- Katılım
- 14 Haz 2009
- Mesajlar
- 405
- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar yaz gelmeden motoruma alarm takmak istiyordum ve nihayet sipariş ettiğim alarm geldi ve hemen montaj işlerine koyuldum Başka takmak isteyen olursa diye resimlerini çektim elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım.
Bu Motorum:
Bu da takacağım inwells marka motosiklet alarmı:
Motorumuzun selesini ve yan kapakları dikkatlice çıkarıyoruz.
Önce alarmın kutusuna bir yer bulayım dedim fakat fazla boş yer olmadığı için biraz zorlandım açıkçası sonra motorun sol tarafında bir boşluk bulup oraya hem kendi yapışkanı hem de cırt kelepçe ile monte ettim kabloları da aradan sağ tarafa uzattım.
şimdi sıra kabloları bağlamaya geldi alarmın içinden çıkan şemadaki renklerle üzerindeki renkler birbirini tutmuyor o yüzden şemaya hiç bakmıyoruz.Bize lazım olanlar (+) ve (-) uçlar sinyal kabloları ve kontak kablosu alarmın uzaktan motor çalıştırma özelliği de var fakat ben gereksiz gördüğümden ve de marşa zarar verir düşüncesi ile bağlamayacağım.
İlk önce kıırmızı yani (+) kabloyu bağlıyoruz.ben bunu direk akünün kutup başına monte ettim.
Daha sonra siyah kabloyu yani (-) ucu biraz altta motorun kendi şase kablosunun bağlı olduğu vidaya monte ettim.
Şimdi sıra sinyallerde Aşağıdaki resimde gördüğümüz soketin üzerindeki yeşil ve siyah kablolar sinyal kabloları alarmın üzerinde iki sarı kablyu bu kablolara bağlayacağız yalnız kabloları sıyırırken dikkar edin kopabiliyor ben yankeski ile sıyırmaya çalıştığımda birini istemeden kopardım tekrar bağlamak zorunda kaldım tavsiyem sıyırma işini bir bıçak veya falçata ile yapın.
Kontak kablosunu da resimde görülen turuncu kabloya bağlıyoruz yani alarmın üzerindeki turuncu kabloyu resimdeki turuncu kabloya bağlıyoruz.
Ve sireni monte edelim siren hem göz önünde olmayan hem de su deymeyecek bir yerde olması gerekiyor malum yerimiz dar fakat bir yer bulup onuda kendi yapışkanı ile tutturuyorum.
Son olarak kabloları toparlayıp cırt kelepçe ile müsait bir yere bağlıyoruz
He unutmadan alarmın bir de kırmızı led ampulu var ben onu takmadım eğer yok o olmadan olmaz derseniz artık nerde gözünüze daha hoş gelirse oraya monte edersiniz size kalmış.
Artık montaj bitti şimdi yan kapakları ve seleyi takıp motoru toplayabiliriz.
Alarmın darbe ayarını yapmak isterseniz kumandanın kitleme ve panik butonuna aynı anda basıyoruz ve sinyaller yanacak bundan sonra kitleme(yani devreye sokma) butonuna her basışımızda sinyaller yanacak bir defa yanarsa az hassas dört defa yanarsa çok hassas yani dört kademe hassaslık ayarı var artık onu nasıl istersek öyle ayarlarız ayarlama bittikten sonra açma tuşu ile işlemi tamamlıyoruz.
Güle güle kullanın herkeze kazasız belasız keyifli sürüşler.:cat:
Bu Motorum:
Bu da takacağım inwells marka motosiklet alarmı:
Motorumuzun selesini ve yan kapakları dikkatlice çıkarıyoruz.
Önce alarmın kutusuna bir yer bulayım dedim fakat fazla boş yer olmadığı için biraz zorlandım açıkçası sonra motorun sol tarafında bir boşluk bulup oraya hem kendi yapışkanı hem de cırt kelepçe ile monte ettim kabloları da aradan sağ tarafa uzattım.
şimdi sıra kabloları bağlamaya geldi alarmın içinden çıkan şemadaki renklerle üzerindeki renkler birbirini tutmuyor o yüzden şemaya hiç bakmıyoruz.Bize lazım olanlar (+) ve (-) uçlar sinyal kabloları ve kontak kablosu alarmın uzaktan motor çalıştırma özelliği de var fakat ben gereksiz gördüğümden ve de marşa zarar verir düşüncesi ile bağlamayacağım.
İlk önce kıırmızı yani (+) kabloyu bağlıyoruz.ben bunu direk akünün kutup başına monte ettim.
Daha sonra siyah kabloyu yani (-) ucu biraz altta motorun kendi şase kablosunun bağlı olduğu vidaya monte ettim.
Şimdi sıra sinyallerde Aşağıdaki resimde gördüğümüz soketin üzerindeki yeşil ve siyah kablolar sinyal kabloları alarmın üzerinde iki sarı kablyu bu kablolara bağlayacağız yalnız kabloları sıyırırken dikkar edin kopabiliyor ben yankeski ile sıyırmaya çalıştığımda birini istemeden kopardım tekrar bağlamak zorunda kaldım tavsiyem sıyırma işini bir bıçak veya falçata ile yapın.
Kontak kablosunu da resimde görülen turuncu kabloya bağlıyoruz yani alarmın üzerindeki turuncu kabloyu resimdeki turuncu kabloya bağlıyoruz.
Ve sireni monte edelim siren hem göz önünde olmayan hem de su deymeyecek bir yerde olması gerekiyor malum yerimiz dar fakat bir yer bulup onuda kendi yapışkanı ile tutturuyorum.
Son olarak kabloları toparlayıp cırt kelepçe ile müsait bir yere bağlıyoruz
He unutmadan alarmın bir de kırmızı led ampulu var ben onu takmadım eğer yok o olmadan olmaz derseniz artık nerde gözünüze daha hoş gelirse oraya monte edersiniz size kalmış.
Artık montaj bitti şimdi yan kapakları ve seleyi takıp motoru toplayabiliriz.
Alarmın darbe ayarını yapmak isterseniz kumandanın kitleme ve panik butonuna aynı anda basıyoruz ve sinyaller yanacak bundan sonra kitleme(yani devreye sokma) butonuna her basışımızda sinyaller yanacak bir defa yanarsa az hassas dört defa yanarsa çok hassas yani dört kademe hassaslık ayarı var artık onu nasıl istersek öyle ayarlarız ayarlama bittikten sonra açma tuşu ile işlemi tamamlıyoruz.
Güle güle kullanın herkeze kazasız belasız keyifli sürüşler.:cat: