İridyum Buji

Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Arkadaşlar motosikletime iridyum buji takmak istiyorum fakat araştırmalarım sonucunda sadece iridyum buji takmak pek bir fayda sağlamıyormuş.Ateşleme bobinini de felan değiştirmek gerekiyormuş.Sorum ise başka ne değiştirmek gerekiyor ve bunları nerden bulabilirim acaba?
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Sadece buji yeterli. Bobin mobin hikayesini kim anlattıysa senı fena keklemiş.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
evet ateşleme bobini değişecek. Daha iletken ve kalın buji kablosu ve buji kapağı, elektrik üreten sargılarda değiştirirsen işe yarar diye düşünüyorum. Benimki öyle. Elektirik üreten sargılar eskisine göre ateşleme bobinine daha fazla elektirik göndermesi lazım. Ateşleme bobinide eskisine nazaran daha güçlü olması lazım. Yanlız yeni nesil motorlarda kesiciyi beyin ayarlar ateşlemeyide beyin ayarlar. Bi sonuç alamazsan beyninide oynatman gerekir. Bunlar baya bi uğraş ve masraf gerektirir. Hadi kolay gelsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

Sadece buji yeterli. Bobin mobin hikayesini kim anlattıysa senı fena keklemiş.

ben denedim pek bi işe yaramadı. Yukarıda yazdıklarımı yaptıktan sonra baya bi farketti. Güç,çekiş ve ivlemede :)
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
İlgin ve cevabın için teşekkürler lakin sokak ağzıyla konuşmanın hiç gereği yok.Bilen var bilmeyen var.Birde 6 yıldır bu forumda olduğunuzu göz önüne alınca hiç hoş bir durum değil.

Teşekkürler Adem.Senin anlattığın şekil biraz masraflıda kablo ve başlığı değiştireyim sadece o zaman.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
soykan arkadasım ben bu forma bilgi paylaşmak, ve bilgi almak için üye oldum. Sokak ağzı bana göre değil yanlış bişey yazdımsa kusuruma bakma.
Bi dediğin gibi dene bakalım işe yarayabilir. Yanlız bulabilirsen orjinal ngk iridyum tak hayırlı formlar.
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
soykan arkadasım ben bu forma bilgi paylaşmak, ve bilgi almak için üye oldum. Sokak ağzı bana göre değil yanlış bişey yazdımsa kusuruma bakma.
Bi dediğin gibi dene bakalım işe yarayabilir. Yanlız bulabilirsen orjinal ngk iridyum tak hayırlı formlar.

Adem80 sana demedim.harbitürk adlı kullanıcıya dedim.Tekrardan teşekkür ederim cevap verip bilgi aktardığın için.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
Evet dediğin gibi sadece buji değişmekle bir şey olmuyor..Sadece bende olan etkisi iridyumun sabahları tek marş iyi alıyor..
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
sağol soykan arkadaşım. Ben 2002 den beri titan biniyorum. Bodrumdayım buralara yakınsan yardımcı olabilirim. Aynı dediğim işlemleri geçen yaz yaptırdım. İnan cikle nedir unuttum. Ayaktan marşlı hiç bi koşulda sıcak, soguk farketmez hemen çalışıyo. Dipgaz 200 km yol yapıyom şişmiyo 2100 küsur rakımlı köyceğizde çiçekbaba dağı var toprak yol iki kişi tık demeden çekiyo. Senin motor hangi marka hangi model?
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
2,417
ben önceki çin malı ybr tarzı motorumda kullandım pek fark göremedim
10000km sorunsuz ve tık demeden kullandım
şöyle bi soru sorsam sizlere:
benim motor yani tvs apache, çift elektrotlu bosch marka buji kullanılıyo, bunun yerine iridyum fayda sağlarmı acaba
benim ateşleme diğerlerinden farklıdır herhalde diye düşünüyorum ybr cbf e göre
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
ben önceki çin malı ybr tarzı motorumda kullandım pek fark göremedim
10000km sorunsuz ve tık demeden kullandım
şöyle bi soru sorsam sizlere:
benim motor yani tvs apache, çift elektrotlu bosch marka buji kullanılıyo, bunun yerine iridyum fayda sağlarmı acaba
benim ateşleme diğerlerinden farklıdır herhalde diye düşünüyorum ybr cbf e göre

bosch marka bujide iyidir..eminim ki iridyum taktığın zaman hiç bir fark göremeyeceksin..bana kalırsa gereksiz olabilir..çünkü benim motorda bişey değişmedi
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
evet tek başına sadece buji değiştirmek pek bi işe yaramıyo. Tecrübeyle sabittir:)
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
2,417
şuan değiştirmem henüz 6000km de değiştirecek olursam iridyum fayda edermi acaba dedim
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Benim motosiklet Asya as 200 gy-tay cross model.Bakalım gereken parçaları bir araştırayım olmadı bende yaparım.Olmadı NGK'nın buji kablosu ve buji başlığını alır yaparım.Belki biraz faydası olur.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Benim motosiklet Asya as 200 gy-tay cross model.Bakalım gereken parçaları bir araştırayım olmadı bende yaparım.Olmadı NGK'nın buji kablosu ve buji başlığını alır yaparım.Belki biraz faydası olur.
Evet maddi durumun yeterse bide ateşleme bobinide ekle ama eskisinden biraz daha güçlüsünü bul daha iyi olacağını düşünüyorum. Tamircilere yaptırırsan elle iş yapanını değilde beyniyle iş yapanını tercih et beyin ellerede hükmeder hayırlı formlar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst