ibrenizde en fazla kaçı gördünüz...

Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
689
arabayla 255km ama
motorda 220 gördüm artcı olarak R6da
kendim kullanırken 120km hyo gt250
daha yapardım ama motor benim değildi güvenemedim kendime inşallah bir gün benim de olunca kadranı görürüm ama full koruma ve otoban olması şart yoksa binmem

Kazasız belasız sürüşler dilerim
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
Murat sende gızın üstüne çok giddiyom paşam.(kredinin yarısını kurtardık ya artık ses verebiliriz)..Bak Paşam ortada bi yanlışlık var.Gerçi bu konuyu(topici)ben açmıştım..Uzak kalmışım..Gelmeyin kardeşim üstüne..Zaten bi ayağı kırık.Bi ayagı bankadan takipte.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Murat sende gızın üstüne çok giddiyom paşam.(kredinin yarısını kurtardık ya artık ses verebiliriz)..Bak Paşam ortada bi yanlışlık var.Gerçi bu konuyu(topici)ben açmıştım..Uzak kalmışım..Gelmeyin kardeşim üstüne..Zaten bi ayağı kırık.Bi ayagı bankadan takipte.

Tamam abi yakasını bırakıyorum çakma mühendisin:p
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
sağlam teknik bilgisi olan birini bulmuşken sorim:)
aYe şimdi benim bildiğim bi program yükleniyor bunlar 300km+ yi göstersin die
şindi teknik olmayan bi bilgiyle:p bi annatsana şu işi
r1 de die örnek vermişsin,
ne yapıyorlar mu göstergelerede 300+ yı gösteriyor?
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
sağlam teknik bilgisi olan birini bulmuşken sorim:)
aYe şimdi benim bildiğim bi program yükleniyor bunlar 300km+ yi göstersin die
şindi teknik olmayan bi bilgiyle:p bi annatsana şu işi
r1 de die örnek vermişsin,
ne yapıyorlar mu göstergelerede 300+ yı gösteriyor?

Abi şimdi benim 1000RRin şemasını inceledim, motor ateşlemeden kadran göstergesine herşeyi tek microcontroller ile bitirmişler.

Yani kadrana müdahele için kod yazarken ateşleme sisteminin düzenini bozabilirsin.

Yada başka bir açıyla, müdahele edeceğin motorun elektrik elektronik aksamını yiyip bitirmelisin.

Diğer bir alternatif, hex kod'un honda'dan alınması ama kullanıcıya vermezler o ayrı.

Hex kodu disassembler ile asm koda çevirip, diger kısımlara elleşmeden display kısmına edit yapılıp tekrar hex koda derleme yapılabilir.

Yükleme işine gelince Beyin denen ECU'ların içinde MCU denen microcontroller'lar vardır.

Bunlar adından da anlaşılacağı üzere 128byte-500Mb ram,512byte-2Gb arası program hafıza gibi değişen hafızaya sahip minik kapasiteli ve minik IO'lara sahip, entegre şeklinde mikro bilgisayarlardır.

Hazır hex(hondadaki mcu seçimine göre tahminen .mot dosyası) dosya elindeyse bunu yüklemek 1dk'yı geçmez, çok basit donanımlar ile pc'den mcu'ya yeni kodu aktarırsın. vs. vs...
 
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,209
aye: sen nelerde biliyomuşsun öle yawrucuğum,bi gece gel bana bakim sen :queen:
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
hmm
peki bu işlemi yapıyormu servisler türkiyede?
varmı bi bilgin?
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
1,656
abi HAYA(LİMDEKİ MOTOR)BUSA

1300 cc bırakalım da görsün :))


http://www.youtube.com/watch?v=jwieel03c-w

aha 290 mil diyo tamı tamına... km/h olarak 390 oluyomuş...

400ps +turbo 300km/h üstü yapmazsa ayıp zaten :D

Abi şimdi benim 1000RRin şemasını inceledim, motor ateşlemeden kadran göstergesine herşeyi tek microcontroller ile bitirmişler.

Yani kadrana müdahele için kod yazarken ateşleme sisteminin düzenini bozabilirsin.

Yada başka bir açıyla, müdahele edeceğin motorun elektrik elektronik aksamını yiyip bitirmelisin.

Diğer bir alternatif, hex kod'un honda'dan alınması ama kullanıcıya vermezler o ayrı.

Hex kodu disassembler ile asm koda çevirip, diger kısımlara elleşmeden display kısmına edit yapılıp tekrar hex koda derleme yapılabilir.

Yükleme işine gelince Beyin denen ECU'ların içinde MCU denen microcontroller'lar vardır.

Bunlar adından da anlaşılacağı üzere 128byte-500Mb ram,512byte-2Gb arası program hafıza gibi değişen hafızaya sahip minik kapasiteli ve minik IO'lara sahip, entegre şeklinde mikro bilgisayarlardır.

Hazır hex(hondadaki mcu seçimine göre tahminen .mot dosyası) dosya elindeyse bunu yüklemek 1dk'yı geçmez, çok basit donanımlar ile pc'den mcu'ya yeni kodu aktarırsın. vs. vs...

yalann, bilmiyoruz diye bizi yemeye çalısıo inanmayın :)
 
Son düzenleme:
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
GKN' Alıntı:
sağlam teknik bilgisi olan birini bulmuşken sorim:)
aYe şimdi benim bildiğim bi program yükleniyor bunlar 300km+ yi göstersin die
şindi teknik olmayan bi bilgiyle:p bi annatsana şu işi
r1 de die örnek vermişsin,
ne yapıyorlar mu göstergelerede 300+ yı gösteriyor?
Gece gece şu konuya sarıp elektronik kitapları kurcalar durumdayken katılayım araya.
Mantıksal olarak yüklenen değil de değiştirilen bir programın marifeti bu gösterim de...Yamaha'nın Honda'nın isimleri göz önüne alındığında o kadar da sokaktaki herkesin bunu bulup, çözüp değiştirip/değiştirtip 300+'ları görebileceği kadar basit olmasa gerek bu sistem...
Orijinal hex koda motosiklet tuning'iyle uğraşan falan nereden ulaşılır/ulaşılabilinir mi ki?:silent:
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Gece gece şu konuya sarıp elektronik kitapları kurcalar durumdayken katılayım araya.
Mantıksal olarak yüklenen değil de değiştirilen bir programın marifeti bu gösterim de...Yamaha'nın Honda'nın isimleri göz önüne alındığında o kadar da sokaktaki herkesin bunu bulup, çözüp değiştirip/değiştirtip 300+'ları görebileceği kadar basit olmasa gerek bu sistem...
Orijinal hex koda motosiklet tuning'iyle uğraşan falan nereden ulaşılır ki?:silent:

E işte orjinal kodu bulunca tuningci oluyosun... o yüzden bizim temin etmemiz zor...

Adamların chip tuning diye sattığı mcu'nun pc'den 1dk da kod yüklenmemiş hali 2 dolar, bize çakıyorlar bir kaç yüz dolara...:pr:

Hatta bazıları 2 dolarlık chip'i bile takmıyor, flash hafıza olanları incircuit programlayıp atıyorlar, kolay para....

hmm
peki bu işlemi yapıyormu servisler türkiyede?
varmı bi bilgin?

Abi servisler çakma usta dolu, benim arabaya iki sis lambası takmaya 50 kayme istediler verdim yine takamadılar...

Gittim yıkamacıda altını yıkattırdım 5 ytl'ye o arada lambaları da taktım:queen:

Bir arada RX7'yi toplatırken farlarını yakamamışlardı, servis olcaklar bir de, onuda yine gidip kendim yapmıştım, hatta hızımı alamayıp grafik LCD'sini kırdıkları mazdanın araç arızalarını gören 25 bin dolarlık cihazını tamir etmiştim.

Anca yukarda dediğim gibi, en kralları elleriyle dışardan gelmiş chip'i değiştirirler, ki antistatic kıyafet ve ortam olmadan bununda yapılmaması gerekir.

Yada Pc'den hazır kodu yeniden yüklerler, onunda ne olduğunu bilmez sadece ezberlemiştir, onunda adı bizde ustalık...
 
Son düzenleme:
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Tamam da legal olarak bir servisten bunu elde etmek imkansızdan biraz daha zor olduğundan başka nerelerden bulunabileceğini düşünüyorum ben...

Tune edilmemiş kodu kankaya sarıp bir elde edebilmek güzel olur işte...

Ayrıca ben o son cümleye çıkmacı/çakmacı milletini çözmüş bitirmiş, okeye dönen GKN'dan cevap bekliyordum, bekliyorum:).
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
aye: sen nelerde biliyomuşsun öle yawrucuğum,bi gece gel bana bakim sen :queen:

Orjinal kodu bul kadran'ı 299'dan sonra açmayı bana bırak :cherry:

Hatta elinde herhangi bir SS'in kadranı varsa bir bakar mısın içinde siyah çok bacaklı bişiler var mı varsa üzerinde tam olarak ne yazıyor...
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
3,473
Heyt beee 2 dakkada konunun değişen şeklini tekrardan bi hamlede deiştirdim.. :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst