Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
beyler bende sabah kartal,dan kapattım gazı geçtim karşıya beylikdüzüne.80 km.Oralarda da epey bi gezdim.Dönüş yolunda litrelik bir makina beni epey sıkıştırdı.bende 130-140km arası bir süratle daldım arabaların arasına.Sağımdaki taksinin sol aynasına sağlam vurduğumu hatırlıyorum ama düşmedğim için(hala anlamış değilim nasıl düşmedim)devam ettim.Boğaz gişelerde durduğum zaman önce motora bir baktım, hiçbirşey yok.Benim sağ el işaret parmağım kesildi.Ama ben düşmeden nasıl çıktım o kazada anlamıyorum.Bu arada 1000 lik makinada arkamdan gelmeye korktu o kazayı birebir görüce arkamdan.
Şu anda sağ ayak alt kısmı epey bi ağrıyor.Yolda da bi ara sağ debriyaj manetinin bir kısmı yok zannettim.ellerim çok uyuştu.Sizde de varmı aynı sorun??????

Hocam çok geçmiş olsun... Ucuz atlatmışsın..

Bu arada beyler, düz ve uzun yolda bende de (özellikle sol elde) bir uyuşma oluyor. Her zaman eldiven kullanıyorum. Uyuşma sol elde, sol elciğin titreşimden oluyor. Sağ elcikte bişey yok ama sol elcik 140-150'den sonra çok fena titriyor.

Titreşim derecesi motorun hızına bağlı bir masaj makinası gibi bişey. 10 dakikadan sonra işkenceye dönüşüyor... Yarım saatlik yolculuktan sonra kaskı çıkarırken elimin karıncalanması ve titremeye hala devam etmesi, (yada benim öyle olduğunu sanmam).... Dandik bir duygu bu yahu...
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Arkadaşlar vibrasyon konusunda, uzun süre sabit sürat ve devir aralığında gidince ben daha çok sağ elimde uyuşma yaşadım geçtiğimiz günlerdeki yolculuğumuzda. Sanırım elleri ara sıra hareket ettirmek gerekiyor bu uyuşmayı engellemek için.

Orta sehpa açılıp vuruyor olabilir mi kasisde?(sadece aklıma geldi...)

Bu arada hafta sonu için izmir-aydın muğla marmaris datça ve geri dönüş şeklinde iki motor yola çıktık. Diğer arkadaşta v-strom dl-650 var 625 km toplamda ben v-stromdan 4 tl daha az benzin yaktım. Aydın otobanından sonra benzin aldım 115 max 120 yi geçmeden kullandım ortalama 100km de 4.66 lt yakıt harcadım...

Özgür çok güzel yakıt tüketimi, benim de artçılı ve bagajlı olmama rağmen uzun yolda düşük sürat ve devirde yaktığım 100 km.de 5 lt. civarıydı. Demekki bakımlı olduğu takdirde bizim makinaların ekonomik kullanımdaki standart tüketimi bu civarda.

beyler bende sabah kartal,dan kapattım gazı geçtim karşıya beylikdüzüne.80 km.Oralarda da epey bi gezdim.Dönüş yolunda litrelik bir makina beni epey sıkıştırdı.bende 130-140km arası bir süratle daldım arabaların arasına.Sağımdaki taksinin sol aynasına sağlam vurduğumu hatırlıyorum ama düşmedğim için(hala anlamış değilim nasıl düşmedim)devam ettim.Boğaz gişelerde durduğum zaman önce motora bir baktım, hiçbirşey yok.Benim sağ el işaret parmağım kesildi.Ama ben düşmeden nasıl çıktım o kazada anlamıyorum.Bu arada 1000 lik makinada arkamdan gelmeye korktu o kazayı birebir görüce arkamdan.
Şu anda sağ ayak alt kısmı epey bi ağrıyor.Yolda da bi ara sağ debriyaj manetinin bir kısmı yok zannettim.ellerim çok uyuştu.Sizde de varmı aynı sorun??????

Aralara dalmalar, 1000lik makinelerle kapışmalar filan; sen de apaçi oldun ya ne diyim Kemal.:p
Şaka bir yana çok geçmiş olsun, Allah korumuş.:rendeer:
Bu arada, sağ debriyaj maneti ne yahu, solda 1 tane debriyaj maneti var.:)
Çok takıldım ama alınmıyorsun di mi.:wiinkk:

selam
arkadaşlar emrenin verdiği bilgilerle kuyruk kesimine basldim ayrıca led sinyalli stop ve ön sinyalleri değiştiriyorum umarım başarılı olurum. Emre fiber macun (polyester macunu) olarak geçen sarı renk arabaların kaportalarına sürülüp zımparalanan malzememi yoksa fiber yapımında kullanlan kırmızı veya vernik renginde reçine adıyla satılan malzememidir? Sonucu resim olarak yuklerim nasil olmus fikirlerinizi almak isterim.

Hamit zannedersem kaportaya sürülüp zımparalanan malzeme olması lazım. Elyaf gibi bir madde. Nalbura fiber macunu dediğin zaman metal bir kapta fiber macunu ve yanında da küçük bir tüpte sertleştirici macun veriliyor sana. Tüpün içindeki sertleştirici kırmızı renkte bir madde. Kullanacağın kadar macunu düz bir yüzeye alıp 1/10 oranında sertleştiriciyi ekleyip güzelce karıştırıyorsun. Sonra uygulayacağın yüzeyi dolduruyorsun. Yalnız dikkat et, sertleştiriciiyi fazla kaçırırsan çok çabuk donuyor ve uygulamak güçleşiyor.
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Arkadaşlar vibrasyon konusunda, uzun süre sabit sürat ve devir aralığında gidince ben daha çok sağ elimde uyuşma yaşadım geçtiğimiz günlerdeki yolculuğumuzda. Sanırım elleri ara sıra hareket ettirmek gerekiyor bu uyuşmayı engellemek için.



Özgür çok güzel yakıt tüketimi, benim de artçılı ve bagajlı olmama rağmen uzun yolda düşük sürat ve devirde yaktığım 100 km.de 5 lt. civarıydı. Demekki bakımlı olduğu takdirde bizim makinaların ekonomik kullanımdaki standart tüketimi bu civarda.



Aralara dalmalar, 1000lik makinelerle kapışmalar filan; sen de apaçi oldun ya ne diyim Kemal.:p
Şaka bir yana çok geçmiş olsun, Allah korumuş.:rendeer:
Bu arada, sağ debriyaj maneti ne yahu, solda 1 tane debriyaj maneti var.:)
Çok takıldım ama alınmıyorsun di mi.:wiinkk:



Hamit zannedersem kaportaya sürülüp zımparalanan malzeme olması lazım. Elyaf gibi bir madde. Nalbura fiber macunu dediğin zaman metal bir kapta fiber macunu ve yanında da küçük bir tüpte sertleştirici macun veriliyor sana. Tüpün içindeki sertleştirici kırmızı renkte bir madde. Kullanacağın kadar macunu düz bir yüzeye alıp 1/10 oranında sertleştiriciyi ekleyip güzelce karıştırıyorsun. Sonra uygulayacağın yüzeyi dolduruyorsun. Yalnız dikkat et, sertleştiriciiyi fazla kaçırırsan çok çabuk donuyor ve uygulamak güçleşiyor.

Emre aynen söylediğin gibi bir malzeme verdiler ve uyguladım sayende çok güzel oldu. Resimleri çekip yükleyeceğim. Teşekkür ederim...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:38 ----------

Hocam çok geçmiş olsun... Ucuz atlatmışsın..

Bu arada beyler, düz ve uzun yolda bende de (özellikle sol elde) bir uyuşma oluyor. Her zaman eldiven kullanıyorum. Uyuşma sol elde, sol elciğin titreşimden oluyor. Sağ elcikte bişey yok ama sol elcik 140-150'den sonra çok fena titriyor.

Titreşim derecesi motorun hızına bağlı bir masaj makinası gibi bişey. 10 dakikadan sonra işkenceye dönüşüyor... Yarım saatlik yolculuktan sonra kaskı çıkarırken elimin karıncalanması ve titremeye hala devam etmesi, (yada benim öyle olduğunu sanmam).... Dandik bir duygu bu yahu...

Bende de titreşim oluyor ama o kadar rahsız edici seviyede değil 200 Km hızda bile denedim hisettirmiyor titreşimi neredeyse, sadece rüzgar rahasız ediyor beni sanırım bir cam ile onuda aşıcağım. Ama titreşimin bu seviyede olması ilginç bence...
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
15
abi ben motoru almadan öğrenmek istiyorum ehliyet sorun değil ehliyet sınavına girdiğimde biraz bilmem iyi olur die düşünüyorum ben motoru aldıktan sonra her türlü öğrenirim bana şimdi lazım abi
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Tekrar Merbalar;

Arkadaşlar malum uzun uğraşılar sonucu Kuyruk iptali, Sinyalli stop ve ön sinyalleri led sinyallerle değiştirdim. Sizce nasıl bir görüntü oldu dersiniz,:wiinkk: bu arada motoru aldığımdan beri ancak resimleri çekebildim oda yeni haliyle.:p Artık sırada bir tek Ön Cam kaldı...:)

İşte nacizhane motorum ; :)


snc00060z.jpg


snc00056k.jpg


snc00055r.jpg


snc00054k.jpg


snc00051l.jpg


snc00048a.jpg


snc00049a.jpg


snc00061a.jpg
 
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
113
Beyler valla ben yazarken fark etmedim sağ diye.Sol olucak.yani debriyaj maneti ve sol elim, dimiii Emre:p Valla senden birşey kaçmıyor.Kimse fark etmedi yada takılmadı.Bugün tel.de de söledin ben anlamadım.Neyse..Yola devam uyuşmak yok.:)
 
Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
Arkadaşlar uzun süre motor kullanmada özellikle race tipi makinelerde uyuşmanın iki önemli nedeni vardır....

1. neden Vibrasyon.. Bunun nedeni ise ön janttaki balans bozukluğu yada jantta meydana gelen yamukluktur. Özellikle yüksek hızlarda tekerin dönme sayısına bağlı olarak vibrasyon artmaktadır. Belli bir süre sonra uyuşma meydana gelir..

2. neden ise, belli bir süre gittikten sonra vücudun ağırlığını, birazda oturuş pozisyonuna bağlı olarak kolların üzerine yüklendiğimizden olur. Kolların üzerine yüklendiğimizde bileğin elcikleri tutuş pozisyonu ve avucumuzun içindeki elciğin avucun iç tarafına yaptığı basınçtan dolayı avuç içine özellikle parmaklara giden kan akışı azalacaktır ve uyuşma meydana gelecektir...

Eger kısa bir süre sonra hemen uyuşmaya başlıyorsa ön jantın balansına baktırın yamukluk varsa mutlaka düzelttirin ve yeni balans ayarı yaptırın...Ve uzun yolculuklarda arada bir gaz kesip parmaklarınızı hareket ettirerek kan akışının devamlılığını sağlamayı alışkanlık haline getirin...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:23 ----------

abi ben motoru almadan öğrenmek istiyorum ehliyet sorun değil ehliyet sınavına girdiğimde biraz bilmem iyi olur die düşünüyorum ben motoru aldıktan sonra her türlü öğrenirim bana şimdi lazım abi

Ulusan motor var kawasaki bayii orayı ara
Motoart var orayı ara birde bu siteyi göz at mutlaka faydası olacaktır..
http://www.atom-karinca.com/v2/index.html#/haberler
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Beyler valla ben yazarken fark etmedim sağ diye.Sol olucak.yani debriyaj maneti ve sol elim, dimiii Emre:p Valla senden birşey kaçmıyor.Kimse fark etmedi yada takılmadı.Bugün tel.de de söledin ben anlamadım.Neyse..Yola devam uyuşmak yok.:)

Hiç kaçırmam.:p

Tekrar Merbalar;

Arkadaşlar malum uzun uğraşılar sonucu Kuyruk iptali, Sinyalli stop ve ön sinyalleri led sinyallerle değiştirdim. Sizce nasıl bir görüntü oldu dersiniz,:wiinkk: bu arada motoru aldığımdan beri ancak resimleri çekebildim oda yeni haliyle.:p Artık sırada bir tek Ön Cam kaldı...:)

İşte nacizhane motorum ; :)

Eline sağlık Hamit, aynen yapmışsın valla aynısını; işçilik güzel.:cat:
Telif hakkı için hesap noyu özelden gönderiyorum.:queen::p

Şaka bir yana, ledli stop da gayet güzel olmuş. Satmasaydım yapmak istediğim tam olarak buydu işte, tamamlamak sana kısmet oldu. :)
Stobu ebay'den mi satın aldın, kaça maloldu?
Bir de arkada zaten sinyal olmadığı için, motorun görüntüsünü tamamlama amaçlı ön sinyalleri de gömme yapardım ben senin yerinde olsam.

Motor da gayet temiz görünüyor, bir tek dediğin gibi kuyruk sırıtıyor biraz motorun orjinalinden farklı olduğu için. Maşallah, Allah kaza bela vermesin.:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
15
BANA Bİ KONUDA YARDIMCI olabilir misiniz aceba hangi motor daha iyi honda cbr 600rr mi yamaha yzf r6 mı yoksa kawazaki mi iyi hangisinin kullanımı kolay yol tutuşu güzel ??? hangisini almalıyım sizce ??????
 

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Beyler yakın tüketimleriniz nasıl ortalama kullanımda?
110 km de 30 tl civarında yakıt yakıyorum, çokmudur azmıdır?
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
BANA Bİ KONUDA YARDIMCI olabilir misiniz aceba hangi motor daha iyi honda cbr 600rr mi yamaha yzf r6 mı yoksa kawazaki mi iyi hangisinin kullanımı kolay yol tutuşu güzel ??? hangisini almalıyım sizce ??????

arkadaşım yanlış anlama ama sorularının ciddiyetinden şüphe duymaya başladım. :pr:

Beyler yakın tüketimleriniz nasıl ortalama kullanımda?
110 km de 30 tl civarında yakıt yakıyorum, çokmudur azmıdır?

Hayırlı olsun 600f mi aldın ? otoyol koşullarında ve de 10 bin rpm civarlarında sürüşlerinde dediğin tüketime ulaşıyorum ama daha düşük tempolu sürüşlerde km de 20 kr gibi bi tüketimim var.


Beyler bu arada motorum bakımdan çıktı. Motoru Çorum'daki ustama götürüp bırakmıştım, dün akşam otobüsle gittim gece 12 de yola çıktım ankaraya geldim.
DEbriyaj sacları, buji, yağ yağ filtresi değişti, zincir dişli temiziği, hava filtresi temizliği yapıldı. Füme ön cam takıldı (Yan sanayi)
debriyaj artık fabrikadan çıktığı gün gibi resmen maşallah. Çok memnun kaldım. balata değiştirirken mutlaka sacları da değiştirin ihmal etmeyin.
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
Tekrar Merbalar;

Arkadaşlar malum uzun uğraşılar sonucu Kuyruk iptali, Sinyalli stop ve ön sinyalleri led sinyallerle değiştirdim. Sizce nasıl bir görüntü oldu dersiniz,:wiinkk: bu arada motoru aldığımdan beri ancak resimleri çekebildim oda yeni haliyle.:p Artık sırada bir tek Ön Cam kaldı...:)

motorun çok güzel olmuş ellerine sağlık. Hem sana hem emreye sormak istediğim bir soru var koltuık kilidinin yerini nasıl değiştiriyorsunuz? Makenizmayı orjinal yerinden oraya taşımak zor mu?
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Beyler yakın tüketimleriniz nasıl ortalama kullanımda?
110 km de 30 tl civarında yakıt yakıyorum, çokmudur azmıdır?

Şehir içi genelde devirli kullandığım için benim de 25-30 TL civarına kadar çıkıyor bazen Gökhan.
Bu arada haberini aldım 600F alımışsın, hayırlı olsun. :)
Ne ketum adamsın, benzin tüketiminden dalıyorsun mevzuya, ne zaman aldın, nerden esti, kaç model, ne renk anlatsana olm biraz.:p

motorun çok güzel olmuş ellerine sağlık. Hem sana hem emreye sormak istediğim bir soru var koltuık kilidinin yerini nasıl değiştiriyorsunuz? Makenizmayı orjinal yerinden oraya taşımak zor mu?

Mekanizmayı yerinden çıkartıp yeni yaptığım fiber parçada bir delik açarak oraya taşıdım ben. Ehh biraz uğraştırıyor tabi ama çok da zor değil.
 
Son düzenleme:

GKN

Katılım
6 Mar 2006
Mesajlar
6,448
Makina 03 model orjinal 34 binde 2. sahibinden aldım mersinden gayet düzgün :)
MEsele ketumluk değil aslında da selim 20 liraya 120 km yaptığını söleyince delirmeye başladım :D
Bundan önce r1 vardı bende biliyosunuz, o bile 20 tl ile 90 km yi yapabiliyordu :)
Bahsettiğim tüketim tabiki gazsız tekersiz devirsiz kullanım.
Bisikletimde bu :p

Mersinden ilk geldiği gün;


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Makina 03 model orjinal 34 binde 2. sahibinden aldım mersinden gayet düzgün :)
MEsele ketumluk değil aslında da selim 20 liraya 120 km yaptığını söleyince delirmeye başladım :D
Bundan önce r1 vardı bende biliyosunuz, o bile 20 tl ile 90 km yi yapabiliyordu :)
Bahsettiğim tüketim tabiki gazsız tekersiz devirsiz kullanım.
Bisikletimde bu :p


Bisikletmiş, terbiyesiz seni.:p
Neyse doğru yolu buldun sen de sonunda, Derya da rahat eder arkanda bu vesileyle. :) Sisy bar lazım mı?:queen: Gerçi fazla dayanmaz sana, kurtlusundur sen yine bir 1000lik kaşıntın tutar yakında.:p
Makina gayet düzgün görünüyor ama evet, Maşallah Allah kaza bela vermesin.:rendeer:
Bu arada, ben en az tüketimi 20 TL/100km olarak yapabildim bu zamana kadar; yani 100 km'de (5,5 lt. civarı). Bu da 90-120 arası 5000-7000 RPM uzun yol kullanımında. Bunun haricinde şehir içi gazlamalı en az 25 TL yakıyorum 100 km'de (7 lt. civarı).
Ama tabi tek tekerde giderken biraz daha fazla yakar Gökhan'cım.:queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:41 ----------

Arkadaşlar İngiliz MCN dergisinin CBR600F Yol Testi :

http://www.motorcyclenews.com/MCN/b...ke-Reviews/Honda/HONDA-CBR600F-2000--current/
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Hiç kaçırmam.:p



Eline sağlık Hamit, aynen yapmışsın valla aynısını; işçilik güzel.:cat:
Telif hakkı için hesap noyu özelden gönderiyorum.:queen::p

Şaka bir yana, ledli stop da gayet güzel olmuş. Satmasaydım yapmak istediğim tam olarak buydu işte, tamamlamak sana kısmet oldu. :)
Stobu ebay'den mi satın aldın, kaça maloldu?
Bir de arkada zaten sinyal olmadığı için, motorun görüntüsünü tamamlama amaçlı ön sinyalleri de gömme yapardım ben senin yerinde olsam.

Motor da gayet temiz görünüyor, bir tek dediğin gibi kuyruk sırıtıyor biraz motorun orjinalinden farklı olduğu için. Maşallah, Allah kaza bela vermesin.:cat:

Teşekkürler Emre sayende yapabildim tabiki.:cat:
Led Sinyalli Stop Lambasını ebaydan aldım. Bana 45 Dolar'a mal oldu.
Önde gömme sinyaller evet oldukça şık oluyor ama malum ben daha 600'lük sınıfında yeniyim sinyalleri etkin bir şekilde kullanıyorum ve gömme sinyallerin özellikle gündüz şartlarında görünmesi karşıdaki kullanıcı için az oluyor 600 F'de neredeyse karşıdan hiç görünmüyor, bu sebeple bir süre bu sinyalleri kullanmaya karar verdim. Fakt söylediğin gibi çok şık olur gömme sinyal.:rendeer:

İyi dileklerin için tekrar teşekkür ederim...:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:41 ----------

motorun çok güzel olmuş ellerine sağlık. Hem sana hem emreye sormak istediğim bir soru var koltuık kilidinin yerini nasıl değiştiriyorsunuz? Makenizmayı orjinal yerinden oraya taşımak zor mu?

Teşekkürler. Koltuk kilidini sökmek çok zor değil üzerinde bir klips gibi tutan bir kısım var onu bakınca göreceksin çıkartmak için bir yer oluşturulmuş oradan tutup çekince klips çıkyor ve kilit kısmı çıkıyor, tabi ister önce, ister sonra kilitle bağlantılı teli çıkarmak gerekiyor.:cat:
 
Katılım
26 Nis 2010
Mesajlar
67
motoru alırken kontak anahtarının teki yoktu. Kullandığımda hafif eğrilmiş. Bir kaç kişiye sordum yedek anahtar yapılamıyor, komple takımda 1.750 civarında dediler. Elimdeki anahtar şu an sağlam ama kırılırsa diye yedeğini yaptırabileceğim bir yer biliyor musunuz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst