İridyum Buji

Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Yuksek atesleme serisi olan bir bobin bulman lazim.

Atesleme kablosunun ici daha kalin ve kaliteli olmali

Pipolarin orjinak NGK olmali

Akunun Amperini yukseltmelisin

Bu modifikasyonlari yaptiktan sonra, sargini kontrol et. Asiri yuklenme olmasin.

Iridium buji yuksek devirde ve rolantide hayli faydali olabilir. Ama belirtilen degisiklikleri yapar isen


Yoksa bosa para harcamak tir sadece. Bir arkadas yok oyle bir sey demis ama. Oyle bir sey aleney var.

Modifikasyon bir butundur. Tek bir degisiklik ile motorda farklilik beklenmez.
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
bu yazıyı yazmamdaki sebep verilen linki okudum biraz yanlışlık var.
Bujiler ateşlemeyi yüksek voltajla yapar ampere gerek yoktur amper olursa (platinli eski tip ateşleme olan motorlar ve otolar)platinde meme tabir edilen cıkıntı oluşur şimdiki elektronik ateşleme olan araçlarda bu amperi yok edip voltajı yüksek tutarak randıman alınmıştır.
Hiçbir yabancı ve yerli sitelerde iridyum buji bobini diye birşey duymadım ve görmedim böyle birşey varsa linkini verin iridyum buji bobinleri -kabloları iridyum buji pipoları yok böyle birşey ama ateşleme sistemine uygulanan mevcut voltajı yükseltip amperi yok eden elektonik düzenekler mevcut bunlar platinli araçlar için. Sıkıştırma basıncı yüksek olan araçlarda iridyum bujilerin daha randımalı çalıştığını okudum tam bir araştırma yada belge görmedim
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Yuksek atesleme serisi olan bir bobin bulman lazim.

Atesleme kablosunun ici daha kalin ve kaliteli olmali

Pipolarin orjinak NGK olmali

Akunun Amperini yukseltmelisin

Bu modifikasyonlari yaptiktan sonra, sargini kontrol et. Asiri yuklenme olmasin.

Iridium buji yuksek devirde ve rolantide hayli faydali olabilir. Ama belirtilen degisiklikleri yapar isen


Yoksa bosa para harcamak tir sadece. Bir arkadas yok oyle bir sey demis ama. Oyle bir sey aleney var.

Modifikasyon bir butundur. Tek bir degisiklik ile motorda farklilik beklenmez.

Çok teşekkür ederim.Performans değilde daha sağlıklı çalışmaya katkısı olacaksa yaparım yoksa daha çok performans gibi bir derdim yok.


bu yazıyı yazmamdaki sebep verilen linki okudum biraz yanlışlık var.
Bujiler ateşlemeyi yüksek voltajla yapar ampere gerek yoktur amper olursa (platinli eski tip ateşleme olan motorlar ve otolar)platinde meme tabir edilen cıkıntı oluşur şimdiki elektronik ateşleme olan araçlarda bu amperi yok edip voltajı yüksek tutarak randıman alınmıştır.
Hiçbir yabancı ve yerli sitelerde iridyum buji bobini diye birşey duymadım ve görmedim böyle birşey varsa linkini verin iridyum buji bobinleri -kabloları iridyum buji pipoları yok böyle birşey ama ateşleme sistemine uygulanan mevcut voltajı yükseltip amperi yok eden elektonik düzenekler mevcut bunlar platinli araçlar için. Sıkıştırma basıncı yüksek olan araçlarda iridyum bujilerin daha randımalı çalıştığını okudum tam bir araştırma yada belge görmedim

200 cc'lik tek silindir bir motosiklete ne kadar randıman sağlar bilmem ama yukarıda da dediğim gibi daha sağlıklı çalışmasını sağlayacaksa yapayım yoksa masraf etmenin gereği yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
benim cub ta iridyum buji var üzerindeki orjinali cr7hsa taktığım NGK cr7hsa iridyum yani aynı kodları taşımalı randıman alman için öyle kimne birşey beklemeyin buji değiştirince motor uçmuyor yada yakıtı %50 aşahı düşmüyor ama iyi birşey soğukta henen stop etmiyor çalışması ve yürümesi dağa iyi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst