Hyosung GV250 Alarm Montaj (resimli anlatım)

Katılım
14 Haz 2009
Mesajlar
405
Merhaba arkadaşlar yaz gelmeden motoruma alarm takmak istiyordum ve nihayet sipariş ettiğim alarm geldi ve hemen montaj işlerine koyuldum Başka takmak isteyen olursa diye resimlerini çektim elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım.

Bu Motorum:
fotoraf1272.jpg


Bu da takacağım inwells marka motosiklet alarmı:
fotoraf1251.jpg


fotoraf1252.jpg


Motorumuzun selesini ve yan kapakları dikkatlice çıkarıyoruz.
fotoraf1254.jpg


fotoraf1255.jpg


Önce alarmın kutusuna bir yer bulayım dedim fakat fazla boş yer olmadığı için biraz zorlandım açıkçası sonra motorun sol tarafında bir boşluk bulup oraya hem kendi yapışkanı hem de cırt kelepçe ile monte ettim kabloları da aradan sağ tarafa uzattım.
fotoraf1270.jpg


fotoraf12691.jpg


şimdi sıra kabloları bağlamaya geldi alarmın içinden çıkan şemadaki renklerle üzerindeki renkler birbirini tutmuyor o yüzden şemaya hiç bakmıyoruz.Bize lazım olanlar (+) ve (-) uçlar sinyal kabloları ve kontak kablosu alarmın uzaktan motor çalıştırma özelliği de var fakat ben gereksiz gördüğümden ve de marşa zarar verir düşüncesi ile bağlamayacağım.

İlk önce kıırmızı yani (+) kabloyu bağlıyoruz.ben bunu direk akünün kutup başına monte ettim.
fotoraf1264.jpg


Daha sonra siyah kabloyu yani (-) ucu biraz altta motorun kendi şase kablosunun bağlı olduğu vidaya monte ettim.
asez.jpg


Şimdi sıra sinyallerde Aşağıdaki resimde gördüğümüz soketin üzerindeki yeşil ve siyah kablolar sinyal kabloları alarmın üzerinde iki sarı kablyu bu kablolara bağlayacağız yalnız kabloları sıyırırken dikkar edin kopabiliyor ben yankeski ile sıyırmaya çalıştığımda birini istemeden kopardım tekrar bağlamak zorunda kaldım tavsiyem sıyırma işini bir bıçak veya falçata ile yapın.
fotoraf1258.jpg


Kontak kablosunu da resimde görülen turuncu kabloya bağlıyoruz yani alarmın üzerindeki turuncu kabloyu resimdeki turuncu kabloya bağlıyoruz.
fotoraf1259.jpg


fotoraf1265.jpg


Ve sireni monte edelim siren hem göz önünde olmayan hem de su deymeyecek bir yerde olması gerekiyor malum yerimiz dar fakat bir yer bulup onuda kendi yapışkanı ile tutturuyorum.
sirenj.jpg


Son olarak kabloları toparlayıp cırt kelepçe ile müsait bir yere bağlıyoruz
fotoraf1268.jpg


He unutmadan alarmın bir de kırmızı led ampulu var ben onu takmadım eğer yok o olmadan olmaz derseniz artık nerde gözünüze daha hoş gelirse oraya monte edersiniz size kalmış.
fotoraf1260.jpg


Artık montaj bitti şimdi yan kapakları ve seleyi takıp motoru toplayabiliriz.

Alarmın darbe ayarını yapmak isterseniz kumandanın kitleme ve panik butonuna aynı anda basıyoruz ve sinyaller yanacak bundan sonra kitleme(yani devreye sokma) butonuna her basışımızda sinyaller yanacak bir defa yanarsa az hassas dört defa yanarsa çok hassas yani dört kademe hassaslık ayarı var artık onu nasıl istersek öyle ayarlarız ayarlama bittikten sonra açma tuşu ile işlemi tamamlıyoruz.

Güle güle kullanın herkeze kazasız belasız keyifli sürüşler.:cat:
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
ellerine sağlık güzel bir çalışma olmuş. fotolu anlatımda cok hoştu.
 
Katılım
10 Ara 2009
Mesajlar
879
akü problemleri seni bekliyor hayırlı olsun :)
bende alarm taktırdım 1 sene kullandım kısa zamanda akü bitirdi, inat ettim sökmicem diye kickstart ile çalıştırmaya başladım, farlar sönük yanmaya başladı. sonunda dayanamadım sıfır akü aldım alarmıda söktüm.
 
Katılım
24 Tem 2009
Mesajlar
452
Uzaktan çalıştırıp, stop etmek için bağlantının nasıl olması lazım? Bu konuda bizi bilgilendirirseniz memnun olurum.
 
Katılım
8 Ocak 2009
Mesajlar
747
Eline sağlık Mustafa, güzel bir uygulama ve paylaşım olmuş. GV ciler için güzel bir başvuru başlığı!
 
Katılım
14 Haz 2009
Mesajlar
405
Uzaktan çalıştırıp, stop etmek için bağlantının nasıl olması lazım? Bu konuda bizi bilgilendirirseniz memnun olurum.

Motorun marka ve modeline göre farklılık gösterebilir bu bağlantılar fakat ben pek bağlanmasını tavsiye etmem çünkü çalıştırma iyi bişey de daha sonra alarmda bir sorun olursa durup dururken stop etmede yapabilir.

Canan abi,Timoti ve diğer arkadaşlara da teşekkür ediyorum.
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
akü problemleri seni bekliyor hayırlı olsun :)
bende alarm taktırdım 1 sene kullandım kısa zamanda akü bitirdi, inat ettim sökmicem diye kickstart ile çalıştırmaya başladım, farlar sönük yanmaya başladı. sonunda dayanamadım sıfır akü aldım alarmıda söktüm.

herkes akü problemi diye tutturmuş bir şeyler diyor.

aynı marka alarmdan önceki motorumda da kullandım, şu anki motorumda da kullanıyorum.

bu alarmlar aküyü bitirmiyor ya da öldürmüyor. akün yeterli şekilde şarj oluyorsa bir sorun yok..

10gün yatan motoru sabahları tek marşla çalıştırıp işe gidiyorum.

herneyse..

bu markanın kumandasında inanılmaz bir menzil var. açık alanda 150 - 200 metre uzaktan çekiyor. :cat:

darbe hassasiyetini ayarlarken sinyaller hassasiyete göre yanıp sönüyor. fakat ben sinyalleri iptal etmenizi öneririm. eli hafif biri sinyali söküp kabloları birbirine bağlayarak alarmı kısa devre yaptırıp motoru kurcalayabilir. :( (Ramço'dan öğrenmiştim bunu) alarmın ayrı bir sigortası olduğu için motorun elektrik tesisatı zarar görmüyor ama sigorta attığı için alarm çalışmıyor..
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Nis 2010
Mesajlar
591
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
cahilliğime verin alarm motorun içinde ne arıyor?dışında değilmi bu tür şeyler ya.
 
Katılım
23 Kas 2010
Mesajlar
112
cok hos olmus ve resımlerle anlatmak ayrıca guzellık katmıs ellerıne saglık ılerdekı yasayabılecegın herhangı bır sorunları da paylasmanı ısterım kazasız belasız surusler
 
Katılım
14 Haz 2009
Mesajlar
405
herkes akü problemi diye tutturmuş bir şeyler diyor.

aynı marka alarmdan önceki motorumda da kullandım, şu anki motorumda da kullanıyorum.

bu alarmlar aküyü bitirmiyor ya da öldürmüyor. akün yeterli şekilde şarj oluyorsa bir sorun yok..

10gün yatan motoru sabahları tek marşla çalıştırıp işe gidiyorum.

herneyse..

bu markanın kumandasında inanılmaz bir menzil var. açık alanda 150 - 200 metre uzaktan çekiyor. :cat:

darbe hassasiyetini ayarlarken sinyaller hassasiyete göre yanıp sönüyor. fakat ben sinyalleri iptal etmenizi öneririm. eli hafif biri sinyali söküp kabloları birbirine bağlayarak alarmı kısa devre yaptırıp motoru kurcalayabilir. :( (Ramço'dan öğrenmiştim bunu) alarmın ayrı bir sigortası olduğu için motorun elektrik tesisatı zarar görmüyor ama sigorta attığı için alarm çalışmıyor..

Bu markayı ben otomobillerde kullanıyorum kalitesini bildiğim için bunu tercih ettim.Tek kötü tarafı yeni kumanda kodlanmıyor gerçi diğer motosiklet alarmlarında oluyormu onuda bilmiyorum.
Sinyal olayına gelince daha önce hiç bunu düşünmemiştim sanırım bunun önüne geçmek için sinyal kablolarına alarmınkinden biraz daha küçük sigorta bağlamak gerekir bu şekilde sorun ortadan kalkar diye düşünüyorum.

cok hos olmus ve resımlerle anlatmak ayrıca guzellık katmıs ellerıne saglık ılerdekı yasayabılecegın herhangı bır sorunları da paylasmanı ısterım kazasız belasız surusler

Teşekkürler herhangi bir sorun yaşarsam paylaşırım.:cat:
 
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
339
Mustafa Hocam;
Çok faydalı bir konu daha. Emeklerine sağlık. Teşekkürler...
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
benim eski scoterin alarmını istanbul zeytinburnunda bir mondial servisine taktırmıştım. el çırpsan alarm ötüyordu. biri sertçe yere bassa yine ötüyordu. hatta biri camı sert kapatsa allaaaah. sabah kadar onlarka kere uyanıp alarm kapattığımı yeniden aktip ettiğimi bilirim. servise götürdüm açtı anten kablosu gibi bir kabloyu siyah elekrik bantı ile kapladı vs birşeyler yaptı değişmedi. en son ne yapacağım bununla diye sorduğumda çıkaracaksın demişti. halbuki alarmada hassasiyet ayarı var yazıyordu. dangozların verdiği cevaba muteakip bir daha orayaa gitmemiştim. şimdi bu başlıkta alarmın nasıl bağlandığından ziyade hassasiyet ayarı çok çok işime yaradı. sağolsın.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
şimdi bu başlıkta alarmın nasıl bağlandığından ziyade hassasiyet ayarı çok çok işime yaradı. sağolsın.

Her alarmda hassasiyet ayarı farklı olabiliyor. Mesel benimkinde açma düğmesine basılı tutarak yapılıyor.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
Bende bu konu üzereinde çok takılmıştım.Alarm takmak için kolları bile sıvadım.Ama akü problemleri olabilir diye herkes konuşunca vazgeçmiştim.. Elinize sağlık..güzel çalışma :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst