- Konu Yazar
- #1
Öncelikle herkese merhabalar.
Ben Uğur. Bursa'da yaşıyorum. Otomotiv mühendisliği öğrencisiyim. 2003 model 12k km'de Honda CGL 125'im var. Haziran 2021 gibi aldım. Sürücü kursundan çıkma ve ben almadan önce 2 3 sene yatmış bir motor. Aldıktan sonra yağını değiştirip gerekli bakımlarını yapıp kullandım.
Kasım ayında çevre yolunda 80-90 km/h hızla giderken birden motordan çatırtı patırtı sesleri geldi, devir saati yukarı aşağı kendi kendine oynamaya başladı ve güç kesildi. Sağa çekip durdum. Görünen herhangi bir problem yoktu. daha sonra 10 15 dakika çalıştırmaya çalıştım ve çalışmadı. Çekiciyle evimin önüne getirdim. Mart ayına kadar fırsatım olmadığı için ilgilenemedim. Tamirciye vereceğim parayla kendim yaparım hem de öğrenmiş olurum diye düşündüğüm için sorunun piston-sekmanlarda olduğunu düşünerek piston silindiri söktüm. Üst kapağı söktüğümde piston ıslaktı. Su mu benzin mi bakmadım o an direk sildim. Üst kapakta emme subapından çok küçük ışık sızıyor.
Fotoğraflardan ve anlattıklarımdan yola çıkarak sizce sorun piston silindirlerde midir?
Piston ve silindir yüzeyi bence çizik. Orijinal parçaları kullanmak istediğim için silindiri rektefiye yaptırmak istiyorum. Bursa'da nerede yaptırabilirim?
Şimdiden teşekkürler. Önerilerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum












Ben Uğur. Bursa'da yaşıyorum. Otomotiv mühendisliği öğrencisiyim. 2003 model 12k km'de Honda CGL 125'im var. Haziran 2021 gibi aldım. Sürücü kursundan çıkma ve ben almadan önce 2 3 sene yatmış bir motor. Aldıktan sonra yağını değiştirip gerekli bakımlarını yapıp kullandım.
Kasım ayında çevre yolunda 80-90 km/h hızla giderken birden motordan çatırtı patırtı sesleri geldi, devir saati yukarı aşağı kendi kendine oynamaya başladı ve güç kesildi. Sağa çekip durdum. Görünen herhangi bir problem yoktu. daha sonra 10 15 dakika çalıştırmaya çalıştım ve çalışmadı. Çekiciyle evimin önüne getirdim. Mart ayına kadar fırsatım olmadığı için ilgilenemedim. Tamirciye vereceğim parayla kendim yaparım hem de öğrenmiş olurum diye düşündüğüm için sorunun piston-sekmanlarda olduğunu düşünerek piston silindiri söktüm. Üst kapağı söktüğümde piston ıslaktı. Su mu benzin mi bakmadım o an direk sildim. Üst kapakta emme subapından çok küçük ışık sızıyor.
Fotoğraflardan ve anlattıklarımdan yola çıkarak sizce sorun piston silindirlerde midir?
Piston ve silindir yüzeyi bence çizik. Orijinal parçaları kullanmak istediğim için silindiri rektefiye yaptırmak istiyorum. Bursa'da nerede yaptırabilirim?
Şimdiden teşekkürler. Önerilerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum











