Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
30
Retrogus,

Acaba Istanbul dan misiniz ? Lastikleri nereden ne kadar fiyata aldiniz ?

Tesekkurler

Ankara'dayım.. Honda Efe'den 650 TL'ye adım... İnternette daha ucuza satan var fakat servis lastiklerin değişimi için 80 TL isteyince aynı fiyata geliyordu.. Ben de direk servisten aldım ve değişim için ekstra ücret ödemedim...
Bir not: 140'Lık arka lastik ithalatçı firmada yoktu 150'lik taktılar.. Alırken 140'lık var mı teyit ettirin derim..
 
Katılım
18 Eyl 2010
Mesajlar
30
Benimde 2000 km lik bi tecrübem var şimdiye kadar, lastikleri deneyimle alakalıdır benden kaynaklanıyodur diye şimdiye kadar değiştirmedim ama son zamanlarda olayın cılkı çıktı sert firenlemelerde virajda vites küçültmelerde arka lastik anında kayıyor. 10 gün içinde de 2500 km lik bi geziye çıkacağım için lastik arayışına girdim Dün ankaradan Metzeler Lasertec siparişi verdim, motosikletin orijinal lastik ebatlarına uyan tek Metzeler modeli buydu. İki çift lastiğe 680TL ödedim. Benim araştırmalarıma göre Michelin model değiştireceği için Pilot Active şu anda üretilmiyor, diğer modellerinde de uygun lastik ebatları yok, bende metzeler tercih ettim.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
129
Tesekkurler,

Burada buldum 630 tl + 60 tl servis diyor. 2013 yili on arka mevcut. Demek ki fiyatlar normal.

Siz lastikleri degistirdikten sonra bu kayma ve guvensizlik durumlari tamamen bitti mi ? Bir de servis 150 km lik bir lastik rodaj suresinden bahsetti, bu periyotda eski lastiklerdeki gibi kayma durumu yine oluyor mu, rodaj da dikkat edilmesi gereken bir durum ya da tavsiye edeceginiz bir durum var midir ?
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
30
Orijinal lastikler ile arasında çok fark olduğunu gördüm, zamanla üzerimdeki tedirginlik kalktı, daha çok güvenmeye başlıyor.. (Tabiki fizik kanunlarını zorlamadan :D)
Rodaj dediği sanırım lastiğin üzerinde ince bir tabaka oluyor onun aşınma zamanı... Ben alır almaz uzun yola çıktığım için rodajı bir kaç saatte tamamlamıştım :D
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
129
Orijinal lastikler ile arasında çok fark olduğunu gördüm, zamanla üzerimdeki tedirginlik kalktı, daha çok güvenmeye başlıyor.. (Tabiki fizik kanunlarını zorlamadan :D)
Rodaj dediği sanırım lastiğin üzerinde ince bir tabaka oluyor onun aşınma zamanı... Ben alır almaz uzun yola çıktığım için rodajı bir kaç saatte tamamlamıştım :D

Paylasimlarin icin tesekkurler, cumaya kadar degistirecegim ben de
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Lastikleri degistirdikten sonra bu kayma ve guvensizlik durumlari tamamen bitti mi ?

Kayma hiçbirzaman tamamen bitmiyor, sadece limitleri çok yukarı çekiyor kaliteli lastik, yani güvensizlik durumlarında gönlün nispeten ferah oluyor :)

Mesela bi virajda arka 30 cm yana atıp kendini yerde kayarak bulurken, michelin ile arka yine atabilir fakat 10/15cm yanlayıp yola tutunabilir gibi düşünebilirsin.
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Arkadaşlar ben Cbr 250'ye bayramdan sonraki Cuma günü Pirelli Diablo Rosso II lastik taktım.

Taksitle aldığım için biraz vade farkı geldi ama bence değdi.

Emin olun kaliteli lastikler rodaj esnasında bile stock lastikten kat kat daha iyi.

Lastikleri takmaya kardeşim götürmüştü. Geldiğinde lastikler daha 50 Km'deyken teste çıktım. Daha rodajı bitmemiş lastiklerle Gölcük-Karamürsel arasında viraj içinde 140'a kadar gaz açtım! Sonra viraj bitti zaten :mrgreen:

Lastiklerden sonra motosiklet tam bir kontrol manyağına dönüyor.

Kırmızı ışıklarda kasten kontrollü bir şekilde kaydırarak kalkış yaparım. Işıklardaki asfaltı bilirsiniz, kaymak gibi olur. Şu anda en kaygan asfaltta bile kaydırarak kaldıramadım motosikleti.

Kocaeli'deki Vatan Bilgisayar'ın tam karışısında Gölcük istikametindeki yol virajlı, kaygan ve viraj çıkışında ışıklar var. Bazen 60-70'le o yoldan giderken kırmızı yanınca trafik birden duruyor ve eski lastiklerle çok yumuşak frenleme bile yapsam genelde kayıyordu. Bu yüzden o yolda hep yüksek devirde kullanarak yavaşlamayı gaz kapatarak yapıyordum. Ancak yeni lastiklerde aynı kaygan yolda 120 ile giderken istediğim şekilde frenleme yapıp istediğim şekilde durabiliyorum.

Eski lastiklerin sevdiğim tek yanı istediğim zaman yanlayabiliyordum. Ancak hiçbir zaman güven vermiyordu. O yüzden kesinlikle lastik değişimini tavsiye ederim.

Piyasada Michelin bulmak zor ama Pirelli, Metzeller, Dunlop markalarının lastikleri de güzel. Ben Pirelli'yi tercih ettim ve çok memnunum. Michelin stoklarda olsaydı da tercihim Pirelli'ydi ;)
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
129
Arkadaşlar ben Cbr 250'ye bayramdan sonraki Cuma günü Pirelli Diablo Rosso II lastik taktım.

Taksitle aldığım için biraz vade farkı geldi ama bence değdi.

Emin olun kaliteli lastikler rodaj esnasında bile stock lastikten kat kat daha iyi.

Lastikleri takmaya kardeşim götürmüştü. Geldiğinde lastikler daha 50 Km'deyken teste çıktım. Daha rodajı bitmemiş lastiklerle Gölcük-Karamürsel arasında viraj içinde 140'a kadar gaz açtım! Sonra viraj bitti zaten :mrgreen:

Lastiklerden sonra motosiklet tam bir kontrol manyağına dönüyor.

Kırmızı ışıklarda kasten kontrollü bir şekilde kaydırarak kalkış yaparım. Işıklardaki asfaltı bilirsiniz, kaymak gibi olur. Şu anda en kaygan asfaltta bile kaydırarak kaldıramadım motosikleti.

Kocaeli'deki Vatan Bilgisayar'ın tam karışısında Gölcük istikametindeki yol virajlı, kaygan ve viraj çıkışında ışıklar var. Bazen 60-70'le o yoldan giderken kırmızı yanınca trafik birden duruyor ve eski lastiklerle çok yumuşak frenleme bile yapsam genelde kayıyordu. Bu yüzden o yolda hep yüksek devirde kullanarak yavaşlamayı gaz kapatarak yapıyordum. Ancak yeni lastiklerde aynı kaygan yolda 120 ile giderken istediğim şekilde frenleme yapıp istediğim şekilde durabiliyorum.

Eski lastiklerin sevdiğim tek yanı istediğim zaman yanlayabiliyordum. Ancak hiçbir zaman güven vermiyordu. O yüzden kesinlikle lastik değişimini tavsiye ederim.

Piyasada Michelin bulmak zor ama Pirelli, Metzeller, Dunlop markalarının lastikleri de güzel. Ben Pirelli'yi tercih ettim ve çok memnunum. Michelin stoklarda olsaydı da tercihim Pirelli'ydi ;)

Merhaba,

Yurtdisi sitelerden 2 lastigin test sonuclarina baktim da benim aradigim pirelli gibi geldi, ama finalde ikisi de esdeger lastikler. Ama Istanbul da michelin var, pirelli yok. Acaba siz tam olarak nereden kaca aldiniz ? Sanirim Izmit civari; ben de pendik deyim. Fazla mesafe degilse ve ellerinde varsa oradan alabilirim hem gelirken rodaji da bitirebilirim.

Ilgilenenler icin;

http://ssl.delti.com/cgi-bin/RDTyreTest.pl?cart_id=71654823.110.17122&language=EN&dsco=110&Marke=Pirelli&Profil=Diablo+Rosso+II&Med=reifentest.com&art=107

http://ssl.delti.com/review/110/Michelin_PilotActivRear_reifentestcom.html

Tesekkurler
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
Herkes lastiklere kötü diyor.. ki diyorsa bi bildiği vardır muhakkak ama benim 2013 modelle sağnak yağmur, ıslak zemin, jilet yol vs hepsinde sıfır sorunla kullandım. sadece sağnak yağmurda gazı açtığımda arka lastik ''ben kaybedicem kendimi ona göre'' dedi bana o kadar :mrgreen:... Neyse 1 sayfa lastik yazmışsınız korkmaya başladım sizin yüzünüzden. lastiğe güvenimi kaybedicem yakında gidip bi çift diablo 2 bende alıcam gibi...
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Merhaba,

Yurtdisi sitelerden 2 lastigin test sonuclarina baktim da benim aradigim pirelli gibi geldi, ama finalde ikisi de esdeger lastikler. Ama Istanbul da michelin var, pirelli yok. Acaba siz tam olarak nereden kaca aldiniz ? Sanirim Izmit civari; ben de pendik deyim. Fazla mesafe degilse ve ellerinde varsa oradan alabilirim hem gelirken rodaji da bitirebilirim.

Ilgilenenler icin;

http://ssl.delti.com/cgi-bin/RDTyreTest.pl?cart_id=71654823.110.17122&language=EN&dsco=110&Marke=Pirelli&Profil=Diablo+Rosso+II&Med=reifentest.com&art=107

http://ssl.delti.com/review/110/Michelin_PilotActivRear_reifentestcom.html

Tesekkurler

Merhaba arkadaşım,

Ben lastikleri www.motolastik.com 'dan aldım. Bayilerdeki fiyat 800-850 TL arasıyken Motolastik'te fiyat 645 TL'ydi. 10 taksit yapınca vade farkıyla birlikte 709 TL'ye aldım. 50 TL'ye de taktırdım.

Sen de internetten alabilirsin lastikleri. Lastikler 2013 üretimi ve bayramdan önceki günlerde gümrükten geldi. Ayrıca firma sahipleri de çok ilgililer ;)

Herkes lastiklere kötü diyor.. ki diyorsa bi bildiği vardır muhakkak ama benim 2013 modelle sağnak yağmur, ıslak zemin, jilet yol vs hepsinde sıfır sorunla kullandım. sadece sağnak yağmurda gazı açtığımda arka lastik ''ben kaybedicem kendimi ona göre'' dedi bana o kadar :mrgreen:... Neyse 1 sayfa lastik yazmışsınız korkmaya başladım sizin yüzünüzden. lastiğe güvenimi kaybedicem yakında gidip bi çift diablo 2 bende alıcam gibi...

Arkadaşım motosikleti çok yumuşak kullanan biri için lastikler kesinlikle hiç sorun çıkarmaz.

Çünkü adam zaten yavaş yavaş kalkış yapıyordur, şehir içinde ani hızlanma, yavaşlama, ani manevra gibi hareketler yapmıyordur, virajlara 130+ hızlarla yatarak girmiyordur vs. vs. vs. Böyle bir sürücü için gayet yeterli üzerindeki lastikler de.

Ama motosikleti biraz daha neşeli kullanan biri için lastikler gerçekten de çok çok kötü.
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
Arkadaşım motosikleti çok yumuşak kullanan biri için lastikler kesinlikle hiç sorun çıkarmaz.

Çünkü adam zaten yavaş yavaş kalkış yapıyordur, şehir içinde ani hızlanma, yavaşlama, ani manevra gibi hareketler yapmıyordur, virajlara 130+ hızlarla yatarak girmiyordur vs. vs. vs. Böyle bir sürücü için gayet yeterli üzerindeki lastikler de.

Ama motosikleti biraz daha neşeli kullanan biri için lastikler gerçekten de çok çok kötü.

Dostum bende pek bi neşeliyim kullanırken. hele sıkışık trafikte slalomlarda nasıl eyleniyorum ne sen sor ne ben söyleyeyim.. Neyse sonuçta vitesli motora yeniyiz sanırım lastikleri değiştirsem daha güvenli olacak benim içinde.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
129
Oyle deme kardesim, ben cok sakin kullanan biriyim ama uzerindeki orjinal lastiklerle asiri derecede guvensiz hissediyorum. Hiz yapmam, dusuk hizlarda duz yolda bile arka tekerin kaydigini hissediyorum. Motoru yatirmaktan bahseden arkadaslar var korkumdan motosiklet dik konumda virajlari donmeye calisiyorum, viraj yetmiyor o yuzden zor donuyorum :) 40-60 derece yazan arkadaslar var, ben 20 bilemedin 30 dereceye raziyim, sonucda pistde yarismiyoruz, altimizdaki super sport gecse de tam olarak degil, orjinal lastikler bana gore kesinlikle guvenli degil.

Michelin almayi dusunuyorum ama hem fransiz olmasindan (millyetci sebeplerden fransiz mallarina elimden geldigince boykotum vardir) hem de test sonuclarinda diger ikisine gore bence bizlerin anlayamayacagi farklarla geride olmasindan niyetim pirelli, o da cok daha pahali, ne yapacagim bilemedim.

Ilgilenenler icin istanbul da en uygun;

Pirelli diablo rosso ii 800 tl ye /
Michelin pilot activ 630 tl ye /
Metzeller lasertec 700 tl ye /

Motolastik de Michelin haric digerleri en uygun, o da kargo ile geleceginden soru isareti oluyor ? Gozle gorup almiyorsun sonucta.

Metzeler lasertec ben daha once duymamistim, testlerde ve birkac yerde konusulurken duydum. Acaba sizlerden bu lastikle ilgili tecrubesi yada bilgisi olan var mi ? Pirelli kadar kaliteli midir ? Ikisi de alman sonucta ???

Tesekkurler
 
Katılım
19 Haz 2013
Mesajlar
95
Herkes lastiklere kötü diyor.. ki diyorsa bi bildiği vardır muhakkak ama benim 2013 modelle sağnak yağmur, ıslak zemin, jilet yol vs hepsinde sıfır sorunla kullandım. sadece sağnak yağmurda gazı açtığımda arka lastik ''ben kaybedicem kendimi ona göre'' dedi bana o kadar :mrgreen:... Neyse 1 sayfa lastik yazmışsınız korkmaya başladım sizin yüzünüzden. lastiğe güvenimi kaybedicem yakında gidip bi çift diablo 2 bende alıcam gibi...

bende hala orjinal lastiklerler devam ediyorum kuru zeminde kaymadı hiç ama bir kere yağmura denk geldim yolda durmadı alet
 
Katılım
29 Ağu 2013
Mesajlar
86
Arkadaşlar merhaba. sizlere garanti şartları ile ilgili bir hususu danışmak istiyorum. forumda ara ara konusu geçmiş ama yine de güncel olsun. bir arkadaştan 2012(eylül 2012 ruhsat tarihi) model, 10700 KM'de cbr250r alacağım ancak kendisi sadece ilk 1000 bakımını yetkili serviste yaptırmış sonra da Denizli'de yetkili servis olmadığı için bakımı kendisi yapmış(onun yalancısıyım). şimdi kullanım kitapçığında bakım aralığı 1000-12.000(yada bir yıl) demekte ancak aradığım servisin birisi öyle olmaz biz nereden bileceğiz bakım yaptığını deyip garanti dışı olduğunu söyledi, diğeri ise üst üste iki bakım yapalım garantisi devam eder dedi. ayrıca Honda'ya da mail attım ve telefonla da arayıp durumu ilettim. dönüş bekliyorum. gelince sizlere de ileteceğim. konu hakkında fikirlerinizi yada yaşanmış örnek varsa burada belirtebilirseniz sevinirim. teşekkürler.
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Ust uste iki bakim nasil oluyomus anlamadim

Hacı, normalde garantisi bitmemiş ya motosikletin. Bu arkadaş da bilmediği için böyle çekingen çekingen sormuştur.

Onlar da "bunu yeriz" diye düşünmüşlerdir. Bir bakım yapacaklardır ama 2 bakım parası alacaklardır :mrgreen:

Harbiden yav, üst üste 2 bakım da ne oluyor? "Sürekli bize gel" dese anlayacağım :mrgreen:
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
30
Arkadaşlar merhaba. sizlere garanti şartları ile ilgili bir hususu danışmak istiyorum. forumda ara ara konusu geçmiş ama yine de güncel olsun. bir arkadaştan 2012(eylül 2012 ruhsat tarihi) model, 10700 KM'de cbr250r alacağım ancak kendisi sadece ilk 1000 bakımını yetkili serviste yaptırmış sonra da Denizli'de yetkili servis olmadığı için bakımı kendisi yapmış(onun yalancısıyım). şimdi kullanım kitapçığında bakım aralığı 1000-12.000(yada bir yıl) demekte ancak aradığım servisin birisi öyle olmaz biz nereden bileceğiz bakım yaptığını deyip garanti dışı olduğunu söyledi, diğeri ise üst üste iki bakım yapalım garantisi devam eder dedi. ayrıca Honda'ya da mail attım ve telefonla da arayıp durumu ilettim. dönüş bekliyorum. gelince sizlere de ileteceğim. konu hakkında fikirlerinizi yada yaşanmış örnek varsa burada belirtebilirseniz sevinirim. teşekkürler.

Sallıyorlar... Senelik bakıma 6000 km'de götürdüm. Servis 4000km bakımını geçirimişsiniz dedi. Dedim kitapçıkta 12000 yazıyor... Öyle de Honda merkez CBR250'lerin bakım aralığını 4000 km de bir demişmiş.. Dedim beni ilgilendirmez. Sizin bana satarken kaşelediğiniz kitapçıkta 12000 km yazıyor.. Benim için resmi belge o 'dur..

Neticede yasal olarak garanti dışına çıkaramazlar.. Satarken kitapçığında bakım aralıkları yazıyor.. Aksi bir durum uygulayacaklarsa size resmi olarak tebliğ etmeleri lazım ki böyle bir şey yapmıyorlar.. 1000 km bakımını yaptırmış.. Senesi de daha dolmamış...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Sallıyorlar... Bana satarken kaşeledikleri kitapçıkta 12000 km yazıyor.. Benim için resmi belge o 'dur..Neticede yasal olarak garanti dışına çıkaramazlar..

Katılıyorum :cat:

Bende şuna takıldım kılavuzda.

"1000km bakımında subap ayarı yapılmalı" yazıyor. Aranızda 1000 bakımında subap ayarı yapılan oldu mu hiç ?

Yoksa bunu lafını bile etmeyip veya gerek yok deyip salladılar, herkes 24.000kım' e kadar şakır şukur subap sesiyle mi geziyor ?
Ayarsız subaplar 3-5000 km sonra subapları sorunlu hale getirip, 5500 devirdeki o bahsettiğiniz sesi yaratıyor olamaz mı :silent:

Abi herkes herşeyi kafasına göre yapmakta özgür, bize gelince en ufak detaya takılıyorlar, bumudur yani çözüm ve müşteri memnuniyeti :/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst