Honda Honda Ses Dylan 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 May 2006
Mesajlar
337
nedir nedir?
çayda kahvaltıda yenir mi?
Söyle kardeşim çatlatma adamı :)
 
Katılım
26 Haz 2006
Mesajlar
30
dylancı kardeşlerim askere gideceğim için motorumu satıyorum.artık dylanıma elveda satmak isteyenler bölümünde motorumu görebilirsiniz.
 
Katılım
9 Mar 2006
Mesajlar
155
aslında modıfıye ısıne gırecem ama suzukı drz 400 super moto kanıma cok gırdı bılemıyorum ne yapacagımı...
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
337
Murat,

çoktandır sessizsin, hayırdır ?
iyisindir umarım. senin tecrübene de ihtiyacımız var :)
 
Katılım
26 Haz 2006
Mesajlar
30
vallaha dylan diyorum başka bişi demiyorum allahıma bin şükür bu yıl şubatta aldım şimdiye kadar hiç bi türlü sorun yaşamadım.
 
Katılım
17 Nis 2006
Mesajlar
144
Arkadaşlar,
bayaa bi süredir ortalarda yokum, birkaç gün önceki muhabbete yorumumu yazayım. Bir arkadaşımız araba bakımıyla motor bakımını karşılaştırmışta, onlan ilgili bir çift lafım olacak.Biraz matematik,
otomobilde
15000 km de bir bakım var, ortalama 100 ile gitsen, 15000km yi, 150saatte gidersin, 9000dakika eder bu, 3000rpm de kullansan, 27milyon devir yapar, yani 27milyon devirde bakıma gidiyon.
Dylan da,
4000km de bir bakım, ortalama 80 le gitsen 50 saat yapar, buda 3000dakika eder,8000rpm yapsan, 24milyon devir yapar.
yaklaşık rakamlarla yaptığım bu hesaba göre bakım süreleri aşağı yukarı yakın.

yanlış hatırlamıyorsam Dylanda rolanti 6000rpm idi, arabada bu rakam 800 ila 1200 arası değişebiliyor.

ayrıca, bir araba ustası ile motor ustasının maaşları yaklaşık 1.5 ile 2 kat arası farklı. Ayrıca motor ile yapılan km arabaya göre daha az, araba sayısı motor sayısının çok çok üzerinde en az 10 kat fark vardır tahminen. Yani araba için bir dizayn yaptınmı 10milyona bölüyon dizayn ve ilk yatırımın parça başına maliyeti için, motorda 1milyona bölüyon dolayısıyla en 10 misli daha fazla oranda ek maliyet biniyor parça başı. Herhangi bir şeyin üretim adedi arttıkça maliyati dramatik olarak düşüyor.Racelerde el kadar grenaj parçası 1000 ytl civarı fiyatla satılıyor, neden acaba. Sadece hammadde fiyatımı bu.

ayrıca,
arabaylan 10000km gittiğinde toplam maliyet ile dylan ile 10000km gittiğindeki toplam maliyetide bir karşılaştırırsak, arabada bakım 100, benzin 2025,kasko+trafik sig.+trafik vergisi yaklaşık 600, amortisman(5yılda eskise 25000/5=yılda 5000ytl)2500=5225YTL (park masrafının saymıyorum) Dylanda ise bakım300,benzin 945,kasko+trafik sig.+trafik vergisi yaklaşık 600+amortisman(5yılda eskise5300/5)1060=2905YTL (park masrafı dahil), bu yaklaşık hesapta araba yılda 20000km, motor 10000km kabul ettim. Arabanın 10000km masrafı dylandan 1.8kat fazla çıktı.

ayrıca,
araba 10000kmde ürettiği adrenalin ve endorfin miktarı yaklaşık olarak motosiklettin 500kmde ürettiğine denktir, yani her ikisinde adrenalin ve endorfin miligram cinsinden maliyetleri 20 kat fark ediyor :)

ayrıca,
havalar hep böyle güzel gitsede motora hep binsek,
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
337
abi sonuç olarak arabanın bakımı motora göre 1.8 kat fazla alınan zevk 20 kat fazla gibi bi sonuç çıkmış.
zevk - risk, risk - sağlık giderleri karşılaştırmasını yapmak istemedim :)
 
Katılım
17 Nis 2006
Mesajlar
144
masraf konusu tahmini bir yaklaşım ancak zevk konusu tamamen subjektif. Motosikletten tiskinen biri için tam terside olabilir...
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
757
mkmemory Bu kadar hesap ve istatistik yaptığına göre
beynin sulandı galiba.. :)

Sakit ol kardeş

Motorcu değilmiyiz elbette masrafımız olacak. Tamam bakım masraflarımız gerçekten aşırı fazla. Ancak bir de şöyle düşünelim; Ben bugün üzerimdeki kıyafetlere 1000 € üzerinde para verdiğimi fark ettim. Bu motorumuzun neredeyse yarı parası ve bu paraya 2. el 2-3 tane çinli alınıyor :)


Bu arada ayrı bir soru:
Her türlü koruma ve korunmaya rağmen rüzgardan dolayı belimde ağrılar hissetmeye başladım. Mont'un ve pantalonun yeteri kadar korumadığını düşünürek bellik almaya karar verdim ancak piyasadaki ürünler kafamı karıştı. Benim öncelikli amacım belimi, böbreklerimi rüzgardan koruyacak sıcak tutacak bir şey. Alıp kullanan ve aldığı üründen gerçekten memnun olan arkadaşların marka ve model önerilerine ihtiyacım var.
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
337
masraf konusunda devam etmeyelim en güzeli. Kimine masrafı dokunmaz, normalden fazla masrafıda bazılarını rahatsız eder.
zevler ve renkler misali :)
 
Katılım
9 Eyl 2006
Mesajlar
25
arkadaşlar dylan bana ilk sorununu çıkarttı bugün(eve otobüsle döndüm çok koydu)... motoru ilk çalıştırdığımda gaz vermeden (çok şükür orta ayaklıktaydı) arka teker dönüyordu..kapattım tekrar çalıştırdım yine aynı şekilde dönüyordu...tekrar kapattığımda bir daha çalışmadı marş alıyor ama bir türlü çalışmıyor gaz verdiğim halde de çalıştıramadım... sizce sorun nedir..yardımcı olursanız sevinirim...
 
Katılım
20 Şub 2006
Mesajlar
1,105
rölantisini yükselt kışın öyle kullan,sabahları motoru ilk çalıştırdığın zaman ise hiç aragazı filan vermeden yüksek rolantide motor ısınsın.ama hiç aragaz verme.ısındıktan sonra normal istediğin gibi kullan.

bu arada o motoru çalıştırman için bujisini değiştirmen lazım onuda söyleyim.büyük ihtimalle o bujiyi yağlamıştır.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
256
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ErdoganAktas
Bu arada ayrı bir soru:
Her türlü koruma ve korunmaya rağmen rüzgardan dolayı belimde ağrılar hissetmeye başladım. Mont'un ve pantalonun yeteri kadar korumadığını düşünürek bellik almaya karar verdim ancak piyasadaki ürünler kafamı karıştı. Benim öncelikli amacım belimi, böbreklerimi rüzgardan koruyacak sıcak tutacak bir şey. Alıp kullanan ve aldığı üründen gerçekten memnun olan arkadaşların marka ve model önerilerine ihtiyacım var.

Bel şakaya gelmez bir üşütürsek ömür boyu çekeriz, ben 1 hafa önce Ufo marka bellik aldım, fiyatı ilk başta biraz pahalı geldi, ama beli gerçekten çok iyi sarıyor ve koruması da çok iyi tavsiye ederim.
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
337
arkadaşlar dylan bana ilk sorununu çıkarttı bugün(eve otobüsle döndüm çok koydu)... motoru ilk çalıştırdığımda gaz vermeden (çok şükür orta ayaklıktaydı) arka teker dönüyordu..kapattım tekrar çalıştırdım yine aynı şekilde dönüyordu...tekrar kapattığımda bir daha çalışmadı marş alıyor ama bir türlü çalışmıyor gaz verdiğim halde de çalıştıramadım... sizce sorun nedir..yardımcı olursanız sevinirim...

geçmiş olsun,
gelişmelerden haberdar edersen sevinirim.
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
757
Bu motorda otomatik bir emniyet var. Motor yan yatarsa ya da yan ayaklık üzerinde fazla yan yatmış durursa, motor çalışmıyor. 2-3 dakika bekledikden sonra normal olarak çalışıyor. Senin durumunda da buna benzer bir emniyet durumu söz konusu olabilir. normal şartlarda çalışmaması kimsenin başına gelmiş birşey değil. Arka tekerin dönmesi ise dert edilecek bir şey değil. Arka teker boşta durduğu için normal bi durum bu.

Yusuf sonradan sende farketmişsindir ama bu akşam arkandan düt düt edip gelen bendim. Tamam altındaki motor iyi kaçıyor olabilir ama lütfen daha sakin kullan. Sonuçta aynı zamanda evine dönüyorsun :) Kimsenin kaza haberini duymak istemeyiz.
 
Katılım
9 Eyl 2006
Mesajlar
25
yardımlarınız için teşekkürler...ama motor hala çalışmadı çok fazla denememe rağmen...buji problemi olduğunu sanmıyorum motor 3000 de...bugün honda 7/24 hattından yardım istedim gelip halletmesi için cevap sadece arabalara yardımaa geliyoruz oldu... çok şükür yolda kalmamışım...motor otoparkta ne yapmammı öneririsiniz usta mı getireyim yoksa motoru çektireyim mi? ve motorsuzluk çok zormuşşş....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst