Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Şub 2010
Mesajlar
108
Hayırlısı olsun. :)

Yeni kasa 1000RR'ı tavsiye ederim. Diğer litreliklere göre daha hafif, dengeli, cüsse olarak daha küçük ve kullanımı daha kolay makinadır, virajları güzeldir.
R1 agresiftir, hata telafisi daha düşüktür ama çok zevkli makinadır. Türkiye'de marka bazındaki belirsizliği nedeniyle Yamaha almak pek mantıklı gelmiyor bana şu an için.
GSX-R1000 hepsinden güzel yürür bana göre, aralarında en oturaklısıdır. Suzuki'nin tadı da başkadır.

Bence hepsini kullan ve sana en çok uyan, keyif veren hangisi ona göre yap tercihini.

Honda'nın avantajı; sen kullanıcısısın zaten, en azından servis-yedek parça konusunda sıkıntı çekmezsin, 2. el piyasası da daha hareketli.

Emrecim sağolasın... Bende GSX-R1000 ile 1000 RR arasında kaldım...Birazda ekenomi olunca mesele bir iki ay sezon sonuna doğru almayı istiyorum..1000 RR ların yeni kasası kaç yılında başladı.... Aslında bir insanın alacağı makine ile bütünleşmesi kendini üzerinde güvende hissetmesi ve hepsinden önemlisi kendin bir parça gibi hissetmesi çok güzel. R1 ler şekil olarak çok güzel ama niyeyse ben onlara pek ısınamadım üzerinde otursam kendimi rahat hissetmeyeceğim hiç bir zaman.. Belki honda kullandığımdan RR1000 daha benden bir parçaymış gibi hissediyorum :) garip bir tabir oldu ama.. Birde ikinci eli çok önemli tabiki... Parça sorununu Amerikadan hallediyoruz artık...Türkiye fiyatları el yakıyor:salut:
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Baytar_77;
hayırlı olsun inşallah gönlüne göre bi litrelik alırsın. Eğer maddi sıkıntı yoksa ben de yeni kasa 1000rr derim. zevk meselesi ama eski kasa (2008 öncesi) fazla demode gibi geliyo bana.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Emrecim sağolasın... Bende GSX-R1000 ile 1000 RR arasında kaldım...Birazda ekenomi olunca mesele bir iki ay sezon sonuna doğru almayı istiyorum..1000 RR ların yeni kasası kaç yılında başladı.... Aslında bir insanın alacağı makine ile bütünleşmesi kendini üzerinde güvende hissetmesi ve hepsinden önemlisi kendin bir parça gibi hissetmesi çok güzel. R1 ler şekil olarak çok güzel ama niyeyse ben onlara pek ısınamadım üzerinde otursam kendimi rahat hissetmeyeceğim hiç bir zaman.. Belki honda kullandığımdan RR1000 daha benden bir parçaymış gibi hissediyorum :) garip bir tabir oldu ama.. Birde ikinci eli çok önemli tabiki... Parça sorununu Amerikadan hallediyoruz artık...Türkiye fiyatları el yakıyor:salut:

1000RR yeni kasası 2008'de başladı ancak, 2008 lerde kronik yağ eksiltme problemi var motorda. Bütçe varsa eğer, 2009'da giderildi bu problem; 2009 kasa almanı tavsiye ederim. Olmazsa da al bir 2008 kasa, ama 1000 km'de bir yağ ekle eksilttiği kadar. :)
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
1000RR yeni kasası 2008'de başladı ancak, 2008 lerde kronik yağ eksiltme problemi var motorda. Bütçe varsa eğer, 2009'da giderildi bu problem; 2009 kasa almanı tavsiye ederim. Olmazsa da al bir 2008 kasa, ama 1000 km'de bir yağ ekle eksilttiği kadar. :)

Emre haklısın 2008 lerde sorun vardı ama bi çok motor garantiden motor değiştirildi sorun kalmadı.
Servis kayıtları kontrol edilerek alındıktan sonra 2008 de alınabilir, hatta avantajlı bile olur çünkü sırf bu nedenle 08 ve 09 arasında ciddi fiyat farkı var.

ya ama yeni 1000rr çok kıvrak çok güzel ama tüm yeni ss ler gibi çok küçük :cyclopsan
600f in en sevdiğim yanı demode belki ama tombul yapısı.
 
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
144
Arkadaşlar motorumdan ses almaya başladım 4-6 rpm arası kafanın ordan sanki radyatörün oralardan biyerden zırıltı geliyo nasıl anlatsam sanki titreşimden bişeyler birbirine çarpıyo gibi ama diil sanırım her yeri kontrol ettim ama sesi bulamadım servise gitsem ellitane iş çıkarcaklar egzantrik zinciri olabilirmi sizce???
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
3,199
Arkadaşlar motorumdan ses almaya başladım 4-6 rpm arası kafanın ordan sanki radyatörün oralardan biyerden zırıltı geliyo nasıl anlatsam sanki titreşimden bişeyler birbirine çarpıyo gibi ama diil sanırım her yeri kontrol ettim ama sesi bulamadım servise gitsem ellitane iş çıkarcaklar egzantrik zinciri olabilirmi sizce???

egzantrik zinciri geri otomatiği sesi olamaz o. serviste çok sıkıntı olmaz sol grenaj sökülüp iç organlar :) bi kontrol edilecek o kadar bence.
 
Katılım
18 Kas 2005
Mesajlar
1,141
Arkadaşlar, motarlarda gaz yememe, çig benzin kokusu gibi olgularda bir arkadaş aküden kaynaklanabileceğini söyledi...Kendi başınan geldiğini ve aküyü değiştirerek çözüm bulmuş. sorun ortadan kalkmış.. Aklıma takıldı... Makine çalışırken gaza yüklenildiğinde bujilerde ateşlemede akünün fonksiyonu varmıdır.. Yoksa akü sadece marş basarken mi etkilidir.. Daha önce hondanın 185 cc lik arazi motorunu kullandım ve aküsü yoktu bitmişti.. Akü yanında ayak marşıda vardı.. Onunla çalıştırıyordum ve hiç bir sorun yaşanmıyordu... En azından bilgisi olan varsa bizimle paylaşırsa bu konuda bilgilenmiş oluruz

akü enjektörleri çalıştırır eğer dediğiniz gibi olduğunu düşünüyorsanız motor çalışırken akünün kutup başlarını sökün bakalım motor çalışmaya devam edicekmi?:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:50 ----------

Arkadaşlar motorumdan ses almaya başladım 4-6 rpm arası kafanın ordan sanki radyatörün oralardan biyerden zırıltı geliyo nasıl anlatsam sanki titreşimden bişeyler birbirine çarpıyo gibi ama diil sanırım her yeri kontrol ettim ama sesi bulamadım servise gitsem ellitane iş çıkarcaklar egzantrik zinciri olabilirmi sizce???

motorun km si kaç ve daha önce gergi değişimi yapıldımı? biliyosunuz 600f lerde kronik sorun gergi.20bin civarı ötmeye başlar bazıları.
 
Katılım
12 Ağu 2009
Mesajlar
488
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
selam beyler;
dün akşamüzeri istanbuldan yola çıktım ve şükür kazasız belasız makineyi ankaraya getirdim. boludan sonra yağmur vardı ama genelde yol çok keyifliydi.

Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin, güle güle kullan...

Arkadaşlar motorumdan ses almaya başladım 4-6 rpm arası kafanın ordan sanki radyatörün oralardan biyerden zırıltı geliyo nasıl anlatsam sanki titreşimden bişeyler birbirine çarpıyo gibi ama diil sanırım her yeri kontrol ettim ama sesi bulamadım servise gitsem ellitane iş çıkarcaklar egzantrik zinciri olabilirmi sizce???

3 ay önce Fatih KILIÇLI'ya onaylatıp aldım motorumu. Fatih abi egzantrik zincirinin değişmesi gerektiğini söyledi. Egzantrik zinciri-gergi kayışı vb. ne gerekiyosa satıcı ile anlaştık fiyattan düştük, aldım ve kendim yaptırdım motoru, sağlamda bir bakım yaptırdım.. Yaklaşık 3.000 km oldu ve sorunsuz kullanıyorum...

Bende egzantrikten olduğunu sanmıyorum ama benzer bir sorunda bende var sanırım. Haftasonu Çınarcık dönüşünde farkettim.

Durum aynen şu:

Mesela 3. viteste 8.000-9.000 devirle gidiyorum. Gazı kesiyorum. 4.000-5.000 arası tekrar gaz verince aynen seninde dediğin yerden ve dediğin gibi, ama bana göre (duvar içindeki su borusunundan geçen su sesine benzer) bir ses geliyor. Biraz farklı bir benzetme oldu sanırım ama idare edin :) Ama gazı tekrar açınca 5.000-6.000 devirlerde ses kayboluyor
 
Katılım
29 Ağu 2007
Mesajlar
3,602
Hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin, güle güle kullan...



3 ay önce Fatih KILIÇLI'ya onaylatıp aldım motorumu. Fatih abi egzantrik zincirinin değişmesi gerektiğini söyledi. Egzantrik zinciri-gergi kayışı vb. ne gerekiyosa satıcı ile anlaştık fiyattan düştük, aldım ve kendim yaptırdım motoru, sağlamda bir bakım yaptırdım.. Yaklaşık 3.000 km oldu ve sorunsuz kullanıyorum...

Bende egzantrikten olduğunu sanmıyorum ama benzer bir sorunda bende var sanırım. Haftasonu Çınarcık dönüşünde farkettim.

Durum aynen şu:

Mesela 3. viteste 8.000-9.000 devirle gidiyorum. Gazı kesiyorum. 4.000-5.000 arası tekrar gaz verince aynen seninde dediğin yerden ve dediğin gibi, ama bana göre (duvar içindeki su borusunundan geçen su sesine benzer) bir ses geliyor. Biraz farklı bir benzetme oldu sanırım ama idare edin :) Ama gazı tekrar açınca 5.000-6.000 devirlerde ses kayboluyor

600F lerin kronik sorunudur egzantrik sesi GÖKHAN...
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
26
Arkadaşlar benim makineyi sattım....Alan arkadaşa hayırlı olsun dedim verdim... Artık bir iki ay sonra yeni bir makine almaya kısmet ise...

1000 cc likleri geçmeyi düşünüyorum tabi kısmet işi bu ama aklım hala 600f lerde...Gürsel abi makineyi sattınmı :) sat birini al ötekini olacak ama.. :) Hayırlısı kısmetimizde ne varsa o olsun diyorum...

1000 liklerde 1000 rr lar hoşuma gidiyor... r1000 çok agresif geliyor... suzukilerde güzel ama gönlüm 1000 rr dan yana... Deneyenler deneyimi olanlar siz neyi tavsiye edersiniz arkadaşlar...
Selam Baytar.
Makine daha duruyor. Herhangi bir yerde satılığa çıkarmadım. Geçen Pazar Şile-Ağva yollarında yolculu test etme imkanım oldu. Otoyolda şahane makina.. Ama virajlı ve bozuk yollarda hem ben hem yolcum rahatsız olduk.. Bir taraftan da içim elvermiyor ,makineyi çok sevdim. Satılığa çıkartırsam ilk sana söyleyeceğim.. Tabi bu arada başka bir şey almamışsan.. KM şu an 4.500 lerde...Selamlar..
Gürsel
 
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
991
Kesin bir bilgim yok ama bu sorunların aküden kaynaklanabileceğini en azından bizim motorlar için hiç duymadım. Akü marş motoruna ilk elektriği verir ve sonrasında şarj dinamosu tarafından beslenerek görevini yerine getirir bildiğim kadarıyla, bujilerin ateşlemesine bir etkisi olacağını sanmıyorum. Tabi yanlış biliyor da olabilirim, düşününce bana mantıklı gelen bu şu an için.:cherry:

Bilgiler için teşekkürler bu arada.:cat:

Buji konusundaki soruna gelince, benim bildiğim kadarıyla ikisi de gerçek iridium buji ve IMR9A-9H sonradan çıkan model. Bu nedenle ikisi de tavsiye ediliyor zaten bizim makina için.

Yİne de tüm sorularını telefonda NGK Türkiye satış müdürüne sorabilirsin, ben kendisiyle bir keresinde görüşmüştüm, son derece ilgili ve bilgi vermeye aç bir insan. :)

NGK Spark Plug Europe GmbH
Tel. (0212) 325 88 28



Ah bana denk gelmezki ekleyeyim koleksiyona.:p

Şaka bir yana, kazasız belasız Emir, tekrar hayırlı olsun.:rendeer:



Olabilir ama motor kaç km'de ki senin:silent:



Rica ederim.:) Bir ara arıza ışığı yanıyordu ben giderken, o nedenmiş?



Elinize sağlık Kemal, 10 numara iş.
Moderatör arkadaşlarla konuşayım da ana sayfadaki ilk mesaja eklesinler bu linki, böylece daha kolay ulaşır arayan herkes.:cat:

Emre benim motor 24000 Km de şuan:queen:
 
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
144
akü enjektörleri çalıştırır eğer dediğiniz gibi olduğunu düşünüyorsanız motor çalışırken akünün kutup başlarını sökün bakalım motor çalışmaya devam edicekmi?:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:50 ----------



motorun km si kaç ve daha önce gergi değişimi yapıldımı? biliyosunuz 600f lerde kronik sorun gergi.20bin civarı ötmeye başlar bazıları.

Şu anda motorum 15.000km de benden önceki sahibi hiç kullanmamıştı adldığımda bu ses yokdu alalı 2500 km falan oldu geçenlerde bu ses başladı
yok daha önce yapılmamış gergi değişimi ama duyduğuma göre değişim yapılsa bile tekrar ses gelmeye başlıyomuş 2-3000km sora.
 
Katılım
18 Kas 2005
Mesajlar
1,141
Şu anda motorum 15.000km de benden önceki sahibi hiç kullanmamıştı adldığımda bu ses yokdu alalı 2500 km falan oldu geçenlerde bu ses başladı
yok daha önce yapılmamış gergi değişimi ama duyduğuma göre değişim yapılsa bile tekrar ses gelmeye başlıyomuş 2-3000km sora.

ben değişeli 4bin oldu saat gibi çalışıyor halen ama senin yapıcağın o sesin ne olduğından emin olmak 15bin çok erken bir km gergi için ama kul yapımı ne zaman ne sorun vereceğini bilemessin ama eğer gergiyse kaybettiğin süre boyunca egzantrik zinciri olsun blok olsun zarar görmeye devam ediyor.
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
26
Merhaba arkadaşlar. Farklı ama önemli bir konu olduğu için yazmayı uygun buldum..

Biliyorsunuz ülkemizde motosiklet, bisiklet konusunda 3-5 dergi dışında gerçek anlamda doğru ve güncel bilgi veren kitap bulmak zor. Ben 2008 de Transalp motorumu aldığımda bu işi daha doğru bir şekilde öğrenmem gerektiğine karar verdim ve eğitimler aldım. Anladım ki -toplam 100 bin km kadar motosikletle yol tecrübem olmasına rağmen-daha öğrenecek çok şey var, ya da bazı bildiklerimin yalnışmış. Sonra OMM (İngiltere kökenli dernek-One More Mile riders- ) Türkiye şubesinin çevirdiği ve İngiliz polislerinin eğitim kitabı; Motosiklet Yol Sanatı kitabını okudum, hayatım değişti. 2 günlük güvenli eğitim sürüşünde bile öğrenmediğim bir ton bilgiyi bu kitabın sadece 3-5 sayfasında gördüm. Bunu yayınlara minnettarım. O kitabı arada bir alır tekrar okurum. Bu kitap motorun trafikte nasıl davranması gerektiğini anlatır. OMM nin son bombası ise Amerikalı eğitmen Lee Parks'ın Total Control kitabı Türkçeye Tam Hakimiyet olarak çevrilmiş ve basılmış.Burada yüksek performanslı sürüş teknikleri ana başlığında
-Motorunuzu kontrol altına alın
-Her defasında mükemmel çizgiyi tutturun
-Formunuzu ve tekniğinizi mükemmelleştirin
-Daha hızlı ama güvenli sürün
gibi alt başlıklarda eğitim veriyor.

Bu kitaplar malesef kitapçılarda satılamıyor çünkü dernek fatura kesemiyor. Bu yüzden kitapları ya doğrudan dernek satıyor veya onların arkadaşı eş dosta konsinye olarak veriyorlar.Bu satıştan da kar edilmiyor.(alınan fiyata veriliyor)

Bunu yazmamın bana hiç bir maddi katkısı yok,reklam falan da yapmıyorum yalnış anlaşılmasın. Tek isteğim daha çok insan bilinçli motor kullansın..Kitapları OMM Türkiye'nin sitesinden isteyebilirsiniz veya benim işyerime yakın olanlar varsa benden de temin edebilir.Ommriders.org sitesinde fiyatları yazıyor. (25 TL Yol Sanatı, 35 TL Tam Hakimiyet)

Güvenli sürüşler dilerim herkese..
 
Katılım
12 Nis 2009
Mesajlar
43
arkadaşlar hepinize saygılar sunarım... size bir sorum olacak honda cbr600 f km de kaç kuruş yakıyor acaba, hatta şöyle diyebilirim ortalama 90 100 km hız yapsak acaba km de kaç kuruş yakar şimdiden teşekkür ederim
 
Katılım
7 Mar 2008
Mesajlar
144
şöyle söyliim sen hesap yap tam 80km de 20tl benzin yakıyo. enazından benimki öle ben çok seri kullanmam ama.
 
Katılım
20 Nis 2009
Mesajlar
220
arkadaşlar hepinize saygılar sunarım... size bir sorum olacak honda cbr600 f km de kaç kuruş yakıyor acaba, hatta şöyle diyebilirim ortalama 90 100 km hız yapsak acaba km de kaç kuruş yakar şimdiden teşekkür ederim

Benimkiside sakin kullanimda 0,250 (80km de 20TL), biraz agresif/devirli/yüksek süratte yada bol aragazlı/şehiriçi kullanırsam 0,275 yakıyor. Senin motor sanırım GT250R, benim önceki motor da GT250R idi, eski motorumun tek özlediğim yanı yakıt tüketimi :) .
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst