İzmir içi Virajlı Gazlamalı Rota Önerisi

Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,660
Eh işte 600 yıl falan. Lakin ne zaman bir yeri kazsak habire Yunan kalıntıları çıkıyor... Durum vahim. Yeri fazla eşelememek lazım :)

Üç beş çanak çömlekten hiiç bişey olmaz :)
Seninle konudan sapmak çok keyifli sohbetlere dönüyor ama, Türklerin deniz mahsülü bilmediği kısmına katılıyorum. Ege'de Akdeniz'de belirli bir kesim için geçerli bu, e onların da büyük kısmı Türk değil :D Gen taraması yapmaya gerek yok (ki yapsak sonuçlar eğlenceli olur da) o bölge hemen her zaman genel Türk kültüründen biraz daha ayrı kaldı zaten, haliyle mutfağı da ayrı kaldı biraz.

Ki, bu durumda bile. Çeşme'ye gidiyorsun, meşhur yiyecekler kumru, pide.. :D İzmir'in ülkeye açılan en büyük restoran zinciri pidedi Kırçiçeği.
Datça'da bile mavi pide mi dost pide mi onu herkes anıyor bir kere gitmek lazım diye. Güzel de pideleri ama gidin mutlaka :D
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Üç beş çanak çömlekten hiiç bişey olmaz :)
Seninle konudan sapmak çok keyifli sohbetlere dönüyor ama, Türklerin deniz mahsülü bilmediği kısmına katılıyorum. Ege'de Akdeniz'de belirli bir kesim için geçerli bu, e onların da büyük kısmı Türk değil :D Gen taraması yapmaya gerek yok (ki yapsak sonuçlar eğlenceli olur da) o bölge hemen her zaman genel Türk kültüründen biraz daha ayrı kaldı zaten, haliyle mutfağı da ayrı kaldı biraz.

Ki, bu durumda bile. Çeşme'ye gidiyorsun, meşhur yiyecekler kumru, pide.. :D İzmir'in ülkeye açılan en büyük restoran zinciri pidedi Kırçiçeği.
Datça'da bile mavi pide mi dost pide mi onu herkes anıyor bir kere gitmek lazım diye. Güzel de pideleri ama gidin mutlaka :D

Deniz urunu kulturunun genlerle ne ilgisi var. Konu iki-uc kez donmeden hemen kafatasina baglamayalim yahu. Okuyanlar "az medeni bunlar galiba" desinler. :)

Lezetli deniz urunu sokak yemegi ve fast-food olmaz kolay kolay. Cunku pahalidir. Ki o bile olmus. Ben kucukken tum ilk ve orta okullarin cikisinin onunde midyeci olurdu. Lakin fast-food zor. Devasa fast-food zincirlerinin deniz urunu secenekleri bile rezil. Tadlari da varsa deniz urunu kaynakli degil, gida muhendisligi sonucu.

Bir de deniz urunu, aliskanlik ya da gecmis isteyebilen bir damak zevki. Alisik olmayan biri tabakta kendine bakan iki tane goz, ya da 6 tane bacak ve antenler, ya da kabuklar gorunce garipseyebiliyor.

Ek olarak sogutmanin kolay olmadigi yuzyillar icerisinde kiyidan ic kesimlere nufuz etmesi de cok kolay degil; ki Anadolu gibi gecmisi farkli medeniyetlerle zenginlesmis bir cografyada her yerin kendine ait yerel leziz yemek kulturu gelismis zaten.

Kebap, kaliteli deniz urunune gore cok daha kolay ve ucuz uretilebilen, pisirilebilen, ve yaygin olarak sevilip tuketilen besleyici bir gida oldugu icin basarili. Sadece ulkemizde degil, dunyanin hemen hemen her yerinde... Italya gibi bir ulkede bile doner kebap acaip sevilen bir urun mesela.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
9,999
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
İtalya'da bir hamsi yedirirler, "Ben şimdiye kadar ne yemişim?" diye sordurur size. (Hamsi en basit örnek olarak seçilmiştir...)

Yalnız kendi hesabıma şimdiye kadar en iyi deniz ürünlerini Yunanistan ve İspanya'da yedim.

Döneri de araplar veya diğer bilimum esmer insanlar falan satıyordu en son gittiğimde. Ortalama bir İtalyan için çok çekici bir ürün olduğunu söyleyemem.
 
Son düzenleme:
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İşim icabı, İtalya'nin farklı şehirlerinde bir aydan fazla vakit geçirdim. Bir İtalyan arkadaşım "en çok sevdiğim yemeklerden biri döner, fırsat buldukça yiyorum, zaten bayağı yaygın burada" demişti. Ki İtalya deniz ürünü olarak bayağı zengin bir ülke.

Bir de Akdeniz ve Karadeniz hamsisi farklı balıklar. Balık milleti, aynı tür olsa bile, içinde bulunduğu ekosisteme göre ciddi farklılık gösteriyor. Özellikle de Karadeniz, çok yaygın olan mürekkep balığını bile içermeyen acaip bir ekosisteme sahip.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,512
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Artık GoGi nickiyle aramızda bulunmayan değerli arkadaşımızın 20.Eylül.2022'de verdiği tavsiyeye uymak 2 sene sonra bugüne nasip oldu. 2 Senedir defalarca İzmir'e gelmeme hatta 1 aydır da İzmir'de ikamet etmeme rağmen bir türlü denk gelip de gidememiştim. Bugün öğlen civarı Bornova'dan yola çıkarak Çeşme-Aydın istikametinde ilerleyip Tire-Selçuk sapağından saparak Tire merkeze ulaştım. Tire meydanının orada tostçular çarşısı diye bir yer var hemen Atatürk parkının yanında, orada daha önce videolarını izlediğim İnci Büfe'ye gittim. Sahibi çok tatlı, güleryüzlü bir hanım abla, beklerken bana erik ve kiraz ikram etti. Tire sandviçi (tostu) dediğimiz hadise şekil olarak Ayvalık tostunda kullanılan ekmeğe benziyor. Her iki tarafı da margarinle yağlanıp kömür ateşindeki ızgarada hafiften kızartılıyor, içine Tire sucuğu, kaşar, domates, küçük küçük kesilmiş roka konuyor ve isteğe bağlı olarak ketçap ve mayonez ekleniyor. Masaya da ikram olarak dilimlenmiş salatalık turşusu ve Jalapeno turşusu geliyor. Bir sandviç normal bir insanı rahatlıkla doyurur. Ben kıtlıktan çıkmış gibi gidip 2 tane sandviç gömdüm. Sadece sucuk kaşarlı yaptırırsanız 180 TL, eğer salam ve sosis de koydurursanız fiyat artıyor. Dönüş yolunu da Torbalı içinden geçerek Gaziemir'den çevreyoluna bağlanarak yaptım. Git gel minicik 197 km bir turumuz oldu, Pazar'ı boş geçmedik.

 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Artık GoGi nickiyle aramızda bulunmayan değerli arkadaşımızın 20.Eylül.2022'de verdiği tavsiyeye uymak 2 sene sonra bugüne nasip oldu. 2 Senedir defalarca İzmir'e gelmeme hatta 1 aydır da İzmir'de ikamet etmeme rağmen bir türlü denk gelip de gidememiştim. Bugün öğlen civarı Bornova'dan yola çıkarak Çeşme-Aydın istikametinde ilerleyip Tire-Selçuk sapağından saparak Tire merkeze ulaştım. Tire meydanının orada tostçular çarşısı diye bir yer var hemen Atatürk parkının yanında, orada daha önce videolarını izlediğim İnci Büfe'ye gittim. Sahibi çok tatlı, güleryüzlü bir hanım abla, beklerken bana erik ve kiraz ikram etti. Tire sandviçi (tostu) dediğimiz hadise şekil olarak Ayvalık tostunda kullanılan ekmeğe benziyor. Her iki tarafı da margarinle yağlanıp kömür ateşindeki ızgarada hafiften kızartılıyor, içine Tire sucuğu, kaşar, domates, küçük küçük kesilmiş roka konuyor ve isteğe bağlı olarak ketçap ve mayonez ekleniyor. Masaya da ikram olarak dilimlenmiş salatalık turşusu ve Jalapeno turşusu geliyor. Bir sandviç normal bir insanı rahatlıkla doyurur. Ben kıtlıktan çıkmış gibi gidip 2 tane sandviç gömdüm. Sadece sucuk kaşarlı yaptırırsanız 180 TL, eğer salam ve sosis de koydurursanız fiyat artıyor. Dönüş yolunu da Torbalı içinden geçerek Gaziemir'den çevreyoluna bağlanarak yaptım. Git gel minicik 197 km bir turumuz oldu, Pazar'ı boş geçmedik.

[url]https://i.hizliresim.com/2ploc1e.jpeg[/url]

Sen böyle gezilerinle hepimize öncülük edip teşvik ediyorsun.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Artık motorun konforlu ve büyük. Al yengeyi, onunla birlikte gel.

Onu da alabilmek için önce düzgün sürebildiğimden kendim emin olmalıyım. bu yaz bol bol antreman sürüşleri yapıp yeni motora ve d evitesli motora iyice alışıp ondan sonra kışın hanıma ekipman toplayıp gelecek yaz çocukları evde bırakıp hanımla da gezme planlarım var.

Bu yaz da belki kaçabilirim bir haftasonu, bakacağım yine durumlara.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Onu da alabilmek için önce düzgün sürebildiğimden kendim emin olmalıyım. bu yaz bol bol antreman sürüşleri yapıp yeni motora ve d evitesli motora iyice alışıp ondan sonra kışın hanıma ekipman toplayıp gelecek yaz çocukları evde bırakıp hanımla da gezme planlarım var.

Bu yaz da belki kaçabilirim bir haftasonu, bakacağım yine durumlara.

Tommy'i ikna edemedik Espresso sana sormaya bile gerek duymuyorum nede olsa eski kampçısın , bir hafta sonu çadır , sandalye vs yüklenip çıkalım bak İzmir'in etrafında kalmadığım koy yok iyi bilirim ama tatlı su kampçısıyım yemek işlerinden pek anlamam ;)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,512
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Tommy'i ikna edemedik Espresso sana sormaya bile gerek duymuyorum nede olsa eski kampçısın , bir hafta sonu çadır , sandalye vs yüklenip çıkalım bak İzmir'in etrafında kalmadığım koy yok iyi bilirim ama tatlı su kampçısıyım yemek işlerinden pek anlamam ;)

Gelirim ben ama çadır işi benlik değil, gece döner otelimde kalırım ben.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Tommy'i ikna edemedik Espresso sana sormaya bile gerek duymuyorum nede olsa eski kampçısın , bir hafta sonu çadır , sandalye vs yüklenip çıkalım bak İzmir'in etrafında kalmadığım koy yok iyi bilirim ama tatlı su kampçısıyım yemek işlerinden pek anlamam ;)

İzmir'e kadar o kadar uzağa gidemem. Benim iznim Trakya sınırları içinde, karşıya geçemiyorum. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst