işe giderken yolda kaldım sorun ne olabilir?

Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
cevap yazan herkese teşekkür ederim :rendeer:
@yürekce
abi bujide hala bi sorun olduğunu düşünüyorum ama şuanda bujiden değilmiş gibi gözüküyo.
Bundan 1saat kadar önce babam aradı ruhsatın geldi, aldık dedi.
Bende dedim iyi ruhsat geldi ama motor çalışmıyo sabah yolda kaldım falan anlattım olayı ondan sonra ben gidiyim bi bakıyım motora dedi.
Giderken yanında bizim mahalldeki bi amcayıda almış, fi tarihinde bi tane 125lik bi motoru olan bi adam bu dediğim kişide :queen: Ben geçen bakımı yaparken aküyü söktüğümde, akünün kablolarının ucundaki o demir şeyler kopmuştu bende kabloları kutup başlarına bağlayıp kutup başlarındaki vidayla sıkıştırmıştım.Şimdi işin garip yanı sabah ben çalıştırmaya çalışırken aküde bi problem yoktu farlarım bile yanıyodu ama bi türlü çalışmamıştı.onlar gittiğinde ilkde çalışmamış sonra akünün kablolarını sağlamlaştırmışlar temazsızlık yapıyomuş tekrar bağlayınca tak diye tekde almış.bizim mahalledeki amca sürerek getirdi iş yerinin oraya saolsun :cat: yoksa motor orda kalcaktı :)bizim iş yerinin altındaki oto tamircisi abide bana yeni kablo uçları ayarladı hem lehimliyip hem penseyle sıkıp taktık.Tam herşey çok güzel oldu eline sağlık derken motoru çalıştırdım 10sn ye sonra öksürdü stop etti.usta sanki bujide bi pokluk var gibi dedi.sonra tekrar çalıştırdım.motor orta ayaktayken biraz gazda verdim eskisi gibi nefes almaya başladı ama arada sanki böyle stop edicekmiş gibi oluyo? Bujinin ateşlemesinde bi sorun var galiba?Akşam eski bujimi takıyımmı yoksa bu kalsınmı şimdi kararsız kaldım.iyi olsun diye değiştirdik bujiyi eskisinden kötü çıktı.tabi sorun bujideyse?
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
Sevgili felon scoterı ikinci elden aldığında karbüratör temizliği yaptırdın mı? 2 zamanlılarda genelde buji kaynaklıdır ama 4 zamanlılarda buji pek sorun olmaz heleki yeni değiştirdim diyorsun 1 haftadırda sorunsuzca kullanıyorsan karbüratörü açıp temizlemeni öneririm. muhtemelen sorunun karbüratörden kaynaklanıyor.buji bahsettiğin kadar zor bir yerde değil ön tarafta ufak geçmeli bir kapak göreceksin tek yıldız tutar söküp elinle başlığı bujiyi kontrol edersin yada orta sehpadeyken altına yatarsan elin rahatlıkla bujiye deyer,bunlardan hariç egzozun ufak bir delik çatlaktan hava alıyorda olabilir veyahut egzoz contaların görevini yapamıyor olabilir bunlardada egzoz patlama çalışsada öksürme yapar düzensiz olur,detaylı bir biçimde kontrol edilmesi gerekir, burdan bizler sadece tahmin yürütebiliyoruz merak etme üzülmene gerek yok çok büyük sorunda değil bunlar şimdiden kolay gelsin:rendeer::rendeer:
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Sevgili felon scoterı ikinci elden aldığında karbüratör temizliği yaptırdın mı? 2 zamanlılarda genelde buji kaynaklıdır ama 4 zamanlılarda buji pek sorun olmaz heleki yeni değiştirdim diyorsun 1 haftadırda sorunsuzca kullanıyorsan karbüratörü açıp temizlemeni öneririm. muhtemelen sorunun karbüratörden kaynaklanıyor.buji bahsettiğin kadar zor bir yerde değil ön tarafta ufak geçmeli bir kapak göreceksin tek yıldız tutar söküp elinle başlığı bujiyi kontrol edersin yada orta sehpadeyken altına yatarsan elin rahatlıkla bujiye deyer,bunlardan hariç egzozun ufak bir delik çatlaktan hava alıyorda olabilir veyahut egzoz contaların görevini yapamıyor olabilir bunlardada egzoz patlama çalışsada öksürme yapar düzensiz olur,detaylı bir biçimde kontrol edilmesi gerekir, burdan bizler sadece tahmin yürütebiliyoruz merak etme üzülmene gerek yok çok büyük sorunda değil bunlar şimdiden kolay gelsin:rendeer::rendeer:

karbürator temizliği yaptırmadım ama daha 4500km de gerekirmiki?
egzosdaki patlama seside öyle yüksek bi ses değil ama onun neyden olduğunu çözemedim lastikleri değiştirdiğim usta karbüratora pislik kaçmıştır dedi bazılarıda hava ayarı yapılması gerekiyo diyolar? bu pat pat sesi öyle yüksek bi ses değil böyle sürekli gaz açık gidince gazı bıraktığımda çıkıyo genelde.şimdi arada tekleyince motor karbüratorlerden bende şüphelenmeye başladım.karburatoru kendim temizleyemem sanırım:silent:
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
karbürator temizliği yaptırmadım ama daha 4500km de gerekirmiki?
egzosdaki patlama seside öyle yüksek bi ses değil ama onun neyden olduğunu çözemedim lastikleri değiştirdiğim usta karbüratora pislik kaçmıştır dedi bazılarıda hava ayarı yapılması gerekiyo diyolar? bu pat pat sesi öyle yüksek bi ses değil böyle sürekli gaz açık gidince gazı bıraktığımda çıkıyo genelde.şimdi arada tekleyince motor karbüratorlerden bende şüphelenmeye başladım.karburatoru kendim temizleyemem sanırım:silent:

Kaç km'de olduğunun pek önemi yok aslında isterse sıfır motor olsun benzin kalitesizse karbüratörü tıkayabilir, artı depo içindede aynı şekilde tortular,küçük parça pisliklerden dolayı tıkanma meydana gelebilir.özellikle scoterlardaki benzin filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söyleyebilirim(bence) birde benzini bildiğin bir petrol istasyonundan almanı ve sürekli istasyonu değiştirmemeni ayrıca 2000km'de bir würth'ün karbüratör temizliyicilerinden bir kutu halinde depoya atmanı tavsiye ederim.anlattığın arıza'nın kesin olmamakla birlikte karbüratör kanallarının tıkanmasından kaynaklandığını söyleyebilirim.karbüratörü daha önce temizlemediysen hiç ellemeden usta ellere bırakmalısın,çünkü belkide motorun en hassas olan mekanizması karbüratördür daha çok pişmanlık duymaman için bilmediğin hiç bir şeye dokunma derim.kendin temizlemek istersende neler yapacağını özel mesajdan gönderebilirim tekrardan kolay gelsin:rendeer:
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Kaç km'de olduğunun pek önemi yok aslında isterse sıfır motor olsun benzin kalitesizse karbüratörü tıkayabilir, artı depo içindede aynı şekilde tortular,küçük parça pisliklerden dolayı tıkanma meydana gelebilir.özellikle scoterlardaki benzin filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söyleyebilirim(bence) birde benzini bildiğin bir petrol istasyonundan almanı ve sürekli istasyonu değiştirmemeni ayrıca 2000km'de bir würth'ün karbüratör temizliyicilerinden bir kutu halinde depoya atmanı tavsiye ederim.anlattığın arıza'nın kesin olmamakla birlikte karbüratör kanallarının tıkanmasından kaynaklandığını söyleyebilirim.karbüratörü daha önce temizlemediysen hiç ellemeden usta ellere bırakmalısın,çünkü belkide motorun en hassas olan mekanizması karbüratördür daha çok pişmanlık duymaman için bilmediğin hiç bir şeye dokunma derim.kendin temizlemek istersende neler yapacağını özel mesajdan gönderebilirim tekrardan kolay gelsin:rendeer:

saol hocam akşam eve geldim sanki hiçbir sorun yokmuş gibiydi motorda.
bugünde kontrol edemiyicem bujimi ,anahtarı alamadım arkadaştan inş yarın işe gidip gelebilirim :queen:
 
Katılım
8 Şub 2011
Mesajlar
138
arkadaşlar bu sabah bebegimle mutlu mesut bi şekilde işe giderken yarı yolda birden öksürmeye başladı. Sonra aynı benzin bittiğinde yolda kaldığımki gibi devirden düştü ve stop etti.İlk aklıma gelen yine benzinmi bitti dedim ama depo full.Belki depo delinmiştir, gösterge yanlıştır dedim açtım depo kapağını içinde benzin var.
Marşa bastığımda marş motorunu çalıştırıyo sanırım ıkıh ıkıh ıkıh yapıyo ama motor bi türlü çalışmıyo. bide 4-5 defa denedikten sonra egzosdan biraz tükürdüğünü gördüm az bi beyaz duman çıktı ve yakamadığı benzini attı
Çok da fazla denemedim aküde bitmesin diye.Eds li bi ışık direğine bağladım atımı, tam karşısındada lüks bi lokanta gibi bişey var onun kameralarının açısının içinde.oraya bıraktım geldim.
Geçen hafta ben kendim hava filtresi yağ ve buji değişimi yaptım.Aklıma ilk gelen şeylerden biride bujide bi pokluk olduğuydu.
En iyi ihtimalle bujinin kablosu çıkmıştır diye düşünüyorum.buji çok iç kısımda kaldığı için bakamadımda.Yanımda yıldız tornavida bile yoktu :farao:
Karbürostore pislik kaçmış olma ihtimali varmıdır?
Geçen hafta lastiklerimi değiştirtdiğim motorcuya gazı birden kapatınca egzosdan gelen pat pat sesleri söylemiştim karburotorun pislenmiştir demişti.
Tamda motor bogulup devirden düşmeden önce egsozdan daha önce olmadığı kadar pat pat pat diye ses geldi?:salut:


kardeş sana sorunu söyleyeyimmi aynısı bende oldu ama aynısı motordan çat çat sesler geliyordu motor boğuluyo gibi oluyordu gitmiyordu ama şuan sapasağlam peki ben ne yaptım sadece bujüyü değiştirip hava filtresinin içindeki pis benzini boşaltıp temizledim ve şuan motorda tık yok 70-80 zor giden motor şuan 100-110 gidiyor bırak beni gideyim diyor senin anlayacağın yani sadece bujiyle karbüratöre bak okey?
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
Felon

Birinci olarak ateşleme bobiniyle buji kablosunun başlıklarında nem yada ıslaklık olabilir.
İkincisi marş rölesi kabloların gevşemiş yada oksitlenmiş olabilir.
Üçüncüsü değiştirdiğin bujinin tırnak aralığı fazladır. Kitapçıktan bak 0.6-0.7 mm sanırım olması gerekiyor.
Dördüncüsü akü kutup başlarıydı ki zaten halletmişsin.

Selametle...
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
teşekkürler arkadaşlar ,yarın aksam öncelikle bütün kabloları konrol edicem
bujiyi tekrar söküp durumuna göre yerine takıp yada eskisiyle değiştirip bu sefer daha özenli bi şekilde takıcam
hava filtremi yeni değiştim ama onuda bi kontrol etmekte fayda var. son olarakda bi güzel yıkadıktan sonra bundan böyle hiç bakmasamda en az 1aya kadar problem çıkartmamasını istiyorum eğer çıkartırsa bu gidişte karburator temizliği işinede el atıcam o olaylarada kendim müdehale edersem motor bir daha yürür hale gelmez sanıyorum :queen: bu arada arkadaşlar bu hava ayarı denilen şey nedir nasıl yapılır ustalarımdan cevap bekliyorum:)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
teşekkürler arkadaşlar ,yarın aksam öncelikle bütün kabloları konrol edicem
bujiyi tekrar söküp durumuna göre yerine takıp yada eskisiyle değiştirip bu sefer daha özenli bi şekilde takıcam
hava filtremi yeni değiştim ama onuda bi kontrol etmekte fayda var. son olarakda bi güzel yıkadıktan sonra bundan böyle hiç bakmasamda en az 1aya kadar problem çıkartmamasını istiyorum eğer çıkartırsa bu gidişte karburator temizliği işinede el atıcam o olaylarada kendim müdehale edersem motor bir daha yürür hale gelmez sanıyorum :queen: bu arada arkadaşlar bu hava ayarı denilen şey nedir nasıl yapılır ustalarımdan cevap bekliyorum:)

Pazar günleri müsait olsan her şeyine bakabiliriz ama olamıyorsun sanırım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst