Honda Honda Cbr600F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
170
slm millet havalar yoğuyunca toiğinde ısısı azalmış gibi görüyorum ama havalara bağlıyorum neyse benim gidonda bir tıkırtı var galiba ama çözemedim ön frene asılıpta üstüne yüklendimmi lakkak lakkak diye bi ses geliyo ama çözemedim bi ustaya danışmadan fikirlerinizi alayım dedim
ha bide çalıştırınca egzozdan buhar atıyo acep karbon egzoz lar nemleniyormu bu doğalmı
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
slm millet havalar yoğuyunca toiğinde ısısı azalmış gibi görüyorum ama havalara bağlıyorum neyse benim gidonda bir tıkırtı var galiba ama çözemedim ön frene asılıpta üstüne yüklendimmi lakkak lakkak diye bi ses geliyo ama çözemedim bi ustaya danışmadan fikirlerinizi alayım dedim
ha bide çalıştırınca egzozdan buhar atıyo acep karbon egzoz lar nemleniyormu bu doğalmı


Yağmur çamur mahvetti valla bizi, motorlar yatıyor en az 1 haftadır, nasıl özledim anlatamam.

O gidondaki tıkırtı gidondaki boşluktan olabilir diye düşünüyorum; bir ara ustaya gittiğinde gerekliyse gidon bilyasını sıktır istersen.

Soğuk havalarda o buhar normaldir diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Evet 2007'de son 600F ler üretildi, 2008 modeli yok.

1990'dan beri geliştirilerek sürekli üretiliyordu bu motor.
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
Emre sizdemi koydunuz garaja motorlari:)
alet yatiyo asagida melul melul bakiyorum indigimde..ama cok soguk,ustune bi de sinav tez mez belalari off..off..

topicle ilgili bisi de yaziiim de yerini bulsun bari..
bi kac tane depo tokatlamasi olayi duydum 600f hakkinda..yumusak amortisorlerden dolayi sorun yasanabiliyormus..
genel olarak boyle bi sorun yasayan oldumu?
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Emre sizdemi koydunuz garaja motorlari:)
alet yatiyo asagida melul melul bakiyorum indigimde..ama cok soguk,ustune bi de sinav tez mez belalari off..off..

topicle ilgili bisi de yaziiim de yerini bulsun bari..
bi kac tane depo tokatlamasi olayi duydum 600f hakkinda..yumusak amortisorlerden dolayi sorun yasanabiliyormus..
genel olarak boyle bi sorun yasayan oldumu?


Aynen valla özgür, "yağmur dursun" duasına çıkacağım yakında:p

Tank slapper olayı benim de başıma geliyordu 1-2 defa neredeyse, özellikle 1. viteste ani gazlamalarda ön teker yerden hafif havalandığında eğer gidonu sağlam tutmuyorsan sakıncalı bir durum. Neyseki kurtarmıştım her seferinde.

Ama bir gidon amörtisöri şart bence bu motora. Hatta 600F'i de geçtim, bence 600cc. ve üzeri bütün supersportlarda standart donanım haline gelmeli gidon amörtisörü. 2007 model 600RR lardaki HESD çok yerinde bir donanım bence.
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
bende yagmur (ve) tez bitsin duasina baslicam az kaldi..
bence 600f canta da takildiginda cok guzel bir sport touring oluyor..(canta hastasiyim da ben:))

Depo tokatlamasina aman dikkat..Baslayinca durmasi cok zor oluyo(videolardan gozuken ve anlatilanlar)
aslinda en guzeli bi cbr 125 yanina da 3 canta+touring camli vfr..
pardon burasi 600 f ti dimi:p
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
CBR125 hiç satılmaması gereken motor dediğin gibi. 600F'ten sonraki durağım da inşallah VFR zaten. :)

Ama araya bir RR ya da R6 girebilir belki:cherry:

fiyatları düşeceltir öleyse :)


Belki.. Ama şimdilik hiçbir düşüş yok. :)

Bir de hem uzun yıllar üretilen bir motor olduğu için piyasası ve parçası (sıfır ve 2. el) çok fazla, hem de bir mal üretimden kalktıktan itibaren 10 sene boyunca parça talebi karşılanmak zorunda. Bir de bu kadar tutulan bir motor olunca fiyatlarının çok fazla düşmesini beklemek de hata olur gibi geliyor bana. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
insallah..:)
hala palyaco renkli motorumu ozledigim oluyo..

neyse biraz daha falconumu bisiklet gibi kullaniyim ondan sora sehir icinde donmeyen:) vfrmi alabilirim..
neyse..

bence 600f lerin fiyati dusmez yukarida yazdigim gibi africa twin gibi..
saglam ve kendini kanitlamis bi motor en nihayetinde..
 
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
3,386
C

Belki.. Ama şimdilik hiçbir düşüş yok. :)

Bir de hem uzun yıllar üretilen bir motor olduğu için piyasası ve parçası (sıfır ve 2. el) çok fazla, hem de bir mal üretimden kalktıktan itibaren 10 sene boyunca parça talebi karşılanmak zorunda. Bir de bu kadar tutulan bir motor olunca fiyatlarının çok fazla düşmesini beklemek de hata olur gibi geliyor bana. :)

parça sıkıntsı olmayan motorun fiyatı gerçekten düşmüyor dediğin gibi:) baktım şöyle bi. tabiri caizse ihtiyarlamışları 50,000 üzerindekile bile en düşüğü 7500 liradan satışta:)

bence 600f lerin fiyati dusmez yukarida yazdigim gibi africa twin gibi..
saglam ve kendini kanitlamis bi motor en nihayetinde..

africa'lar da öle :) 91 modelleri 10,000den aşağı değil. :)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Aynen öyle, sonuçta kendini kanıtlamış bir motor.
Ne kadar sağlam ve emektar bir makine olduğunu bilmeyen yoktur.
 
Katılım
6 Eyl 2005
Mesajlar
399
walla üretimi bitmiş olabilir ama hala gözümde trafikte yorulmadan kullanılabilen nadir sport motorlardan biri.. onun üzerine 600lük tanımam rahatlık açısından :)
 
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
960
walla üretimi bitmiş olabilir ama hala gözümde trafikte yorulmadan kullanılabilen nadir sport motorlardan biri.. onun üzerine 600lük tanımam rahatlık açısından :)

sana katılmamak mümkün değil...rahatlık açısın dan sonderece kullunışlı.hem diğer race ler gibi yormuyor.hemde aşağı yukarı aynı performansı alabiliyorsun...
 
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
170
benim motorda ledli sinyal var bide alarm var sinyali yakarken sinyaller çok hızlı yanıp sönüyor ustaya sordum ledli sinyal olduğu için normaldir dedi orjinal sinyalin yanma asarıyla ledlilerin yanma arası farklımı dır yoksa alarmdan kaynaklanan bir durummu çözemedim bu arada arka sehbaya almak için vida takacak yer bulamadım orta sehbası olmayıpta arka sehbaya alan arkadaşlar varsa nasıl yaptığının fotosunu gönderirmi en azından kış dolayısıyla bu işlerle bari uğraşayım
 
Katılım
17 Ağu 2007
Mesajlar
801
2000 model altı olanları alırken ne gibi şeylere dikkat etmeliyiz bu modelde arkadaşlar? Sahibinden.com da bir kaç tane buldum fakat kmleri yüksek.. Bu konudaki tavsiyelerinizi merakla bekliyorum.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
benim motorda ledli sinyal var bide alarm var sinyali yakarken sinyaller çok hızlı yanıp sönüyor ustaya sordum ledli sinyal olduğu için normaldir dedi orjinal sinyalin yanma asarıyla ledlilerin yanma arası farklımı dır yoksa alarmdan kaynaklanan bir durummu çözemedim bu arada arka sehbaya almak için vida takacak yer bulamadım orta sehbası olmayıpta arka sehbaya alan arkadaşlar varsa nasıl yaptığının fotosunu gönderirmi en azından kış dolayısıyla bu işlerle bari uğraşayım


Ustanın dediği gibi, orjinal sinyaller harici sinyaller daha hızlı yanıp sönüyor; bende de aynı şekilde. Alarmla ilgisi yok yani.

2000 model altı olanları alırken ne gibi şeylere dikkat etmeliyiz bu modelde arkadaşlar? Sahibinden.com da bir kaç tane buldum fakat kmleri yüksek.. Bu konudaki tavsiyelerinizi merakla bekliyorum.


Eğer kendin anlama şansın yoksa, diğer motosikletlerde olduğu gibi iyi bir ustanın incelemesi iyi olur bence. Motorun kazası belası var mı, egzantirik zinciri sesi geliyor mu, subap ayarı vs. ister mi, amortisör keçeleri kaçırıyor mu, hidrolikler değişmek ister mi, gidon bilyası ne alemde, karbüratörde bir sorun var mı ve rutin kontroller; debriyaj ve fren balataları, bujiler, akü, zincir gibi şeyler geliyor aklıma; tüm km.si yüksek motorlarda olduğu gibi.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst