Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Bunun sakin kullanımla bir alakası yok, 5 6 litre yakması garip degil mi?

Bilemezsin. Ara sıra gazlamanın sıklığına ve ne kadar üst devirde kullandığına bağlı. Kullanımında da gaz koluna cok hakim değilsen 5 civarı yakabilir. Ölçümü nasıl yaptın? Eğer motorun bir problemden dolayı çok yakıyor olsaydı çekişin düştüğünü de farkederdin
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
Merhaba arkadaşlar, 2015 model CBR 250r var. Motorum daha 12000kmde ve fazla yakıyor. Hava filtresini değiştirdim. Yağını ve filtresini değiştirdim. Ama sorunum çözülmedi. Şimdi ise bujisini değiştiricem. Fazla yakıyor dediğimde 5 6 litre felan buda ara ara gazlamalarla.

5-6 litre fazla bir cbr için. tek silindir olmasına rağmen. cbf1000 kullanıyorum 100-110'da 5 litreyi gördüm. 4 silindir mi bu?

Bir yerde sıkıntı var. Takip ederek sorunu bulabilirsiniz. Buji değişimi fayda etmez. Ateşlemenin yakıtla fazla bir bağlantısı olmaz. Lastik havaları, lastik ebatları kullanılan modifiye eksoz hava filtresi yada motorun enjeksiyon sisteminde bir tıkanma veya kronik bir sorun patlak vermiş olabilir. hadi 4 litre anlarım taş çatlasa yapacağı. 5 litre mümkün değil. 100 km de 2,8-3,2-3,4 arası. Km başı 15 krş. sıkıştırmalarda 16 veya 17 kuruşa çıkabilir.
 
Katılım
18 Haz 2018
Mesajlar
2
Merhabalar. Bana CBR 250R Gidon rulmanı lazım. Nereden temin edebilirim. Istanbul da oturuyorum. Motosikletim 2015 model. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
18 Haz 2018
Mesajlar
2
Aradım 500 TL fiyat çektiler parça ve işçiliğe. Bende parçayı kendim alıp değiştirtmek istiyorum. İşçilik 150 TL. Yani bana rulman lazım sadece şuan :D Teşekkürler
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Merhaba arkadaşlar,Allahın izniyle yarın 250r alarak aranıza katılıyorum. Alacağım motor henüz 600 kmde. Rodaj sonrası hangi yağı tercih etmeliyim ? Motorla ilgili bütün deneyim ve tavsiyelerinize açığım
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Hocam çok fazla seçeneği var. Mesela 5100 mü 7100 mü ? gibi gibi...
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
878
2012 model benimki.
27k'da motora 1.5lt İpone 4000rs 10w40 koydum. 30k'da boşalttığımda içinden yaklaşık 1.2-1.3 lt yağ çıktı.
30k'da bu kez 1.5lt İpone 4000rs 10w30 koydum. 33k'da boşalttığımda içinden tam 1.5 lt yağ çıktı.
Şimdi tekrar 1.5lt İpone 4000rs 10w40 koydum. bakalım 36k'da yine yağ eksilmesi olacak mı ?

benim naçizane tavsiyem ne alırsan al 10w30 al çünkü kitapçıkta o yazıyor.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Hocam çok fazla seçeneği var. Mesela 5100 mü 7100 mü ? gibi gibi...

hocam ipone kullandım ben hep, 10w40 sentetik koyuyordum.
motulde 5100 öneriyolar genelde küçük cc lerde,
şu anda 650f kullanıyorum, 4 silindir, daha yüksek cc bi makine olduğu için 7100 kullanıyorum.
7100 de koyabilirsiniz ama 5100 yeterli olur bence.
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim,bunu göz önünde bulundurucam ve 10w30 ipone alıcam
 
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
1,152
2012 model benimki.
27k'da motora 1.5lt İpone 4000rs 10w40 koydum. 30k'da boşalttığımda içinden yaklaşık 1.2-1.3 lt yağ çıktı.
30k'da bu kez 1.5lt İpone 4000rs 10w30 koydum. 33k'da boşalttığımda içinden tam 1.5 lt yağ çıktı.
Şimdi tekrar 1.5lt İpone 4000rs 10w40 koydum. bakalım 36k'da yine yağ eksilmesi olacak mı ?

benim naçizane tavsiyem ne alırsan al 10w30 al çünkü kitapçıkta o yazıyor.

Bu yağ konusunda daha önce de yazmıştım. Kitapçıkta 10W 30 yazıyor da, sıcaklığa göre olan akışkanlık tablolarında 10W 30 un yazı sıcak geçen yerlerde yetersiz kalacağı yazıyor.
Ben 45 dereceleri görebilen Adana için 10W 50 kullanıyorum. Başka bir yağ veya başka bir motor kullanmadığım için farkı ne olur hissiyat olarak bilmiyorum.
MT 07 kullanan bir arkadaşımın da 10W 40 yağla Adana sıcağında vites geçişlerinde sorun yaşadığını hatırlıyorum. Başka bir şehirden gelmişti ve daha önce hiç böyle bir şey yaşamadım demişti. Yağ ve sıcaklık ilişkisini kurmuştuk biz de tahmini.
Forumdan başka bir abimiz de bir ara sıcaklık dışında da faktörler var. Sen kitapçıkta yazanı koy demişti. Bu sefer de şöyle bir soru geliyor akla, motor bloğunda kullanılan yağ akışkanlığına bir süre sonra motor alışır ve değiştirmek iyi olmaz diye bir bilgi de var.

Bu konularda fikirlerinizi ve varsa bilgilerinizi öğrenmek isterim. Şimdiden teşekkürler.
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
3,027
Bu yağ konusunda daha önce de yazmıştım. Kitapçıkta 10W 30 yazıyor da, sıcaklığa göre olan akışkanlık tablolarında 10W 30 un yazı sıcak geçen yerlerde yetersiz kalacağı yazıyor.
Ben 45 dereceleri görebilen Adana için 10W 50 kullanıyorum. Başka bir yağ veya başka bir motor kullanmadığım için farkı ne olur hissiyat olarak bilmiyorum.
MT 07 kullanan bir arkadaşımın da 10W 40 yağla Adana sıcağında vites geçişlerinde sorun yaşadığını hatırlıyorum. Başka bir şehirden gelmişti ve daha önce hiç böyle bir şey yaşamadım demişti. Yağ ve sıcaklık ilişkisini kurmuştuk biz de tahmini.
Forumdan başka bir abimiz de bir ara sıcaklık dışında da faktörler var. Sen kitapçıkta yazanı koy demişti. Bu sefer de şöyle bir soru geliyor akla, motor bloğunda kullanılan yağ akışkanlığına bir süre sonra motor alışır ve değiştirmek iyi olmaz diye bir bilgi de var.

Bu konularda fikirlerinizi ve varsa bilgilerinizi öğrenmek isterim. Şimdiden teşekkürler.

Ben mersinde yaşıyorum 10w30 ile hiçbir sorun yaşamadım. Sıcaklık tablosu diye bişey yok ayrıca viskozite var. Ayrıca sıcaklık artışından motor etkilense idi bunu kitapçığına yazarlardı.

şimdi adana 45 derece diye 0w20 orjşnal yağı olan BMW 530 a yazın hava sıcak diye 10w50 koyun bakalım başınıza ne iş geliyor? (allah kimseyi borusana düşürmesin)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:50 ----------

Yağlama ve viskozite olayı sıcaklık sürtünen metal yüzey pürüzlülüğünden etkilenir. Yalnız burada bizim dikkat etmemiz gereken ve mühendislerin dikkat ettiği motorun çalışma sıcaklığıdır. Yağın görev yaptığı yer orası. Motor çalışırken silindir duvarı yaklaşık 100 derece kadar sıcak oluyor pistonun sıcsklığı ise daha yüksek.

Bu ısınma esnasında segmanların yüzeye yaptığı basınç kuvveti ve malzemenin yüzey pürüzlülüğü kullanılarak bir formülle yaklaşık bir değer bulunup ona en yakın değere sahip standart yağ kullanılıyor. Son dönemlerde araçların yağlarının giderek incelmesinin sebebi yüzey kalitesinin artması... (bizim motorlarda seramik kaplama var). Yüzey basınç kuvveti ve yüzey kalitesi arttıkça aşınmayı engellemek için daha yüksek viskozite kullanılmak zorunda, bu da aracın çok yakmasına sebep olur çünkü pistonun hareketini engeller. Bu yüzden yüzey kalitesi arttığı gibi pistonu da daha iyi soğumasını sağlamak ve silindir ile arasındaki boşluk miktarını korumak için silindir ile aynı veya yakın malzemede yapmaya çalışır firmalar. Bu durumda piston ağır olacağı ve titreşim fazla olacağı için eski motorlarda aliminyum piston kullanılırken yeni motorlarda silindir ile aynı malzeme (bizim motorlarda seramik) kullanılıyor. Bu sayede dışarıdaki havanın silindir gömleğine dolaylı etkisi silindir-piston arası basıncı etkilemediği için ortada sıcaklık tablosu diye bişey kalmıyor...

Mt07 ve R25 te fazla güç üretmek ve titreşimi çok aza indirmek maksatlı olarak aliminyum piston kullanılması sebebiyle yukarıdaki olay geçerli değil.
 
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
1,152
Ben mersinde yaşıyorum 10w30 ile hiçbir sorun yaşamadım. Sıcaklık tablosu diye bişey yok ayrıca viskozite var. Ayrıca sıcaklık artışından motor etkilense idi bunu kitapçığına yazarlardı.

şimdi adana 45 derece diye 0w20 orjşnal yağı olan BMW 530 a yazın hava sıcak diye 10w50 koyun bakalım başınıza ne iş geliyor? (allah kimseyi borusana düşürmesin)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:50 ----------

Yağlama ve viskozite olayı sıcaklık sürtünen metal yüzey pürüzlülüğünden etkilenir. Yalnız burada bizim dikkat etmemiz gereken ve mühendislerin dikkat ettiği motorun çalışma sıcaklığıdır. Yağın görev yaptığı yer orası. Motor çalışırken silindir duvarı yaklaşık 100 derece kadar sıcak oluyor pistonun sıcsklığı ise daha yüksek.

Bu ısınma esnasında segmanların yüzeye yaptığı basınç kuvveti ve malzemenin yüzey pürüzlülüğü kullanılarak bir formülle yaklaşık bir değer bulunup ona en yakın değere sahip standart yağ kullanılıyor. Son dönemlerde araçların yağlarının giderek incelmesinin sebebi yüzey kalitesinin artması... (bizim motorlarda seramik kaplama var). Yüzey basınç kuvveti ve yüzey kalitesi arttıkça aşınmayı engellemek için daha yüksek viskozite kullanılmak zorunda, bu da aracın çok yakmasına sebep olur çünkü pistonun hareketini engeller. Bu yüzden yüzey kalitesi arttığı gibi pistonu da daha iyi soğumasını sağlamak ve silindir ile arasındaki boşluk miktarını korumak için silindir ile aynı veya yakın malzemede yapmaya çalışır firmalar. Bu durumda piston ağır olacağı ve titreşim fazla olacağı için eski motorlarda aliminyum piston kullanılırken yeni motorlarda silindir ile aynı malzeme (bizim motorlarda seramik) kullanılıyor. Bu sayede dışarıdaki havanın silindir gömleğine dolaylı etkisi silindir-piston arası basıncı etkilemediği için ortada sıcaklık tablosu diye bişey kalmıyor...

Mt07 ve R25 te fazla güç üretmek ve titreşimi çok aza indirmek maksatlı olarak aliminyum piston kullanılması sebebiyle yukarıdaki olay geçerli değil.

Açıklama için teşekkür ederim. Sıcaklık tablosundan kastım sıcaklığa bağlı viskozite tablosuydu zaten.
Peki bahsettiğim motorun yağa alışma durumu nasıl? Yani ben şimdi bakımda 10-50 yi boşaltıp 10-30 koysam bu bir problem oluşturmayacak mı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst