Honda Honda MSX 125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Haz 2014
Mesajlar
426
arkadaslar bide periyodik bakımları pcx gibi mi ilk bakım 1,000 km de sonra 4.000 km de ve sonraki bakımlar her 4.000 km de mi ?
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
Son düzenleme:
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
49
Dün Esk. Organize sanayi çıkışında gördüm ilk kez giden bir MSX. Arkadaş yardırıyordu. (İş çıkışı gazı olabilir, bilemedim :mrgreen:) Tahminimden hızlı gidişi, görünüşü çok eğlenceli. MSX ler yollarda artsın, hayat bayram olsun. :thumleft:
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
lastiği araziye çıkmayı düşünmüyorsanız değiştirmeye gerek yok. ilk defa aldığım bir motor da lastikler çok iyi çıktı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------



hocam oradaki geri zekalı eleman 10-30 yerine 10-40 yağ koymuş yağ kalın geldiği için performans düşmüş. Lastiklere bile 32 psi basmışlar. Arkadaş hiç mi bakmıyor bunlar bu işi anlamadım. madem motora yabancısın aç bak klavuzuna demi beyinsiz herifler. Aslında servisten memnunum ama ezbere iş yapıyorlar ona sinir oluyorum. Pazartesi yağ değişecek işte. Bu arada ben 180 cc kiti sipariş vermeyi düşünüyorum 1600 tl kadar masraf çıkacak işte. sakal almayı düşünüyordum ama alt bölümdeki yükseklik avantajı kayboluyor ondan karenajlara güzel bir şekil vermeyi düşünüyorum. Çok güzel çıkartmalar var .

10W30 ile 10W40 arasında kalınlık farkı yoktur. Hatta 10W40 sıcak iklimler için daha iyidir.
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
Viskozite yani akmazlik degeri yuksek olunca yuksek isida yag daha kati kalabilir. 10w30 ve 10w40 dusuk isida ayni fakat yuksek isida fark gosterecektir. Buradaki secim de motorun calisma sicakligina gore belirlenir.Olmasi gerekenden yuksek viskozite mekanik zorlanmalara sebep olabilir. Yaglama oraninda da fark yaratabilir. Bu benim goruslerim ve tecrubelerim tabi. Yoruma aciktir:)
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
Viskozite yani akmazlik degeri yuksek olunca yuksek isida yag daha kati kalabilir. 10w30 ve 10w40 dusuk isida ayni fakat yuksek isida fark gosterecektir. Buradaki secim de motorun calisma sicakligina gore belirlenir.Olmasi gerekenden yuksek viskozite mekanik zorlanmalara sebep olabilir. Yaglama oraninda da fark yaratabilir. Bu benim goruslerim ve tecrubelerim tabi. Yoruma aciktir:)

Hocam şimdi şöyle bir sıkıntı var yağ değiştiğinden beri özellikle 3000 3200 devir arasında motordan hırlama sesi gelmeye başladı yarın gösterecem olmazsa Kendi orjinal yağını koysun tekrar dediğim gibi önceden 110 çıkan motor 95 é zor çıkar oldu bizim usta yarın döncekmiş bakalım bi bakacak :) az önce kafeler sokağındaydım kaç kişi sordu motoru sayısını unuttum :D tek başıma oturduğum masa doldu :D
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
494
Hocam şimdi şöyle bir sıkıntı var yağ değiştiğinden beri özellikle 3000 3200 devir arasında motordan hırlama sesi gelmeye başladı yarın gösterecem olmazsa Kendi orjinal yağını koysun tekrar dediğim gibi önceden 110 çıkan motor 95 é zor çıkar oldu bizim usta yarın döncekmiş bakalım bi bakacak :) az önce kafeler sokağındaydım kaç kişi sordu motoru sayısını unuttum :D tek başıma oturduğum masa doldu :D
Pişman olucaksın pcx gibi canavarı sattığına:(
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
494
Yok be hocam gerçekten çok seviyorum motoru kesinlikle daha eğlenceli :) imkanınız varsa bir deneyin derim :)

Ben ona binsem kesin gülerler bana:)Bide dikkat çekmesinden ziyade ufak olduğu için insanların ilgsini çekiyor. Siz memmunsanız sıkıntı yok tekrar tekrar hayırlı olsun
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Viskozite yani akmazlik degeri yuksek olunca yuksek isida yag daha kati kalabilir. 10w30 ve 10w40 dusuk isida ayni fakat yuksek isida fark gosterecektir. Buradaki secim de motorun calisma sicakligina gore belirlenir.Olmasi gerekenden yuksek viskozite mekanik zorlanmalara sebep olabilir. Yaglama oraninda da fark yaratabilir. Bu benim goruslerim ve tecrubelerim tabi. Yoruma aciktir:)

Başındaki 10 zaten soğuk çalışmadaki değeri gösteriyor. Akışkanlık değerleri aynı başlıyor fakat 10w40 yüksek ısıda daha iyi koruma sağlıyor. Yağın çok fazla incelip koruma özelliğini kaybetmemesi için kalınlığını koruyor ama bu kalınlık sizin dediğiniz gibi -10kmh hız düşürecek bir kalınlık değil. 10w30 la aynı seviyedeki kalınlık. 30 un pes ettiği yerde 40 devreye giriyor :)

OilChart.png


Husaberg FE450 de Iponne 10w60 kullanıyorum. Motor ısısını göremiyorum o yüzden maksimum koruma altına almam gerekiyor. Hızımda ciddi bir düşüş gözlemlemedim :)
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Bu arada bir önceki mesajıma bu fotoğrafı eklemiştim yanlış eklemişim :)

Oil_Chart.png
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
arkadaşlar zincir temizleme buji değişti şu anda sorun yok gibi :) ustamız hava filtresinin yetersiz olduğuna da kanaat getirdi zira ciğerleri yetersiz geliyordu bakalım 1 hafta sonra k&n filtre ayarlayacak garanti dışı bırakmadan hem de :)
ustaya verdik adam kaptı gitti çok sevdim ben bu aleti diye :D bu arada cihaz baya satılıyor Muğla'dan aydın à adamlar motoru almaya gelmişler :)
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Ustanın yorumlarına çok itibar etme. Motorun orjinal hava filtesinden dolayı motor hava almayacak da gitmeyecek. Var mı böyle bir şey ? İlk aldığında rodajdaki motoru çok sıkıştırıyorsun diye yazmıştım, inşallah bundan dolayı sorun yaşamıyorsundur.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
Ustanın yorumlarına çok itibar etme. Motorun orjinal hava filtesinden dolayı motor hava almayacak da gitmeyecek. Var mı böyle bir şey ? İlk aldığında rodajdaki motoru çok sıkıştırıyorsun diye yazmıştım, inşallah bundan dolayı sorun yaşamıyorsundur.

Yok dostum sıkıştırma olmadı 1 kaç defa sınırlarını kontrol etmek için bastım onda da çat çat vites atarak değil yavaş yavaş gaz vererek uyguladım zaten kitapçığında yazan bu :) yalnız youtube de herkes hava filtresinin yetersiz olduğundan şikayetçi bilginiz olsun :)
 
Katılım
19 Haz 2014
Mesajlar
426
freewill şimdi motorun düzeldi mi ilk aldığındaki gibi 110 lara çıkabiliyomusun, inşallah düzelmiştir :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:20 ----------

grom-rollbar1.jpg
bide bu motor da enfes olmuş arkadaşlar :) başka bi yerden alıntıdır:)
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
Düzeldi düzeldi :) bu arada bu motorda Fazla bir şey yok sakal var koruma demiri ve Koltuk değişmiş ortalama 500 TL harcamışlar :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst