Honda NC 750 x Gaz Tel A ve B teli farkı nedir?

Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
12
Merhabalar;

Honda NC 750 x - 2015 model kullanıcısıyım. Gaz Teli - A ( Çekiş ) teli kurşunun olduğu yerden koptu. Yedek parça satan yerlere sordum ancak her yerde B teli satılıyor. B teli'ni alsam A'ya taksam uyumlu mudur? Daha önce tecrübe eden, değiştiren bir arkadaş var mı? Serviste dahi yok parça sadece siparişle getiriyorlarmış. Orjinal parçada 243 TL bu muadil ürün olan B teli 65 TL. Eğer o şekilde çözümlenebiliyorsa fazla masraf etmeden halletmek istiyorum. B'yi alıp birinin uzun birinin kısa olması gibi bir durumlada karşılaşmak istemiyorum. Bilen arkadaş varsa yardımcı olabilirse sevinirim. Muadil çözümlerede açığım.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Malesef her ikisini de sökerek incelemeniz gerek. Bahsettiğiniz gaz tellerinden birisi gaz kelebeğini açma yönünde, diğeri ise kapatma yönünde hareket ettirir. Gaz kelebek gövdesinde sarmal yay olsa da üreticiler enjeksiyonlu sistemlerde tepki hızını da gözeterek buna güvenmemeyi tercih ederler. Yani eğer onsuz kullanırsanız motosikletiniz gazı kapatmayabilir, boşa aldığınızda veya debriyaja bastığınızda ise redline görmeniz kaçınılmazdır ki motor zarar görecek veya kazaya neden olacaktır.

Tek makul çözüm her iki teli de sökerek incelemeniz. Ancak emin olun ki iki tel de aynı olsaydı iki farklı kodla satılmazdı. Bu fark önemsiz bir uzunluk farkı veya bağlantı noktalarındayaşanan sorun olabilir. Ancak telin koptuğunu belirttiğiniz kısımla ilgili avantajınız var.

Her iki teli de söküp (diğerinin emsal olması için) bir otosanayiye giderek gaz telinin ucuna kurşun döktürebileceğiniz yer olup olmadığını sorun. Birkaç dükkan dolaşır ama sonunda doğru yönlendirmeyi bulursunuz. Veya alternatif olarak az miktarda kurşun(olta ağırlığı gibi) alıp bıçakla(hamur gibi metaldir, bıçakla işlenebilir) şekil verdikten sonra teli kopan yerden ısıtıp yaptığınız ağırlığa sabitleyebilirsiniz. Ama biraz maharet, biraz dikkat ve az da olsa el aletine ihtiyacınız olur.

O esnada orjinal parça için siparişi verirseniz elinizde de her ihtimale karşı bir yedeğiniz olur.
 
Son düzenleme:
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Söküp motor parçacılarına giderseniz, universal bir teli uydurma ihtimaliniz yüksek.

Kopan kurşun kısmına kurşun şeklinde olup da vida ile teli sıkıştıran başlıklar vardı sanki, ona da bit bakmak lazım.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
2015 model bir motorun gaz telini koparabilmesi için ya çok kilometre yapmış olması yada telde bir sıkıntı olması lazım . Eğer kilometreniz yüksek değilse teli değiştirirken sistemi bir kontrol etmenizde fayda var. Gidon uükselticileri de tellerin geometrisini bozup erken kırılmalara neden olabilir.
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
Gaz kelebek gövdesinde sarmal yay olsa da üreticiler enjeksiyonlu sistemlerde tepki hızını da gözeterek buna güvenmemeyi tercih ederler

Karburatorlu motorlarda da 2 tel var. Sanirim enjeksiyonlu olmasiyla ilgisi yok.
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
560
Motosikleti
Forza 250
LEVER--SWITCH--CABLE-NC750X-XA-Honda-MOTO-750-NC-2015-NC750XAE-F_03.jpg


Parça kodları 1 numaralı parça 17910-mgs-d31 , 2 numaralı parça 17920-mgs-d31.

Birbiriyle uyumlu olsalardı parça kodları aynı olurdu.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Karburatorlu motorlarda da 2 tel var. Sanirim enjeksiyonlu olmasiyla ilgisi yok.

Doğrudur, benimki genellemeydi. Birçok karbüratörlü motorda ikinci tel bulunmaz, kelebek geri dönüş yayı bunun için yeterli görünür. Ancak tasarımı gereği düşük hacimlilerde ve yüksek hacimli karbüratörlü motosiklet motorlarında tercih edilebilir.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Debriyaj teli gibi gaz telininde içini yani kopan tel kısmını yenileyebilirsiniz , ucundaki parçada yeni tele presle sabitlenir , Kâğıthane Tuna cd. Berrin sk da bu işi yapan bir yer var ben debriyaj telini yenilettim , her türlü araca fren telinden tut kilometre teline kadar üretim yapıyorlar..
 
Katılım
13 Ağu 2018
Mesajlar
12
Üstadım benimde telin gaz çevirme koluna giren kısmındaki "kurşun"u koptu. Hiç sökmeden kurşun basabilirler mi tel'e? böyle bir şey yapılıyor mu? Üretim yapan birkaç yer bende buldum ama orjinal teli söküp getirirseniz birebir üretiriz diyorlar. Bu arkadaşlar kendileri söküp üretim geri takabiliyor mu? Servis sadece A teli için 243 TL istiyor. 200 Tl gibi de bir ustalığı varmış sanırım. Bir gaz teli değişimi için açıkcası bu kadar masraf etmek istemiyorum.

Debriyaj teli gibi gaz telininde içini yani kopan tel kısmını yenileyebilirsiniz , ucundaki parçada yeni tele presle sabitlenir , Kâğıthane Tuna cd. Berrin sk da bu işi yapan bir yer var ben debriyaj telini yenilettim , her türlü araca fren telinden tut kilometre teline kadar üretim yapıyorlar..
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Üstadım benimde telin gaz çevirme koluna giren kısmındaki "kurşun"u koptu. Hiç sökmeden kurşun basabilirler mi tel'e? böyle bir şey yapılıyor mu? Üretim yapan birkaç yer bende buldum ama orjinal teli söküp getirirseniz birebir üretiriz diyorlar. Bu arkadaşlar kendileri söküp üretim geri takabiliyor mu? Servis sadece A teli için 243 TL istiyor. 200 Tl gibi de bir ustalığı varmış sanırım. Bir gaz teli değişimi için açıkcası bu kadar masraf etmek istemiyorum.

Motorun üzerinde telin ucu prese kadar yaklaştırılabilirse yani motor dükkana girerse olur herhalde gidip denemek lazım , yalnız o uç kısım koptuğunda içinde bir cm kadar tel kalıyor , tel azda olsa kısalmış olacak ayar tutarmı ? burası tel imalathane , teli yerinden söküp takma işi yapmıyorlar..
 
Son düzenleme:
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Teli söküp takmak hiç zor değil, daha önce yapmadıysan youtube mutlaka video vardır izle yap.

Eskiyi götür yenisini yaptır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst