Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Selamlar,

Performans ve vites rahatlığı açısından motor yağı tavsiyesi verebilirmisiniz.

genel olarak memnun kalınan yağlar motul, mobil1 ve ipone marka olanları
motul kullanan arkadaşımız mobil1 koyduktan sonra 600f'inin daha rahatladığını belirtmişti çakalaz nickli arkadaşımız

ipone kullanmadım dolayısı ile yorum yapamayacağım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:14 ----------

günün fotosu :p

250950_10150608336365707_597945706_18648567_2454635_n.jpg
 
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
57
çırt çırtlı bantlardan kullan sağlam olanlarını istediğin yere yapıştırabilirsin bu sayede motorunda
kafa grenajının altında, çamurlukta, kuyruk grenajında, depo üstünde yan grenajda vs vs:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:05 ----------

radyatörün son durumu ( çıkarttığımdaki hali ve şu anki hali )
p5240188.jpg

By ilkyy at 2011-05-24
p5260220.jpg

By ilkyy at 2011-05-26


radyatör ile ilgili yaptığım işlemin daha belirgin olması için son fotoğraf

Azcıkta olsa benimde emeğim var oğluuumm :queen:
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
İşiniz gücünüz artislik, bizim zamanımızda böyle miydi be pehh..:p

İlkay vallahi iğneyle fln tek tek.. Allah kolaylık versin valla. :)
 
Katılım
20 Nis 2009
Mesajlar
220
genel olarak memnun kalınan yağlar motul, mobil1 ve ipone marka olanları
motul kullanan arkadaşımız mobil1 koyduktan sonra 600f'inin daha rahatladığını belirtmişti çakalaz nickli arkadaşımız

ipone kullanmadım dolayısı ile yorum yapamayacağım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:14 ----------

günün fotosu :p

250950_10150608336365707_597945706_18648567_2454635_n.jpg

O zaman ben önerileri yazıyım kullanmış olanlar görüşlerini yazabilir mi?
Birde 10W-40 mi, 10W-50 mi, 15W-50 mi koymak lazım. Honda manuelde 10W-40 koyun diyor, servis ustası 15W-50.
*Mobil 1 (kaça kaç?) - ?
*Repsol Moto Sintetico 10W-40 - Uygun
*Castrol Power 1 Racing 10W-50 - Uygun
*Ipone 10W-40 (Ben kullanıyorum önceki sahibi bor-power da eklemiş vitesler rahatlasın diye, katkısız zor oluyormuş) - Pahalı
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Azcıkta olsa benimde emeğim var oğluuumm :queen:

2 tane düzelttin altı üstü hala konuşuyosun sus çarparım walla :p

İşiniz gücünüz artislik, bizim zamanımızda böyle miydi be pehh..:p

İlkay vallahi iğneyle fln tek tek.. Allah kolaylık versin valla. :)

pehh bre kendine bak sen motörün bilem yok :cherry:
az vurayım gaz gelsin :mrgreen:

bu arada düzeltme işlemine senide bekleriz :p
magnum dondurma ısmarlayabilirim veya pizza :p

O zaman ben önerileri yazıyım kullanmış olanlar görüşlerini yazabilir mi?
Birde 10W-40 mi, 10W-50 mi, 15W-50 mi koymak lazım. Honda manuelde 10W-40 koyun diyor, servis ustası 15W-50.
*Mobil 1 (kaça kaç?) - ?
*Repsol Moto Sintetico 10W-40 - Uygun
*Castrol Power 1 Racing 10W-50 - Uygun
*Ipone 10W-40 (Ben kullanıyorum önceki sahibi bor-power da eklemiş vitesler rahatlasın diye, katkısız zor oluyormuş) - Pahalı

motorunda daha önce 15-50 yağ kullanılmış mı ?
bu numaraların anlamı bir ısı kat sayısıdır. yağın sağlıklı olarak çalışabileceği en düşük ısı ve en yüksek ısı aralığını referans eder sana.

ben motoruma 15-50 koyuyorum zaten benden önceki sahibininde kullandığı yağ bu şekildeydi ( motor yağa bir süre sonra alışır bunuda düşünmek gerekir. Birde bakımları serviste yapılıyor ise serviste genel olarak 15-50 yağ kullanıyor ). kışın duruma göre 10-40 veya 10-50 gibi bir yağ tercih edebilirim ama belli olmaz. bir kez denemelik koymayı düşünüyorum.
yazında artık geldiğini düşünürsek şu şekilde davranmanı tavsiye ederim.

eğer motorunla trafiğe girmeyecek isen sürekli düz yolda en az ortalama 70- 80 km hız ile gidebileceğini var sayarsak 10-40 kullan ama trafiğede girecem vs diyorsan motosikletimizin ciğeri suyun dolaştığı yerler haricinde iç kısımda ısının daha arttığını düşünürsek 15-50 daha sağlıklı olacaktir. Biraz daha kalın zaten yüksek ısıda inceliyor ek olarak ısıya biraz daha dayanıklı :cat:


umarım bu bilgiler işini görür
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Söylediğim gibi Hüseyin, ben makul fiyatlarıyla Repsol ve Castrol'den memnundum.
Vites geçişlerinde de, motorun performansında da hiçbir sıkıntı yaşamadım.
Zaten 4000'de bir filtreyle beraber değiştirdiğim için gayet verimli bir periyod oluyordu.
 
Katılım
20 Nis 2009
Mesajlar
220
Söylediğim gibi Hüseyin, ben makul fiyatlarıyla Repsol ve Castrol'den memnundum.
Vites geçişlerinde de, motorun performansında da hiçbir sıkıntı yaşamadım.
Zaten 4000'de bir filtreyle beraber değiştirdiğim için gayet verimli bir periyod oluyordu.

O zaman sanırım en optimum çözüm Castrol Power 1 Racing 10W-50 olacak gibi görünüyor.

Teşekkürler Emre ve İlkay.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
pehh bre kendine bak sen motörün bilem yok :cherry:
az vurayım gaz gelsin :mrgreen:

bu arada düzeltme işlemine senide bekleriz :p
magnum dondurma ısmarlayabilirim veya pizza :p

Ver gazı ver, bu gazla ancak senin son moda timsah derisi selenin üzerine binip vururum kırbacı makinaya.:queen:

Öyle magnumla pizzayla fln da kandıramazsın beni, iğneyle radyatör temizlemek sağlam sabır işi ve o dediğinden bende pek yok.:p

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:16 ----------

O zaman sanırım en optimum çözüm Castrol Power 1 Racing 10W-50 olacak gibi görünüyor.

Teşekkürler Emre ve İlkay.

Rica ederim.:cat:
Motorunda taze ve doğru değerlere sahip, kaliteli marka her türlü yağ ile beklentilerinin karşılanacağına eminim.
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Ver gazı ver, bu gazla ancak senin son moda timsah derisi selenin üzerine binip vururum kırbacı makinaya.:queen:

Öyle magnumla pizzayla fln da kandıramazsın beni, iğneyle radyatör temizlemek sağlam sabır işi ve o dediğinden bende pek yok.:p

hem sabır yok hemde kırbacı vurcam diyosun yok ole beleş yaaaaa :cherry:
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
64
şu benimde aldığım radyatör petekleri için olan radyatör tarağıda bizim peteklerin arasına girmiyor. biraz daha ince olanı gerekli aralara tam geliyor gibi resmen dolayısı ile girmiyor..

kırık olan aralara da girecek gibi değil.... ben iğne ile düzeltmeye devam :(
:)ahahah ilkay yaa başarıcaksın gönülden destek sana bide normal tarak dene bu cepte taşınanlardan :p
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
O zaman ben önerileri yazıyım kullanmış olanlar görüşlerini yazabilir mi?
Birde 10W-40 mi, 10W-50 mi, 15W-50 mi koymak lazım. Honda manuelde 10W-40 koyun diyor, servis ustası 15W-50.
*Mobil 1 (kaça kaç?) - ?
*Repsol Moto Sintetico 10W-40 - Uygun
*Castrol Power 1 Racing 10W-50 - Uygun
*Ipone 10W-40 (Ben kullanıyorum önceki sahibi bor-power da eklemiş vitesler rahatlasın diye, katkısız zor oluyormuş) - Pahalı

Ben Motul 15-50 nin ardından Mobil 15-50 koydum. Motoru gercekten cok değiştirdi. vites gecişlerini yumuşattı ve motorun gaz yemesi daha atikleşti. yani sanki rahatladı motor :bounce:
Castrol Yağ konusunda; 6ooF'in viteslerini sertlestirdiğini duymustum birinden. ben de hyosung zamanımda castrol kullandığımda sertleştirmişti vitesler.

bu arada 3000 km de bir, filtre ile değişim yapıyorum :)
 

eyz

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
197
simdi biz bu yagi kac binde degistiriyoruz 1 2 3 4 bin hangisi herkes farklmi degistiriyor ?
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
simdi biz bu yagi kac binde degistiriyoruz 1 2 3 4 bin hangisi herkes farklmi degistiriyor ?

genel olarak 4binde 1 değiştirilyor. bir kaç defa 3binde 1 değiştirdikten sonra yağın temiz çıktığın gördükten sonra 4binde 1'e dönülebilir her ayğ değişimi kafadan en az 120 lira çünkü :cat:

İş durumum denk gelmese yardım ederdim vallahi ama bu haftasonu da çalışıyorum; yoksa dükkan senin biliyorsun.:wiinkk:
,

hadi bakalım ole olsun :p
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Yeni konu acmamak icin bunu buraya yaziyorum..
Buraya ilgi cok..:)

Gecen gün bir tamirciyle tanistim..
Benim tanidigim motorcu onu taniyor..
It ite it kuyrugu yani.. :cherry:
Neyse..

Adama sordum.. Ismi Otto.. Tamircinin ismi yani..

-"Otto ben bir spor havafiltresi takmak istiyorum"
-"Tavsiye etmem"
-"Neden?" :silent:
-"Bunlari satan firmalar güzel yaziyorlar ama bazi gercekleri yazmiyorlar"
-"Nasil?"
-"Spor hava filtresini taktigin zaman ya karbüratörün ayarlarini degistirmen gerek yada einspritzer(püskürtmeli oluyor türkcesi sanirim) sisteminin ayarlarini degistirmen gerekir."
-"Neden?"
-"cünki o filtre fazla hava birakiyor silindire.. Ve senin karisimin mager(bununda türkcesini bilmiyorum..:pr: Fazla hava az benzin. Anladiniz dimi?)oluyor..
-"peki ne yapayim Otto??" :silent:
-"Ben sana bunlarin hepsini takarim ama parani bosuna harcarsin" diyor
-"Ülem Otto sen nasil tamircisin? Para kazanmak istemiyormusun?" :silent:

Birde bende iki eksozu teke düsürsem nasil olur diye soruyorum..
-"Onuda bosver Remzi"
Otto ac kalicam ülem diye icimden geciriyorum..
Simdi sadece arka balatalarimi degistiricek... :p

Konu uzadi yahu?
Bu spor hava filtleri icin sizlerin fikirleri nedir?
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Yeni konu acmamak icin bunu buraya yaziyorum..
Buraya ilgi cok..:)

Gecen gün bir tamirciyle tanistim..
Benim tanidigim motorcu onu taniyor..
It ite it kuyrugu yani.. :cherry:
Neyse..

Adama sordum.. Ismi Otto.. Tamircinin ismi yani..

-"Otto ben bir spor havafiltresi takmak istiyorum"
-"Tavsiye etmem"
-"Neden?" :silent:
-"Bunlari satan firmalar güzel yaziyorlar ama bazi gercekleri yazmiyorlar"
-"Nasil?"
-"Spor hava filtresini taktigin zaman ya karbüratörün ayarlarini degistirmen gerek yada einspritzer(püskürtmeli oluyor türkcesi sanirim) sisteminin ayarlarini degistirmen gerekir."
-"Neden?"
-"cünki o filtre fazla hava birakiyor silindire.. Ve senin karisimin mager(bununda türkcesini bilmiyorum..:pr: Fazla hava az benzin. Anladiniz dimi?)oluyor..
-"peki ne yapayim Otto??" :silent:
-"Ben sana bunlarin hepsini takarim ama parani bosuna harcarsin" diyor
-"Ülem Otto sen nasil tamircisin? Para kazanmak istemiyormusun?" :silent:

Birde bende iki eksozu teke düsürsem nasil olur diye soruyorum..
-"Onuda bosver Remzi"
Otto ac kalicam ülem diye icimden geciriyorum..
Simdi sadece arka balatalarimi degistiricek... :p

Konu uzadi yahu?
Bu spor hava filtleri icin sizlerin fikirleri nedir?

remzi abi bu yapacağın her değişiklik için normalde ayar yapılması gerekir.
yani motorunda mekanik aksam içinde ve dışında yapacağın her değişimde bazı şeyleri yeniden yapılandırman gerekli oluyor. hava yakıt karışımı sente ayarları vs vs vs gibi.
motorlarımız fabrika çıkışundaki stock haldeki ürünler üzerinden performans ayarı yapıldığından dolayı biz egzoz hava filtresi gibi aksamları değiştirmek istediğimizde tekrardan yeni takılan parçalara göre ayar yapmak gerekiyor.

yoksa dediğin yapılabiliyor fakat bu yakıt tüketimini biraz daha arttırıyor ve motora aslında performans anlamında birşey katmıyor. performansıda istiyorsan otto'nunda dediği gibi ek olarak ayar yaptırman gerekir :cat:

bu arada radyatorun son hali :)
p5270002.jpg

By ilkyy at 2011-05-27

muhtemelen yarınki geziye kadar yetişemeyecek gibi görünüyor...
geçtiğimiz 2 gün iş nedeni ile ilgilenemedim neredeyse :(
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
339
:) ne güzel yazıp çiziyonuz.(bende burda kuduruyom motorsuzluktan ) emre abide sanırım aynı şekilde :D neyse gençler sizlere kolay gele ben uzuuuuun bi süre sadece okumakla yetinicem forumu. ;)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Yeni konu acmamak icin bunu buraya yaziyorum..
Buraya ilgi cok..:)

Gecen gün bir tamirciyle tanistim..
Benim tanidigim motorcu onu taniyor..
It ite it kuyrugu yani.. :cherry:
Neyse..

Adama sordum.. Ismi Otto.. Tamircinin ismi yani..

-"Otto ben bir spor havafiltresi takmak istiyorum"
-"Tavsiye etmem"
-"Neden?" :silent:
-"Bunlari satan firmalar güzel yaziyorlar ama bazi gercekleri yazmiyorlar"
-"Nasil?"
-"Spor hava filtresini taktigin zaman ya karbüratörün ayarlarini degistirmen gerek yada einspritzer(püskürtmeli oluyor türkcesi sanirim) sisteminin ayarlarini degistirmen gerekir."
-"Neden?"
-"cünki o filtre fazla hava birakiyor silindire.. Ve senin karisimin mager(bununda türkcesini bilmiyorum..:pr: Fazla hava az benzin. Anladiniz dimi?)oluyor..
-"peki ne yapayim Otto??" :silent:
-"Ben sana bunlarin hepsini takarim ama parani bosuna harcarsin" diyor
-"Ülem Otto sen nasil tamircisin? Para kazanmak istemiyormusun?" :silent:

Birde bende iki eksozu teke düsürsem nasil olur diye soruyorum..
-"Onuda bosver Remzi"
Otto ac kalicam ülem diye icimden geciriyorum..
Simdi sadece arka balatalarimi degistiricek... :p

Konu uzadi yahu?
Bu spor hava filtleri icin sizlerin fikirleri nedir?

Remzi baba sana eski yazılarımdan bir alıntı yapacağım :
(Otto ile muhabbet iyiymiş bu arada):mrgreen:

"Profesyonel düşünülürse, motora orjinalinden farklı olarak takılan; performansa yönelik her türlü ekipman için (hava filtresi, egzos vb.), beyinde gerekli ayarlamaların yapılması lazım aslında. Çünkü siz ne takarsanız takın, gerekli ayarlamaları yapmadıkça makina takılan ekipmanları orjinalmiş gibi algılayacak ve performans artışı konusunda verim alınamayacaktır. Farklı devirlerde farklı performans dilimleri de buna bağlıdır.

Ancak makine üzerindeki mevcut standart beyin bu tür ekstra ayarlamaları desteklemiyor, işte bu nedenle bu noktada devreye "Power Commander" denilen ekipman giriyor.

Power Commander'ın montajı yapıldıktan sonra, motor Dyno Jet bandı üzerine alınıp bilgisayar bağlantısı da yapılarak, profesyonel personel tarafından, güç-tork eğrisi konusunda en iyi değerler baz alınarak, yakıt-hava karışımı vb. ayarlamalar ile motor üzerine takılan performans kitlerinden en yüksek verimi almaya yönelik tüm komut/ayarlar Power Commander'a yükleniyor. Yani bir anlamda beyin/yazılım yeniden düzenleniyor.

Sonuç olarak, aslında Pow.Com. olmadan taktığımız aksesuarlardan ses ve biraz daha benzin sarfiyatı haricinde pek bir verim alamıyoruz.
Yine de motora çok büyük bir zararı olacağını sanmıyorum; benzin sarfiyatı ve emisyon değerlerine en fazla %5 gibi bir etki ve senkronizasyon periyodunun normalinden biraz daha kısa sürelere inmesi mümkün."

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...bilgi-paylasim-basligi-154.html#ixzz1NdKbL5xa

bu arada radyatorun son hali :)
p5270002.jpg

By ilkyy at 2011-05-27

muhtemelen yarınki geziye kadar yetişemeyecek gibi görünüyor...
geçtiğimiz 2 gün iş nedeni ile ilgilenemedim neredeyse :(

Bayağı yol katetmişsin ama, adama dönmüş radyatör.
İleride bakarsın el emeği göz nuru diye orjinalinin 2 katına satarsın.:cherry:

:) ne güzel yazıp çiziyonuz.(bende burda kuduruyom motorsuzluktan ) emre abide sanırım aynı şekilde :D neyse gençler sizlere kolay gele ben uzuuuuun bi süre sadece okumakla yetinicem forumu. ;)

Ben artık fazla girmemeye çalışıyorum zaten, sinirim bozuluyor.:pr:

Neyse İlkay radyatörü iğnelesin de timsah derisine bir otururuz bakalım.:queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst