Telefonda kasko yaptırıyorsun, ne araç görmesi?
Şöyle düşün, sıfır bir mercedes aldın, çıkmacıya yarısını söküp sattın, oldu sana pert halde giden araba.
Örneğim kusursuz bu konuda anlaşalım
Hız olayına gelince değil forumdan bir arkadaş yeryüzündeki kimsenin 180'le giderken kaza yapmasını istemem.
Ancak kaza ihtimali hız ile doğru orantılı derseniz buna inatla katılmamaya devam ederim.
Otomobil ile son 7-8 yıldır ilk kazamı geçen ay yaptım, ziebart 1 ay boyunca 80kmh hızı geçmemem gerektiğini söylediği için son 7-8 yıldır ilkkez yavaş gidiyordum, tırın biri geldi arkadan geçirdi.
Sanırım bundan 12 sene önce 30kmh hızla giderken ara yoldan bir anda kontrolsüz çıkan bir arabaya çarpmıştım, sürücünün yan koltuğunda oturan bayan suratıyla sol arka camı parçalayıp oraya sıkışmıştı, vurduğum araç spin atarkende bir yayaya çarpmıştı, adam havada 2-3 tur dönüp yere çakıldı. Kazadan aylar sonra kalan ödemeyi(trafik sigortasından artan kısım) almaya gittim, kadının suratı halen tanınmayacak haldeydi...
Bayramda otobandan 2200km yol yaptım ortalama hızım 180kmh civarındaydı, ilk 200km'de ki öküz harici bir tek kaza atlatmadım, çünkü geri kalan 2000km de sadede en sağ şeridi(emniyet şeridi değil) kullandım.
Malum bütün öküzler sol şeride çıkmayı ve orda 60kmh(otobanda) ile gitmeyi araba kullanmak sandığından hepsi en sol şeritten gidiyorlar... Yani öküz yok kaza yok...
Aslında bu başlık altında bunları konuşmak hoş değil ama bilinçsizce hız diyip kestirip atarak bu kazalar bitmez...
Bence yukarıdaki kazanın gerçekleşmesindeki etkenler öncelik sırasına göre;
1) Hızlı değilim, şurdan dönsem nolur bu hızda bişey olmaz diyerek U dönüşü yapan minibüs şöförü
2) Alkol dolayısıyla algıda zayıflık
3) Ani ivmelenme(ani ivmelenme ve hız aynı şey değildir), U dönüşü yapılmaz tabelası olduğuna göre yer şehir içi, 10 metre fren izi olduğuna göre kısa mesafede ancak çok yüksek bir ivme ile bu hıza çıkılabilir. Özellikle artçılı sürüşlerde asla yapılmaması gereken birşeydir, çarpışma olmasada artçıyı düşürebilirdi.
4) Emanet motosiklet, dolayısıyla kötü frenaj ve manevra kabiliyeti.
5) Bayram trafiğini yok sayan 2 araç sürücüsü.