İlk uzun yol denemem

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Sevgili arkadaşlar uzun bi aradan sonra ilk uzun yol deneyimimi gerçekleştirdim.
Uzun yol derken yaklaşık 400 km lik bi yoldu bu ve yaklaşık 9 saatte aldım.İstanbul dan Çanakkale Küçükkuyu ya yaptığım bi seyahatti.
Ama Bws ile gerçekleştirdiğim bu gezide sanırım acemi olmamla beraber yaklaşık 125 km kadar durmaksızın gittim ve motoru şişirdiğimi düşünüyorum , motor şarköy ün o güzel virajlı inişli çıkışlı yollarında çıkışlarda titreyip zorlanmaya başladı ama bnm için bunun bi önemi yoktu çünkü ben ehliyetsiz çıkıp 700-800 ytl ceza yemeyi bile göze almıştım ve elimdeki imkanları zorlayarak bu geziyi gerçekleştirme niyetinde idim.Hele Çanakkale İntepe den gece yarısı Kilitbahirde ki Çanakkale Anıtı ouçurum ve orman ve sessizlik içinde harika görünüyordu.Foto makina alamadım çok pişmanım sizlerle resim olarak paylaşmak isterdim ama olmadı:pale:
Diyeceğim o ki şuan motorum anormal çok benzin harcıyor yaklaşık 5 ytl ile 35 km anca gittim ve motorumda baya bi güç kaybı oldu sizce bunun sebebi nedir?
Herkerse uzun yol gitmesini tavsiye ediyorum Saygılar...:cat:
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
1,051
Bi eksik var sanki. Hani resim :) BWS iki zamanlı olduğu için yakıtının biraz fazla olması doğal bir durum. Bu arada ehliyetini biran önce almanı tavsiye ederim. Mahkemesi masrafları derdi tasası ve 1.000 ytl zararı var. Motorunun çekeceğide cabası.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
867
kavramada bir problem olabilir..fazla benzin yaktırabilir..
 
Katılım
24 Eyl 2006
Mesajlar
134
tamam yani 2zamanlı ama 5ytllik benzinlede 35km çok az söle 45-50gitse tamam derdim ama biraz fazla yakmış sanki servisine götürmeni öneririm şimdi ne desek tahmin olucak
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
563
100 cc ile istanbul-ç.kale gittin geldin tebrikler.ama ehliyetsizmi gittin olmadı işte :mrgreen:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
yok yok 5 ytl 35 km doğru bir tespit senin eksiğin yakıta yağ koymamış olman

2 zamanlı motorlarda karter olmaz yağlama benzine katılan yağ ile sağlamnır ki bunu benzin alırken depoya yağ ilavesi yaparak sağlayabilrisin

benzin-yağ oranını bir bilen bularak en kısa zamanda öğrenmelisin yoksa başın ağrır motoru alırsın kucana bidahada indiremezsin benden soylemesi
 
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
bende bi arkadaşla gece yarısı yola çıkarak ilkönce düzce sonra boluya geçtik... çok güzel olmuştu gece yarısı olmasına rağmen uzun yolda motor sürmek gerçekten keyifli..:cat: ehliyetsizlik gerçekten kötü bi durum çok uğraştırıyor.. bide insafsız polise gelirsen vay haline.. otobanda ceza 1400 e kadar çıkıyor hiç ehliyetin yoksa... uygunsuz ehliyetse biraz düşürüyorlar..ve cezanı mahkemede yiyorsun..
 
Katılım
30 May 2006
Mesajlar
962
Çılgın adam belliki gezi sağlam olmuş.. Ama fotolar ve ehliyet eksik kalmış.. :)

Sen ufacık motoru 125 km yardır sonra çok yaktı de :p
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
637
adeta içmiş benzini motor.5 ytl ye ben 250 cc motorla uzun yolda 80 km gidiyorum.bi anormallik var bunda.ama motorun şişmesi çok normal.scooter lar uzun yolda hep şişiyor.tebrik ederim kararlılığından dolayı.:cat:
 
Katılım
1 Nis 2005
Mesajlar
2,168
bence çok yakıyor.bu yolculuktan sonra olduysa bence durmadan tam gaz 125 km gidince contalardan kaçırıyor olabilir.
bvs ye bindim yokuşlarda bayılacak bir motor değildi.bence dikkatli kullan ve şişirmemeye bak.alt tarafı 100cc scooter dedğiğin motor birilerinin hayali olabilir.:)
 

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
Arkadaşlar yolculuk esnasında da yakıt tüketimim fazla idi ama benim bahsettiğim şu an şehiriçinde yani yolculuktan sonraki yakıt tüketimi, esasıda kontak kapatıp açarken de yani mototru çalıştırırken benzin seviyesinin daha çok düştüğü nü görür gibiyim sanki.Yalnız Harbitürk zaten bws lerde yag benzine ayrı bi yağ deposundan karıştırılıyor;ayrıyeten benzin alırken bikaç damla yağ mı damlatmak gerekiyor.

Yalnız foto.makina almamak çok kötü oldu bnm için pişmanın:pr:
Tencere gerçekten sağlam bi gezi oldu benim için çünkü ilkti bnm için ve ilklerin herzaman farklı bi yeri vardır.Biliyorum gece yolculuk biraz tehlikeli ama nedense ben gece daha bi zevk aldım; düşünsenize ıssız bi ortam etrafınız ağaçlık,orman nadiren araba geçiyor ve havada dolunay ve bu ortamda sen ve motosikletin; tepelerin arasından kıvrılırken birden o karanlıkta karşında beliren bi su birtikintisi(Saros Körfezi):)
Yazın şu son günlerinde Marmara ege bölgesi civarında oturan arkadaşlara Tekirdağ Eceabat arasındaki yolu tavsiye ederim ama Şarköy üzerinden gitmelerini;virajlı ve inişli çıkışlı insanı sıkmayan diri tutacak yollar...:cat:
 
Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
263
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yok yok 5 ytl 35 km doğru bir tespit senin eksiğin yakıta yağ koymamış olman

2 zamanlı motorlarda karter olmaz yağlama benzine katılan yağ ile sağlamnır ki bunu benzin alırken depoya yağ ilavesi yaparak sağlayabilrisin

benzin-yağ oranını bir bilen bularak en kısa zamanda öğrenmelisin yoksa başın ağrır motoru alırsın kucana bidahada indiremezsin benden soylemesi

Doğru tespit değil arkadaşım benım rx 115 5 ytl ile 50 km civarı yol yapıyor. Bu arada yamaha bws de ayrı yağ haznesi vardır benzıne yağ karıştırmazsın otomatık olarak karıstırılır tabi uzun yolculuklarda benzıne bir miktar yağ koyarsan senın için daha iyi olur motor ısındıkça yağı daha cabuk yakar yağlama azalır.. Karbüratör hava ayarına bir baktır diyorum zengin karışım yapmışlar sanırım.
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
4,311
Servise bi göster bencede.Yani 10 kuruş civarı olsada neyse bi hayli geçmiş :cat:
Bende geçenlerde hiç durmadan 130 km gittim :p foto makinası olsaydı İzmir - Didim Tek Nefeste diye başlık açacaktım:)
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
adeta içmiş benzini motor.5 ytl ye ben 250 cc motorla uzun yolda 80 km gidiyorum.bi anormallik var bunda.ama motorun şişmesi çok normal.scooter lar uzun yolda hep şişiyor.tebrik ederim kararlılığından dolayı.:cat:

bu kesinlikle yanlış bir tespit 250 lik bi motor en iyimser 3-3.5lt/100 km o da km de 10ykr yapar ve o senin dediğin gazoz ağacı nerde yetişiyor bizede göster bizde alak 5 ytl 80 km yuh yani e hiç benzin koyma o zaman senin motor benzisnsizde herhalde bi 30 km gider:queen::pr::queen::pr:

bws ler her zaman cok yakıyor
ikizmanlı motorlar her zaman cok yakıyor
hem scoter hem iki zamanlı motorun var ve yakıtın normal

daha once ne kullandın bilemiyorum ama sanırım bu forumda bws topiği var bi oralara bakıver sana yardımı olacak birileri olabilir


bak forumda yakıt tüketimlerine ilişkin bi başlık var

yamaha bws
1 lt = 30 km
kullanım : her türlü
ewet 100 cc bir scooter için fazla ama..

Yamaha Bws 100
100 Km de karışık ortalama 2,9-3,2 lt.


http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/12793-motosikletlerin-gercek-yakit-tuketimleri.html
 
Son düzenleme:

szr

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
836
bak forumda yakıt tüketimlerine ilişkin bi başlık var

yamaha bws
1 lt = 30 km
kullanım : her türlü
ewet 100 cc bir scooter için fazla ama..

Yamaha Bws 100
100 Km de karışık ortalama 2,9-3,2 lt.


http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/12793-motosikletlerin-gercek-yakit-tuketimleri.html[/QUOTE]

:cherry::cherry:
O alttaki 100 km de karışık 2.9-3.2 bnm motosikletin verileriydi zaten:p
Boşverin Gezi keyifliyidi ya oraları motosikletim görmemi sağladı ya o yeterli
Olmazsa götürüz ustaya bakar caresine Yardımlar için sağolun:cat:
 
Katılım
29 Kas 2006
Mesajlar
1,442
Arkadaşlar yolculuk esnasında da yakıt tüketimim fazla idi ama benim bahsettiğim şu an şehiriçinde yani yolculuktan sonraki yakıt tüketimi, esasıda kontak kapatıp açarken de yani mototru çalıştırırken benzin seviyesinin daha çok düştüğü nü görür gibiyim sanki.Yalnız Harbitürk zaten bws lerde yag benzine ayrı bi yağ deposundan karıştırılıyor;ayrıyeten benzin alırken bikaç damla yağ mı damlatmak gerekiyor.

evet o olayın aynısı bendede oldu uzun yoldan gelince şehir içinde su gibi yakmaya başladı.. karbüratörü söktürdüm.. çılgına döndüm gittim orjinal karbüratör aldım ama olmadı uymadı.. yine eskisini taktırdım karbüratör elimde kaldı.. yeni karbüratördeki püskürtme memesini eskisine taktım o biraz daha ufak duruyordu.. şimdi motor hem kendine geldi.. hemde motor gazı kesince patlama yapıyordu(performans eksoz) eksozdan onuda kesti..:cat:
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
800
valla szr arkadaşımızı cesaretinden dolayı kutlarız ayrıca gezisinide o güzelliklerle dolu bölgeyi seçtiği için kutlarım çoktandır benim yapmak istediğim şeyi arkadaş tek başına gerçekleştirmiş bravo:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst