın biri geldi arkadan geçirdi.

Sanırım bundan 12 sene önce 30kmh hızla giderken ara yoldan bir anda kontrolsüz çıkan bir arabaya çarpmıştım, sürücünün yan koltuğunda oturan bayan suratıyla sol arka camı parçalayıp oraya sıkışmıştı, vurduğum araç spin atarkende bir yayaya çarpmıştı, adam havada 2-3 tur dönüp yere çakıldı. Kazadan aylar sonra kalan ödemeyi(trafik sigortasından artan kısım) almaya gittim, kadının suratı halen tanınmayacak haldeydi...

Bayramda otobandan 2200km yol yaptım ortalama hızım 180kmh civarındaydı, ilk 200km'de ki öküz harici bir tek kaza atlatmadım, çünkü geri kalan 2000km de sadede en sağ şeridi(emniyet şeridi değil) kullandım.
Malum bütün öküzler sol şeride çıkmayı ve orda 60kmh(otobanda) ile gitmeyi araba kullanmak sandığından hepsi en sol şeritten gidiyorlar... Yani öküz yok kaza yok...

Aslında bu başlık altında bunları konuşmak hoş değil ama bilinçsizce hız diyip kestirip atarak bu kazalar bitmez...

Bence yukarıdaki kazanın gerçekleşmesindeki etkenler öncelik sırasına göre;

1) Hızlı değilim, şurdan dönsem nolur bu hızda bişey olmaz diyerek U dönüşü yapan minibüs şöförü

2) Alkol dolayısıyla algıda zayıflık

3) Ani ivmelenme(ani ivmelenme ve hız aynı şey değildir), U dönüşü yapılmaz tabelası olduğuna göre yer şehir içi, 10 metre fren izi olduğuna göre kısa mesafede ancak çok yüksek bir ivme ile bu hıza çıkılabilir. Özellikle artçılı sürüşlerde asla yapılmaması gereken birşeydir, çarpışma olmasada artçıyı düşürebilirdi.

4) Emanet motosiklet, dolayısıyla kötü frenaj ve manevra kabiliyeti.

5) Bayram trafiğini yok sayan 2 araç sürücüsü.
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
13
Arkadaşlar motor kullanırken kesinlikle alkollü olmamak gerekiyor. Yasal sınırda alkol (0.5 promil) almış olsanız bile algılama zamanınız 0.5-1 sn arasında geçikecektir buda 90 km/h ile giderken size yaklaşık 15m 'ye mal olacaktır. Bu nedenle yasal olarak 1 bira serbest olsa bile, hiç alkol almamak gerekir.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
3,302
korumalarda korumuyor bazen,bizi koruyacak tek şey dikkat.
ölen bayana Allahtan rahmet,yakınlarınada sabır diliyorum.bu arada suç kimde acaba???
 
Katılım
18 Kas 2007
Mesajlar
239
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Telefonda kasko yaptırıyorsun, ne araç görmesi?

Şöyle düşün, sıfır bir mercedes aldın, çıkmacıya yarısını söküp sattın, oldu sana pert halde giden araba.

Örneğim kusursuz bu konuda anlaşalım:)

Hız olayına gelince değil forumdan bir arkadaş yeryüzündeki kimsenin 180'le giderken kaza yapmasını istemem.

Ancak kaza ihtimali hız ile doğru orantılı derseniz buna inatla katılmamaya devam ederim.

Otomobil ile son 7-8 yıldır ilk kazamı geçen ay yaptım, ziebart 1 ay boyunca 80kmh hızı geçmemem gerektiğini söylediği için son 7-8 yıldır ilkkez yavaş gidiyordum, tırın biri geldi arkadan geçirdi.

Sanırım bundan 12 sene önce 30kmh hızla giderken ara yoldan bir anda kontrolsüz çıkan bir arabaya çarpmıştım, sürücünün yan koltuğunda oturan bayan suratıyla sol arka camı parçalayıp oraya sıkışmıştı, vurduğum araç spin atarkende bir yayaya çarpmıştı, adam havada 2-3 tur dönüp yere çakıldı. Kazadan aylar sonra kalan ödemeyi(trafik sigortasından artan kısım) almaya gittim, kadının suratı halen tanınmayacak haldeydi...

Bayramda otobandan 2200km yol yaptım ortalama hızım 180kmh civarındaydı, ilk 200km'de ki öküz harici bir tek kaza atlatmadım, çünkü geri kalan 2000km de sadede en sağ şeridi(emniyet şeridi değil) kullandım.
Malum bütün öküzler sol şeride çıkmayı ve orda 60kmh(otobanda) ile gitmeyi araba kullanmak sandığından hepsi en sol şeritten gidiyorlar... Yani öküz yok kaza yok...

Aslında bu başlık altında bunları konuşmak hoş değil ama bilinçsizce hız diyip kestirip atarak bu kazalar bitmez...

Bence yukarıdaki kazanın gerçekleşmesindeki etkenler öncelik sırasına göre;

1) Hızlı değilim, şurdan dönsem nolur bu hızda bişey olmaz diyerek U dönüşü yapan minibüs şöförü

2) Alkol dolayısıyla algıda zayıflık

3) Ani ivmelenme(ani ivmelenme ve hız aynı şey değildir), U dönüşü yapılmaz tabelası olduğuna göre yer şehir içi, 10 metre fren izi olduğuna göre kısa mesafede ancak çok yüksek bir ivme ile bu hıza çıkılabilir. Özellikle artçılı sürüşlerde asla yapılmaması gereken birşeydir, çarpışma olmasada artçıyı düşürebilirdi.

4) Emanet motosiklet, dolayısıyla kötü frenaj ve manevra kabiliyeti.

5) Bayram trafiğini yok sayan 2 araç sürücüsü.

ben kazayla ilgili bir yorum yapmadım. sana 180 le gitme dedim hep.:)
birde bu senin 180 le gidiyordum beyanların istinaden sana ceza yazılabilir haberin olsun. geçenlerde youtubedaki video görüntüsünden birilerine cezza kesilmişti.

"3) Ani ivmelenme(ani ivmelenme ve hız aynı şey değildir),"
buna çok güldüm...
anlaşalım sen hızlı değil çabuk hatta çabucak gidiyordun

ölene allah rahmet eylesin.
kimse de yukardaki kusurları işlemesin
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Sol şeritte 60-70'le gidenlerin %90'ları bulduğu bir ülkede trafik kazalarında ölenlerin sayıları terör kurbanlarından fazlaysa sistemde bir hata var demektir.

Kusura bakma benim canım tatlı, öküzlerden uzak durmak için 180 le gitmek gerekiyorsa öyle giderim.

Hem bana cezayı kesen kessin, ben zaten cezaları ödemem, 5 senede bir af çıkar cezalar silinir, bu memlekette sistem böyle, hiç bir şeyden haberin yok.

Ayrıca aracımın motoru henüz açılmadığı için 180 yoksa daha da hızlı sürerim, araç kaliteli şöför kaliteli yol kaliteli gerisi hikaye.

Otobana çıkınca motosikletimle de 280'i bolca yapıyorum.

Ceza kesilecek plakalar;
34 AY 9875 ve 34 BZH 75

Bol bol kessinler, önümüz kış yakar yakar ısınırlar...
 
Katılım
7 Mar 2006
Mesajlar
3,626
arkadaşlar topic taziye topiği lütfen amacının fazla da dışına çıkmasın
 
Katılım
18 Kas 2007
Mesajlar
239
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar topic taziye topiği lütfen amacının fazla da dışına çıkmasın

haklısın :cat::cat::cat:

Hem bana cezayı kesen kessin, ben zaten cezaları ödemem, 5 senede bir af çıkar cezalar silinir, bu memlekette sistem böyle, hiç bir şeyden haberin yok.

:farao:dostum kusura bakma sana katılmıyorum

ama wallace haklı kendine iyi bak...
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst