Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
"Bence" 10w50 motora daha zarar verir.

Nedenini sorarsan ; her zaman kitapçıkta ne yazıyorsa onu kullanmaktan yanayım. Sonuçta şu anda üreticinin önerisinin dışında bir ürün kullanıyorsun, adam önerdiyse bir bildiği vardır.

Ben de bir soru sorayım o halde ; İpone 4000rs 10w30 kullanıyorum ama daha önce İpone 10.3-10w30 kullanan var mıdır ? 4000rs ile 10.3 ürünü arasında nasıl bir fark var ?
 
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
1,152
"Bence" 10w50 motora daha zarar verir.

Nedenini sorarsan ; her zaman kitapçıkta ne yazıyorsa onu kullanmaktan yanayım. Sonuçta şu anda üreticinin önerisinin dışında bir ürün kullanıyorsun, adam önerdiyse bir bildiği vardır.

Özellikle çoklu viskozite içeren günümüz yağlarında bildiğim kadarıyla mantık şu:
"İlk değer yağın soğukta ince yağ karakteri göstereceği sınırı, ikinci değer de sıcakta kalın yağ karakteri göstereceği sınırıdır"
Şimdi eğer bunu yanlış bilmiyorsam 10W-30 ile çalışabilen bir motorda, sıcak değerlerde 10W-50 ile arasında fark olmaması gerekmiyor mu aslında ? Yani motor zaten sıcaktaki 30 değerine denk gelen sıcaklıktaki kalınlıkta bile çalışabiliyor ki bu bir yukarıdaki cevaptan da anladığım kadarıyla motor bloğunun iç dizaynı ile alakalı. O zaman 10W-50 de zaten motora sıcakta olması gerektiği kadar kalın bir yağ karakteri vermiyor mu ? Yoksa buradaki püf nokta olması gerekenden daha kalın olmasının zarar verdiği mi ?
Mesela bu mantığa göre eğer kitapçıkta 10W-50 kullanın yazıyor olsaydı da biz 10W-30 kullansaydık asıl o zaman zarar veriyor olmaz mıydık (Gerektiği kadar kalın olamayacağı için yağ)

Umarım anlatabilmişimdir ne demek istediğimi. Çünkü konu yağ olunca benim kafam cidden aşırı karışıyor.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Açıklama için teşekkür ederim. Sıcaklık tablosundan kastım sıcaklığa bağlı viskozite tablosuydu zaten.
Peki bahsettiğim motorun yağa alışma durumu nasıl? Yani ben şimdi bakımda 10-50 yi boşaltıp 10-30 koysam bu bir problem oluşturmayacak mı?

ondan emin değilim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------

Özellikle çoklu viskozite içeren günümüz yağlarında bildiğim kadarıyla mantık şu:
"İlk değer yağın soğukta ince yağ karakteri göstereceği sınırı, ikinci değer de sıcakta kalın yağ karakteri göstereceği sınırıdır"
Şimdi eğer bunu yanlış bilmiyorsam 10W-30 ile çalışabilen bir motorda, sıcak değerlerde 10W-50 ile arasında fark olmaması gerekmiyor mu aslında ? Yani motor zaten sıcaktaki 30 değerine denk gelen sıcaklıktaki kalınlıkta bile çalışabiliyor ki bu bir yukarıdaki cevaptan da anladığım kadarıyla motor bloğunun iç dizaynı ile alakalı. O zaman 10W-50 de zaten motora sıcakta olması gerektiği kadar kalın bir yağ karakteri vermiyor mu ? Yoksa buradaki püf nokta olması gerekenden daha kalın olmasının zarar verdiği mi ?
Mesela bu mantığa göre eğer kitapçıkta 10W-50 kullanın yazıyor olsaydı da biz 10W-30 kullansaydık asıl o zaman zarar veriyor olmaz mıydık (Gerektiği kadar kalın olamayacağı için yağ)

Umarım anlatabilmişimdir ne demek istediğimi. Çünkü konu yağ olunca benim kafam cidden aşırı karışıyor.

Aynen öyle gerekenden daha kalın yağ pistonun hareketini engeller ve yağ daha az uç noktalara ulaşır.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
2,498
Motosikleti
CBR 125 R 2014
Ben motorumda 7100 kullanıyorum tam sentetik olduğu için. İnternete bakarsan yabancı ve yerli kaynaklarda çok karışık yorumlar var.Motulun sitesinde 7100 5100 ve 3100 seçenekleri çıkıyor 10W30 ama bakıyorum 10W40 kullanıyor herkes bende 10W40 kullanıyorum.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Motul 7100 ester balı bir yağdır ve yüksek sıcaklıklarda dahi yağ filmi kopmadıgı için sıkıntı yaratmaz veyahut yüksek devirler içinde gecerlidir. 3 kuruş fazla olsun 7100 olsun kafa rahat olsun
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
lZjm9g.jpg
oV3o9R.jpg
VDam6j.jpg


Yeni motorumla aranıza katılmış bulunuyoru :flower::thumleft:
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Arkadaşlar egzoz sararması için MOTUL E6 krom ve alüminyum parlatıcıyı tavsiye ederim. Ben denedim işe yarıyor
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
1,572
Arkadaşlar CBR 250r motoru sürüş esnasında 6000 devirlere geldiğimde motorun alt tarafından bir zırıltı geliyor ,bu zırıltı nin ne olduğunu çözemedim yardımcı olabilecek bir arkadaşım var mı, yardımcı olursanız çok sevinirim, selamlar
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Arkadaşlar CBR 250r motoru sürüş esnasında 6000 devirlere geldiğimde motorun alt tarafından bir zırıltı geliyor ,bu zırıltı nin ne olduğunu çözemedim yardımcı olabilecek bir arkadaşım var mı, yardımcı olursanız çok sevinirim, selamlar

karenajın iç kısmında kabloları tutan zamazingolar var, onlar bazen ses yapabiliyor.
ya da göstergelerin oradaki vidalar gevşemiş olabilir.
 
Katılım
18 Tem 2018
Mesajlar
2
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Millet henüz ilana koymadım ama ben de motoru satmayı düşünüyorum. Benim sürekli memleket değiştirmem (iş sebebi) ve normalde motoru kullanır belki diye düşündüğüm babamın hasta olması sebebiyle motor 6 aydır yatıyor. Şu an mersin anamurda, mersin adana bölgesi için 2 hafta sonra gideceğim. Almak isteyen orada görebilir. İstanbul ve çevresi için bayramdan sonra görülebilir. Şu an 14000 de.(binemedik ki) tüm bakım fişleri makbuzları kitapçığı duruyor. Fiyat olarak 13000 düşünüyorum. Motorda fotoğraflarda görünmeyen oldukça güzel rötuşlanmış 2 çizik var. (biri kafada diğeri yanda)
Son bakım yapılıp teslim edilecek, isteyenle son bakımı beraber yaptırabiliriz...




Henüz ilana felan koymadım, motorun yanına gidip bir güzel bakımını yapmadan da ilana koymayacam. 2. eli max 2000 tl değerinde SSS veya HSS manyetik dizilimli gitar +11000 tl ile takas olur... Varsa güzel ses kartı kayıt cihazı kondenser mikrofon da alırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:51 ----------

Plaka açık, ciddi mesaj atanlara şasi no da veririm...

---------- Mesajlar birleştirildi - 05:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:53 ----------

Edit; henüz taktıramadığım mitas mc50 lastikler var. irc'yi dikkate almayınız... :D
 
Katılım
29 Tem 2018
Mesajlar
4
Bursa dan ırc tekerleri çıkartıp yeni tekwr almayı düşünüyorum çıkarılanlarla ilgilenen olursa yazdın 05079917070
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst