işe giderken yolda kaldım sorun ne olabilir?

Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
arkadaşlar bu sabah bebegimle mutlu mesut bi şekilde işe giderken yarı yolda birden öksürmeye başladı. Sonra aynı benzin bittiğinde yolda kaldığımki gibi devirden düştü ve stop etti.İlk aklıma gelen yine benzinmi bitti dedim ama depo full.Belki depo delinmiştir, gösterge yanlıştır dedim açtım depo kapağını içinde benzin var.
Marşa bastığımda marş motorunu çalıştırıyo sanırım ıkıh ıkıh ıkıh yapıyo ama motor bi türlü çalışmıyo. bide 4-5 defa denedikten sonra egzosdan biraz tükürdüğünü gördüm az bi beyaz duman çıktı ve yakamadığı benzini attı
Çok da fazla denemedim aküde bitmesin diye.Eds li bi ışık direğine bağladım atımı, tam karşısındada lüks bi lokanta gibi bişey var onun kameralarının açısının içinde.oraya bıraktım geldim.
Geçen hafta ben kendim hava filtresi yağ ve buji değişimi yaptım.Aklıma ilk gelen şeylerden biride bujide bi pokluk olduğuydu.
En iyi ihtimalle bujinin kablosu çıkmıştır diye düşünüyorum.buji çok iç kısımda kaldığı için bakamadımda.Yanımda yıldız tornavida bile yoktu :farao:
Karbürostore pislik kaçmış olma ihtimali varmıdır?
Geçen hafta lastiklerimi değiştirtdiğim motorcuya gazı birden kapatınca egzosdan gelen pat pat sesleri söylemiştim karburotorun pislenmiştir demişti.
Tamda motor bogulup devirden düşmeden önce egsozdan daha önce olmadığı kadar pat pat pat diye ses geldi?:salut:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
buji gitmiş. Başka biryere bakma. Scooterlarda en nefret ettiğim sorun, egzozdan çat çut ses gelir, yolun ortasında kalırsın.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
buji gitmiş. Başka biryere bakma.

yeni bujiye bişey olmasının imkanı varmıki aslında bende biraz şüphelenmiştim 5tl ye ngk mı olur diye
eğer motoru orda çalıştıramazsam nasıl eve kadar getiricem bi kamyonet lazım sanırım :S
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
Ayak marşı ile çalıştırmayı deneseydin bi de o gün keşke...
Bende de yamaha bws vardı.. yanımda devamlık 2-3 buji bulunduruyordum.. her hafta değiştiriyodum.. Anlamamıştım...
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Ayak marşı ile çalıştırmayı deneseydin bi de o gün keşke...
Bende de yamaha bws vardı.. yanımda devamlık 2-3 buji bulunduruyordum.. her hafta değiştiriyodum.. Anlamamıştım...

ayak marşını denedim olmadı,anlamadım gitti ya eğer bujiyi yerine tam oturtamamış olsam 1haftadır geziyorum ilk günden sorun çıkartması lazımdı.buji kablosu çıktı desem stop ettiğim yerin asfalt tertemiz çukursuz bi yer:silent:
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
136
geçenlerde benim de başıma geldi. tekleme gibi bişey olmadı ama devirden düştü ve stop etti. biraz uğraştım kenarda. en son ayak marşıyla 5-10 denemeden sonra biraz gaz da verince çalıştı. benim aklıma gelen benzindeki pislikten dolayı. olmadı, bujiye de bakmak lazım tabi ki.
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
durmadan önce öksürme, egzozdan çıkan patlama seslerine bakılırsa %100bujidir diyorum. Sonuçta o bir scooter(sanıyorum).
Sırf bu sebepten istemiyorum o motorları
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
durmadan önce öksürme, egzozdan çıkan patlama seslerine bakılırsa %100bujidir diyorum. Sonuçta o bir scooter(sanıyorum).
Sırf bu sebepten istemiyorum o motorları

pardon ya motorun marka modelini söylememişim.mondial 125zn 125cc scooter.
bu akşam çok uğraştırıcak beni.
buji anahtarımda yok geçen sefer değiştirirken arkadaştan almıştım.
babamdan arabayı alıyımda önce bi buji anahtarı bulayım oto parçacılarda bulamamıştım geçen sefer.buji anahtarını nerden bulabilirim avcılardaki oto parçacıların hepsini dolaştım yoktu.ordakiler bauhausda falan bulursun belki demişlerdi
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Bujine bak,bir ihtimalde benzinde su olabilir.Bujiden sonra yine çalışmazsa karbüratör tahliyesinden biraz benzin akıtıp dene.Hava filtrenden su almış olabilirmisin?
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Genelde karbüratörün alt tarafında hem yıldız hem düz başlı bir vidadır.Bazı motorlarda karbüratörün alt tarafından çıkan bir hortum ucunda muslukludur.Seninkini tanımıyorum bilen biri tarif edecektir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
heh doğru küçük bi hortum gibi bişeydi.of bu akşam çok iş çıktı ama ah çinli ah

dur yaa, hemen moralini bozma. belki küçük bir şeydir....
bak şimdi :

ilk başta, tamirden anlayan bir arkadaşın varsa onu yardıma çağır. kimse gelemiyorsa, araban da varsa motorun civarındaki tamircileri sor soruştur. belki yakında bir tamirci vardır. ( oralarda lokanta vs varsa servis motorları vardır belki. akıl danış ya da yoldan bir kurye durdur. 5 dak. haleden bir çıkabilir.

eğer bunlar da yoksa :

SAKİN BİR ŞEKİLDE :

1- buji anhtarın yoksa kapalı ingiliz anahtarları var. onları kulanan çok motorcu gördüm ben. açık uç bile olabilir. arabanın bujisini ölçü alarak birhırdavatçıdan 2-3 tl ye alabilirsin. sanjırım 12-13 tü benim kullandığım. yine de ölçü alarak bak ya da git bir tamirciye danış. buji anahtarını hallettik sanırım :wiinkk: ...
2- bujiyi söküp bir bezle iyice sil, bak bakalım yağ, kir vs var mı buji üzerinde.
3- beim aklıma ilk gelen, ergün abinin dediği gibi karbüratörden olması daha muhtemel. belki de hava yarındandır, belki de farkında olmadan boğdun ve 10-15 dak. ekleyince açılmıştır.
4- yıllar önce, mersin sıcağında 5-6 km iteklediğim motoru tam evin önüne getirince, komşularımdan biri " buji başlığını takmamışsın" diye uyarınca başımdan aşağı kaynar sular boşalmıştı. bujinin başlığına bak, kablosu gevşemiş olabilir. hatta plastik kısmını yukarı sıvazlaybilirsen buji başlığı ile motor peteğini yaklaştırıp ateşleme kontrolü de yapmanda fayda olacaktır.


artık tüm bunlara rağmen yine de sorun u çözemediysen çöle bie gitme :cherry:

bunları karanlığa bırakma. mümkünse gündüz vakti halletmeye çalış ama skın moralini bozma. motor bu, bozulacak ki birileri para kazansın :)

sana kolay gelsin, gelişmeleri yine bu başlık altında bize bildir. merak ettim valla :silent:
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2010
Mesajlar
81
bu arada gaza çok basarak çalıstırmanı tavsıye etmem benzin bogarsın.. normal gun içinde caliştiracagın zamanlarda kontagı aç marşa başmadan 2 defa gazı azcık pompala, sonra gaza cok az basıp marşa baş tek seferde çalışacaktır
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
dur yaa, hemen moralini bozma. belki küçük bir şeydir....
bak şimdi :

ilk başta, tamirden anlayan bir arkadaşın varsa onu yardıma çağır. kimse gelemiyorsa, araban da varsa motorun civarındaki tamircileri sor soruştur. belki yakında bir tamirci vardır. ( oralarda lokanta vs varsa servis motorları vardır belki. akıl danış ya da yoldan bir kurye durdur. 5 dak. haleden bir çıkabilir.

eğer bunlar da yoksa :

SAKİN BİR ŞEKİLDE :

1- buji anhtarın yoksa kapalı ingiliz anahtarları var. onları kulanan çok motorcu gördüm ben. açık uç bile olabilir. arabanın bujisini ölçü alarak birhırdavatçıdan 2-3 tl ye alabilirsin. sanjırım 12-13 tü benim kullandığım. yine de ölçü alarak bak ya da git bir tamirciye danış. buji anahtarını hallettik sanırım :wiinkk: ...
2- bujiyi söküp bir bezle iyice sil, bak bakalım yağ, kir vs var mı buji üzerinde.
3- beim aklıma ilk gelen, ergün abinin dediği gibi karbüratörden olması daha muhtemel. belki de hava yarındandır, belki de farkında olmadan boğdun ve 10-15 dak. ekleyince açılmıştır.
4- yıllar önce, mersin sıcağında 5-6 km iteklediğim motoru tam evin önüne getirince, komşularımdan biri " buji başlığını takmamışsın" diye uyarınca başımdan aşağı kaynar sular boşalmıştı. bujinin başlığına bak, kablosu gevşemiş olabilir. hatta plastik kısmını yukarı sıvazlaybilirsen buji başlığı ile motor peteğini yaklaştırıp ateşleme kontrolü de yapmanda fayda olacaktır.


artık tüm bunlara rağmen yine de sorun u çözemediysen çöle bie gitme :cherry:

bunları karanlığa bırakma. mümkünse gündüz vakti halletmeye çalış ama skın moralini bozma. motor bu, bozulacak ki birileri para kazansın :)

sana kolay gelsin, gelişmeleri yine bu başlık altında bize bildir. merak ettim valla :silent:

Abicim ne yaptın sen ya:):) arkadaşı karamsarlığa sürüklemeyelim:):)
Bence tek sorun scooter ın bujisini çıkarıp takmak.
Bahisler açıldı bence tek sorun bujide
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
bujiyi yeni değiştirdiğini yazmışsın,
büyük ihtimal yerine takarken izolasyon seramiğini çatlattın ve kısa devre yapıyor yanlış zamanda ateşliyor,egzosdan çat çut ses gelmesinin nedeni budur..

aşırı zorlama sıkarken,hatta elinle vidala sonuna kadar ve buji anahtarı ile hafifçe sık..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst