Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
bahsettiğin şey power comander sanırım

aslına bakarsan performans artışı ve motorunda egsoz hava filtresi ve daha bir çok yapılan oynamalara uyum sağlaması için gereken bir şeydir max performans ve aynı zamanda min yakıtı görebilmen için işini görür

ama zaten fabrikasyon çıkışı motosikletin hem en iyi performans için hemde uzun ömürlülük için gereken şekilde tasarlanıp yapılıyor bence gerek yok bu tarz şeylere...
 
Katılım
28 Ağu 2012
Mesajlar
681
ben motosikleti 2 hafta önce aldım üzerinde ful gpr egzoz bide bu cihaz vardı bunu karıştırmayın dediler ta ki düne kadar dün burada bir usta var soktu parmağını egzoza cıkardı bu motorun bu kadar kurum atmaması lazım dedi cbfyi gösterdi sok dedi parmağını soktum cıkardım cidden asırı fark var bide bir iki kez son devirlere getirdi bnm motoru kurum attı hep sonra biraz bızıkladı bi daha atmadı
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
968
sizin motosiklette katalitik iptali de yapılmıştır muhtemelen o yüzden bu kadar kurum yapmış olabilir. Zaten kat iptali yapılmadan egzoz ses vermiyor.
ben motosikleti 2 hafta önce aldım üzerinde ful gpr egzoz bide bu cihaz vardı bunu karıştırmayın dediler ta ki düne kadar dün burada bir usta var soktu parmağını egzoza cıkardı bu motorun bu kadar kurum atmaması lazım dedi cbfyi gösterdi sok dedi parmağını soktum cıkardım cidden asırı fark var bide bir iki kez son devirlere getirdi bnm motoru kurum attı hep sonra biraz bızıkladı bi daha atmadı
 
Katılım
28 Ağu 2012
Mesajlar
681
olabilir o dalgayı çevirince duman veya kurum atmadı bide netten araştırdım sanırım tr de kullanmış veya yorum yapmış olan kimse yok
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
hava filtresini temizleme zamanı çooktaaan gelmiş geçiyordu k&n hava filtrem olduğundan değişim yerine solisyonu ile temizlik yapabiliyorum

bu kapağı açtığımda görünen kısım sanırım uzun süre temizlik yapmamak ve uzun zamanlı yatışları filtreyi kurutmuş gibi ama fotoğrafta böyle rengide kaymış
10587015_807772865930334_1717713950_o.jpg


ve filtrenin esas pis olan arka kısmı ve ram airlerden gelen hava haznesi kısmı gördüğünüz üzere hazne çok temiz(!) :mrgreen:
10589620_807772565930364_1589078339_n.jpg


ve filtreyi kuruması için bekletmem gerektiğinden şimdilik kapağını kapattım ve filtre sonrası havanın kelebeklere gittiği yol olan borazanlarını temiz mikrofiber bezler ile tıkadım toz girmesini istemem :)


k&n filtreniz var ise temizlik gerçekten çok kolay
filtreyi elinize aldıktan sonra geçireceğiniz süre 5dk kadar birşey fısfıslı temizlik solisyonunu filtre üzerine sıkarak emdiriyoruz ve sonrasında suyun altından geçirmek yetiyor pisliğin döküldüğünü görebiliyorsunuz direk
tek can sıkıcı durumu filtreyi 2 gün (önerilen kurutma şekli oda sıcaklığında bekletilmesi)boyunda bekletiyorsunuz ve sonrasında montaja başlamadan yine kendi özel yağlayıcı sıvıyı filtre üzerine dökerek emmesini sağlıyoruz bu işlem sonrasında filtre pembe bir renk alıyor hemen olması ve görünmesi gereken renk :queen:

filtreyi takıp kontağı açıp marşa basabilirsiniz

orjinal filtre olsa kompresörle kasanlar var fakat filtre yüzeyindeki pislikleri alabiliyorsunuz onunla kağıt içerisindeki gözeneklerde biriken toz kir pislik yine aynı yerde kalıyor
 
Katılım
8 Haz 2013
Mesajlar
15
2006 Grenajlar boyalı depo boyasız,27000 de ,lastikler yeni full bakımları yapılmış kırmızı siyah 600f'e 15500 dedim;ne dersiniz?
Bunu satıp da 650 f(sıfır)alınır mı?Bence görünüşü bizim motorlara göre kötü ama:)
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Merhabalar.Bir ustadan fiyat aldım sizce nasıl ?

Yağ ve yağ filtresi değişimi 4 tane iridium buji egzantrik gergi ayarı gerekirse subab ayarı hava filtresi temizliği falan hepsi 450 lira diyor nasıl sizce ?
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
Yağın markası nedir,yağ filtresi orjinal mi?,motorun kaç bin km de? egzantiriğin ötüyor mu ? devirli kullanıyormusun? birde hava filtren temizlenebilir mi yoksa kağıt filtreyi mi temizleyip takacak, subap ayarına gerek olcağını sanmıyorum gerekirse bile bilmediğin bir ustaya değil de yetkili servise yaptırmanı tavsiye ederim.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Merhabalar.Bir ustadan fiyat aldım sizce nasıl ?

Yağ ve yağ filtresi değişimi 4 tane iridium buji egzantrik gergi ayarı gerekirse subab ayarı hava filtresi temizliği falan hepsi 450 lira diyor nasıl sizce ?

yağ düzgün bir yağ kullanacak isen zaten 200 lira kafadan buna vereceksin
motul 4lt şişeleri 10-40w 7100 model olanlar ( yeni çıkanların rengi kırmızıdır ! ) 140 lira gibi birşey hatta motomaxta satışı başlayacakmış bilginize
yağ filtresi 30tl
sadece bu 2si 180 lira yapıyor

bujiler ise uyan bujileri ve özelliklerini yazıyorum
(ngk marka)
ımr9a-9h --> servis kitapçığında yazan bujidir
ımr9c-9h --> üsttekinin yeni versiyonu diyebiliriz bu 2 bujide lazer teknolojisi ile üretilmiş iridyum bujilerdir fiyatları tane başına 60 70 lira civarı ort internet fiyatları
cr9eh-9 --> standart bir bujidir ortalama 20tl adet fiyatı vardır diye düşünüyorum uzun zamandır bakmadım
cr9ehx-9 --> buda standart bujinin iridyum modeli ama lazer üretim teknolojisi yok ve bunlarında 35 45 tl aralığında bir rakamı var sanırım
(denso marka) direk kitapçıkta yazanlar var bunlarda iridyum buji ama üretim teknolojisi olarak ve daha detaylı bir bilgim yok ama iyi bir markadır ama ülkemizde yoktur
IUH27D
VUH27D

kitapçıkta yazana baksan 75tlden bulsan 4 adet yani 1 takım alsan 300tl bunlar yapar dikkat et iridyumda çakmalarıda var türkiyede mümkün mertebe distribütörden alabilirsen al derim

iridyum buji ortalama 25bin km çok rahat götürür çok aşırı zorlamazsan (kitapçık önerisi için)
standardıda ortalama 10bin 15bin km arası gider cr9ehx-9 olanları ise bilmiyorum ne ayardadır

egsantrik ayarı bizim motorlarda otomatiktir gergi en son noktaya geldiğinde zincir ötmeye başlar artık bu seste ilk başta bozuk paranın metal yüzeyde titreşim sesi vermesine benzer ve sen motoru zorladıkça ses artar

sübap ayarları ise şim denen metal contalar ile yapılıyor her sübap ucunda bulunur ( egsantrik milinin sübaplara bastığı noktalar bunlardır )
her piston için 2 adet emme ve 2 adet egsoz sübabı olduğunu hesap edersek 16 adet şim yapar bunların hepsinin değişmesi gerekmez ama yerleri değiştirilebilir ve ayar tutturulabilir bu sayede ama kabul edilebilir ölçüler dahilinde ise çok pahalı değillerdir ama işin ucuzuna kaçıp bildiğimiz 1tl'yi torna üzerinden geçirip şim yapıldığıda olabiliyot ( ustanın aç gözlülüğüdür buda )

hava filtren kağıt ise basınçlı hava tutarlar ve aslına bakarsan tabiri caiz ise hiç bir b.ka yaramaz bir yöntemdir. görünüşte temizlendi sanırsın ama aslında kağıttaki iç mikro gözenekler halen tıkalı olduğundan bir fark yoktur
orjinali sanırım 90tl gibi bir şey olması lazım
eğer k&n veya bmc marka spor hava filtren var ise özel temizleme solisyonları vardır temizlik sonrası oda sıcaklığında 2 gün bekletilmesi gerekir ve takılmadan önce yine özel yağı ile yağlanıp öyle takılır

işin aslı 450 liraya hakkı olması gereken bir iş yapılmayacak !

yedek parçalar ile ilgili şu siteden yardım alabilirsin
http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_catalogue_M01.php
fiyatları ülkemiz servis fiyatları ile hemen hemen aynı sayılır
ama sipariş vereceğiniz zaman buradaki kodları kullanmayın yani servise bu sitedeki kodlarla sipariş geçmeyin
eskiden orj kodları vardı şimdiki kodları değiştirmişler başka yerden sipariş vermesinler diye
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Öncelikle teşekkürler ayrıntılı cevabın için :) Ustadan yana sıkıntı yok işçiliği çok iyi.Castrol power 1 racing 10 50 yağ orjinal yağ filtresi iridium bujileri 35 tl dedi.Filtre k n benim onun özel solisyonu var ondan kullancaz dedi.Egzantrik ise 5000 ile 6000 devir arasında zincir sesi duyuluyor sadece bu km de değişmez zincir onada ayar çekeriz dedi.Subapda ben dedim hafif şıkırtı var onada bakacak.Ben sorun buldukça usta yok motorunda bişey diyor :)
 
Katılım
27 Ara 2013
Mesajlar
12
merhaba arkadaşlar benim arka fren balatasını yeni degiştirdim ses gelmeye başladı sürtme sesi bi türlü geçmedi bunu ne yapabilirim birde 6000 ve 7000 devir arası bi zırıltı geliyo yardımcı olursanız sevinirim
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
bugun ılanı guncellemek ıcın ufak bı detaılıng yaptım.

ıyı seyırler.

:thumleft:


111e60b.jpg

44.jpg

66a9bd9.jpg

99.jpg

102.jpg

105.jpg

106.jpg

107.jpg

108.jpg

22417f1.jpg

33.jpg

55.jpg

77b175d.jpg

88d2c0b.jpg

101a55d1.jpg

103.jpg

104.jpg
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
Eline sağlık valla Barış cillop gibi olmuş :)

Bu arada selam herkese, epey bi zamandır uzaktan uzaktan takip ediyorum, zira forumdan nefret etme ile etmeme arasındaki ince çizgide gidip geliyorum bir süredir. Kendimi de biliyorum, bi kere lanet edersem bi daha kapısından içeri girmiycem, o yüzden iyisi mi etliye sütlüye bulaşmayayım dedim.

Alakasız başlıkları okuyorum da ara sıra, bi gün önce pcx 125 mi yoksa 1000rr mı alıyım diye sorarken ertesi gün gelip millete viraj alma teknikleri hakkında akıl veren mi dersin, hırsızlık başlığından yola çıkarak en iyi yönetim şeklinin şeriat olduğuna karar veren mi dersin, eldivene çok para verme ona o kadar vereceğine bilmemne alırsın diyen mi dersin, ne kadar dallama varsa hepsi burada...

Bu arada her ne kadar gayet severek binsem de, farklı motorlar denemek adına ben de bi ilan vereyim dedim. Bakalım istediğim fiyatlara satılırsa bi Kawa z800 ya da MT09 deneyeyim dedim. Hiç naked motora binmedim o da eksik kalmasın diye düşündüm, resmen kaşınıyorum :) Olmazsa da daha binerim herhalde dediğim gibi gayet de seviyorum keratayı :) (bir yandan da kıyamıyorum aslında)

Herkese, keyifli sürüşler, hayırlı satışlar :)
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
merhaba arkadaşlar benim arka fren balatasını yeni degiştirdim ses gelmeye başladı sürtme sesi bi türlü geçmedi bunu ne yapabilirim birde 6000 ve 7000 devir arası bi zırıltı geliyo yardımcı olursanız sevinirim

balatalar ilk takıldığında biraz sesli olması normal zamanla ses azalır(km yaptıkça) eğer azalmaz ise balata temizleme spreyi ile temizleyip kuru bez

ile sil, ses yine kesilmez ise arka diskini kontrol et orta sehpa da iken tekeri elin ile çevirip gözünle kontrol et diskte yamukluk varmı diye.


6-7000 arası gelen ses genelde egzantirk zincirine delalettir,zincir gergi değişim zamanınız gelmiş gibi duruyor.

kolay gelsin.
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
Eline sağlık valla Barış cillop gibi olmuş :)

Bu arada selam herkese, epey bi zamandır uzaktan uzaktan takip ediyorum, zira forumdan nefret etme ile etmeme arasındaki ince çizgide gidip geliyorum bir süredir. Kendimi de biliyorum, bi kere lanet edersem bi daha kapısından içeri girmiycem, o yüzden iyisi mi etliye sütlüye bulaşmayayım dedim.

Alakasız başlıkları okuyorum da ara sıra, bi gün önce pcx 125 mi yoksa 1000rr mı alıyım diye sorarken ertesi gün gelip millete viraj alma teknikleri hakkında akıl veren mi dersin, hırsızlık başlığından yola çıkarak en iyi yönetim şeklinin şeriat olduğuna karar veren mi dersin, eldivene çok para verme ona o kadar vereceğine bilmemne alırsın diyen mi dersin, ne kadar dallama varsa hepsi burada...

Bu arada her ne kadar gayet severek binsem de, farklı motorlar denemek adına ben de bi ilan vereyim dedim. Bakalım istediğim fiyatlara satılırsa bi Kawa z800 ya da MT09 deneyeyim dedim. Hiç naked motora binmedim o da eksik kalmasın diye düşündüm, resmen kaşınıyorum :) Olmazsa da daha binerim herhalde dediğim gibi gayet de seviyorum keratayı :) (bir yandan da kıyamıyorum aslında)

Herkese, keyifli sürüşler, hayırlı satışlar :)

forum konusuna bagıra cagıra katılıyorum ama soyle de bısey var kı, halıhazırdaki en aktıf motosiklet sitesi.

degısıklık ise iyidir. lakin kesinlikle ufak da olsa tecrube etmeden naked alma derım. cidden pısman olabılırsın. ruzgar konusunda fecı fark oldugunu soyluyo herkes. yine de bizle de paylasır, merakımızı 1. gozden gıderırsın :)
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
forum konusuna bagıra cagıra katılıyorum ama soyle de bısey var kı, halıhazırdaki en aktıf motosiklet sitesi.

degısıklık ise iyidir. lakin kesinlikle ufak da olsa tecrube etmeden naked alma derım. cidden pısman olabılırsın. ruzgar konusunda fecı fark oldugunu soyluyo herkes. yine de bizle de paylasır, merakımızı 1. gozden gıderırsın :)

Valla şurda bi iki hafta öncesine kadar naked motoru aklından bile geçirmeyen beni, ne olduysa birden bire bi z800 merakı sardı. Anlamadım nasıl oldu hakikaten, çünkü ben de rüzgar yüzünden oldum olası naked motorlara ısınamamışımdır.

Bakalım alabilirsem bi karşılaştırma kesinlikle yazarım. Bu arada daha büyük bir problem var ki; olur da satarsam üzerine para nasıl koyucam bilmiyorum :) Zira gelecek ay evleniyorum ve bildiğiniz gibi düğün masraflarını karşılamak için en yakın banka şubesinden "dalağına kadar kredi" kampanyasına başvurmak gerekiyor.

Herhalde biraz da bu düğün mevzusu tetikledi beni, baktım gelinin masrafları karşısında benimkiler çok gariban çok ezik kalıyor durumu eşitlemek için böyle işlere girdim, ne bileyim...

Motor deneme konusuna katılıyorum da bulamadım deneyecek bir naked motor, biliyosun motosiklet mağzasındaki motorların bile üzerine: "oturmak yasaktır!" yazısı asılan bi memlekette yaşıyoruz. Ayakkabı mağzasında "ayakkabı denemek yasaktır" yazmak gibi bi şey, yani aslında dallamalık forumla da sınırlı değil, her yanımızı sarmış durumda...

Hal böyle olunca da motoru sadece denemek için bile mecbur 25 - 30 bin lira para vermemiz gerekiyor, yaşasın halkların kalleşliği!!!
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
z800 guzel. 750den cok cok guzel. ben de yenı kasa 1000lıgının hayalını kuruyorum. sadece kuruyorum :p hehe

dugun fena. ben sırf bu yuzden 1 sene bekledım yardım almak ıcın :p hayırlı olsun sımdıden.

ben yakın-arkadası kastetmıstım.yoksa mıllet manyak dedıgın gıbı.ben de gayrı cıddı cok muameleye maruz kaldım bayı-satıcılarda.
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
257
z800 guzel. 750den cok cok guzel. ben de yenı kasa 1000lıgının hayalını kuruyorum. sadece kuruyorum :p hehe

dugun fena. ben sırf bu yuzden 1 sene bekledım yardım almak ıcın :p hayırlı olsun sımdıden.

ben yakın-arkadası kastetmıstım.yoksa mıllet manyak dedıgın gıbı.ben de gayrı cıddı cok muameleye maruz kaldım bayı-satıcılarda.

Sağolasın... Yanlış hatırlamıyorsam sen bir ara 848 de düşünüyodun? Şunu gördün mü?

Gerçi fiyat ucuz geldi bana motorda bi enayilik olmasın?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst