İzmirde En iyi RKS Servisi ,marş sorunu ve kesici ?

Katılım
23 Ağu 2018
Mesajlar
780
Sıfır aldığım motorun rodaji bitmek üzere. İzmir içinde RKS KUBA BENELLİ birsürü servisi var fakat motoru izmirde almadığım için servislerin kalitesi ve ilgi düzeyi olarak aklımda sorular mevcut tavsiye edebileceğiniz markaların güzel ilgili denilebilecek servis tavsiyeniz varsa şimdiden teşekkür ederim.

Marş sorununa gelicek olursak motor bloğu soğuk olduğu için zannedersem. Marş aldıktan sonra jikle açıkken bile rolantide stop ediyor. Devir 2000-4000 arası tuttuğum zaman motor stop etmiyor. Rölanti ayarım 1000-1600 devir arasında. Birtürlü çözüm bulamadım Rolantiyi 2000'e ayarlasam sıkıntı olur mu ?

Ek olarak internette izlediğim videolarda da Kolaçan motorda kesici olmadığını sokamadığını söylemişti.
Bu motoru kaç devirin üstüne çıkartmamak lazımmı benim motor max torku 6500 devirde veriyor. max beygirde 9000 devir demişler internet sitesinde
Kesici olmadığı için 10000 devirlere çıkar mı çıkarsa sorun olurmu ya da kesici ayarlanabilir mi ? Ustalarımdan görüşlerini bekliyorum

Motor marka model: RKS RN 180
 
Katılım
19 Mar 2015
Mesajlar
439
Devir kadranında 12k yazıyor ise 11 e kadar bile zorlayabilirsin ama çok kısa süreli olmalı bu ve motorun sıcak olması rodajda olmaması gerekli. Ben seyhan 150 motoru 11.5k ya kadar zorladım son viteste sıcakken sorun olmadı ama olmuyacağı anlamına da gelmiyor. Özetlersek rodaj bittiyse ve motor sıcaksa kısa süreli zorlamalarda sorun yaratmaz ama boştayken vs. denemeni tavsiye etmem. Bir keresinde boştayken son gaz yapıp bırakmıştım ve subap tırnaklarını sıyırmıştı.Tabi bu subap ayarı ve malzeme kalitesi ile de alakalı olabilir.

Kısaca rolanti ile de yazıyım. Benim devir saati telli çalışıyor.Ben motor sıcakken rolantiyi stop etmicek şekilde ayarladığımda 2k devir yazıyor.Ama telli olduğu için yanılma vs olabilir.
 
Katılım
23 Ağu 2018
Mesajlar
780
12-11-10 redline kısımı Ben merak ediyorum redline girmiyor zaten boştayken motor vuutututututu yapmıyor zaden 6000 devirin üstünde gaz vermedim hiç
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Sıfır aldığım motorun rodaji bitmek üzere. İzmir içinde RKS KUBA BENELLİ birsürü servisi var fakat motoru izmirde almadığım için servislerin kalitesi ve ilgi düzeyi olarak aklımda sorular mevcut tavsiye edebileceğiniz markaların güzel ilgili denilebilecek servis tavsiyeniz varsa şimdiden teşekkür ederim.

Marş sorununa gelicek olursak motor bloğu soğuk olduğu için zannedersem. Marş aldıktan sonra jikle açıkken bile rolantide stop ediyor. Devir 2000-4000 arası tuttuğum zaman motor stop etmiyor. Rölanti ayarım 1000-1600 devir arasında. Birtürlü çözüm bulamadım Rolantiyi 2000'e ayarlasam sıkıntı olur mu ?

Ek olarak internette izlediğim videolarda da Kolaçan motorda kesici olmadığını sokamadığını söylemişti.
Bu motoru kaç devirin üstüne çıkartmamak lazımmı benim motor max torku 6500 devirde veriyor. max beygirde 9000 devir demişler internet sitesinde
Kesici olmadığı için 10000 devirlere çıkar mı çıkarsa sorun olurmu ya da kesici ayarlanabilir mi ? Ustalarımdan görüşlerini bekliyorum

Motor marka model: RKS RN 180

Motorun olması gereken rölanti devri kullanım kitapçığında yazar. Tahminim sıcakken 1500 devir/dakika olmalıdır, 2000 değilde 1700 devire falan ayarlayabilirsiniz, kış ayarı olarak.

Jikle açıkken devrin artması lazım, jikle açtığınız halde motor devri yükselmiyorsa jikle telini falan kontrol edin, hava girişini kapatıyor mu bakın.

Karbratörlü motorlarda kesici olmuyor, kırmızı bölgeye kısa süreli olmak şartıyla girebilirsiniz ama ben tavsiye etmem.
 
Katılım
23 Ağu 2018
Mesajlar
780
Jikle açıkken ben ekstra gaz vermezsem eğer motor stop ediyor. yarın motoru ısıtıp bakarım. Maksimum devir kitapçıkta 1400 diyor. Şuan zaten rolantim o devirlerde. 1700 2000 arasına çekmemin bir sakıncası olmaz değil mi
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
249
Arkadaşlar ben de yakın zamanda RN 180 alıcam. Soğuk havada yani kışın motor kendiliğinden stop etme sorunu varmış bildiğim kadarıyla. Ne kadar doğru, doğruysa eğer çözümü ne yazabilir misiniz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst