Honda Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
canıma göz koymayın motorumda satmayacaklarım orjinal egsozlar orjinal çantalar orjinal cam :D
 
Katılım
7 Nis 2014
Mesajlar
140
canıma göz koymayın motorumda satmayacaklarım orjinal egsozlar orjinal çantalar orjinal cam :D

Ehehe :D
Bende yana yakıla çanta bakıyorum. Sanırım bu sezon topcase ile geçecek sanırsam (onu da daha alamadım gerçi) :) Çok pek fakirledim. Orjinal egsozun içini boşaltmak çok tatlı oluyo-muş onu tekrar edeyim. Hafif bir tokluk veriyor sadece, rahatsız etmiyor.

Aldıktan sonra ilk defa bir anlayan arkadaşım (vfrli) test amaçlı kullandı. Çok güzel geliyordu sesi :) (Tavsiye tadında). Hatta utanmayayım bir rolenti videosu koyayım :)

14-17 Mayıs Çanakkale için düşünceniz nelerdir? 100. yıl diye kapatacaklarmış felanlar var? Ben çok fena gitme fikrine kapılmış durumdayım?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

 
Son düzenleme:
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
202
acık vınn vıınnn'da yapaydın yav neyse günler sonra bu ses bile iyi geldi :) sıralı sisteme oranla bizim motorun sesini çok beğeniyorum. çoğu arkadaşım sesi az dese de ben memnunum.

çanakkale'ye gelmeyi bende istiyorum bakalım zaman ve o anki iş durumu ne göstericek
 
Katılım
7 Nis 2014
Mesajlar
140
acık vınn vıınnn'da yapaydın yav neyse günler sonra bu ses bile iyi geldi :) sıralı sisteme oranla bizim motorun sesini çok beğeniyorum. çoğu arkadaşım sesi az dese de ben memnunum.

çanakkale'ye gelmeyi bende istiyorum bakalım zaman ve o anki iş durumu ne göstericek

Abi lafımı olur sen için vınlısınıda çekerim :) sabahtı galiba rahatsız etmek istemedim insanları.
Rolentide gaz vermeden çıkıyorum garajdan desem yeridir :) Ama aküm bitmesin diye (bahane) vudu vudu vudu ederken 5 dakika sigara tüttürüyorum başında okadarcıkda rahatsız olsunlar canım :)
 
Katılım
26 May 2014
Mesajlar
63
Ehehe :D
Bende yana yakıla çanta bakıyorum. Sanırım bu sezon topcase ile geçecek sanırsam (onu da daha alamadım gerçi) :) Çok pek fakirledim. Orjinal egsozun içini boşaltmak çok tatlı oluyo-muş onu tekrar edeyim. Hafif bir tokluk veriyor sadece, rahatsız etmiyor.

Aldıktan sonra ilk defa bir anlayan arkadaşım (vfrli) test amaçlı kullandı. Çok güzel geliyordu sesi :) (Tavsiye tadında). Hatta utanmayayım bir rolenti videosu koyayım :)

14-17 Mayıs Çanakkale için düşünceniz nelerdir? 100. yıl diye kapatacaklarmış felanlar var? Ben çok fena gitme fikrine kapılmış durumdayım?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=ngJCFJ3CUqE

Sesi güzel geliyor. Egzozun içini boşaltmak güzel de boş egzoz bulmak daha iyi :))

Tok güzel bir sesi oluyor. Ama gaz tepkisi azalır. Normalde azcık dokununca hızlanırken, içi boş egzozla sadece ses yükseliyor.

Az yanmış benzin geri tepmediği için çiğ atılır ve yakıtı da etkiler tabiki bu, daha çok yakar.

Ama ses v4 motor olduğu için çook daha tatmin edici olur. Altında Ford Mustang varmış gibi :D

Hele gaz açınca pporrrrr... :D :D Tadına doyum olmuyor :)

Gülegüle kullan ;)
 
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
ses fena gelmiyor ;)
ses ok ama motorun sağlığı için orjinal egsozu boşaltmak iyi bir fikir değil bence ( bence )
boş olursa üst devirlerde motor rahatlar daha yüksek hızlara çıkar
ama alt devirlerde boğulur sıkıştırma kalmıyor çünkü
boşalttıktan sonra ayar yaptırman gerek
umarım yaptırmışsındır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------

bu arada plaka lamban ve sol farın yanmıyormu.*?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:52 ----------

Az yanmış benzin geri tepmediği için çiğ atılır ve yakıtı da etkiler tabiki bu, daha çok yakar.


bu kısmına katılmıyorum çünkü yanmamış yakıtı yakmak katalitik konvertör bir değişle katalizör ün görevidir. katalizör egsozdan önce motorun alt tarafındaki orta sehpanın orada olan kutudur.

ben ses istiyorum "yakıt ve alt devirlerdeki çekiş" benim için önemli değil diyorsanız,
yapmanız gerekenler
katalizörü aradan çıkartıp iptal etmek
egsoz tüpleri yerinede ikitane düz boru eklemek
egozununzdan ateş bile çıkacaktır
tavsiye ediyormuyum etmiyorum ama yinede yazayım dedim ;)
 
Katılım
7 Nis 2014
Mesajlar
140
Motor geçmişim cbr 125, cbr 250, iki depodurda vfr800 :) Hiç bir şeyden anlamıyorum. Marlox üstad sabah işte gitmeden önce baktım lamba ciddden 1 dakika sonra yanıyor neden olaki? Kontağı kapadım açtım arkasındaki kabloları fişlerini yokladım kontağı kapatıp açınca normal yandı. Acaba ısınması felanmı gerekiyor. Bu arada plaka lambam mı varmış :) Ispartada çok iyi bir arkadaş usta varmış diğer vfr ci arkadaşım ona gidelim komple buji, yağ, filtreler bakım yaptıralım dedi ama daha fırsat olmadı. Ona götürüp bir hoşgeldin bakımı yaptıracağım azcık havalar izin verirse.

Binek araçlar konusunda fena değilimdir ama motorlardan hiç anlamam. Açığı kapatmak için işten fırsat buldukca (yazılımcı olunca gece gündüz çalışıyorum) fena halde okuyorum, izliyorum... Egsoz konusunda dediklerinize aynen katılıyorum ama hayatımda ki ilk büyük cc motorum olunca az mı çekiyor, çok mu çekiyor, yüksek devirlerde ne yapıyor hiç bilmiyorum açıkcası. Ama mühendisler hepsini hesap etmişlerde o egsozu koymuşlardır eminim. Ama fena fena güzel sesi var. Tüneller şölen gibi oluyor. Çığlık atmıyor mütiş tok bir ses oluyor. Motorum hakkındaki tek fikrim diğer vfr li arkadaşım limitlerinde testi. Gayet sıhatli yürürü, motoru, fireni dedi. Sende benimkini kullan bi gör fark var mı dedi ama başkasının motoruna binecek kadar kendimi sürücü olarak görmüyorum dahaca...

Her kontak açışımda Allahım şımartma beni diyerek biniyorum. 100 küsür hp ile şımarmaya gelinmez. Sakin sakin efendi efendi dolaşıyorum. Bu yaz şiddetli bir şekilde gezmeyi planlıyorum umarım bir yerlerde denk gelir yada getirmeye çalışır yüz yüze tanışır sesini dinleriz. Orjinal susturuculu egsozu da var motoru iyice tanıdıktan sonra onu takıp farkını test eder yazarım :)
 
Katılım
26 May 2014
Mesajlar
63
bu kısmına katılmıyorum çünkü yanmamış yakıtı yakmak katalitik konvertör bir değişle katalizör ün görevidir. katalizör egsozdan önce motorun alt tarafındaki orta sehpanın orada olan kutudur.

ben ses istiyorum "yakıt ve alt devirlerdeki çekiş" benim için önemli değil diyorsanız,
yapmanız gerekenler
katalizörü aradan çıkartıp iptal etmek
egsoz tüpleri yerinede ikitane düz boru eklemek
egozununzdan ateş bile çıkacaktır
tavsiye ediyormuyum etmiyorum ama yinede yazayım dedim ;)

Marlox,

Belki de haklısındır. Eski arabamda katalitik konvektörü çıkartmıştım. Çekişi filan artmıştı.
Alt devirlerde kullanmadım o arabayı. Zaten 1.4 bir arabaydı. (Bildiğin kutu işte) :))

Ama peki neden bu söylediklerin egzozu boşalınca da gerçekleşiyor?
Düşük devirlerde gaz tepkisi azalıyor, Üst devirlerde ise daha rahat.
Alt devirlerde boğulur çünkü sıkıştırma kalmıyor demişsin, tam olarak hangi sıkıştırmadan bahsediyoruz?

Bilmediğimden soruyoum, hissiyatım ve elde ettiğim sonuç bazında yazdım öncekini.
 
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
Motor geçmişim cbr 125, cbr 250, iki depodurda vfr800 :) Hiç bir şeyden anlamıyorum. Marlox üstad sabah işte gitmeden önce baktım lamba ciddden 1 dakika sonra yanıyor neden olaki? Kontağı kapadım açtım arkasındaki kabloları fişlerini yokladım kontağı kapatıp açınca normal yandı. Acaba ısınması felanmı gerekiyor. Bu arada plaka lambam mı varmış :) Ispartada çok iyi bir arkadaş usta varmış diğer vfr ci arkadaşım ona gidelim komple buji, yağ, filtreler bakım yaptıralım dedi ama daha fırsat olmadı. Ona götürüp bir hoşgeldin bakımı yaptıracağım azcık havalar izin verirse.

Binek araçlar konusunda fena değilimdir ama motorlardan hiç anlamam. Açığı kapatmak için işten fırsat buldukca (yazılımcı olunca gece gündüz çalışıyorum) fena halde okuyorum, izliyorum... Egsoz konusunda dediklerinize aynen katılıyorum ama hayatımda ki ilk büyük cc motorum olunca az mı çekiyor, çok mu çekiyor, yüksek devirlerde ne yapıyor hiç bilmiyorum açıkcası. Ama mühendisler hepsini hesap etmişlerde o egsozu koymuşlardır eminim. Ama fena fena güzel sesi var. Tüneller şölen gibi oluyor. Çığlık atmıyor mütiş tok bir ses oluyor. Motorum hakkındaki tek fikrim diğer vfr li arkadaşım limitlerinde testi. Gayet sıhatli yürürü, motoru, fireni dedi. Sende benimkini kullan bi gör fark var mı dedi ama başkasının motoruna binecek kadar kendimi sürücü olarak görmüyorum dahaca...

Her kontak açışımda Allahım şımartma beni diyerek biniyorum. 100 küsür hp ile şımarmaya gelinmez. Sakin sakin efendi efendi dolaşıyorum. Bu yaz şiddetli bir şekilde gezmeyi planlıyorum umarım bir yerlerde denk gelir yada getirmeye çalışır yüz yüze tanışır sesini dinleriz. Orjinal susturuculu egsozu da var motoru iyice tanıdıktan sonra onu takıp farkını test eder yazarım :)


vfr damarlarında dolaşmaya başlamış :D bunu duymak güzael ama yazında duymayı daha çok sevdiğim bir cümle var "Her kontak açışımda Allahım şımartma beni diyerek biniyorum" bende aynaya bakarımmesela binmeden eğer gülmeyi beceremiyorsam binmem :D

plaka lamban var tabiki plakanın hemen üstündeki çıkıntı

sol farın geçte olsa çalışıyor olması güzel farların xenon far olduğundan far balastın geç ısınıyor değiştirmeni öneririm zamanla hiç yanmayacak.

vfr yada başka bir araç ne olursa olsun ben aldığımda satan adam her ne kadar bakımları yeni desede gider ağır bakım yaptırırım ve bunu bilen bir ustaya anlayan adama yaptırırım kenar mahallelerde bisiklet tamir edip motorculuğa soyunan adam çok bu makineler cvan taşıyor mümkünse servise götür derim. umarım demek istediğimi anlamışsındır

az çok çekmesi değil sıkıntı çekmemesi :D motor alt devirlerde boğulmaya yakın çalışıyorsa yani mesela bir yokuşu yavaş çıkmaya çalışırken stop edecekmiş gibi oluyorsa gaz yemiyorsa bilki ayarlarında bir boşluk vardır.

bu söyleyeceklerim bütün forum için olurda sürüş yapacaksanız ve yolunuz İzmir üzerinden geçecek olursa bir telefon açmanız yeterli 05055252783 no lu numaradan ulaşabilirsiniz sizler ile izmir caddelerinde keyifli bir tur atmak her daim isterim....

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

Marlox,

Belki de haklısındır. Eski arabamda katalitik konvektörü çıkartmıştım. Çekişi filan artmıştı.
Alt devirlerde kullanmadım o arabayı. Zaten 1.4 bir arabaydı. (Bildiğin kutu işte) :))

Ama peki neden bu söylediklerin egzozu boşalınca da gerçekleşiyor?
Düşük devirlerde gaz tepkisi azalıyor, Üst devirlerde ise daha rahat.
Alt devirlerde boğulur çünkü sıkıştırma kalmıyor demişsin, tam olarak hangi sıkıştırmadan bahsediyoruz?

Bilmediğimden soruyoum, hissiyatım ve elde ettiğim sonuç bazında yazdım öncekini.

motorların çalışma prensibindeki gaz salınımı, sıkışması, geri kazanımı ile alakalı dostum bu
mesela egsozu açık ve katalizörü olmayan araç ( motor yada araba ) üsrt devirlerde açılır yani top speed artar
egsozu sıkı katalizörüde düzgün açlışan araç alt devirlerde açılır yani acceleration artar


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------


katalizörü iptal edilmiş vfr
 
Katılım
26 Mar 2007
Mesajlar
1,134
Ne güzel oldu forum, hep istediğim gibi yardımlaşma ve gerekli, aydınlatıcı bilgiler paylaşılıp duruyor. Yeni gelen arkadaşlar forumda çok aktifler umarım bu heyecanlarınız tükenmez... VFR'lerinizin ve vücut sağlığınızın kıymetini bilin lütfen, kazasız belasız keyifli sürüşler...
 
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
forum amacına ulaşıyor :D

daha daha ne yapabiliriz varmı fikri olan?

mesela şu anda dinlediğinizi paylaşın desem

 
Katılım
26 Mar 2007
Mesajlar
1,134
Bence VFR ile ilgili konular paylaşılmalı burada, diğer konular başka yerlerde (whatsapp, facebook gibi) paylaşılırsa burası da amacına uygun şekilde yeni gelenlerin bilgilere kolayca ulaşabileceği bir başlık olur...
 
Katılım
7 Nis 2014
Mesajlar
140
VFR aşkı başladıktan sonra aslına bakılırsa ben bu 215 sayfayı neredeyse iki kere felan okudum :)
Motor kadar sürücülerini de, muhabettlerini de sevdim :) Arada sırada sohbetler edilmesinin bir sakıncası yok bence.
Soru geldiğinde herkes elinden geldiğince yardımcı olur sanırım.

Belki sizlerin aynı keyfi/zevki yaşayan insanlara sohbet ortamlarınız çoktur ama bizlerin sadece formu var :(

Aynı zamanda modelciyimdir, canımız çıkar bir modelci daha olsada sohbet etsek diye :) Motorcular gibi birbirimizi hiç görmesekte telefonda saatlerce konuştuğumuz felan olur.

Bir konu dağıtmada benden olsun. Uzun aradan sonra çok kötü uçmuştum :)

 
Katılım
19 Ara 2012
Mesajlar
173
ergin hocam hepimiz burada vfr aşkından yanıp tutuşuyoruz hani kessen vfr akacak ama birazda dağıtalımki sohbetimiz muhabbetimiz artsın birbirimizi daha iyi tanıyalım nasıl olsa VFR denince konuyu toplamak kolay :D dersi kaynatmadan lise okuduğunu düşünsene :D
 
Katılım
12 Kas 2008
Mesajlar
609
Selam herkese
keyfim kaçık arkadaşlar. bir kaç gün önce motor çalışsın yağlansın akü şarj olsun derken başıma bir sürü iş geldi.
Çalıştı yaklaşık olarak 30 metre gittim durdum ayaklarımı yere koydum cebimden bir şey çıkarıp bakayım derken nasıl oldu anlamadım ama motor bacaklarımın arasından kayıp gitti yan yattı. Kaç senedir övünürdüm hiç yatırmadım şöyle böyle derken yan yattı gitti.
:)
Neyse aynanın teki kırıdı hem de dibinden hiç yoktan masraf çıktı. Hadi onu da geçtim motor da bir daha çalışmadı. Baktım akü tırt. Akü de komple bitti. Bir iki denedim ama ondan sonra trrrrr diye ses çıkarmaya başladı. Arabamda da olmuştu. Çok şanssız bir gün. 1 ay içinde 2 akü aldım. Kısmet ya. Neyse olan oldu akü gelecek takacağım inşallah. Sonra da komple bir bakıma sokup demiir atı canlandıracağım nasipse. Havalarda biraz ısınırsa artık biraz gazlarız.
Amamn tekeriniz düz bassın arkadaşla. Kazasız belasız yan yatırmasız sürüşler dilerim herkese. İyi forumlar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst