Hyosung S&T Kanuni Hyosung Gt 250 Comet Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
çok teşekkürler.
o kadar çok model var ki, hangisini alsam, uyar mı , uymaz mı vs. düşünmekten artık bıraktım gösterge işini. Kullanan veya ciddi anlayan biri varsa ve bir model önerirse ona bakarım. yurt duşında gelecek ürün, o nedenle kesin emin olmadan almak olmaz.

Aradan 1 ay geçmiş geçmiş ama, almak istediğiniz gösterge dijital okuyuludur. Hız ve km göstergelerinin doğru çalışması için V(t)=w*r gibi bir formül vardır. Bu formuldeki r sizin tekerinizin yarı çapıdır. Yani göbekten asfalta değdiği yere kadar olan kısımdır. Satıcının göstergesindeki tüm constant değerler 17 inch bir tekerlek düşünülerek ayarlandığı için tekerinizin ölçüsü 17 inch ten küçük ise hız yüksek, büyük ise hız düşük çıkacaktır. Bunun dışında far,sinyal, akü, depo göstergelerinin gelen ibredeki sokete uyma ihtimali çok yükse, çünkü universal olduğunu düşünüyorum. Yok uymaz ise biraz elektrikçilik yapıp sizin eski kabloları yeni göstergeye entegre etmek lazım. Kafası basan bir elektrikçi kolaylıkla yapabilir.


---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------

Selamlar;
sanırım benim makinenin arka fren balatalarının değişme zamanı gelmiş hatta geçiyor da olabilir.
Hangi marka balata önerirsiniz (hatta almışken ön fren için de alayım diyorum, nasılsa o da lazım olacak bir gün)
arka ve ön fren balatası, en kalitelisi ve güvenilir olan marka model hangisi?
ve kendim değiştirebilir miyim, daha doğrusu hiç anlamayan biri değiştirebilir mi veya otomobilden anlayan biri.

yoksa motoru bilen biri mi olmalı?
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
613
ben ön kaliperde ebc fa hh sinter, arka da ebc fa organic kevlar serisi kullanıyorum. arka kaliper fazla güçlü olduğu için yumuşak yapılı organik kullanmakta yarar var.
el atmışken bence hidrolik sıvısını da yeniletin. dot 4 olacak.
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
öncelikle teşekkürler.
sorun şu ki bu işlerden hiç anlamıyorum. ebc fa hh sinter derken hangisi marka, model veya özellik anlamıyorum maalesef.
bahsettiğiniz ön ve arka fren balataları ile hidroliği nereden alabilirim? (mümkünse site adı veya link olursa çok memnun olurum)

ayrıca değiştirme işlemini kendim yapabilir miyim? yoksa motosiklet ustasına mı götür meliyim, otomobil tamircisi anlar mı bu işlerden?

ben ön kaliperde ebc fa hh sinter, arka da ebc fa organic kevlar serisi kullanıyorum. arka kaliper fazla güçlü olduğu için yumuşak yapılı organik kullanmakta yarar var.
el atmışken bence hidrolik sıvısını da yeniletin. dot 4 olacak.
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Hyosunglarda ön ve arka kaliperler aynı diye biliyorum, bunun sonucu olarak arka kaliper tekeri çabucak kilitleyebilir. Bu sebepten dolayı 'puser'in dediği gibi arkaya yumuşak yani organik balata almanızda yarar var. Kaliperleri tutunduğu yerden alyan yardımıyla söktükten sonra balatayı tutan bir pim olacağını düşünüyorum. Bu pinleri sökerek balataları çıkarır yenilerini takarsınız. Elinize çekiç tornavida yabancı değil ise kendiniz yapabilirsiniz. Bir husus, balataları çıkardıktan sonra fren magnetlerine basmayınz, size zorluk çıkarır.

Bende Comet kullanan arkadaşlara bir soru sormak istiyorum, Piyasada çok fazla GT 250 R var 2012-2013 modelleri gırla gidiyor ama comet yok. Acaba sahipleri çok memnun ondan mı 2. el yok, yoksa satılmıyor mu bu motor. Gece rüyamda 250 R almışım, montumu kaskımı koyacak yer bulamıyorum çıldırıyorum, sonra kendi kendime keşke comet alsaydım, arkaya top case takardım ne güzel diyordum. Uyanır uyanmaz ilk iş siteye girmek oldu.
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
ok,
cehaletimi bağışlayın o nedenle detaylı sormak istedim.

ön fren balatası : marka, model, özellik ve mümkünse link
arka fren balatası : marka, model, özellik ve mümkünse link
fren hidroliği : marka, model, özellik ve mümkünse link

en güvenilir ve kaliteli olanlar hangileridir acaba?
önce siparişi vereyim sökme-takma işine daha sonra bakarız artık.

teşekkürler.

Hyosunglarda ön ve arka kaliperler aynı diye biliyorum, bunun sonucu olarak arka kaliper tekeri çabucak kilitleyebilir. Bu sebepten dolayı 'puser'in dediği gibi arkaya yumuşak yani organik balata almanızda yarar var. Kaliperleri tutunduğu yerden alyan yardımıyla söktükten sonra balatayı tutan bir pim olacağını düşünüyorum. Bu pinleri sökerek balataları çıkarır yenilerini takarsınız. Elinize çekiç tornavida yabancı değil ise kendiniz yapabilirsiniz. Bir husus, balataları çıkardıktan sonra fren magnetlerine basmayınz, size zorluk çıkarır.

Bende Comet kullanan arkadaşlara bir soru sormak istiyorum, Piyasada çok fazla GT 250 R var 2012-2013 modelleri gırla gidiyor ama comet yok. Acaba sahipleri çok memnun ondan mı 2. el yok, yoksa satılmıyor mu bu motor. Gece rüyamda 250 R almışım, montumu kaskımı koyacak yer bulamıyorum çıldırıyorum, sonra kendi kendime keşke comet alsaydım, arkaya top case takardım ne güzel diyordum. Uyanır uyanmaz ilk iş siteye girmek oldu.
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
ok,
cehaletimi bağışlayın o nedenle detaylı sormak istedim.

ön fren balatası : marka, model, özellik ve mümkünse link
arka fren balatası : marka, model, özellik ve mümkünse link
fren hidroliği : marka, model, özellik ve mümkünse link

en güvenilir ve kaliteli olanlar hangileridir acaba?
önce siparişi vereyim sökme-takma işine daha sonra bakarız artık.

teşekkürler.

http://www.ebcfren.com/satis_oto.aspx?k=Motorsiklet

Bu linkte hangi ilde yaşıyorsanız orayı seçin, üstteki arkadaşın verdiği marka ve model balataların satış servisleri çıkıyor.
Ön: FA-HH Sinter
Arka: FA Kevlar Organik
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Hyosunglarda ön ve arka kaliperler aynı diye biliyorum, bunun sonucu olarak arka kaliper tekeri çabucak kilitleyebilir. Bu sebepten dolayı 'puser'in dediği gibi arkaya yumuşak yani organik balata almanızda yarar var. Kaliperleri tutunduğu yerden alyan yardımıyla söktükten sonra balatayı tutan bir pim olacağını düşünüyorum. Bu pinleri sökerek balataları çıkarır yenilerini takarsınız. Elinize çekiç tornavida yabancı değil ise kendiniz yapabilirsiniz. Bir husus, balataları çıkardıktan sonra fren magnetlerine basmayınz, size zorluk çıkarır.

Bende Comet kullanan arkadaşlara bir soru sormak istiyorum, Piyasada çok fazla GT 250 R var 2012-2013 modelleri gırla gidiyor ama comet yok. Acaba sahipleri çok memnun ondan mı 2. el yok, yoksa satılmıyor mu bu motor. Gece rüyamda 250 R almışım, montumu kaskımı koyacak yer bulamıyorum çıldırıyorum, sonra kendi kendime keşke comet alsaydım, arkaya top case takardım ne güzel diyordum. Uyanır uyanmaz ilk iş siteye girmek oldu.

2013 galiba TR ye sadece 6 adet Comet gelmiş 2012 de cok gelmemiştir. Comet müşterisi biraz farklıdır. gtr daki gibi aldim sattim demez ben aldım 30.000 km kullandım mesela ve endru almak icin sattım yoksa kullanmaya devam ederdim. Daha sakin uzun yol seven ve genelde çok satma eyiliminde olan kişiler degildir... gtr daki kadar hareketli bir pazarı yoktur.
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
613
Hyosunglarda ön ve arka kaliperler aynı diye biliyorum, bunun sonucu olarak arka kaliper tekeri çabucak kilitleyebilir. Bu sebepten dolayı 'puser'in dediği gibi arkaya yumuşak yani organik balata almanızda yarar var. Kaliperleri tutunduğu yerden alyan yardımıyla söktükten sonra balatayı tutan bir pim olacağını düşünüyorum. Bu pinleri sökerek balataları çıkarır yenilerini takarsınız. Elinize çekiç tornavida yabancı değil ise kendiniz yapabilirsiniz. Bir husus, balataları çıkardıktan sonra fren magnetlerine basmayınz, size zorluk çıkarır.

Bende Comet kullanan arkadaşlara bir soru sormak istiyorum, Piyasada çok fazla GT 250 R var 2012-2013 modelleri gırla gidiyor ama comet yok. Acaba sahipleri çok memnun ondan mı 2. el yok, yoksa satılmıyor mu bu motor. Gece rüyamda 250 R almışım, montumu kaskımı koyacak yer bulamıyorum çıldırıyorum, sonra kendi kendime keşke comet alsaydım, arkaya top case takardım ne güzel diyordum. Uyanır uyanmaz ilk iş siteye girmek oldu.

GT 250r sürücüleri motoru 4 silindirli 600cc için geçiş aşaması olarak kullanıyor ve genellikle tamam oldum dedikten sonra satıyorlar. gt 250 sürücüsü ise genellikle uzun süre kullanmak için alıyor ve çoğu için motorun performansı yeterli geldiğinden kısa sürede sıkılıp satmıyor. bir de işin distribütör kanadı var. distribütör talebi önceden öngörüp siparişini ona göre kore'ye bildiriyor. zira öyle ha deyince gelmiyor, siparişin bir kaç ay önceden verilmesi gerekli. gt 250'ye olan talep doğru tahmin edilemediğinden sıfırını bulması da kolay olmuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------

http://www.motosikletparcalari.net/fren-balatasi-pmk535?ob=0&marka=EBC

ebc marka balatalar var bu sayfada ancak hangisi bizim motora uygun olur?

merkezyedekparca'yı ararsan sana yardımcı olurlar. ben vaktiyle üç aşağı beş yukarı organik olanı 60 tl, hh sinteri 80 liradan almıştım.

yqavuzhyan'ın dedği gibi
Ön: FA-HH Sinter
Arka: FA Kevlar Organik (scooter serisi olmayacak, onlar ince ve çabuk biter)
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
Teşekkürler;
merkezyedekparca ile görüştüm, ellerinde balata varmış yakın zamanda gidip değiştireceğim.
Ancak ön balatalar için FA-HH Sinter önermediler. Her ikisi de organik olacakmış.
Sinter'leri daha büyük ve ağır motorlarda kullanıyoruz sizin motorda diski bozar o nedenle
organik olmalı dedi. Ama illa da sinter istersen onu da takarım dediler ama tabii usta sizsiniz
o nedenle sizin dediğiniz gibi yaparız dedim.

Bugün opet'ten dot4 fren hidroliği aldım, opet'in kendi ürünü. sanırım hidrolik işimi görür. Ön hidrolik
neredeyse dolu, arka ise lower çizgisinin biraz altına inmiş. Yağı eklemem mi gerekli, yoksa tamamen
değiştirmeli miyim?

selamlar

merkezyedekparca'yı ararsan sana yardımcı olurlar. ben vaktiyle üç aşağı beş yukarı organik olanı 60 tl, hh sinteri 80 liradan almıştım.

yqavuzhyan'ın dedği gibi
Ön: FA-HH Sinter
Arka: FA Kevlar Organik (scooter serisi olmayacak, onlar ince ve çabuk biter)
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
613
Teşekkürler;
merkezyedekparca ile görüştüm, ellerinde balata varmış yakın zamanda gidip değiştireceğim.
Ancak ön balatalar için FA-HH Sinter önermediler. Her ikisi de organik olacakmış.
Sinter'leri daha büyük ve ağır motorlarda kullanıyoruz sizin motorda diski bozar o nedenle
organik olmalı dedi. Ama illa da sinter istersen onu da takarım dediler ama tabii usta sizsiniz
o nedenle sizin dediğiniz gibi yaparız dedim.

Bugün opet'ten dot4 fren hidroliği aldım, opet'in kendi ürünü. sanırım hidrolik işimi görür. Ön hidrolik
neredeyse dolu, arka ise lower çizgisinin biraz altına inmiş. Yağı eklemem mi gerekli, yoksa tamamen
değiştirmeli miyim?

selamlar

durumu şu şekilde açıklayayım. "fa hh sinter metal" içerisinde metal bileşenler bulundurur ve bu nedenle fren performansı en iyi olan balatalardandır. daha iyi kavrar, en önemlisi de daha çabuk soğur. bunun vergisi de disk ömrünün kısalmasıdır. küçük büyük fark etmez, hangi motora takarsanız bu etkiyi yapacaktır. karşılığında da daha iyi frenleme etkisi sunacaktır. gt 250 için durum bahsettikleri büyük hacimli motorlardan çokta farklı değil, ıslak ağırlığı 190 kg civarında. ulaşabildiği hız da ortalama 170 km/saat. yani şartlar ve ihtiyaç bahsettikleri yüksek hacimli motorlardan çokta farklı değil. onların bakış açıları aslında şu şekilde, motor düşük bütçeli ise alışıldığı gibi sarf malzemesi de düşük bütçeli olmalı.

normal bir sürücü için, sürekli hh sinter metal kullanımı ile ön disk en az 80bin km dayanacaktır. ancak acemilik dönemlerinde gereksiz yere frenleme çok yapılır. bu süreci organik balata ile geçmek tercih sebebi olabilir.

yurtdışı parça tedarik sitelerinin bazılarında gt 250 / r fren balata setleri ön için sinter metal, arka organik şeklinde satıldığını veya tavsiye edildiğini de gördüm.

bence bu kombinasyon gereklidir ama olmazsa olmaz bir şey değildir. maksat işin donanım tarafına ait faktörleri optimize etmek.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
çok teşekkürler,
ön fren için fa-hh sinterde ısrarcı olayım o zaman. hatta bu yazıyı da referans gösteririm.
tabi önce kar yağışının geçmesi lazım.
tekrar teşekkürler.

durumu şu şekilde açıklayayım. "fa hh sinter metal" içerisinde metal bileşenler bulundurur ve bu nedenle fren performansı en iyi olan balatalardandır. daha iyi kavrar, en önemlisi de daha çabuk soğur. bunun vergisi de disk ömrünün kısalmasıdır. küçük büyük fark etmez, hangi motora takarsanız bu etkiyi yapacaktır. karşılığında da daha iyi frenleme etkisi sunacaktır. gt 250 için durum bahsettikleri büyük hacimli motorlardan çokta farklı değil, ıslak ağırlığı 190 kg civarında. ulaşabildiği hız da ortalama 170 km/saat. yani şartlar ve ihtiyaç bahsettikleri yüksek hacimli motorlardan çokta farklı değil. onların bakış açıları aslında şu şekilde, motor düşük bütçeli ise alışıldığı gibi sarf malzemesi de düşük bütçeli olmalı.

normal bir sürücü için, sürekli hh sinter metal kullanımı ile ön disk en az 80bin km dayanacaktır. ancak acemilik dönemlerinde gereksiz yere frenleme çok yapılır. bu süreci organik balata ile geçmek tercih sebebi olabilir.

yurtdışı parça tedarik sitelerinin bazılarında gt 250 / r fren balata setleri ön için sinter metal, arka organik şeklinde satıldığını veya tavsiye edildiğini de gördüm.

bence bu kombinasyon gereklidir ama olmazsa olmaz bir şey değildir. maksat işin donanım tarafına ait faktörleri optimize etmek.
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
735
arka hidrolik seviyesi balatanın bitik olmasından dolayı LOW çizgisinin altına inmiştir.balata eridikçe seviyede çizginin altına düşer.eger daha önce yapmadıysan hiç kurcalama.çok basit gibi görünen ama bi okadarda gıcık bir iştir.hava yaptırırsan çok ugraşırsın.yagın janta dökülmesinede izin verme boyayı kaldırıyor.

ben 250r da goldfren in seramik karbon fren balatalarını kullanıyorum. yagışlı havalarda mükemmeller.digerlerine göre baya pahallıdır ama pişman olmazsınız.motorum 82 binde disklerde de aşırı bir yıpranma yok henüz.
 
Katılım
11 Ara 2011
Mesajlar
9
Arkadaşlar merhaba,
2012 model cometim bugun çalışmamaya başladı. Motorun çalışmasında sıkıntı yok tek marşla çalışıyor fakat birinci vitese attığımda aniden motor kendini kapatıyor. Ayaklık da kapalı. Sizce nedendir? Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:58 ----------

Sorunun ayak müşüründen olabileceğini tahmin ediyorum. Müşürü nasıl iptal edicem bilen var mı? hangi kabloları kesip birbirine bağlıycam? Teşekkürler şimdiden.
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
735
devriyaj müşürün arızalı sanırım.manetin içine giden kabloyu biraz kurcala olmadı yenisini alman lazım 10-15 tl gibi bişeydi.kanuni lerinki uyuyor.
 
Katılım
11 Ara 2011
Mesajlar
9
Teşekkürler zonta .Motor zaten debriyaja basarak çalışıyor. Motorun çalışmasında da bi sıkıntı yok sadece vitese attığımda motor kendini kapatıyor.
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
613
Ayaklık müşürünün kabloasunu takip ederek takıldığı soketi bul. motor buloğu soltaraf korna hizzasında bir yerde olmalı. önce denemek için soketin yukarıda kalan parçasını, araya iletken sıkıştırarak (uygun şeklide burulmuş aliminyum folyo olabilir) kısa devre yap. eğer sorun düzeldiyse alttaki ayaklık müşürüne giden kısmın kablosunu uygun uzunlukta keserek kısa devre oluşturabilirsin. üst kısım elektirik tesisatının parçası olduğu için bence orjinalliği bozmamak adına kesilip kısa devre yapılmamalı.
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
735
Teşekkürler zonta .Motor zaten debriyaja basarak çalışıyor. Motorun çalışmasında da bi sıkıntı yok sadece vitese attığımda motor kendini kapatıyor.

bende onu kastetmiştim zaten.motoru çalıştırırken, motor boşta,ayaklık kapalıyken devriyaj basmana gerek yok.normal çalışıpda vitese atınca stop ediyorsa devriyaj müşürün arızalıdır.benim de başıma geldi ordan biliyorum.::saad::::saad::
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
bugün arka fren balatasını değiştirmeye gittim. ustayla konuşurken "abi kim al dedi bunu sana?" dedi. İşi bittikten sonra bin bi'kaç tur at bakalım bir sorun var mı dedim (ki zaten alırken ve sonrasında gösterdiğim 4 ustadan okey almıştım. üstüne bir de ilk motor oldugundan ciddi elden geçirdim ve gayet temiz ve bakımlı bir motor) bindi baktı, bişey yok abi, gayet sorunsuz çalışıyor makine dedi. bi ara uğrarsın yağına, filtresine vs. genel kontrollerine bakarız ama bir sorun görünmüyor, normal bakımlarını yapsak yeter cevabını almanın rahatlığı ile ayrıldım.

Sözün özü Hyosung'lara karşı bu önyargının nedeni nedir anlamadım gitti? Temiz, sorunsuz makinelere bile ön yargı var. Genelde önermiyorlar ama kullanınca, bakınca iyidir diyorlar. nedir yani illa japon motoru mu almak zorundayız.
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
bugün arka fren balatasını değiştirmeye gittim. ustayla konuşurken "abi kim al dedi bunu sana?" dedi. İşi bittikten sonra bin bi'kaç tur at bakalım bir sorun var mı dedim (ki zaten alırken ve sonrasında gösterdiğim 4 ustadan okey almıştım. üstüne bir de ilk motor oldugundan ciddi elden geçirdim ve gayet temiz ve bakımlı bir motor) bindi baktı, bişey yok abi, gayet sorunsuz çalışıyor makine dedi. bi ara uğrarsın yağına, filtresine vs. genel kontrollerine bakarız ama bir sorun görünmüyor, normal bakımlarını yapsak yeter cevabını almanın rahatlığı ile ayrıldım.

Sözün özü Hyosung'lara karşı bu önyargının nedeni nedir anlamadım gitti? Temiz, sorunsuz makinelere bile ön yargı var. Genelde önermiyorlar ama kullanınca, bakınca iyidir diyorlar. nedir yani illa japon motoru mu almak zorundayız.

genelde o usta dediklerimiz v twin den pek anlamaz ve en ufacık zamanla ayarında motorun ellerinde kalacağını bilirler bu yüzdende önermezler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst