Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Bende severdim GT650'mi. Bana epey ustalık öğretti, elimden çoğu iş geliyor artık. :D Bu arada şehiriçi çok yakrdı benimki 7 litreleri gördüğümü bilirim. Hani ayarı bozuk bakımsızlık vs var desek, şehirdışı sabit 120 ile giderkende 4 litrenin altına düşmezdi. :)
seninki çok yakıyomuş hacı
bendeki 160 sabitle 3.7 yakıyordu
bujilerim yandı değiştirdim o ne motor 100 sabitle 5 yakıyor
hemen gittim ngk cr8e ben rahat motor rahat
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
66
bugun sirkeciye gittim,yag almaya.dogubankin ordaki motorcularin hepsine baktim,o gosterisli motor magazalarinda satilan yaglara gozumle sahit oldum,soruyorum adama, bak bunun arkasinda dizel araclar icindir yaziyor,bunun motosiklet icin olduguna eminmisin diye,bilmem biz bunu satiyoruz diyor,neyse birinden buldum,castrol,sonra mecidiyekoyden yag filtresi,hava filtresi aldim,geldim bakimini yaptim traktorun,bide debriyj telini degistim mi,rahatim artik yaza kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------

Bisey sorayim arkadaslar,simdi benim motorun rengi bal sarisi,orjinal.Ama ben mat siyah veya,veya askeri yesile boyatmak istiyorum komple,bildiginiz yer varmi,kaca patlar bana?
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
seninki çok yakıyomuş hacı
bendeki 160 sabitle 3.7 yakıyordu
bujilerim yandı değiştirdim o ne motor 100 sabitle 5 yakıyor
hemen gittim ngk cr8e ben rahat motor rahat

inzell in bahsettiği yoğun istanbul trafiği... 3 ay egede gezmediğim yer kalmadı ortalamam 4 - 5 arasıdır. en yoğun noktada bile trafik, istanbulun sakin akan trafiği dediğimiz kadardı :)....

istanbul trafiğinde benim de ortalamam 7 - 8 litre... ekonomik sürmeye çalışsan 6 litre görürsün belki ama, kasmanın çok da alemi yok :)

comet'in 1. vitesi çok kısa. o yüzden yoğun trafikte yakıyor epey. ama hafif trafikte de şehir dışı gibi yakıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------

bugun sirkeciye gittim,yag almaya.dogubankin ordaki motorcularin hepsine baktim,o gosterisli motor magazalarinda satilan yaglara gozumle sahit oldum,soruyorum adama, bak bunun arkasinda dizel araclar icindir yaziyor,bunun motosiklet icin olduguna eminmisin diye,bilmem biz bunu satiyoruz diyor,neyse birinden buldum,castrol,sonra mecidiyekoyden yag filtresi,hava filtresi aldim,geldim bakimini yaptim traktorun,bide debriyj telini degistim mi,rahatim artik yaza kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------

Bisey sorayim arkadaslar,simdi benim motorun rengi bal sarisi,orjinal.Ama ben mat siyah veya,veya askeri yesile boyatmak istiyorum komple,bildiginiz yer varmi,kaca patlar bana?

aboo.. o rengi en güzeli yau :) hafif de custom bi boya o. ben denk gelseydi o renk istiyordum.

yağa gelince. ben hep castrol power1 kullanıyordum. İzmirdeyken motul aldım. vites değiştirmesinden motor sesine kadar herşeyi daha bi yumuşadı. titreşim daha bi azaldı.

Bundan sonra da motuldan devam ederim herhalde.
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
66
yaww bu istanbul trafigi beni motordan sogutuyor yeminle.hep trafik hep trafik,bu kalabalik hic comete gore degil.ona az sole bos yol lazim ki aksin gitsin :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------

yok mu bi rt125,takas edelim.
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
İstanbul trafiği adamı motordn soğutuyor lakin motorum olmazsa bu trafik beni hayattan soğutur.. Seviyorum ben onunla kilometre yapmayı :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
382
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hayırlı bayramlar arkadaşlar,
2012 model, sıfır aldığım gt250 comet im var bunu 650 comet ile takaslamak istiyorum.
motorum 2012 16 nisan trafik çıkıslıdır. aktif olarak kullanmaktayım.şu an 10500 km ye geldim.herhangi bir kazası yoktur.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Bu konu başlığı altında daha önceleri yazmıştım sanırım. Bozulan konjektörler yerine uzun ömürlü olması açısından MOSFET konjektör kullanılabilir diye. Bu tarz konjektörler hem hemen hiç ısınmıyor hem de daha stabil bir çıkış gerilimi sağlıyor. Ayrıca 30 amperlere kadar karşılayabiliyor yükü. Japon motosikletlerinin hemen hepsinde Shindengen firmasının ürünleri kullanılıyor. Bu firma hem eski usül konjektörler (ürün kodu SH ile başlıyor) hem de MOSFET tip konjektörler (ürün kodu FH ile başlıyor) üretiyor.

İşsiz güçsüz otururken bugün baya bir araştırdım E-bay'de. Eğer Shindengen MOSFET bir konjektör almaya kalksanız 130 dolar civarında. Ha tüm elektrik problemlerinin çözümü olur, kafam rahat olur diyorsanız bence verilir o para. Ama biraz daha araştırırsanız diğer Japonların bazı modellerinde de bu tip konjektörlerin kullanıldığını farkediyorsunuz:

Kawasaki ZX10, ZX14
Yamaha R1, FJR1300
Honda 600RR
BMW S1000RR

Örnekler daha çok vardır muhtemelen ama ben sadece rastgeldiklerimi yazdım. Bu motorların genelde 2005 ve üstü modellerinde yukarıda bahsettiğim MOSFET konjektörler kullanılmış. Yani ucuz bir 2 el bulursanız E-bay'de kaçırmayın derim. Fiyatları 30 dolarla 70-80 dolar arası değişiyor. Aşağıda bir örneği var.




Tabi ki konnektörleri modifiye edeceksiniz kendi motorunuza göre...
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
eğer r1 lerde bunu kullanıyorsa sıkıntı var çünkü r1 lerde de konjektör ve alternatör problemi var
adamlar çok profesyonel gizliyorlar
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Bir R1 kullanıcısından :

"birkaç gün önce başıma bir olay geldi. kozyatağı optimumun önünden geçerken e5in ortasında R1im durdu. arkamdan korna çalındığını farkettim. bir baktım ki konjektörden dumanlar çıkıyor. motoru aldığımda üzerinde xenon vardı. ha bugün sökerim ha yarın derken bu olaya kadar fırsat bulamadım. hemen elimi koltuğun altına atıp konjektörün sköetini söktüm. belli ki kısadevre olmuştu. tabii bunda trafikte xenonlara tuz biber olan fanın da etkisi olmalı........................................................................kısadevre benim de aklıma gelmiyor değil aslında. xenonu söküp attım. motoru birkaç gün önce yıkatmıştım ve kontak kapalı haldeyken balasttan zırıltılar geliyordu. xenon için bağlanmış ek rölelerde kararmalar tesbit ettiysem de şimdlik birşey bulamadım."

Yani hırsızın hiç mi suçu yok abi ? :)

Malda problem yok. Biz mallık yapıyoruz bazen :)
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
20
arkadaşlar yaklaşık 3000 km önce debriyaj balatamı değiştirdim 7000 devirden sonra sıyırıyordu fakat geçen hafta izmite gıderken debriyaj gene sıyırmaya başladı manetın oradan ayarladım düzeldi fakat dönüşte tekrar sıyırmaya başladı manettekı ayarı sonuna kadar getırdım şu an sıyırmıyor ama kavrasıda bı garıpleşti bunun sebebı ne olabılır???? ustaya götürsem bana ne söylese inanıcam yardımcı olursanız sevınırım...
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Dostum bu problemi bir kaç yerde daha duymuştum.. Comet lerle ilgili kronik sorun falan safsatası anlatırsa usta sakın aldanma.. Benim motorda hiçbir problem yok bildiğim kadarıyla düzgün kullanıldığında birçok kişide de problem yaşanmıyor.. Eğer kavramanın değişmesi gerekiyor ise değiştirt ustana.. Hatta yağına suyuna da baktır. Doğru dürüst bir yağ koydur motoruna. Sonra Ustana mutlaka dikte et derim ben, eğer bu problemi bir daha yaşarsan bunu ona mal edeceğini!!! Beş kuruş para vermeyeceğini.. Yıllarca otomobil kullandım hiçbir arabamın servisinden de ustasından da çekmedim motorculardan çektiğim kadar.. Rahmetli bir ustam vardı "Hakan ruhu şad olsun" ondan sonra adam gibi bir usta ile karşılaşamadım..
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
arkadaşlar yaklaşık 3000 km önce debriyaj balatamı değiştirdim 7000 devirden sonra sıyırıyordu fakat geçen hafta izmite gıderken debriyaj gene sıyırmaya başladı manetın oradan ayarladım düzeldi fakat dönüşte tekrar sıyırmaya başladı manettekı ayarı sonuna kadar getırdım şu an sıyırmıyor ama kavrasıda bı garıpleşti bunun sebebı ne olabılır???? ustaya götürsem bana ne söylese inanıcam yardımcı olursanız sevınırım...
dostum taktırdığın balatanın kutusunun veya poşetini al orjinal olduğundan ve senin motora uygun olduğundan emin ol çakallar çinli balatası takıyorlar anlamayana
 
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
20
kullanımdan kaynaklandığını sanmıorum motoru agrasif kullanmıorum vıtes geçişlerinide oldukça hızlı yapıorum. otomobılle motorsiklet arasında çok farkvar amma ben 150.000 km den önce bu gune kadar hıç debrıyaj değiştirmedim(otomobilde). 3000 km de debriyaj bıtırmek zoruma gıttıı :). debriyaj çin malıda olsa bu kadar zamanda bitmesi anormal diilmi???? asıl korktuğum konu çıkma debriyajı kaktırmış olmasınlar bana takılırken başında diildim :pale::pale::pale:
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Arkadaşlar,

Motorum fena zengin karışım yakıyor.. Kontağı cevirip marşa bastıgımda sanki benzin istasyonunun benzin tankındaymısım gibi koku var.. Özellikle de ilk marşı kapalı garajımda bastıysam havaya uçacakmışım gibi geliyor :) Yakıtında değilim bariz fazla yakıyor ama bu durumun ilerleyen zamanlarda TOKUR un motor bloğuna zarar vermesinden korkuyorum. Karbüratör senkron ayarlarının yapılması gerekiyor.. İstanbul Anadolu yakasında Niyazi Usta varmış dün gittim bir arkadaşım vesile oldu tanıştık ama yalan yok usta bana çok güven vermedi. İyi bir usta olabilir ama ederinden pahalıya bu işi halledecekmiş gibi geldi bana.. Elbette emek tir her ustanın emeğine ve tecrübesine saygım vardır ama bu usta beni çok tatmin etmedi açıkcası. Bana Hyo dan anlayan, oturduğumda çayımızı içerken sorduğum soruları küçümsemeden cevaplayacak, gereğinde karı kız muhabbeti yapacağım gereğinde memleket kurtaracağım, gereğinde abi şurdayım yolda kaldım dediğimde yanımda olabilecek bir usta arıyorum.. Sadece Tokur u değil, beni de iyi hissettirecek bir ustaya ihtiyacım var :) yanlış anlamayın len hemen muhabbet tellalı diyorum sadece :) ,

Tavsiye edebileceğiniz birileri varmıdır öğrenmek isterim..
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
yahu dedim ama içiniz pis dedim :) dostum ne var yahu adam gibi adam demek istemiştim aslında.. Ayrıca herhangi bir ustanın bana sürttürmesindense ben sürttürürüm daha iyi :)
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
arkadaşlar yaklaşık 3000 km önce debriyaj balatamı değiştirdim 7000 devirden sonra sıyırıyordu fakat geçen hafta izmite gıderken debriyaj gene sıyırmaya başladı manetın oradan ayarladım düzeldi fakat dönüşte tekrar sıyırmaya başladı manettekı ayarı sonuna kadar getırdım şu an sıyırmıyor ama kavrasıda bı garıpleşti bunun sebebı ne olabılır???? ustaya götürsem bana ne söylese inanıcam yardımcı olursanız sevınırım...

debriyaj ayarını yanlış yaparsan sıyırır. muhtemelen ondan yapıyordur. ben de bir iki kere ayarı yanlış yaptığımdan yüksek devirde sıyırma yaşadım. debriyajı dikkatli ayarlarsan sorun ortadan kalkar.

debriyaj ayarı bir manetten, bir de radyatörün üstünde, şasi aralarında kalan debriyaj kablosunun ortasındaki bir vidadan yapılıyor.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Karbüratörüne kimseye dokundurtma bence...motorun güzel güzel giderken birdenbire mi karbüratör ayarı bozuldu yani ?

Karışımın zenginliğinden önce ateşlemeyi kontrol etsen daha iyi olur. Kısaca ateşleme bobini, buji kabloları ve bujiler. Sorunun tipik bir ateşleme problemine benziyor.

Karbüratör senkron ayarının ise bu konuyla uzaktan yakından ilgisi yok. Senkron ayarı dediğin iki silindirin gaz kelebek açıklıklarının mekanik olarak eşit hale getirilmesinden ibaret bir işlem. Tabi ki ayarlanması gerekir. Ayarlama, hava giriş manifoldlarının üzerinde bulunan çıkışlara birer vakummetre bağlayıp, ayar vidasıyla iki silindirin vakumlarının eşitlenmesi suretiyle yapılır. Aşağıdaki başlıkta konuyu tartışmıştık :

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/84877-karburator-senkronizasyonu.html

Diğer bir problem subap ayarı olabilir. Bence ona da baktır.

Dediğim gibi karbüratör öyle motorun hemen her probleminde açılacak, ayarlanacak bir şey değildir. Karbüratöre gelene kadar neler var neler :)

Ayrıca motorun zengin karışım çalışıyorsa bile bunun motora bir problemi olacağını zannetmiyorum. Sen asıl fakir karışımdan kork. Silindir başı harareti alıp başını gidebilir. Egzozunu deldiren/açtıran arkadaşların kulakları çınlasın :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst