Honda Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
1,548
merhabalar,GV650 motorumu 2001 model VT750c Shadow ile takas düşünüyorum.Sizce bu model nasıldır.Açıkcası zincir aktarma olması biraz hayal kırıklığı yarattı.Bu shadowun diğer modelleri ile VT750 c arasında ne gibi farklar vardır.Şimdiden teşekkürler...Saygılar...
 
Katılım
12 Kas 2008
Mesajlar
14
arkadaşlar eksoz konusunda yardıma ihtiyacım var bu adı geçen cobra eksoz sadece düz borudanmı ibaret yoksa içinde susturucu vazifesi gören bi ekipman varmı..eğer düz boruysa ben kendi eksozumu kendim yapıcam atölyemde boru kıvırma makinası falan her türlü ekipman mevcut
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
arkadaşlar eksoz konusunda yardıma ihtiyacım var bu adı geçen cobra eksoz sadece düz borudanmı ibaret yoksa içinde susturucu vazifesi gören bi ekipman varmı..eğer düz boruysa ben kendi eksozumu kendim yapıcam atölyemde boru kıvırma makinası falan her türlü ekipman mevcut

cobra egsoz düz borudan ibaret yapılmış değil. içerisinde susturucu yok,ama tüfek namlusunun içi gibi yiv-sete benzer 1 cm kalınlığında çelik sarmal döngü var. sesin farklılığıda burada oluyor..ayrıca dışının bazı kesimlerinde ısı kalkanı var. arkadaki sabitleyici bağlantı bile özel bir şey.

shadowa basit mantıkta yapılmış egsoz olmaz.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
@Kaldera hiç Bostancı otosanayinin içinden geçiyor musun?

hayır motorla bostancı sanayinin içinde hiç bulunmadım.ama yedek parça tedariği ile çalıştığımız dönemlerde orada mercedes bmw w.a.g grubu olarak müşteri olan çok firmalar var..
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
motorla sahil yolu taraflarında oluyorum.bir çok mekanlar var o bölgede oturup soluklanmak için ..motor gruplarındada bulunmayı tercih etmiyor yalnız dolaşıyorum ben. kaçmak istersen bu taraflara haberleşelim..
 
Katılım
12 Kas 2008
Mesajlar
14
cobra egsoz düz borudan ibaret yapılmış değil. içerisinde susturucu yok,ama tüfek namlusunun içi gibi yiv-sete benzer 1 cm kalınlığında çelik sarmal döngü var. sesin farklılığıda burada oluyor..ayrıca dışının bazı kesimlerinde ısı kalkanı var. arkadaki sabitleyici bağlantı bile özel bir şey.

shadowa basit mantıkta yapılmış egsoz olmaz.

bilgiler için çok teşekkür ederim.ısı kalkanlarını yapmak beni düşündürmüyor çelik imalatçısı olduğumuz için gazaltı tozaltı hertürlü kaynak makinam ve ekipmanım mevcut, benim için asıl problem sizinde bahsettiğiniz o içerideki yiv-set benzeri sarmalın şekli ve içeri nasıl sabitlendiği.Ben bu hafta birkaç deneme yapıp buradan sizleri bilgilendireceğim bu konu ile ilgili inşallah beceririmde sizlerede yapım aşamasını fotolarla anlatırım
 
Katılım
20 Ara 2005
Mesajlar
1,860
merhabalar,GV650 motorumu 2001 model VT750c Shadow ile takas düşünüyorum.Sizce bu model nasıldır.Açıkcası zincir aktarma olması biraz hayal kırıklığı yarattı.Bu shadowun diğer modelleri ile VT750 c arasında ne gibi farklar vardır.Şimdiden teşekkürler...Saygılar...

Sorunuza cevap alabilmeniz için aşağıdaki iki linke bakabilir ve kıyaslama yapabilirsiniz arkadaşım. Selamlar.

Bu 2001 model shadow vt750 c2 (zincirli)

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_vt_750_c2_shadow_2001.php

Bu da 2006 model shadow vt 750 c (şaftlı model)

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_vt_750_c4_shadow_2006.php
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
merhabalar,GV650 motorumu 2001 model VT750c Shadow ile takas düşünüyorum.Sizce bu model nasıldır.Açıkcası zincir aktarma olması biraz hayal kırıklığı yarattı.Bu shadowun diğer modelleri ile VT750 c arasında ne gibi farklar vardır.Şimdiden teşekkürler...Saygılar...

bence takası hiç düşünme, gv650 yi kabul ediyorlarsa direk ver. büyük ihtimal kullanıcı olmayıp, alım satım yapan firmadır.

zincir aktarma olmasının arada bakımlarının olmasının dışında bir zorluğu yok.

şaft bakımsızdır ,çok daha uzun ömrü vardır ama bir darbe alırsa diferansiyel dahil büyük maliyete sebep olur..ve şaftlı sistemde aktarmada güç kaybı yaşanır.

buna karşılık zincirlide aktarma daha verimlidir aktarmada kayıplar yaşanmaz yada çok düşüktür. arada bir yağlamak gerektiği için çamurluk içi hiç bir zaman temiz olmaz..

kısaca bu iki aktarma tipinin birbine karşılık üstünlüğü pek olmaz.çok da önemli değil zaten. önemli olan iyi bir classic olmasıdır..

gv650 kayış aktarmalı ,bir bakıma iyi bir şey. ama belli kmlerde değişmesi gerekeceği için maliyeti çok yüksek olması gerek tahminim 300 ile 500 tl arası olması lazım. gv 650 nin bence en büyük sıkıntısı dohc motor olması ve sahibine yaşatan sorunların altında bunun yatmasıdır. bu konudaki teknik açıklamalarım aşağıdaki gibidir.

bakın kaç kişi yazmış beyin değişti motorda diye..
bu motorda neden bu parça bu kadar sorunlu biliyormusunuz..?

bbu motor dohc motordur.. silindir başına 4 süpap ve çift egzantirktir.
bu şu demektir.. yada motorda şunlar amaçlanmıştır.

bu motor düşük devirlerde,
silindirin emişinin iyi ve yakıt tüketiminin düşük olmasını sağlamak için kısa supap iticisi ile ve daha kısa açılma süresiyle hareket ederler.
kısa supap iticisi bize ne sağlar..
süpapların açılma süresi kısa olursa düşük ve orta devirlerde yüksek tork ve yakıt tasarrufu sağlanmak istenir tüm amaç bu..ama maaalesef bu motorda bu devir 6000 devirlerden sonra,bu iyi bir şeymi.. değil tabiiki ..? bakınız en verimli olduğu torku hangi devirlerde bunun..

gelelim yüksek devirlere..

bu motorun hızı arttıkça, motorun elektronik kontrolü yani beyin dediğimiz parça egzantirik pimlerine basınçlı yağ gönderen bir parçayı çalıştırır yine 6000 devirlerde oluyor bu olay..
basınçlı yağ bu pimlere, düşük devirde çalışması için tasarlanan diğer parçaları kilitleyecek şekilde bir zorlamaya yada pozisyona girebilir.
egzantirk mili bu kilitlenme ile birlikte, düşük devirde çalışan parçalar ile yüksek devirde çalışan parçalar aynı oranda çalışmaya zorlanırlar.
işte tüm bu ahenksizliğe neden olacak düzenek bi şekilde kullanıcısına sorunlar yaşatmaya başlar..kullanıcıların dedikleri gibi..ilk önce beyin tabir edilen parça zarar görür, ileriki dönemlerde ise mütaakip diğer parçalar..

burada maksat dohc motoru kötülemek değil..bu sistemi yeterli seviyede uygulayamama diyelim..

marka olmayı kolaymı sanıyorsunuz..heryıl arge ye harcanan milyonlarca dolar boşunamı ..
marka olmakda bu değilmi. kullanıcısına güvenlik ve sorunsuzluk sunabilmek..
merak edenler baksın bakalım hangi marka cruiserlerde dohc motor kullanılmış..
tamamına yakını sohc motordur..grubunun dışındakilerle mukayese bile edilemez..

birde yukarıda anılan ohv tip motor vardır.
bu ohv tip motolarda süpap iticileri tasarımı ve işlevselliği daha farklıdır.bu iticilerde bazı kayıplar yaşanır.
gerçi motor imalatçıları bu kayıpları tolerans olarak niteleselerde bu tip motorları yüksek devirlere ulaşmaması için elinden gelenleri yapmışlardır.
eğer zorlanırsa bu motorlar pistonların süpaplara çarpıp ağır hasarlara neden olması olağan vakalardandır..

birçok kişide sanırım duymuştur bu tip hasarlı durumları..
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2005 shadovum için ... sitede baya aradım ama tam anlamıyla net bi bilgi bulamadım..konu şu devir saatim olmadıgı için vites degiştirme aralıgı nedir yani 1. vites şu km ye kadar 2.de şu km 3. 4.de şu km gibi dir...tabi bide cobra egsoz taktım bilmem etkisi oluyomu ama yinede söylemek istedim bi etkisi olur diye ...şimdiden yardımlarınız için teşekkürle
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
70
muhterem kaldera

motorunuz cok guzel. allah nazardan , beladan , kazadan saklasın.

uzun suredır merak ettıgım konu , cruıser'ların jantlarının tellı olması bır avantaj mıdır ? yoksa dezavantaj mıdır ?

ayrıca honda'ların lastıklerı , tellı janta ragmen , tubeless mıdır ?

yamaha 950 ıle honda 750 arasında son kararı vermek uzereyım ve bu konu hakkında yardımınızı rıca ederım.

saygılarımla
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
motorunuz cok guzel. allah nazardan , beladan , kazadan saklasın.

uzun suredır merak ettıgım konu , cruıser'ların jantlarının tellı olması bır avantaj mıdır ? yoksa dezavantaj mıdır ?

ayrıca honda'ların lastıklerı , tellı janta ragmen , tubeless mıdır ?

yamaha 950 ıle honda 750 arasında son kararı vermek uzereyım ve bu konu hakkında yardımınızı rıca ederım.

saygılarımla

yamaha 950 dediğiniz sanırım xvs 950.silindir hacminin 940 küsür olmasından ötürü maksimum torku 3000 devirde 76.8 Nm shadowda ise aynı değerlerde 64 Nm. arada çok ciddi farklar yok.
bence kayış aktarmalı oluşu iyi.ama değişim maliyetlerini göz önüne alırsanız pek hoş değil. motorunuz varmış gibi sorun servise 500 ile 1000 tl arasıdır.

hava soğutma oluşu ise yamahanın klasik sistemi olup sürekli değişken hava akımına maruz kalacak demek. su soğutmada ise ısı sürekli sabit tutulacak olup çok daha sağlıklıdır.
yine bence en önemli farkı ki bir classic'in olmazsa olmazı twin motor bunda yok.sadece V motor.TWİN değil.
shadowdan daha ağır olması
ise ayaktan dik konuma getirebilmek bile bazı durumlarda sıkıntı yaratabilir.

yine benim açıman satış fiyatı,teknik verileri ve kullanım maliyetlerini ,vergi dilimlerini hesaplarsak shadow xvs 950 den %20 daha üstündür.

tel jant konusu ise yine bence bir avantaj ,dezavantaj değil iyi bir classic de olması gerekendir. çünki tel jant daha sağlamdır ,daha güvenlidir. ağır classiclerin jantınında esnemesi gerekir.oysa diğer alaşım jantlar esnemez ve bir darbede kırılıp parçalanma riski vardır.
tel jantın akordu bozulabilir,balansı bozulabilir telafisi mümkündür.
tel jant olupta tubeless lastik BMW grubunda vardır. BMW tel janttır ama tel leri bizimki gibi orta merkeze değilde jantın yanlarına bağlanmıştır.

bu bakımdan honda shadow tubeless olmayıp şamriyellidir. ama hangi jant olursa olsun lastiklere hava değilde nitrojen basılmalıdır.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
kaldera;
hocam motorunuz maşallah çok hoş, kaç model acaba ? shadowları fazla tanımıyorum ama 2006 sonrası hafif bi makyaj var galiba ??? . selamlar.
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
70
sayın kaldera

vakıt ayırıp da cok ayrıntılı verdıgınız cevabınız ıcın tesekkur ederım. son derece faydalı oldu ve bır kez daha shadow yonune dogru secenek ıbrem.

tekrar tesekkur ederım .

saygılarımla
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
kaldera;
hocam motorunuz maşallah çok hoş, kaç model acaba ? shadowları fazla tanımıyorum ama 2006 sonrası hafif bi makyaj var galiba ??? . selamlar.

shadowların modelinin anlaşılmasının kestirme yolu depodaki shadow yazısında. 2004-2005 modelinde bu yazı sticker olarak yapıştırmadır.
2006 dan sonrasında ise krom metaldir.


Aynen katılıyorum, xvs950 hiç ısınamadığım bir motor, xvs adı var ama xvs serisi hiç alakası yok... Ayrıca fiyatı çok yüksek, birde retro tarzdan iyice uzaklaşmışlar, artı gereksiz çok yüksek bir fiyatla çıktı... bu arada Kaldera hocam çantalar Hepco mu?

evet sisybar ile çantalarım hepco becker.
bu arada konusu geçen kayış aktarmalar için bir not düşeyim..
bugün bir başlık gördüm. gv 650 nin kayışı kopmuş.900 tl lik fiyatı hakkında yorumları BURADAN görebilirsiniz..daha öncede belirttiğim gibi bu kayışların değişim maliyetleri oldukça pahalıdır. buna benzer kayışlar hatta çok daha uzunları görseniz şaşırırsınız ,mann otobüslerin klima kayışı olarak kullanılır. ama bundan ucuzdur inanın. bu kayışların motorda fiyatlarının yüksek olmasının nedeni tamamen art niyettir.

çünki bu kayışların yada hangi parça olursa olsun,üretici firmaların ülke distribütörlerine satış fiyatları aynıdır.yada arada adetlerden kaynaklanan ufak iskonto farkları vardır. yani satış fiyatları dolar yada euro cinsindendir. işte diğer ülkelerle bizim ülkemizde oluşan bu fiyat farkları aradaki suistimaldir.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
Hepco Becker'leri Yurtdışından mı geltirdin? Alman sitelerinde hep imrenerek bakıyordum, Türkye de ilk sende görüyorum :)
:):)
1974 yılında bestelenmiş olan bu çook eski (yaşıtlarım hatırlar belki)OSCAR HARRİS şarkısını HARİKULADEM olarak az önce editledim.dinlememiş olanlara tavsiye ederim.. BURADAN
 
Katılım
20 May 2009
Mesajlar
22
slm sormak istediğim birşey var... honda shadow spirit in arka lastiğini 200 lük veya 240 lık yapmak için gerekli işlemler nelerdir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst