Ilgınc bır sonme sorunu, sıcakken sonuyor

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
Arkadaslar dırek konuya gırıyorum;

Motorda bır problem yok gıbı gorunuyor.Sabahları gaz vermeden sadece dugmeyle ılk tur bıter bıtmez mars almıs oluyor. ısıtmadanda gaz yıyor ancak beklıyorum bıraz ısınsın dıye. hersey fazla ısındıgında oluyor, ıster cok asırı sıkıstırayım ıster normal sayılabılecek devırlerde ıster cok dusuk, yaz kıs ta farketmıyor. kısın uzun mesafeler gıtmedıgım ıcın bu kadar takmamıstım olur demıstım ancak cok canımı sıkmaya basladı, yarım saatten fazla kullanınca motor tam anlamıyla ısınıyor ve sonuyor. Sondukten sonra marsla tekrar calıstırabılıyorum, 4 5 sanıye kadar calısıp tekrar sonuyor. Rolantı hep 0.9 da kalırdı, artık sonuyor dıye arttırdıkca arttırdım. Su an 1500de ve bıraz ısınınca arada 1300e kacıyor fazla ısınınca gerı sonuyor. rolantı vıdasını sıkıldıgı kadar sıkıyorum, 3 4 bınlerde seyrederken ısınınca yıne sonuyor. Ne oldugunu anlamadık.

Once supap ayarı dedık, 4 5 defa yaptırdım. Supap sesı de gelmıyor, sentılle ayarlıyoruz, yok.
Sonra karburator dedık ayarlattım, temızlettım, son olarak degıstırdım. Aynı. Hatta sonmesın dıye bırazda zengın karısım verdım nadır olarak egzostan patırtı duyuyorum. yıne de sonuyor.

daha once basına gelen var mı sorunun ıcınden cıkamadık bız
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İlginç sönme sorunlarına doktorlar Viagra öneriyorlar :queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Şub 2012
Mesajlar
168
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motosiklet sorunları sadece subab,buji,karbüratörden kaynaklanmaz. Kablolarda bile küçük bi kısa devre vs olsa böyle sorunlar ortaya çıkabilir
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
bana segman, pistonda bi sorun var gibi geldi. Kaynamış, kırlılmış segman gibi geldi. Veyahut pistonda bi mokluk var. Bunlar benim fikrim.
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
ahmnet n. ornek bır ınsansız. halkımızın buyuk bır kısmı boyle problemlerını doktora danısmaz, gurur yapar.

dalgaya almayıp cevap yazan herkese tesekkur ederım. kabloda sorun olsa sogukkende sonerdı dıye dusunuyorum. en basıtınden sıgorta atardı. sanırım dıger arkadasların dedıgı gıbı sılındır. yarın ustama gostereyım. tekrar tesekkurler
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
motorun yağı ile ilgilide olabilir kaç no yağ var veya eksikmi yağı
 
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ahmnet n. ornek bır ınsansız. halkımızın buyuk bır kısmı boyle problemlerını doktora danısmaz, gurur yapar.

dalgaya almayıp cevap yazan herkese tesekkur ederım. kabloda sorun olsa sogukkende sonerdı dıye dusunuyorum. en basıtınden sıgorta atardı. sanırım dıger arkadasların dedıgı gıbı sılındır. yarın ustama gostereyım. tekrar tesekkurler

her espiriye alınma güzel kardeşim,gecenin bir vakti kafa durmuş vaziyette ilginç başılığına ilginç bir yorum olsun istedik :)
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Zengin karışım yahut jikle problemi.

Bu na benzer fakat bu kadar stop ettirmeyen bir sorun benim motosiklette de var.Hava ayarı yaptırmayı dene istersen.İlk çalıştırmada gaz vermeden çalışıyorsa zengin karışım vardır.Hava ayarı ve jikleye bir baktır.
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
teşekkür ederim soykan cevap yazdığın için. zengin karışım olursa motor gazı bıraktığın anda söner. benim motor sayıyor 4 5 saniye. bazen 10 saniyelere kadar çıkıyor öyle sönüyor. tekrar çalışmadada durum aynı. bu yüzden durum hava ayarından değil. gerçi ben bilerek zengin karışım verdim ama normal alırkende aynıydı.

bu arada motorun karbüratör ayarı o anki iklime uygun yapıldıysa ve supaplar olması gereken aralıktaysa düğmeye basınca gaz vermeden çalışması gerekir. çalışmıyorsa jikle çekmeyi gerektirecek bir durum vardır.

ahmet n. kusura bakmayın bende gergindim gece gece ilk yorum görünce öyle oldu. affola.

erol bey eksik yağ yok. sanırım arkadaşların dediği gibi silindirden. son yorumu usta koyacak. gelişmeleri burdan aktarırım
 

ygk

Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
401
arkadaşlar sorunu çözdük. ne hikmetse bobindenmiş. benim mantığıma hiç yatmıyor böyle oluşu ama pipo ve bobini değiştirdik sorun çözüldü, sönmüyor şu an. teşekkür ederim herkese yardımlarınız için
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst